Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De zoveelste K1!
Re: De zoveelste K1!
Dat is niet zo erg als dat je "pakket" elke dag naar morgen verschoven word, je postnl belt met de vraag wth er aan de hand is om te horen dat het bij de normale briefpost is gekomen... en ze vertelde het ook nog alsof het niks was lol had duidelijk gemaakt dat het belangrijke persoonlijke documenten ging en dat het aangetekend verstuurd is om een reden... case bij ze geopend en de volgende dag hadden ze het paketje getraceerd
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Inmiddels zijn er twee weken voorbij sinds dat we onze RFE response kregen. Ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren, al weet ik dat ze zeggen dat het maximaal een maand kan duren. Heb mijn e-tickets binnen voor 18 April! Het zou ook heel mooi zijn dat wanneer ik bij mijn verloofde ben NOA2 notificatie krijgen maar liever er voor want dan heb ik minder vragen bij Washington officers.. 10 dagen bij mijn verloofde zal me goed doen, haha. Hoop dat ik voor de 18e dus NOA2 approved ben.. dit is best zenuwslopend als je ziet hoeveel mensen er binnen een wee of 1,5 al NOA2 kregen. Grr
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
Over & done!
Over & done!
-
- Amerikakenner
NOA2 APPROVED!!!

Over & done!
Over & done!
Congratz 

-
- Amerika-ontdekker
sundaysue schreef:NOA2 APPROVED!!!![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd

permanent resident: 10/25/2016
-
- Amerikakenner
Dank jullie~! Ik ben te ongeduldig haha, eindelijk een NOA2! Over twee weken even belletje naar NVC of ons pakket daar is (dit wordt geadviseerd, kan geen kwaad lijkt me).
Na de approval kan ik verder niets meer volgen denk ik via USCIS Case tracker of wel?
Na de approval kan ik verder niets meer volgen denk ik via USCIS Case tracker of wel?
Over & done!
Over & done!
-
- Amerikakenner
Wat raden jullie trouwens aan om nu al te gaan doen que papierwerk? Volgende week ben ik bij mijn verloofde en kunnen we veelal zelf al klaar maken. Kan ik b.v ook al de DS-160 al doen? Ik weet dat VJ zegt dat ik nu moet beginnen met het verzamelen van documenten.
Over & done!
Over & done!
-
- Amerika-ontdekker
uhm je kan alvast een vog aanvragen ? vaccinatieboekje opzoeken(dit moet mee naar het medisch), andere vaccinaties van een travel clinic of huisarts verzamelen (als je die ooit daar hebt gehad),
origineel geboorteakte + kopie
I-129F hele pakket, notifications 1 en 2, payment receipts, + het ORIGINAL affidavit of support met wet signature,letters of intent,
proof of relationship fotos, vliegtickets enz
kun je meenemen
ik zou de ds 160 gewoon doen als je ook daadwerkelijk de instructies krijgt..
ik heb 2 mei het interview op het consulaat
maar in principe de tijd van de noa 2 naar het consulaat en dan de instructies die naar jou worden opgestuurd zit echt nog wel een tijdje tussen
( kan ook snel gaan) maar ruim de tijd om dingen te verzamelen
en het traceren van je case is alleen maar gestress denk ik?
je krijgt vanzelf brieven en instructies
waar ga je wonen?
origineel geboorteakte + kopie
I-129F hele pakket, notifications 1 en 2, payment receipts, + het ORIGINAL affidavit of support met wet signature,letters of intent,
proof of relationship fotos, vliegtickets enz
kun je meenemen
ik zou de ds 160 gewoon doen als je ook daadwerkelijk de instructies krijgt..
ik heb 2 mei het interview op het consulaat
maar in principe de tijd van de noa 2 naar het consulaat en dan de instructies die naar jou worden opgestuurd zit echt nog wel een tijdje tussen
( kan ook snel gaan) maar ruim de tijd om dingen te verzamelen
en het traceren van je case is alleen maar gestress denk ik?
je krijgt vanzelf brieven en instructies
waar ga je wonen?
-
- Amerikakenner
Ik ga idd even maandag mijn VOG en gevoorte akte aanvragen, vaccinaties zijn al eerder opgevraagd bij het RIVM. Ik ga in elk geval zvm gereed maken aangezien ik dus volgende week alle documenten van mijn verloofde zijn kant kan meenemen, origineel en ondertekend zoals de I-134 en zijn tax forms. Vandaar de vraag
Moet alles nu Engels vertaald zijn ook? Ik hoor zo veel verschillende verhalen er over en dat sommige ambassade's dit als een must zien. Hmpf :-\
Overigens bellen we na twee weken of ons pakket is aangekomen. "Two weeks after you receive the NOA2, you can contact the NVC to see if they have received your approved I-129F. You can contact them at 603 334-0700. Their homepage is here." Ik trace het niet constant of continue, maar dit lijkt me in het geval wel handig om te doen
Ik ga net beneden Nashville wonen, een middle of nowhere huisje tussen Sparta en Cookeville, Tennessee in. Jij?
Edit: Mijn gemeente zegt het volgende:
Ik wacht gewoon tot ik instructies krijg haha.

Overigens bellen we na twee weken of ons pakket is aangekomen. "Two weeks after you receive the NOA2, you can contact the NVC to see if they have received your approved I-129F. You can contact them at 603 334-0700. Their homepage is here." Ik trace het niet constant of continue, maar dit lijkt me in het geval wel handig om te doen

Ik ga net beneden Nashville wonen, een middle of nowhere huisje tussen Sparta en Cookeville, Tennessee in. Jij?
Emigratie, visum of buitenlandse werkvergunning
Gaat u emigreren of vraagt u een visum of buitenlandse werkvergunning aan? Zorg dan voor een officieel document van de ambassade, het consulaat of de werkgever. In dit document moeten alle gegevens staan die op het aanvraagformulier worden gevraagd.
Over & done!
Over & done!
Je kan deze brief voor het VOG online vinden, gewoon even googlen (want ik weet zo niet waar ik het gevonden had, sorry).
Ook kan je internationaal vog en geboortecertifikaat aanvragen, dat scheelt je vertalingen...
Ik wacht nu voor AOS... NOA1 binnen... maar die status online blijft hetzelfde voor een lange tihd...heel frustrerend >< helemaal omdat sommigen de gc binnen 2 maanden hebben en anderen al over een jaar wachten (en ik heb er nog geen logische redenen voor kunnen vinden ><)
Het zal voor jou nu denk ik nog geen maand duren voor je iets hoord (als niks veranderd is...)
Ook kan je internationaal vog en geboortecertifikaat aanvragen, dat scheelt je vertalingen...
Ik wacht nu voor AOS... NOA1 binnen... maar die status online blijft hetzelfde voor een lange tihd...heel frustrerend >< helemaal omdat sommigen de gc binnen 2 maanden hebben en anderen al over een jaar wachten (en ik heb er nog geen logische redenen voor kunnen vinden ><)
Het zal voor jou nu denk ik nog geen maand duren voor je iets hoord (als niks veranderd is...)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Hier ondertussen al de brief met instructies gekregen. Enigste wat ik al opgevraagd had was mijn bewijs van een blanco strafregister en geboorte akte. Wat je eventueel ook kan doen is Amerikaanse pasfoto's laten nemen en je vaccinatie historiek samen zoeken. Op zich kan je de DS-160 al online invullen maar ik heb gewacht tot ik de papieren had
Alle papieren moeten in het Engels of de taal van het land zijn. Nederlandse papieren zijn dus geen probleem. Dit staat expliciet op de instructies.
Door de aanslagen in Brussel (die waren op een straatlengte van de Amerikaanse ambassade) duurde het iets langer voor ons (vijf weken) maar normaal gezien komen de papieren toch een maandje later toe.
Alle papieren moeten in het Engels of de taal van het land zijn. Nederlandse papieren zijn dus geen probleem. Dit staat expliciet op de instructies.
Door de aanslagen in Brussel (die waren op een straatlengte van de Amerikaanse ambassade) duurde het iets langer voor ons (vijf weken) maar normaal gezien komen de papieren toch een maandje later toe.
-
- Amerikakenner
Pasfoto's heb ik drie maanden geleden al laten maken.. dramaaaaa haha. Ik google idd wel even de VOG brief, en ik kan beide international aanvragen? Sweet! Ook even googlen dus.
En Sanne, ugh! Ik zie idd verschillende tijdlijnen op VJ met AOS, het is precies zoals bij K1. Bij de ene is het zo gefixt, de ander niet :\
Is het bekend wat nu ong de wachttijd is? Of is dat niet bekend?
Ik kan nu dus rekenen op een klein maandje en dan is alles op de ambassade? Ik hoop het echt! Woensdag heb ik beoordelingsgesprek op het werk, inmiddels weten zij van het K1 visum af. Het voelde als constant liegen en uiteindelijk bleven ze zo veel doorvragen dat ik vast liep op 'leugentjes' maar een kleine twist aan gegeven, gezegd dat ik -als ik verlengd word- dat ik alleen daar op een legaal visum trouw en wel weer terug kom. Geen idee of ze dom spelen of dondersgoed weten dat ik NL ga verlaten. Hopen dus dat ik Juni in elk geval het vliegtuig kan pakken om Mrs te worden.
En Sanne, ugh! Ik zie idd verschillende tijdlijnen op VJ met AOS, het is precies zoals bij K1. Bij de ene is het zo gefixt, de ander niet :\
Ik kan nu dus rekenen op een klein maandje en dan is alles op de ambassade? Ik hoop het echt! Woensdag heb ik beoordelingsgesprek op het werk, inmiddels weten zij van het K1 visum af. Het voelde als constant liegen en uiteindelijk bleven ze zo veel doorvragen dat ik vast liep op 'leugentjes' maar een kleine twist aan gegeven, gezegd dat ik -als ik verlengd word- dat ik alleen daar op een legaal visum trouw en wel weer terug kom. Geen idee of ze dom spelen of dondersgoed weten dat ik NL ga verlaten. Hopen dus dat ik Juni in elk geval het vliegtuig kan pakken om Mrs te worden.
Over & done!
Over & done!
-
- Amerika-ontdekker
sundaysue schreef:Ik ga idd even maandag mijn VOG en gevoorte akte aanvragen, vaccinaties zijn al eerder opgevraagd bij het RIVM. Ik ga in elk geval zvm gereed maken aangezien ik dus volgende week alle documenten van mijn verloofde zijn kant kan meenemen, origineel en ondertekend zoals de I-134 en zijn tax forms. Vandaar de vraagMoet alles nu Engels vertaald zijn ook? Ik hoor zo veel verschillende verhalen er over en dat sommige ambassade's dit als een must zien. Hmpf :-\
Emigratie, visum of buitenlandse werkvergunning
Gaat u emigreren of vraagt u een visum of buitenlandse werkvergunning aan? Zorg dan voor een officieel document van de ambassade, het consulaat of de werkgever. In dit document moeten alle gegevens staan die op het aanvraagformulier worden gevraagd.
ja digitaal een vog aanvragen moet het document online met de aanvraag klaar staan
ik heb een afspraak bij de gemeente gemaakt (oldschool) en liet zien dat dit een verplicht document is wat ik mee moet nemen voor de amerikaanse consulaat dat was geen probleem
kreeg hem thuis op de bus met onderaan een stukje in het engels
Nashville even gegoogled hahah geen idee waar het lag je zit dan aan de oostkust
ik zit aan het zuidwesten Southern California ga ik heen
25 april heb ik het medisch
2 mei het interview laten jullie nog weten wanneer dat van jullie is ?
Ik heb ook tegen een aantal mensen op die manier "gelogen". Ik zet het tussen haakjes omdat ik het eigenlijk niet meer dan logisch vind dat je dit doet. Je probeert altijd een soort van back-up plan voor jezelf te behouden. Mocht het allemaal niet lukken dan zou het mooi klote zijn dat je leven in Nederland ook gelijk in de soep loopt. Gefeliciteerd met je approval! Vanaf nu gaat het echt heel snel! Juni ga je zeker halensundaysue schreef:Ik kan nu dus rekenen op een klein maandje en dan is alles op de ambassade? Ik hoop het echt! Woensdag heb ik beoordelingsgesprek op het werk, inmiddels weten zij van het K1 visum af. Het voelde als constant liegen en uiteindelijk bleven ze zo veel doorvragen dat ik vast liep op 'leugentjes' maar een kleine twist aan gegeven, gezegd dat ik -als ik verlengd word- dat ik alleen daar op een legaal visum trouw en wel weer terug kom. Geen idee of ze dom spelen of dondersgoed weten dat ik NL ga verlaten. Hopen dus dat ik Juni in elk geval het vliegtuig kan pakken om Mrs te worden.

Alles AOS gaan door het benefit center... waar je geen processing times voor AOS kan vinden. Van daaruit hebben sommige visas een waiver,dus hoeven ze geen interview (wat vaak voorkomt bij k1, 40% ofzo?). En anderen een interview krijgen. Wanneer je een interview krijgt kan je het opzoeken bij field office... maar tot die tijd ben je "in the dark"... en zoals je al zag hebben sommigen het binnen 2 maanden, anderen wachten al over een jaar ><sundaysue schreef:
Geloof me...ondanks het feit dat je eindelijk bij je liefde bent, is het erger dan k1 omdat je echt niet weet wat je te wachten staat ><
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wat grappig, mijn oom woont in Cookeville, TN. Twee jaar geleden geweest, prachtige omgeving 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Ik hoop dat we snel door de NVC heen zijn en niet in AP worden geplaatst, we bellen volgende week in elk geval even naar de vriendelijke mensen of onze case bekend is.
Laatst gewijzigd door sundaysue op 14 apr 2016, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Over & done!
Over & done!
-
- Amerikakenner
Raafje87 schreef:Wat grappig, mijn oom woont in Cookeville, TN. Twee jaar geleden geweest, prachtige omgeving
Ik ga daar een kleine 20 minuten vandaag wonen! Grappig, kleine wereld!
Over & done!
Over & done!
Tegelijkertijd met je AOS vraag je ook je work permit aan en je advanced parole (waarmee je Amerika in en uit mag). Deze komen eigenlijk altijd binnen 3 maanden na aanvraag. Omdat je dan al mag werken en reizen voelt dit al heel anders en is het wachten op de daadwerkelijke greencard niet zo erg meer. Tenminste dat is mijn ervaring en die van mijn visa-vriendinnetjes hier
Die eerste 3 maanden voelen vervelend omdat je niks mag, daarna ligt de wereld weer voor je open 

Ik heb zelf mijn greencard nodig voor mijn planned, wel een ead aangevraagd maar dat gaat mij niet uit mijn sleur halen omdat ik echt op die gc wacht voor het werk dat ik wil doen...dus sterk hopen dat ik geluk heb ipv "je mag in elk geval werken"
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16