Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heeft iemand ervaring met business visa solutions?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met business visa solutions?

Bericht door Queste »

Via LinkedIn kwam ik terecht op deze website en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze dienstverlener http://www.thebvsgroup.com/
Het blijft mij eigenlijk een beetje obscuur, in het stappenplan wordt een visumaanvraag niet echt genoemd en ik ben een beetje bezorgd over de kansen op afwijzing in dit business model.
if it sounds too good to be true, it probably is
goldenhills
Amerika-expert

Re: Heeft iemand ervaring met business visa solutions?

Bericht door goldenhills »

Ik zou beginnen met lezen over de genoemde visa op de diverse .gov websites. Er zijn inderdaad bedrijven die mensen via investeringen aan visa helpen, maar er zitten vast rotte appels bij. Er is weinig over dit bedrijf te vinden, met een snelle google search.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom zou je met een organisatie in zee gaan die dit op zijn website zet:

We are not an immigration law firm however we will work with you and your immigration counsel to develop a customized business solution for your Immigrant or Investor visa application.

Als je al een immigratie-advocaat hebt (en dat is zeer aan te raden), waarom zou je hen dan nodig hebben?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:offtopic:
Queste, zou jij jezelf even willen voorstellen in het voorsteltopic?
(wordt dat trouwens nog steeds gevraagd als je je aanmeldt voor dit forum? Of heeft men die vraag weggehaald?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Bennogr schreef:Als je al een immigratie-advocaat hebt (en dat is zeer aan te raden), waarom zou je hen dan nodig hebben?
Omdat een immigration lawyer je niet het bedrijf aanlevert met businessplan om in te investeren.
kastelke schreef:(wordt dat trouwens nog steeds gevraagd als je je aanmeldt voor dit forum? Of heeft men die vraag weggehaald?)
Geen idee, m'n aanmelding is alweer even geleden. Ben alleen nooit actief poster geweest. Ik zal eens over voostellen nadenken ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Neem contact op met forumlid PBBI. Heeft veel ervaring en is een goed persoon. En een Nederlander.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

een goed persoon
8) , dank je Benno

Ik heb even snel gekeken, ben ook altijd nieuwsgierig, maar zou hier bij weg blijven. Heb even gekeken bij E2 maar als ik lees waar ze vinden dat dit geschikt voor is dan zet ik toch wel mijn vraagtekens bij hun expertise. Alle drie voorbeelden zijn tegenstrijdig met de basis principes van het E2.
Als ze dit bij de andere visa types ook zo doen ......
An E-2 investor visa may be suitable in the following situations.

A foreign national who may want to keep his / her current employment position while living in the U.S.
A foreign national who may want to keep his/ her current employment position but travel to the U.S. and stay for extended periods of time.
A foreign national who may want to keep his / her current employment but may choose to live in the U.S. at some future date.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ik heb nog even gekeken wat ze nu eigenlijk aanbieden en dat zijn franchise contracten waarbij ze ook een soort franchise management formule aanbieden. Daarom ook die vreemde omschrijvingen voor wie het geschikt is. Lijkt wel op een variant van het EB-5 programma waarbij je in een project investeert. De investeerder hoeft zelf niet in het bedrijf te zijn of zelfs in Amerika (wat niet volgens de E2 regels is) . Of je werkelijk wilt dat je zaak / investering op deze manier geleid wordt zonder dat je zelf aanwezig bent is voor ieder om zelf te beslissen.

Overigens zijn niet alle franchise formules geschikt voor bijvoorbeeld een E2. Maar ik heb het idee dat dit deze jongens niet uitmaakt omdat ze volgens mij eerst de franchise verkopen en dan is later het visum aan de beurt en als dit afgewezen wordt is het toch niet meer van belang voor ze.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

PBBI schreef:Maar ik heb het idee dat dit deze jongens niet uitmaakt omdat ze volgens mij eerst de franchise verkopen en dan is later het visum aan de beurt en als dit afgewezen wordt is het toch niet meer van belang voor ze.
Die indruk kreeg ik inderdaad ook. Ik heb wel m'n gegevens achtergelaten voor meer informatie maar nog geen reactie daarop. PST is natuurlijk nu ook pas 5 uur in de ochtend. Eens kijken wat ze kwijt willen over de succesrate van de visumaanvraag.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Nou op het achterlaten van m'n gegevens op de website nog steeds geen reactie, maar wel vandaag dit "artikel" gepost. Ik zal hem eens een PB sturen op LinkedIn.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dat verhaal geeft niet bepaald vertrouwen in die organisatie, volgens mij. Alsof thuis lesgeven iets is wat iedereen "zo maar even" kan doen (al ziet dat autootje er wel vlot uit). Vergeet niet dat dit Amerika is, een land volgeplakt met regeltjes en vergunningen, vooral als je iets met kinderen doet.

Lesgeven moet je echt liggen, is niet zo makkelijk als het eruit ziet, weet ik uit ervaring. Plus: waar ga je als Nederlander les in geven? ZOVEEL vraag naar lessen Nederlands is er niet. En je Engels moet wel heel erg goed zijn om in die vreemde taal wiskunde (of Engels) te geven!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

En dat zo'n organisatie een yahoo email adres gebruikt is geeft mij ook niet veel vertrouwen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Bennogr schreef:En je Engels moet wel heel erg goed zijn om in die vreemde taal wiskunde (of Engels) te geven!
Ik denk dat je het Engelse niveau (en het vermogen om te beoordelen of anderen goed Engels spreken) van de gemiddelde Amerikaan nogal overschat Benno :lol: (Is leraar Engels op een high school. Heeft geen BA in Engels.)
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Even wat aanvullingen van wat ik ondertussen te weten ben gekomen. Je geeft niet zelf bijles, dit is puur een constructie om te kwalificeren voor een E2. Ik heb inmiddels een redelijk uitgebreide discussie gehad (daarmee nog niet gezegd dat ik hier daadwerkelijk mee in zee ga).
The Kingsfield Tutors business is designed to allow you to be approved very quickly for an E-2 visa but the annual income from the business is not very large. The advantage of the Kingsfield Tutors business is that we operate the business for you on a day to day basis while you control and direct the business, as required by the E-2 visa regulations. This leaves you plenty of time to pursue IT work or other opportunities. This allows you to pursue the work that will return the most income.
De verwachte inkomsten vanuit de tutoring is 20-40k per jaar, bij lange na niet genoeg dus en daarmee verwachte ik problemen bij de visum aanvraag. Daar kreeg ik deze response op.
This is where most people misunderstand the E-2 regulations. Here is what the USCIS says: https://www.uscis.gov/eir/visa-guide/e- ... quirements Some of the evidence you may submit to demonstrate that your business is not marginal includes: "...... Detailed business plan or executive summary showing that your business will produce more than a minimal living for you and your family or will create a significant economic contribution
"..or will create a significant economic contribution,.." This is the key term that allows 90% of the small businesses purchased by E-2 visa applicants to qualify for the E-2 visa. The USCIS makes it clear that this second , alternative provision, is met when 2 or more jobs exist or are created in the business.
Het idee om te kwalificeren voor E2, daar vervolgens geen omkijken naar te hebben terwijl het wel een (klein) basis inkomen genereert en de handen vrij om mijn eigenlijke werk te doen als freelancer staat me wel aan.
Ik ben wel nog steeds erg sceptisch en zal zeker eerst referenten willen spreken.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In heste geval krijg je een visum dat 2 jaar geldig is, en dus elke 2 jaar verlengd moet worden. Dus om het andere jaar ga je door heel wat stress omdat je weer moet beginnen met de papiermolen en als het niet goedgekeurd wordt, kan je vertrekken. Al zal dat jou zorg misschien niet zijn als je er van uit gaat dat je snel een green card gaat hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je dan toch bereid bent om $100,000 - $150,000 er tegenaan te smijten, kan je mogelijk ook een andere route bewandelen:
die van een studentenvisum.
Je mag werken tijdens je opleiding, en als je kiest voor een training die je nadien OPT toestaat, kan je nog een aantal jaren werken (3 als het in STEM is) en ondertussen die green card bemachtigen. Minder stress (zolang je niet faalt in je studie).
Elke
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

hmmm, dat is ook een interessante optie. Die had ik nog niet zelf bedacht.

[edit]Heb je links naar info hierover? Of wordt het zoeken voor me?[/edit]
Gast

Bericht door Gast »

dhr. Marc Hyman (van Business visa solutions) heeft daar ook een website voor :blink: http://www.bosoned.org/en/home/ :blink:
Ze hebben het druk, die meneer Hyman en consorten http://studyinsantabarbara.com/ http://www.facebook.com/E2VisaSolutions/
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Kastelke, je geeft aan dat je op een studenten visum mag werken:
Employment

F-1 students may not work off-campus during the first academic year, but may accept on-campus employment subject to certain conditions and restrictions. After the first academic year, F-1 students may engage in three types of off-campus employment:

Curricular Practical Training (CPT)
Optional Practical Training (OPT) (pre-completion or post-completion)
Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Optional Practical Training Extension (OPT)

M-1 students may engage in practical training only after they have completed their studies.

For both F-1 and M-1 students any off-campus employment must be related to their area of study and must be authorized prior to starting any work by the Designated School Official (the person authorized to maintain the Student and Exchange Visitor Information System (SEVIS)) and USCIS.

Even de bron: https://www.uscis.gov/working-united-st ... employment

Dus als ik dit juist begrijp je werk moet gerelateerd zijn aan je studie, tijdens je studie.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Wat ik me nu afvraag is waarom zoveel zijwegen proberen te vinden i.p.v. gewoon te doen wat er gevraagd wordt voor een E2??
Dwz investeren in een bedrijf of een bedrijf starten, voldoende inkomen uit de investering halen en werkgelegenheid bieden aan een paar Amerikanen. Waarom zou je geld investeren in iets wat op het randje balanceert? In principe kun je dit tweede inkomen uit een ander bedrijf , in dit geval dus freelance werk, niet meetellen voor de visum aanvraag.
Het idee om te kwalificeren voor E2, daar vervolgens geen omkijken naar te hebben terwijl het wel een (klein) basis inkomen genereert en de handen vrij om mijn eigenlijke werk te doen als freelancer staat me wel aan.
Het zit niet in mijn aard mijn soms vraag ik me af of ik ook niet gewoon voor het geld moet gaan en dit soort dingen ook maar aan moet gaan bieden. Aan het aantal mensen te beoordelen die contact met ons opnemen omdat hun plan om naar de VS te verhuizen met zo'n ' zijweg' is mislukt en wat ze nu moeten doen is hier een behoorlijke markt ( $$$$) voor. :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer