Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken als Faculty op universiteit
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Werken als Faculty op universiteit
Geen probleem chebu!! Laat maar horen als je nieuwe vragen hebt. Veel succes gewenst in het proces! Spannend!!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
-
chebu
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Inmiddels 75 brieven later naar oa de VS, Duitsland, Groot Brittannie, China, Australie, Zweden en Abu Dhabi hebben we een eerste Skype interview met de University of Colorado Denver in januari 2017.
Aangezien het nu kersttijd is, zullen er wel wat andere nog volgen alhoewel het nu lijkt te gaan tussen Australie en de VS.
Ik heb meer moeite met een verhuizing naar Australie dan naar de VS eerlijk gezegd. Australie is vreselijk duur.
Ik hou jullie weer eens op de hoogte. En het is nog maar een Skype interview dus we zullen nog maar niet te vroeg juichen.
Aangezien het nu kersttijd is, zullen er wel wat andere nog volgen alhoewel het nu lijkt te gaan tussen Australie en de VS.
Ik heb meer moeite met een verhuizing naar Australie dan naar de VS eerlijk gezegd. Australie is vreselijk duur.
Ik hou jullie weer eens op de hoogte. En het is nog maar een Skype interview dus we zullen nog maar niet te vroeg juichen.
Lonen worden wel overal aangepast op cost of living.
-
chebu
- Amerika-ontdekker
Hmmm dat weet ik zo net nog niet. Als je ziet dat een senior lecturer in Sydney rond de 120.000 Australische dollars verdient. Dat klinkt een hoop, maar als je dat gaat omrekenen kom je op 87.000 euro uit. Een huis met minstens 4 slaapkamers in Sydney loopt al gauw in de miljoenen (Australische dollars). En bovendien zit je dan ook nog eens heel ver van je werk.
Zelf wil hij het liefst naar Engeland/Schotland maar daar zijn ze nog in winterslaap, dus als er al uitnodigingen komen, dan pas in het nieuwe jaar.
Zelf wil hij het liefst naar Engeland/Schotland maar daar zijn ze nog in winterslaap, dus als er al uitnodigingen komen, dan pas in het nieuwe jaar.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
In sommige steden geven mensen >50% van hun inkomen uit aan 'onderdak' (en dat kan dan een heel kleine condo zijn), terwijl 1 of 2 uur daar vandaan, mensen met 30% van hun inkomen toekomen. Of minder.
Het is lang niet zo dat inkomsten/kost van woning gelijk opgaan!
Het is lang niet zo dat inkomsten/kost van woning gelijk opgaan!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
chebu
- Amerika-ontdekker
Dat snap ik wel. Maar 1 tot 2 uur reizen van de universiteit vandaan wil mijn man sowieso niet. Hij blijft heel vaak op zijn werk voor research.
-
chebu
- Amerika-ontdekker
Update:
Mijn man is inmiddels weer terug op weg naar Saoedie Arabie van een sollicitatie/interview met de university of colorado Denver.
Als er een offer komt neemt hij dat.
Inmiddels meer te weten gekomen en wat ik al dacht: visum wordt een H1-B cap exempt en voor mij en de kinderen een H-4. Greencard aanvraag moet binnen 18 maanden na binnenkomst VS worden gedaan. Dus ben ongeveer 1.5 jaar zonder werk.
Er is een financieringsplan voor een huis voor Faculty beschikbaar. Dat klinkt ook aantrekkelijk.
Tot zover
Mijn man is inmiddels weer terug op weg naar Saoedie Arabie van een sollicitatie/interview met de university of colorado Denver.
Als er een offer komt neemt hij dat.
Inmiddels meer te weten gekomen en wat ik al dacht: visum wordt een H1-B cap exempt en voor mij en de kinderen een H-4. Greencard aanvraag moet binnen 18 maanden na binnenkomst VS worden gedaan. Dus ben ongeveer 1.5 jaar zonder werk.
Er is een financieringsplan voor een huis voor Faculty beschikbaar. Dat klinkt ook aantrekkelijk.
Tot zover
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 8108 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-