Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 Green card ontvangen!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
steve_young
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

K1 Green card ontvangen!

Bericht door steve_young »

Hallo iedereen,
weer tijd voor een update van mij.
ondanks dat ik niet veel post lees ik hier nog regelmatig mee, vandaag na slechts 6 maanden wachten heb ik mijn green card ontvangen.
ik had verwacht dat ik die niet zou ontvangen tot ergens in mei volgend jaar, maar het lijkt er op dat ze bij de uscis in Missouri een beste inhaalslag hebben gemaakt. Ook als ik kijk naar het visajourney forum zie ik vele die net als ik in mei de AOS hebben verstuurd het inmiddels ontvangen hebben.

in Augustus heb ik mijn werkvergunning gekregen en inmiddels ben ik al 3 maanden aan het werk.
Mijn learners permit heb ik half augustus gehaald en een maand later in september afgereden voor het rijbewijs (wat overigens echt te makkelijk was lettelijk een blok om gereden in 10 minuten was het klaar)

een goede tip trouwens voor andere die op het K1 zijn gekomen als je man of vrouw een goede credit heeft is het een goed idee om bijgeschreven te worden op een van zijn of haar creditcards. Wij hebben dit gedaan met een discover card die Anastasia al 3 jaar heeft, en dit heeft mij van geen credit naar een credit van 720 gebracht binnen een week.
Hierdoor heb ik een mooie en goede auto kunnen krijgen op financiering. en ben ik sinds een maand eindelijk niet meer afhankelijk van Anastasia om naar mijn werk te gaan:)

Al met al ben ik nu goed gesetteld en echt gewend geraakt aan het leven hier, en ontzettend gelukkig met Anastasia.
Nu zijn wij vol op bezig met de boodschappen te doen voor onze eerste thanksgiving als man en vrouw en in ons eigen appartement.
Iedereen alvast een fijne thanksgiving!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: K1 Green card ontvangen!

Bericht door kastelke »

Leuk om deze update te lezen! En wat goed zeg, dat je direct een job had nadat je mocht werken.
Ga je samen een traditioneel thanksgiving maaltijd koken, van scratch?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik ben dol op updates van nieuwe Amerikanen! Of nou ja, nieuwe greencardhouder, vooralsnog :wink: Ben heel benieuwd naar je werk en je huis!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal zo snel gegaan, ik moest een bijna een jaar wachten. Ik heb nu mijn Green card in mei gekregen en gelijk me rijbewijs gehaald. Succes met alles en veel geluk :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

steve_young schreef:een goede tip trouwens voor andere die op het K1 zijn gekomen als je man of vrouw een goede credit heeft is het een goed idee om bijgeschreven te worden op een van zijn of haar creditcards. Wij hebben dit gedaan met een discover card die Anastasia al 3 jaar heeft, en dit heeft mij van geen credit naar een credit van 720 gebracht binnen een week.
Is dit echt mogelijk om van "no credit history" in slechts een week tot een credit score van 720 te komen? Weet je zeker dat het niet de score van jouw vrouw betreft? En dus dat zij in feite direct of indirect voor de auto lening tekent?
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Inderdaad, mijn vrouw heeft een creditcard die aan de mijne is gekoppeld (zelfde nummers) en aan mijn bankrekening, en daarmee bouwt zij geen credit history op is mij verteld bij de bank (ik wel uiteraard). Sterker nog, ze hoefde haar ssn niet eens op te geven bij de bank.

Kortom, nachecken! :wink:
LA, LA, LA....
steve_young
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steve_young »

Is dit echt mogelijk om van "no credit history" in slechts een week tot een credit score van 720 te komen? Weet je zeker dat het niet de score van jouw vrouw betreft? En dus dat zij in feite direct of indirect voor de auto lening tekent?
Ik was er ook verbaasd over maar toen we de auto kochten hebben ze zowel mijn credit als die van Anastasia gecheckt.
Die van mij kwam uit op 720 en die van Anastasia op 754.
en als ik kijk op een website als creditkarma dan zie ik ook dat ik ineens een credithistory van 3 jaar heb omdat Anastasia die kaart al 3 jaar heeft.
Daarnaast is een American express creditcard aanvraag voor mij goedgekeurd zonder dat Anastasia daarvoor heeft moeten co-signen, dus ik ben er zeker van dat dat toch echt mijn credit nu is.
Ik ben dol op updates van nieuwe Amerikanen! Of nou ja, nieuwe greencardhouder, vooralsnog :wink: Ben heel benieuwd naar je werk en je huis!
Ik heb momenteel 2 banen 1 als ober in een steakhouse hier in Bentonville, en op vrijdag en zaterdagnacht rij ik taxi in Fayetteville.
Dat is best leuk al die dronken collegekids vervoeren haha en het verdient wel lekker.
Mijn uiteindelijke doel is om een eigen brouwerij te beginnen, aangezien mijn passie bierbrouwen is maar daarvoor heb je een behoorlijk bedrag nodig om te starten.
We wonen op dit moment in een netjes appartementencomplex, hier een foto:
Afbeelding

Maar we zijn wel aan het kijken om over enkele maanden een huis te huren want hier in de omgeving ben je voor een huis 3 tot 400 meer kwijt voor een huis dan dit appartement.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer