Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
taaltest voor visum
- Thierry73
- Amerikakenner
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Haulerwijk
taaltest voor visum
Wij zijn afgelopen weekend een keertje naar de emigratie beurs geweest.
Vooral om eens te oriënteren op onze opties omdat het er minder en minder op begint te lijken dat het gaat lukken om nog een greencard te bemachtigen.
Nu kwamen we in gesprek met een buro wat je helpt bij visums voor Canada en ik moet zeggen dat het er best wel interessant uit ziet allemaal.
Uiteraard ben ik voorlopig nog zelf eerst aan het kijken of we wel een buro nodig hebben.
een van de dingen die ik tegen kwam was dat er voor een (permanente) visum aanvraag voor Canada een taaltest gedaan moet worden.
Deze zijn schrikbarend duur (bijna 200 euro).
Op de site van degene die de test afneemt staat echter ook een stukje over Amerika erbij.
Mocht je de greencard loterij winnen is dan ook voor Amerika zo een test noodzaak?
Zijn er mensen die het hebben gedaan al?
Nog tips?
Vooral om eens te oriënteren op onze opties omdat het er minder en minder op begint te lijken dat het gaat lukken om nog een greencard te bemachtigen.
Nu kwamen we in gesprek met een buro wat je helpt bij visums voor Canada en ik moet zeggen dat het er best wel interessant uit ziet allemaal.
Uiteraard ben ik voorlopig nog zelf eerst aan het kijken of we wel een buro nodig hebben.
een van de dingen die ik tegen kwam was dat er voor een (permanente) visum aanvraag voor Canada een taaltest gedaan moet worden.
Deze zijn schrikbarend duur (bijna 200 euro).
Op de site van degene die de test afneemt staat echter ook een stukje over Amerika erbij.
Mocht je de greencard loterij winnen is dan ook voor Amerika zo een test noodzaak?
Zijn er mensen die het hebben gedaan al?
Nog tips?
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Just out of interest, wat kost zo een bureau überhaupt om te ondersteunen in een visumaanvraag?
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- Thierry73
- Amerikakenner
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Haulerwijk
Re: taaltest voor visum
Nog geen idee
Die vraag heb ik net uitgezet bij ze
ben ik ook benieuwd naar
De taaltest is 210 euro, maar dat is een onafhankelijk intituut
Die vraag heb ik net uitgezet bij ze
ben ik ook benieuwd naar
De taaltest is 210 euro, maar dat is een onafhankelijk intituut
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Ik begrijp in principe wel dat er een taaltest gedaan moet worden, er zijn natuurlijk niet oneindig Dutch native speaker jobs voorradig.
Basiskennis van de taal van het land waar je naar toe emigreert lijkt me dan ook noodzakelijk, mijn vriendin is Oekraïens en wij betaalden €350,- voor de benodigde test voor een verblijfskaart voor Nederland, dus 210,- dollar valt dan nog mee.
Wel ben ik benieuwd naar de fee van een bedrijf die hulp bied bij het aanvragen van een visum (niet dat ik directe emigratieplannen heb maar toch haha).
Basiskennis van de taal van het land waar je naar toe emigreert lijkt me dan ook noodzakelijk, mijn vriendin is Oekraïens en wij betaalden €350,- voor de benodigde test voor een verblijfskaart voor Nederland, dus 210,- dollar valt dan nog mee.
Wel ben ik benieuwd naar de fee van een bedrijf die hulp bied bij het aanvragen van een visum (niet dat ik directe emigratieplannen heb maar toch haha).
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- Thierry73
- Amerikakenner
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Haulerwijk
Re: taaltest voor visum
Ik snap wel dat je de taal moet beheersen hoor
heel goed zelfs.
Schrok alleen van de kosten en ik ben benieuwd wat het in gaat houden allenaal
als ik een beetje inzicht heb in de kosten dan laat ik het weten
heel goed zelfs.
Schrok alleen van de kosten en ik ben benieuwd wat het in gaat houden allenaal
als ik een beetje inzicht heb in de kosten dan laat ik het weten
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Ik heb hier het een en ander gevonden, je moet bijv vertellen over je home town,en wat er interessant aan is, beetje de dagelijkse omgangsvragen lijkt me.
De general is voor migratie,academic is voor iets anders begreep ik.
http://www.ielts.org/about-the-test/sam ... -questions
Moet je voor Canada ook frans kunnen spreken of is engels eigenlijk voldoende?
Edit:al gevonden,1 van de 2 is nodig,niet beide
Edit 2: je moet voor ieder onderwerp een mimimum punten scoren, gemiddelde zegt niets:
•Minimum score needed:
•Speaking: 310-348
•Listening: 249-279
•Reading: 207 – 232
•Writing: 310-348
De general is voor migratie,academic is voor iets anders begreep ik.
http://www.ielts.org/about-the-test/sam ... -questions
Moet je voor Canada ook frans kunnen spreken of is engels eigenlijk voldoende?
Edit:al gevonden,1 van de 2 is nodig,niet beide
Edit 2: je moet voor ieder onderwerp een mimimum punten scoren, gemiddelde zegt niets:
•Minimum score needed:
•Speaking: 310-348
•Listening: 249-279
•Reading: 207 – 232
•Writing: 310-348
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- Thierry73
- Amerikakenner
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Haulerwijk
Re: taaltest voor visum
Immigratie richting Canada gaat op een punten systeem.
Leeftijd, werk, werkervaring, taalkennis, familie in Canada, etc...
Alles levert punten op.
Qua werk, leeftijd en werkervaring val ik al in de goede categorie.
De taaltest goed scoren voor de primaire taal waar je wil wonen (Engels in ons geval) levert je de meeste punten op.
Het kunnen spreken van de tweede taal levert ook wel iets op, maar niet veel.
Maar ik weet niet of mijn: "je ne parle pas de francais" daarbij gaat helpen
een direct aanbod voor werk levert uiteindelijk de meeste punten op.
Helaas heb ik die in Amerika wel (alleen willen ze geen extra greencard kosten maken), maar zit dat bedrijf niet in Canada.
Dus dat wordt zoeken
Leeftijd, werk, werkervaring, taalkennis, familie in Canada, etc...
Alles levert punten op.
Qua werk, leeftijd en werkervaring val ik al in de goede categorie.
De taaltest goed scoren voor de primaire taal waar je wil wonen (Engels in ons geval) levert je de meeste punten op.
Het kunnen spreken van de tweede taal levert ook wel iets op, maar niet veel.
Maar ik weet niet of mijn: "je ne parle pas de francais" daarbij gaat helpen
een direct aanbod voor werk levert uiteindelijk de meeste punten op.
Helaas heb ik die in Amerika wel (alleen willen ze geen extra greencard kosten maken), maar zit dat bedrijf niet in Canada.
Dus dat wordt zoeken
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: taaltest voor visum
Met het nieuwe systeem behalen veel mensen niet meer de nodige punten indien ze geen goedgekeurde werkaanbieding hebben.
Taaltest IELTS: hahaha, dat is echt wel heel wat meer dan wat vertellen over je hometown.
Voor de IELTS language test: ga a.u.b. alleen maar via de officiële site!!!! https://takeielts.britishcouncil.org
Voor Belgen en Nederlanders zal het over het algemeen geen probleem zijn om te slagen INDIEN je je goed voorbereid op o.a. de format van de test.
De score die je nodig hebt om te slagen is echter niet voldoende als je een 'hogere' job wilt uitvoeren. Ik scoorde bijvoorbeeld toen we hier toekwamen 5,5 jaar geleden een 8+ op al die onderdelen, maar vond toch dat dat niet voldoende was om een functie uit te voeren die veel schrijven en presentaties vereiste. (al zijn er altijd mensen die zich daar niets van aantrekken, en des te uitzonderlijker je talenten zijn, des te makkelijker kom je daar mee weg)
Is het nodig om een bureau in de hand te nemen? Niet echt. Alles staat heel duidelijk op de website van de overheid http://www.cic.gc.ca en er zijn internationale fora te vinden waar je al heel wat mensen kan vinden die je voorgegaan zijn in die 'nieuwe' procedure van express entry.
Kan het handig zijn om zo'n bureau te gebruiken? Ja, op voorwaarde dat je echt in zee gaat met mensen die weten wat ze doen. Toen wij onze aanvraag deden in 2009 zaten er wel een aantal die niet erkend waren door de Canadese overheid, en die vooral de nieuwe procedure die toen opgestart werd niet kenden. Moesten we met hen in zee gegaan zijn (wij waren bij de eerste Belgen/Nederlanders die door de nieuwe aanvraag gingen), dan zouden we het op onze buik hebben kunnen schrijven.
Wij hebben een bureau gebruikt om volgende redenen:
- de procedure was net nieuw en er was helemaal niets te vinden op het internet om je te helpen, er zat nog niemand in Canada die door de nieuwe aanvraagprocedure gegaan was
- mijn man liep tegen de leeftijdsgrens aan, dus we konden het ons niet veroorloven om een fout te maken (bv. een document te vergeten, niet voldoende info te hebben in de verklaringen van de werkgever, ...), want dan zou de aanvraag vertraging oplopen en vielen we uit de boot omwille van leeftijd
We hebben heel bewust voor een bureau gekozen dat erkend was door de Canadese overheid (denk dat er toen maar 2 waren) en dat eigenlijk het strengste was: ze zeiden niet ja of nee vooraleer ze alle documenten die we nodig hadden gezien hadden. En hij stelde in het verkenningsgesprek ook wel wat strikvragen om te zien of de werkervaring van mijn echtgenoot inderdaad dat was wat nodig was (aangezien manlief eigenlijk in 2 verschillende NOC codes kon vallen -mensen met interesse emigratie naar Canada zullen dat woord al wel gezien hebben-, waarvan 1 wel voldeed voor emigratie en de andere niet).
Taaltest IELTS: hahaha, dat is echt wel heel wat meer dan wat vertellen over je hometown.
Voor de IELTS language test: ga a.u.b. alleen maar via de officiële site!!!! https://takeielts.britishcouncil.org
Voor Belgen en Nederlanders zal het over het algemeen geen probleem zijn om te slagen INDIEN je je goed voorbereid op o.a. de format van de test.
De score die je nodig hebt om te slagen is echter niet voldoende als je een 'hogere' job wilt uitvoeren. Ik scoorde bijvoorbeeld toen we hier toekwamen 5,5 jaar geleden een 8+ op al die onderdelen, maar vond toch dat dat niet voldoende was om een functie uit te voeren die veel schrijven en presentaties vereiste. (al zijn er altijd mensen die zich daar niets van aantrekken, en des te uitzonderlijker je talenten zijn, des te makkelijker kom je daar mee weg)
Is het nodig om een bureau in de hand te nemen? Niet echt. Alles staat heel duidelijk op de website van de overheid http://www.cic.gc.ca en er zijn internationale fora te vinden waar je al heel wat mensen kan vinden die je voorgegaan zijn in die 'nieuwe' procedure van express entry.
Kan het handig zijn om zo'n bureau te gebruiken? Ja, op voorwaarde dat je echt in zee gaat met mensen die weten wat ze doen. Toen wij onze aanvraag deden in 2009 zaten er wel een aantal die niet erkend waren door de Canadese overheid, en die vooral de nieuwe procedure die toen opgestart werd niet kenden. Moesten we met hen in zee gegaan zijn (wij waren bij de eerste Belgen/Nederlanders die door de nieuwe aanvraag gingen), dan zouden we het op onze buik hebben kunnen schrijven.
Wij hebben een bureau gebruikt om volgende redenen:
- de procedure was net nieuw en er was helemaal niets te vinden op het internet om je te helpen, er zat nog niemand in Canada die door de nieuwe aanvraagprocedure gegaan was
- mijn man liep tegen de leeftijdsgrens aan, dus we konden het ons niet veroorloven om een fout te maken (bv. een document te vergeten, niet voldoende info te hebben in de verklaringen van de werkgever, ...), want dan zou de aanvraag vertraging oplopen en vielen we uit de boot omwille van leeftijd
We hebben heel bewust voor een bureau gekozen dat erkend was door de Canadese overheid (denk dat er toen maar 2 waren) en dat eigenlijk het strengste was: ze zeiden niet ja of nee vooraleer ze alle documenten die we nodig hadden gezien hadden. En hij stelde in het verkenningsgesprek ook wel wat strikvragen om te zien of de werkervaring van mijn echtgenoot inderdaad dat was wat nodig was (aangezien manlief eigenlijk in 2 verschillende NOC codes kon vallen -mensen met interesse emigratie naar Canada zullen dat woord al wel gezien hebben-, waarvan 1 wel voldeed voor emigratie en de andere niet).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Zo druppelt er info binnen 
@Thierry: is dit puntensysteem ook ergens te zien en te berekenen?
@Thierry: is dit puntensysteem ook ergens te zien en te berekenen?
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: taaltest voor visum
Via de link in mijn bericht hier boven (cic.gc.ca = overheidswebsite voor o.a. emigratie)
Meer bepaald: http://www.cic.gc.ca/english/express-entry/grid-crs.asp
Je moet minstens 450 punten maken om enige kans te hebben uitgenodigd te worden om uitgenodigd te worden. Zie http://www.cic.gc.ca/english/express-entry/rounds.asp om te weten hoe hoog je score moest zijn om uitgenodigd te worden je documenten in te sturen.
Meer bepaald: http://www.cic.gc.ca/english/express-entry/grid-crs.asp
Je moet minstens 450 punten maken om enige kans te hebben uitgenodigd te worden om uitgenodigd te worden. Zie http://www.cic.gc.ca/english/express-entry/rounds.asp om te weten hoe hoog je score moest zijn om uitgenodigd te worden je documenten in te sturen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Thierry73
- Amerikakenner
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Haulerwijk
Re: taaltest voor visum
Bedankt voor de informatie 
Ik ga er weer verder induiken nog
Las na aanleiding van de emigratiebeurs dat er een tekort aan IT'ers is in ieder geval in Canada.
Dat zou weer mooi zijn voor mij dan.
(al blijf ik ook nog steeds stiekem wel hopen op mei)
Helpt engelstalige ervaring op je c.v. ook al mee?
Ik heb een paar maanden een klus bij een internationaal bedrijf in Noorwegen gedaan waar alles in het Engels moest.
Het helpt sowieso voor de test en het feit dat ik daarvoor een Engels c.v. moest hebben
Ik ga er weer verder induiken nog
Las na aanleiding van de emigratiebeurs dat er een tekort aan IT'ers is in ieder geval in Canada.
Dat zou weer mooi zijn voor mij dan.
(al blijf ik ook nog steeds stiekem wel hopen op mei)
Helpt engelstalige ervaring op je c.v. ook al mee?
Ik heb een paar maanden een klus bij een internationaal bedrijf in Noorwegen gedaan waar alles in het Engels moest.
Het helpt sowieso voor de test en het feit dat ik daarvoor een Engels c.v. moest hebben
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Wel interessant om te zien dat je eerst een test a 210,- dollar moet maken maar dan totaal nog geen garanties hebt, het enige wat die test doet is dmv de resultaten een puntenaantal berekenen, waarvan de grens (of ik begrijp het verkeerd) behoorlijk hoog ligt met 459 punten, aangezien je 1200 punten max kan halen waarvan 600 als je al een arranged employment hebt, of je moet aangeven dat je in een bepaald gebied wil wonen waardoor je in aanmerking komt als provincial nominee.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: taaltest voor visum
Eigenlijk zijn veel immigranten in Canada boos op hoe de overheid de wereld rondreist om immigranten te gaan werven. Bijvoorbeeld het tekort aan IT-ers. Ik ben er zeker van dat er in Belgie en Nederland ook een groot tekort is aan IT-ers, terwijl er toch hopen IT-ers zonder werk zitten. Er is een groot tekort aan ZEER SPECIFIEKE kennis binnen IT. Klein detailke dat een grote wereld van verschil maakt. 
In Canada is "Canadian experience' ook een Heilige Koe. Ter illustratie even het verhaal van een IT-er met 20 jaar internationale ervaring, iemand die, vooraleer naar Canada te verhuizen, een globale functie in IT had voor een Amerikaans bedrijf uit de Fortune Top 50. Leidde een team in Europa, Middle East en Afrika van 100+ mensen op het moment van verhuis naar Canada (had trouwens daarbij ook nog een teampje van 5 man in Canada). Had ervaring in Telecom, Pharmaceutical en Professional Services. Sprak perfect Engels. Had schitterende referenties (zelfs van Canadezen), maar kreeg wel te horen "no Canadian experience". Moest in loon bijna 50% zakken en in functieniveau 2 trappen lager gaan. Eerste job: na een paar weken stapte hij naar zijn bazen met de vraag of ze ook iets te doen hadden voor hem voor de overige 3 dagen van de week, want hij had alles netjes gedaan binnen de twee dagen. Gewoon om even te illustreren dus.
Het heeft hem 5 jaar gekost om terug op te klimmen naar het niveau van waar hij zat voor vertrek, en dat is een heel normaal verhaal. Gemiddeld duurt het de 'international trained professional' 7 jaar om terug op het niveau van voor vertrek te belanden!
(ik spreek hier nu niet over mensen die gewone jobs doen zoals kassier, vrachtwagenbestuurder, admin bediende, enz).
Er komt heel veel talent naar Canada, maar vaak hebben ze het lastig om gestart te geraken. Die $20,000 voor een gezin van 3 personen dat je mee moet brengen kan je dus heel netjes in grote problemen doen belanden, want zo snel vind je geen werk. Of je vind een minimumloon job. Maar dat is hier in Ontario bijvoorbeeld $11.25/uur, maar als je dan weet dat je in mijn stadje $1,000+ moet betalen om in iemand zijn basement te wonen... Wil jij daar als West-Europeaan voor naar hier komen?!
Ik werk zelf in Employment Services, waar ik dus mensen (ook immigranten) help die op zoek zijn naar werk. Misschien zie ik het allemaal wat te negatief omwille van al die problemen waar ik dagdagelijks mee geconfronteerd wordt. Maar het is wel mijn realiteit he!
(ga niet helemaal af op de werkloosheidscijfers, want veel werkzoekenden zijn daar niet eens meer mee in opgenomen, net als in Be/Nl).
Mijn advies: zorg dat je met heel wat centjes kan komen, zodat je makkelijk kan overleven voor 6-12 maanden zonder job (of met een minimum loon job).
Doe goed je huiswerk om uit te zoeken waar je met jou talenten kans kan maken op een job.
Als je een 'gewone' job hebt, kijk dan ook naar de kleinere steden, en verkijk je niet op Vancouver, Calgary en Toronto (waar ze jou in verhouding niet betalen wat het kost om daar te wonen).
Probeer je Canadese netwerk al wat uit te bouwen vooraleer je hier komt, zodat je mensen hebt die je helpen door je te introduceren bij anderen.
Verkijk je niet op de afstanden! Zo kom ik wel eens immigranten tegen die naar Toronto willen komen. Ze kijken dan naar woningen, zien dat je met $2,000/maand niet ver springt, beginnen dan te kijken naar andere plaatsen die wat verder weg liggen maar die -volgens de kaart- wel te doen zijn. Wat is nou 50 of 60 km als je autostrade hebt van A naar B met 4-6 rijstroken in elke richting?! Wel, wat dat is, is +2 uur rijden (vooral in de winter of als er een ongevalletje gebeurde) enkele richting vooraleer je op het werk bent. Of zorgen dat je om 7:30am kan beginnen (maar mogelijk pik je dan nog wel de start van de namiddag spits op bij vertrek). Wil je daar voor emigreren?
In Canada is "Canadian experience' ook een Heilige Koe. Ter illustratie even het verhaal van een IT-er met 20 jaar internationale ervaring, iemand die, vooraleer naar Canada te verhuizen, een globale functie in IT had voor een Amerikaans bedrijf uit de Fortune Top 50. Leidde een team in Europa, Middle East en Afrika van 100+ mensen op het moment van verhuis naar Canada (had trouwens daarbij ook nog een teampje van 5 man in Canada). Had ervaring in Telecom, Pharmaceutical en Professional Services. Sprak perfect Engels. Had schitterende referenties (zelfs van Canadezen), maar kreeg wel te horen "no Canadian experience". Moest in loon bijna 50% zakken en in functieniveau 2 trappen lager gaan. Eerste job: na een paar weken stapte hij naar zijn bazen met de vraag of ze ook iets te doen hadden voor hem voor de overige 3 dagen van de week, want hij had alles netjes gedaan binnen de twee dagen. Gewoon om even te illustreren dus.
Het heeft hem 5 jaar gekost om terug op te klimmen naar het niveau van waar hij zat voor vertrek, en dat is een heel normaal verhaal. Gemiddeld duurt het de 'international trained professional' 7 jaar om terug op het niveau van voor vertrek te belanden!
(ik spreek hier nu niet over mensen die gewone jobs doen zoals kassier, vrachtwagenbestuurder, admin bediende, enz).
Er komt heel veel talent naar Canada, maar vaak hebben ze het lastig om gestart te geraken. Die $20,000 voor een gezin van 3 personen dat je mee moet brengen kan je dus heel netjes in grote problemen doen belanden, want zo snel vind je geen werk. Of je vind een minimumloon job. Maar dat is hier in Ontario bijvoorbeeld $11.25/uur, maar als je dan weet dat je in mijn stadje $1,000+ moet betalen om in iemand zijn basement te wonen... Wil jij daar als West-Europeaan voor naar hier komen?!
Ik werk zelf in Employment Services, waar ik dus mensen (ook immigranten) help die op zoek zijn naar werk. Misschien zie ik het allemaal wat te negatief omwille van al die problemen waar ik dagdagelijks mee geconfronteerd wordt. Maar het is wel mijn realiteit he!
(ga niet helemaal af op de werkloosheidscijfers, want veel werkzoekenden zijn daar niet eens meer mee in opgenomen, net als in Be/Nl).
Mijn advies: zorg dat je met heel wat centjes kan komen, zodat je makkelijk kan overleven voor 6-12 maanden zonder job (of met een minimum loon job).
Doe goed je huiswerk om uit te zoeken waar je met jou talenten kans kan maken op een job.
Als je een 'gewone' job hebt, kijk dan ook naar de kleinere steden, en verkijk je niet op Vancouver, Calgary en Toronto (waar ze jou in verhouding niet betalen wat het kost om daar te wonen).
Probeer je Canadese netwerk al wat uit te bouwen vooraleer je hier komt, zodat je mensen hebt die je helpen door je te introduceren bij anderen.
Verkijk je niet op de afstanden! Zo kom ik wel eens immigranten tegen die naar Toronto willen komen. Ze kijken dan naar woningen, zien dat je met $2,000/maand niet ver springt, beginnen dan te kijken naar andere plaatsen die wat verder weg liggen maar die -volgens de kaart- wel te doen zijn. Wat is nou 50 of 60 km als je autostrade hebt van A naar B met 4-6 rijstroken in elke richting?! Wel, wat dat is, is +2 uur rijden (vooral in de winter of als er een ongevalletje gebeurde) enkele richting vooraleer je op het werk bent. Of zorgen dat je om 7:30am kan beginnen (maar mogelijk pik je dan nog wel de start van de namiddag spits op bij vertrek). Wil je daar voor emigreren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Gast
Re: taaltest voor visum
Canada is tweetalig, moet je zowel Frans en Engels doen?Thierry73 schreef:een van de dingen die ik tegen kwam was dat er voor een (permanente) visum aanvraag voor Canada een taaltest gedaan moet worden.
Re: taaltest voor visum
Ik heb me wel eens verdiept in het emigratieproces voor Australie, zo te lezen is het voor Canada heel vergelijkbaar. Ik kreeg de indruk dat de IELTS voor veel mensen die naar Asutralie willen toch wel een struikelblok is, daar is de score die je nodig hebt afhankelijk van de beroepscategorie waarin je valt voor emigratie, en mensen moeten de test vaak meerdere keren doen voordat hun score voldoende is. En dat kost dus veel geld en tijd.
Terug in Texas!
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Enige reden dat ik zou willen emigreren is om een beter klimaat te hebben als Nederland haha, dus Canada is niet mijn eerste optie.
Ik werk als consultant voor een bedrijf dat (voor de NLse markt) software maakt voor uitzend- en recruitmentbureaus, wat ook niet heel marktspecifiek is (zoals IT), merk wel dat nederlanders qua interesse goed in de markt liggen,word geregeld gebeld door internationale recruitment bureaus of ik bereid ben tot relocation, maar dat is dan voor de Europese markt (vooral oost europa,spanje en ierland)
Ik werk als consultant voor een bedrijf dat (voor de NLse markt) software maakt voor uitzend- en recruitmentbureaus, wat ook niet heel marktspecifiek is (zoals IT), merk wel dat nederlanders qua interesse goed in de markt liggen,word geregeld gebeld door internationale recruitment bureaus of ik bereid ben tot relocation, maar dat is dan voor de Europese markt (vooral oost europa,spanje en ierland)
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Nee dit hoeft niet, hangt geloof ik ook af van de regio waar je van plan bent te wonen.eoms schreef:Canada is tweetalig, moet je zowel Frans en Engels doen?Thierry73 schreef:een van de dingen die ik tegen kwam was dat er voor een (permanente) visum aanvraag voor Canada een taaltest gedaan moet worden.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: taaltest voor visum
Klopt ik geloof dat de IELTS test voor zowel Canada als Australië is.(stond geloof ik op hun site)hemmie schreef:Ik heb me wel eens verdiept in het emigratieproces voor Australie, zo te lezen is het voor Canada heel vergelijkbaar. Ik kreeg de indruk dat de IELTS voor veel mensen die naar Asutralie willen toch wel een struikelblok is, daar is de score die je nodig hebt afhankelijk van de beroepscategorie waarin je valt voor emigratie, en mensen moeten de test vaak meerdere keren doen voordat hun score voldoende is. En dat kost dus veel geld en tijd.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: taaltest voor visum
Je kan Engels of Frans doen. Maar ik zou niet in Quebec willen wonen zonder voldoende Frans te spreken.
Net zo min wil je in de andere provincies wonen als je enkel maar Frans spreekt en gebrekkig Engels.
Je kan beide testen afleggen (Frans en Engels) als je een paar punten tekort komt, en die 2de test kan je voldoende punten opleveren. Maar de meeste Belgen die ik ken, buisden op de Franse test (tenzij ze al functioneerden in het Frans op hun werk of woonden in een Vlaams gebied op de grens met Wallonie, dus al gewoon waren aan veel Frans in hun dagelijks leven).
Los van het feit dat je Frans spreekt: ik zou me nog altijd niet kunnen redden in Quebec! Zij verstaan mij wel (met mijn 'Parisien French'), maar ik versta hun Quebecois helemaal niet!.
Tweetaligheid (FR/E) is zeker geen nadeel als je in Customer Service wilt werken, of voor de overheid.
Net zo min wil je in de andere provincies wonen als je enkel maar Frans spreekt en gebrekkig Engels.
Je kan beide testen afleggen (Frans en Engels) als je een paar punten tekort komt, en die 2de test kan je voldoende punten opleveren. Maar de meeste Belgen die ik ken, buisden op de Franse test (tenzij ze al functioneerden in het Frans op hun werk of woonden in een Vlaams gebied op de grens met Wallonie, dus al gewoon waren aan veel Frans in hun dagelijks leven).
Los van het feit dat je Frans spreekt: ik zou me nog altijd niet kunnen redden in Quebec! Zij verstaan mij wel (met mijn 'Parisien French'), maar ik versta hun Quebecois helemaal niet!.
Tweetaligheid (FR/E) is zeker geen nadeel als je in Customer Service wilt werken, of voor de overheid.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: taaltest voor visum
Nee, voor de VS niet. Als je later nog wilt naturaliseren, moet je tijdens het interview "bewijzen" de Engelse taal te beheersen, maar dat is echt een lachertje.Thierry73 schreef:Mocht je de greencard loterij winnen is dan ook voor Amerika zo een test noodzaak?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht