Wat fijn! Morgen ben jij ook weer herenigd Genieten!
Ik heb mijn gezuster helaas afgelopen woensdag weer op Nashville Airport moeten brengen, dan besef je je toch eigenlijk wel hoe het nu voortaan zal lopen, toch wel moeilijk
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Ik ben een beetje in de war met mijn AOS momenteel. Volgens de guideline van Visajourney moet je hier bij voegen:
11. I-693, Medical Examination of Aliens Seeking Adjustment of Status.I-693, Medical Examination of Aliens Seeking Adjustment of Status. If you are a K-1, K-2, K-3 or K-4 visa holder the I-693 instructions state that you are not required to have another medical examination as long as your Form I-485 is filed within one year of your overseas medical examination. If you are missing any shots from your overseas medical a I-693 vaccination transcription is required to be completed by seeing a Civil Surgeon to have certain portions of the I-693 completed and have the Civil Surgeon certify the form (sealing the original in an envelope and giving you a copy).
Mensen zeggen daar dat ik deze wel moet bijvoegen? Ik heb in mijn pakket met visum een envelop gekregen waar op staat dat ik hem niet mag openen en deze voor mijn I-485 is. Wie zijn AOS heeft gedaan, kan mij vertellen wat ik nu precies moet bijvoegen? Confused!
Ik ben naar een civil surgeon geweest en heb daar een nieuw medical gehad. Ik geloof dat je medical in de US 1 jaar geldig is voor je AOS aanvraag. Denk niet dat dit iets te maken heeft met je medical in NL.
Oh, je had een nieuwe medical? Was de jouwe niet meer geldig?
Je medical is een jaar geldig na binnenkomst in the US. Als je de envelop hebt afgegeven bij de douane bij binnenkomst korter dan een jaar geleden dan hoef je niet opnieuw een medical te doen. Soms gebeurt het dat ze je medische gegevens kwijt raken maar dat vertellen ze je wel bij het interview voor je greencard en dan kan je het alsnog doen. Spaart weer geld
En het gaat trouwens wel over de medical die je in NL hebt gehad.
Dat wist ik allemaal. Het is verwarrend of ik de envelop moet meesturen die ik in mijn pakket heb gekregen. En zoals eerder gestateerd, Visajourney maakt het heel verwarrend welke documenten ik moet opsturen dat te maken heeft met medical
Inmiddels al een antwoord gehad dat het duidelijk maakt! Envelop moet ik bij sturen, niet de I-693.
sundaysue schreef:Wat leuk, Gabby! Fijn om weer even herenigd te zijn, lijkt me. Heb je ze al lang niet meer gezien?
Late reactie, maar ik had ze zo 10 maanden niet gezien. Familie is afgelopen zaterdag weer naar nl gevlogen! 3 weken waren zo voorbij maar het was erg leuk en gezellig We zijn nog naar Florida geweest en de chaos van de orkaan nog een beetje meegemaakt..mensen gingen massaal naar de winkels en benzine was overal op..Gelukkig viel het hartstikke mee met de schade bij mijn schoonbroer en tante.
@ Sundaysue - Gefeliciteerd met je huwelijk! En veel succes met je AOS! Wij gaan binnenkort maar alvast kijken naar wat we allemaal moeten doen voor de "Form I-751 - Petition to Remove Conditions on Residence"
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Sunday Sue, gefeliciteerd met je huwelijk. Hoe was het ?
Ondertussen ben ik sinds 1 oktober in de USA, vorige week gelijk Marriage license aangevraagd, kon zonder SSN en vrijdag al opgehaald. Voor de rest druk met het regelen en plannen van onze bruiloft 13 November.
Thanks! Het was geweldig, echt de beste dag van ons leven! Klotsende oksels en tranen van de zenuwen maar dat is heel normaal (hoop ik) Kijk nog elke dag genietend naar mijn trouwring. Ben zo blij dat we dit K1 visum achter de rug hebben, na zo'n lange tijd. Morgen gaat Adjustment of Status op de post. Zware envelop met berg documenten er in. Weer een lichtelijk stressvolle periode in maar ik denk dat we het nu al beter hebben gedaan met alleen de voorbereidingen en nu samen-samen dit doen. Kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs mag aanvragen, kan ik tenminste nog een beetje mijn kont heen en weer vervoeren
Nog 33 dagen voor jou, Karin! Spannend! Ging het soepeltjes om het land binnen te komen? Succes met je voobereidingen
Gaaaaaf!! Gefeliciteerd Sundaysue! Wat is het goed om te horen dat het de beste dag van je leven was!
Fijn dat al het papierwerk voor de volgende stap al de deur uit zijn! Ik heb zelf alles wat ik tot nu toe kon invullen al ingevuld en zal na ons trouwen eens kijken wat allemaal opgestuurd moet worden.
Vraagje: Jij hebt uiteindelijk wel die envelop opgestuurd. Ik zag het niet staan in het lijstje van VJ. Heb je misschien een link/lijstje van waar jij je info vandaan had?
Medisch is een jaar geldig. Aangezien we nog binnen het jaar zitten en een goedgekeurd medisch hebben, hoeven wij geen form I-693 te sturen (Wat VJ aangeeft). Dit is een formulier voor een medisch examen in Amerika. De envelop die in ons pakket zat staat ook op 'Do not open. This is for your I-485'. Ik heb contact gehad met meerdere NLers op VJ en die hebben ook de envelop meegestuurd.
sundaysue schreef:Thanks! Het was geweldig, echt de beste dag van ons leven! Klotsende oksels en tranen van de zenuwen maar dat is heel normaal (hoop ik) Kijk nog elke dag genietend naar mijn trouwring. Ben zo blij dat we dit K1 visum achter de rug hebben, na zo'n lange tijd. Morgen gaat Adjustment of Status op de post. Zware envelop met berg documenten er in. Weer een lichtelijk stressvolle periode in maar ik denk dat we het nu al beter hebben gedaan met alleen de voorbereidingen en nu samen-samen dit doen. Kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs mag aanvragen, kan ik tenminste nog een beetje mijn kont heen en weer vervoeren
Nog 33 dagen voor jou, Karin! Spannend! Ging het soepeltjes om het land binnen te komen? Succes met je voobereidingen
Super dat het zo'n mooie dag was Sundaysue! En veel succes met het AOS proces, het is inderdaad veel fijner om het nu 'echt' samen voor te bereiden. Hier schiet het helaas nog altijd niet op met mijn 'case'. USCIS is tot 2x toe papieren uit mijn AOS pakket kwijt geraakt dus ik ben nu al 5 maanden aan het wachten op een social security card en al 4 maanden op een werkvergunning
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
Ahhhh, nee dat meen je niet! Twee keer nog wel!! Ik kan me voorstellen hoe frustrerend dit kan zijn. Had jij je SSN niet aangevraagd na je aankomt in Amerika?
Ja ik heb mijn SSN direct aangevraagd maar men had een fout gemaakt met mijn voornamen, waardoor ik 10 weken moest wachten en vervolgens hebben ze die kaart naar het verkeerde adres gestuurd Ik moest toen opnieuw een SSN aanvragen maar die aanvraag hebben ze geannuleerd omdat ondertussen mijn I-94 verlopen was. Dus nu is het wachten op mijn EAD..
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
Kan ook nooit een keer goed gaan he Ik hoop echt dat je snel wat hoort! Mocht het wat te lang duren kan je altijd met je 'lokale' senator contact opnemen (Infopass oid). Dat werkt vaak erg goed in petities die ergens vast zitten of te lang duurt, of te veel problemen hebben.
Als het goed is wordt mijn AOS vandaag bij de lockbox geleverd. Had tracking + signature confirmation gekozen maar tracking zegt nog steeds dat het in transit is, zuuucht.
Fijn te horen dat het de mooiste dag van je leven was SundaySue. Ik ben nog druk met alle voorbereidingen voor ons huwelijk. Wel spannend en super leuk.
Het ging enorm soepel binnenkomen via Newark. Bijna geen wachtrij en enige vraag die ik nogal dom vond was of ik mijn verloofde wel in het "echt" gezien had. Kon niet laten te vragen of ze dat echt meende die vraag en antwoord dat ik kreeg was ja dat er genoeg waren... blijft dom
Ook maar binnenkort is gaan verdiepen in SSN aanvragen en AOS
Na twee weken met je I-94 uitgeprint en je paspoort naar SSA office gaan en aanvragen. Scheelt weer een hoop, en dan heb je al wat sneller wat voordelen hier zoals zorgverzekering en een bankrekening.
AOS lijkt nog steeds niet geleverd te zijn! Grr, morgen maar eens bellen naar USPS. Two day shipping + delivery confirmation maar geen update niets. Laatst geupdate op 10/14, ugh.
SundaySue, als ik op de officiele website van I 94 kijk krijg ik met mijn paspoortgegevens niks te zien. Op de CEAC site staat mijn status ook nog steeds op Issued. Denk dat het voor mij ook erachteraan bellen wordt
Pfff wat een gedoe.. ga er maar achteraan inderdaad.
Ik hoorde gisteren dat ze momenteel heel erg achterlopen wat de productie van de EAD/AP kaarten betreft. Volgens een dame van het kantoor van de lokale senator duurt het momenteel 60 dagen vanaf het moment dat je case 'approved' is
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.