Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NL-paspoort verlengen
Re: paspoort verlengen
Tja, ik vroeg me ook af welke wisselkoers de euro tegen 2.5 dollar wisselde?
Ik schat onze totale kosten van twee paspoorten, mijzelf en zoontje, boven de $400! Dit is nog exclusief de kosten voor het verkrijgen van allerlei
benodigde documenten en legalisatie – zie andere draad. Eigenlijk schrok ik van de kosten pas toen ik voor de balie bij het consulaat stond. Ik heb nog de rekening van Fedex niet ontvangen. Ik moest van het consulaat 2 shipping labels hebben. Elk paspoort kwam in een aparte verzending! Hmmm.
Hoezo hebben Nederlanders in het buitenland ‘t makkelijker?
Ik schat onze totale kosten van twee paspoorten, mijzelf en zoontje, boven de $400! Dit is nog exclusief de kosten voor het verkrijgen van allerlei
benodigde documenten en legalisatie – zie andere draad. Eigenlijk schrok ik van de kosten pas toen ik voor de balie bij het consulaat stond. Ik heb nog de rekening van Fedex niet ontvangen. Ik moest van het consulaat 2 shipping labels hebben. Elk paspoort kwam in een aparte verzending! Hmmm.
Hoezo hebben Nederlanders in het buitenland ‘t makkelijker?
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Vorige week naar Miami geweest. Mijn afspraak was 9:20AM en daarvoor nog even pasfoto's laten maken in Brickell Ave #400. Dat zaakje opent de deuren om 8:30AM dus geen probleem. Ernaast zit overigens een cafetaria dus daar even een koffie en croissantje gescoord en om 9AM maar naar de overkant gewandeld (Brickell Ave #700).
$142 was het prijskaartje voor de paspoort aanvraag, als je het niet bij je hebt of de card machine werkt niet (zoals in mijn geval natuurlijk, lol), geen probleem ze zitten in het Bank of America gebouw, dus dan loop je gewoon even naar beneden en de bank binnen.
Nu maar wachten, maar ze geven je tegenwoordig een kaartje met tracking number, dus je kan het process netjes volgen.

$142 was het prijskaartje voor de paspoort aanvraag, als je het niet bij je hebt of de card machine werkt niet (zoals in mijn geval natuurlijk, lol), geen probleem ze zitten in het Bank of America gebouw, dus dan loop je gewoon even naar beneden en de bank binnen.
Nu maar wachten, maar ze geven je tegenwoordig een kaartje met tracking number, dus je kan het process netjes volgen.

Nee, dat klopt niet. De prijs voor een paspoort is voor Nederlanders in het buitenland sowieso een stuk hoger dan de prijs voor inwoners van NL (max. €64.44). Maar dat is nog steeds een euro bedrag, nl. €128.44. En dat euro bedrag wordt dan dus elke maand ofzo opnieuw omgerekend naar lokale valuta, en dus wisselt de US$ prijs elke maand.adam747 schreef:Tja, ik vroeg me ook af welke wisselkoers de euro tegen 2.5 dollar wisselde?
Terug in Texas!
Inmiddels 5 jaar verder en ik moet zo langzamerhand ook eens gaan nadenken over NL paspoort verlenging.
Iemand recente ervaringen? Moet ik me nog steeds opmaken voor de heen en terugreis naar DC - sinds Chicago dicht is?
Iemand recente ervaringen? Moet ik me nog steeds opmaken voor de heen en terugreis naar DC - sinds Chicago dicht is?
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: NL-paspoort verlengen
Mocht je nog van plan zijn om naar Nederland te gaan voordat je paspoort verloopt dan kan je het ook daar verlengen:
Over Chicago (VSF):Paspoort en ID-kaart aanvragen in Nederland
Woont u als Nederlander in het buitenland? Dan kunt u ook op Schiphol en bij een aantal gemeenten in Nederland een paspoort of identiteitskaart aanvragen. Op Schiphol kan dit bij de paspoortbalie in Aankomsthal 2.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 0gemeenten.
U betaalt hiervoor extra servicekosten. VFS Global is een extern bedrijf en geen onderdeel van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het ministerie beslist over uw aanvraag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 6406 Weergaves
-
Laatste bericht door RaphaelB
-
- 9 Reacties