Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken in Amerika met K1 visum mogelijk ?
Werken in Amerika met K1 visum mogelijk ?
Goedemorgen,
Mijn Amerikaanse verloofde en ik willen gaan trouwen en wonen in Amerika.
Als ik een K1 visum heb, kan ik dan ook aan het werk gaan?
Of hoeveel tijd gaat er overheen, voordat ik daar wel mag werken?
Bij het lezen van diverse onderwerpen op internet, wordt me dit niet helemaal duidelijk.
Hoop dat iemandhier meer over kan vertellen.
Ruud
Mijn Amerikaanse verloofde en ik willen gaan trouwen en wonen in Amerika.
Als ik een K1 visum heb, kan ik dan ook aan het werk gaan?
Of hoeveel tijd gaat er overheen, voordat ik daar wel mag werken?
Bij het lezen van diverse onderwerpen op internet, wordt me dit niet helemaal duidelijk.
Hoop dat iemandhier meer over kan vertellen.
Ruud
Re: Werken in Amerika met K1 visum mogelijk ?
Je mag onder het K1 visum alleen werken tussen dag 14 en 76 (van de 90) als je een AED (Advance Employment Document) hebt. Deze verloopt dan ook als de K1 verloopt, kost $380 om aan te vragen en is vrij moeilijk om binnen die periode dat je K1 geldig is aan te komen. Daarnaast zijn werknemers niet erg happig voor mensen die maar een dag of 60 mogen werken 
Een betere optie, die de meeste mensen doen, is: de EAD aanvragen tegelijk met de AOS (Adjustment of Status). Dit is wat je doet na je bent getrouwd, met als einddoel die Greencard. Als je de AED aanvraagt tegelijk met je AOS hoef je de fee ($380) niet te betalen en zou je dus, mits hij goedgekeurd wordt, kunnen werken voor je die Greencard hebt. Het kan ook zijn dat ze zeggen: "Nee, je Greencard komt een week of wat later, je wacht maar even".
Een betere optie, die de meeste mensen doen, is: de EAD aanvragen tegelijk met de AOS (Adjustment of Status). Dit is wat je doet na je bent getrouwd, met als einddoel die Greencard. Als je de AED aanvraagt tegelijk met je AOS hoef je de fee ($380) niet te betalen en zou je dus, mits hij goedgekeurd wordt, kunnen werken voor je die Greencard hebt. Het kan ook zijn dat ze zeggen: "Nee, je Greencard komt een week of wat later, je wacht maar even".
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dank je voor deze informatie.
In ieder geval weer een stap verder.
Ga hier weer verder over lezxen en zoeken
Dank
Ruud
In ieder geval weer een stap verder.
Ga hier weer verder over lezxen en zoeken
Dank
Ruud
Zoals Clint al zei, de beste manier is om je EAD aan te vragen als je AOS doet. EAD wordt meestal vrij snel goedgekeurd zodat je aan de slag kan, terwijl je op je voorlopige greencard wacht. Mijn EAD had ik binnen 3 maanden, mijn twee-jarige greencard duurde 20 maanden
. Heb nu de tien-jarige card die dan weer binnen 3 maanden was goedgekeurd
:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 26824 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB