Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Dutch American Friendship Treaty

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Matt2
Amerikafan

The Dutch American Friendship Treaty

Bericht door Matt2 »

Weet iemand hier meer over?

Begrijp ik het goed dat er een vriendschapsverdrag is tussen NL en de VS. Maar dat alleen inwoners van de VS hier wat aan hebben?

Zij kunnen middels dit verdrag makkelijker naar NL komen en een bedrijf beginnen en eventueel een verblijfsvergunning krijgen? Maar dat dit niet geldt voor Nederlanders die naar de Vs willen?
Big_Mo
Amerika-expert

Re: The Dutch American Friendship Treaty

Bericht door Big_Mo »

Als ik dat zo lees lijkt het mij op het visum dat je zou krijgen als je naar de VS komt en een half miljoen investeert.

The treaty gives American citizens preferential treatment to operate a business in the Netherlands. In contrast to other non-EU nationals who want to work in the Netherlands on a self-employed basis, Americans applying under the treaty do not need to satisfy the points-based test which is applied to non-EU businesses.

To successfully apply for a residence permit to operate a business under the Dutch American Friendship Treaty, the applicant must have the following:

Registration of the business with the Chamber of Commerce;
Proof of municipal registration;
A balance sheet, prepared by a qualified accountant or tax advisor;
A valid passport issue by the United States;
Sufficient personal capital invested in the Dutch bank account of the company. Borrowed funds are not considered.
The capital investment amount is €4,500, unless in the case of a so-called Naamloze vennootschap (NV), which is a Dutch Limited Liability Company. In that case the required amount is at least 25% of the minimum capital stock required by law (€45,000), or €11,250.

Helaas heb je geen loophole gevonden om sneller naar de VS te kunnen komen.
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

wel typisch.. Voor een Amerikaan volstaat dus €4.500 en een Nederlander moet een half miljoen betalen.

Lekker vriendschapsverdrag dan als alleen Amerikanen er wat aan hebben.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Zij kunnen middels dit verdrag makkelijker naar NL komen en een bedrijf beginnen en eventueel een verblijfsvergunning krijgen? Maar dat dit niet geldt voor Nederlanders die naar de Vs willen?
In 1957 is een ook een treaty getekend tussen de VS en Nederland waardoor Nederlanders een bedrijf kunnen beginnen in de VS en dan krijg je een E2 visum.
een Nederlander moet een half miljoen betalen.
Is dus nergens op gebaseerd.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

[youtube]8k2qKvavYvs[/youtube]

What is a substantial amount of capital?
There is no fixed amount which is considered "substantial." A substantial amount of capital constitutes that amount which is ample to ensure the investor’s financial commitment to the successful operation of the enterprise as measured by the proportionality test. The proportionality test compares the total amount invested in the enterprise with the cost of establishing a viable enterprise of the nature contemplated or the amount of capital needed to purchase an existing enterprise.

Normally a minimum investment of $100,000 will be required, although this may be reduced in the event that a certain business simply does not require such an investment. An absolute bare minimum of $75,000 will likely be required, although the rules envisage that $50,000 may be suitable in certain circumstances.
Of note is that different US Embassies, who process E-2 applications, seem to have different idea of what a substantial investment should be. Some prefer to see a minimum investment of $150,000.

Bron: http://usvisasolutions.com/E-2-visas-investor.html

Het is dus een heel ander visum dan het visum dat je krijgt wanneer je een half miljoen investeerd. Mocht je hier interesse hebben zou ik zeker een lawyer vinden die hier in gespecialiceerd is.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Normally a minimum investment of $100,000 will be required, although this may be reduced in the event that a certain business simply does not require such an investment. An absolute bare minimum of $75,000 will likely be required, although the rules envisage that $50,000 may be suitable in certain circumstances.
Of note is that different US Embassies, who process E-2 applications, seem to have different idea of what a substantial investment should be. Some prefer to see a minimum investment of $150,000.
Zie hier het probleem met het E2 visum, zelfs de visum advocaat geeft verschillende bedragen aan, tussen de $50.000 en $150.000 als minimum.
Maakt het er niet duidelijker op, want in principe zou je ook een E2 aan kunnen vragen met $25.000 investering of zelfs nog minder. Want er staat geen bedrag voor in de treaty, alleen richtlijnen.
Ook deze advocaat laat dingen in het midden, werkgelegenheid, hoeveel werknemers kun je met een investering van $50.000 aan het werk zetten?
En kun je dan zelf ook tussen de $50.000 en $80.000 verdienen, afhankelijk van waar je wilt gaan wonen / werken. En dit is ook waarom het zo vaak mis gaat, zelfs met de hulp van een advocaat.
Toreddo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Toreddo »

Ik heb een E2 met minder dan 100k. Ik denk dat het zinloos is om te kijken naar wat is het minimum bedrag, het hangt van zoveel dingen af; het soort bedrijf, hoelang bestaat het bedrijf, hoe loopt het bedrijf, hoeveel werknemers, wat zijn hun functies en salarissen, wanneer ga je deze werknemers aannemen, wat is de percentage dat je in het bedrijf hebt, waarom moet jij precies naar Amerika, hoe kom je aan het geld, etc. Aan de markeringen in het pakket wat ik terug kreeg kon ik zien dat ze ook echt naar al het bewijs hebben gekeken. Mijn advocaat vertelde dat hij een E2 case met succes heeft gedaan met 35k, dat was alleen niet in Nederland, maar het is mogelijk zolang je case maar solid is en voldoet aan de eisen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer