Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
LSchilderink
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 feb 2013, 16:27
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Boston
Contacteer:

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door LSchilderink »

Als je via IJsland (Air) vliegt, mag je altijd twee koffers meenemen en betaal je dus niets extra's. Ik had zelf een backpack, een koffer met vier wielen en nog een trolley als handbagage. Dit werkte voor mij prima omdat ik zo nog een hand vrij had. Je sleept alleen met die koffers naar en op Schiphol, en als je in Amerika bent geland. Daar leg je ze in de kofferbak van je huurauto/taxi et voila :) Mijn gedachte was bovendien: in Amerika hebben ze ook winkels. Voor enkel kleding vind ik het persoonlijk zonde om zo veel geld uit te geven.
Daarnaast wel een doos met spullen gemaakt die familie kan meenemen als ze ons bezoeken.
Wij wonen sinds april 2016 in Boston!
asli1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mar 2016, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: the O.C, CA

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door asli1993 »

hoi hoi misschien ben ik een beetje laat met reageren hoop het niet

ik heb zelf 5 banendozen (verzameld bij appie heijn) 3 dozen van 10 kilo en de andere 2 waren 11 kilo
deze verstuurd met Parcel international kostte mij 190 euro opgehaald hoefde niets te sjouwen.
het was huis-aan huis service
met 3 dagen was het in California bij mijn man bezorgd.
was nog wel even spannend of ik nog iets van invoer rechten moest betalen maar gelukkig was dat niet het geval ik had een redelijke waarde van de spullen opgegeven ( iets van 120 euro )

je kunt ze bellen en een offerte opvragen en ze leggen precies uit hoe je het moet versturen
ik had zelf verschillende offertes opgevraagd en parcel was het goedkoopst.

verder de dozen zodanig inpakken dat je er tegen aan kunt schoppen en niets kapot gaat zeg maar.. ik had namelijk naast mijn kleding ook wat mooie whiskey glazen, huisdecoratie en pannen verstuurd wat verder allemaal heel huids was aangekomen :D
permanent resident: 10/25/2016
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

Goeie tip Asli, ik had wel gebeld met parcelparcel maar die zijn stuk moeilijker dan Parcel. en duurder :) gelukkig nog niks verstuurd omdat ik eigenlijk zou wachten tot mijn visa rond zal zijn en dat ik dan kon aantonen dat ik geen inklaringskosten hoef te betalen maar Parcel heeft mij verteld dat het niet nodig is en gewoon op de doos zetten. Hoef bij hun ook niet elk artikel te gaan specificeren wat parcelparcel wel wilde.... en prijs is zeker goedkoop. tot 20 kilo met maximale afmetingen van 300 cm is 78,60 euro( = totaal van 1 x lengte, 2 x breedte en 2 keer hoogte)
Top super ......
asli1993
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mar 2016, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: the O.C, CA

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door asli1993 »

ik wist helemaal niet dat er nog een ander bedrijf bestond met de naam parcelparcel hahah
maar de gene die ik bedoel is dus inderdaad Parcel international die zijn het goedkoopst.

fijn dat ik je hiermee kon helpen :thumbup:

en dat is zeker goedkoop ! ik vond het makkelijk met bananendozen allemaal dezelfde afmeting en ik had zelf geen opbergdozen of iets dergelijks.

succes Karin !
permanent resident: 10/25/2016
Gebruikersavatar
Karin45
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 okt 2015, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Karin45 »

Haha ja parcelparcel bestaat ook en of je even ieder item in de doos wil specificeren op een lijst. Niet erg op zich maar ik bespaar liever een paar uur van mijn tijd om elk kledingstuk te gaan omschrijven en zeker ook mijn geld.
20 kilo kost blijkbaar hetzelfde als 14 kilo dus maar een doos vinden waarin wat meer inkan, hoorde ergens op dit forum over een Gamma verhuisdoos waar 16 kg inpast .... ik had wel alles al in een verhuisdoos maar was maar 14 kg wat er aan kleding inging, nou is kleding niet zo zwaar natuurlijk maar kan je ook behoorlijk vullen bij goed inpakken :) Toch nog maar even de Gamma bezoeken of die dozen groter zijn dan mijn verhuisdoos want dan ben ik met een doos wel klaar en de rest in 2 allergrootste maat reistassen meenemen. Handbagage er nog bij...moet ik een eind komen :):)

Anyway thanks
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Spullen versturen naar Amerika ivm emigratie

Bericht door Rachel. »

Hoe zit het nu met het douaneformulier? Moet je dat op de doos plakken oid?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer