Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Everglades NP - Wel of niet bezoeken?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Raymon
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Everglades NP - Wel of niet bezoeken?

Bericht door Raymon »

Mijn vriendin en ik gaan in augustus naar Florida. Het enige wat ik van Florida kende (naast Disney World xD) voordat ik me er in ging verdiepen was Everglades NP, dus ik ging er eigenlijk van uit dat we dat sowieso zouden willen gaan bezoeken. Echter begin ik nu na veel uitzoekwerk toch te twijfelen en zou ik graag willen weten van de mensen die Everglades NP, en de rest van Florida, bezocht hebben, of het het waard is.
Redenen waarom ik nu toch twijfel om Everglades NP te bezoeken:
- Entree is dankzij Trump wel erg duur geworden; goedkoopste optie is de AtB pass a $250. Ik vraag me af of dat het waard is, vanwege onderstaande redenen + we voor zo ver ik nu uitgezocht heb die pass verder niet of zeer weinig zouden gebruiken.
- Ik ben de NPs in het westen gewend, met heel veel hiking mogelijkheden, en was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat in Everglades NP ook wel het geval zou zijn, maar dat blijkt niet zo.. Ik zie maar één langere hike en verder alleen wat korte paadjes die ik niet eens een wandeling zou willen noemen xD Vast ook leuk om te bezichtigen, maar vanwege meer drukte en het feit dat je minder off the beaten path gaat, spreekt me dat wel minder aan.
- Verder kom je in de meer afgelegen/interessante gebieden enkel d.m.v. het huren van een fiets of kano/kayak, of met een boat tour. Ofwel, extra kosten bovenop de entreeprijs. We zouden dit vast ook heel leuk vinden, maar;
- Al deze activiteiten zijn ook elders in Florida te doen, zo heb ik meerdere prachtige hiking trails, boat tours en kano/kayak trails gevonden (o.a. op dit forum). Zijn de omgevingen in Everglades NP toch zo bijzonder/uniek dat het alsnog de moeite waard is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen van Everglades NP t.o.v. de rest van Florida.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Re: Everglades NP - Wel of niet bezoeken?

Bericht door harryh »

@Raymon ik zou er absoluut geen $250 voor over hebben. Hebben het hele park paar keer gedaan, t/m Flamingo in het uiterste zuidwesten, paar keer de Anhinga trail bij de oostelijke ingang. Anhinga trail was absoluut de moeite waard maar geen $250.

Inderdaad kun je veel elders zien of doen. Wat elders lastiger wordt zijn de zoutwater crocs, die vind je alleen daar, maar zijn ook in het NP lastig te vinden.
jeppiepruts
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Nee daar zou ik zeker niet 250 dollar voor betalen. Er zijn genoeg alternatieven.
Ik vond zelf Circle b heel erg leuk. Qua wildlife leuker zelfs. Maar daar wandel je doorheen en geen route met de auto.
AI geeft meerdere alternatieven die heel erg dicht in de buurt van Everglades komen, en vaak ook nog gratis zijn.
Ik zou het geld ergens anders aan besteden :-)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Ik lees even mee, wij gaan maart 2027 ook o.a. naar Florida toe en vond het inderdaad wel prijzig voor 1 N.P. bezoek. Maar Shark valley is toch ook onderdeel van dit park en dat rondje fietsen daar, leek ons wel erg mooi.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

In ons gezin noemen we Shark Valley een tourist trap, ieder zijn ding. De loop road is dan wel weer leuk op het juiste moment. En gators zie je in die regio bij het Oasis Visitor Center Boardwalk langs de 41.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Misschien kun je dan beter een airboat tour boeken bij Viator of iets dergelijks. Dan heb je ook een indruk van de Everglades.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Anhinga trail is wel degelijk de moeite: korte loop, zekerheid voor gators, schildpadden en andere dieren. Bij ons ook steeds relatief weinig muggen tov andere locaties. Wij verbleven er vlakbij, waardoor we deze wandeling als dagafsluiter bijna dagelijks deden. Maar wellicht zijn er elders ook zo'n mogelijkheden die niet zoveel kosten?

Volgens mij is ook een groot verschil dat de Everglades veel uitgestrekter zijn, waardoor je er ook makkelijker meer tijd in kan spenderen en dus ook meer te zien krijgt daardoor.

Over shark Valley: hoewel ik het tourist trap gehalte wel begrijp, vind ik het kunnen doen van het gegidst tramtochtje voor ons (gezin met kinderen van 7 en 9 jaar op dat moment) wel een meerwaarde.

De prijsverhoging is echter wel significant, dus ik zou ook niet weten of ik het nu opnieuw zou doen. Wellicht niet eigenlijk...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Raymon
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

jojostravelusa schreef:
18 jun 2026, 10:46
Misschien kun je dan beter een airboat tour boeken bij Viator of iets dergelijks. Dan heb je ook een indruk van de Everglades.
Ik had als alternatief inderdaad een airboat tour bij Miccosukee village, of elders aan de 41. En de loop road scenic drive rijden.

Bedankt voor alle reacties! We gaan ons nog eens bedenken, maar ik denk dat we dit NP zullen gaan skippen.
Goede alternatieven horen we natuurlijk nog steeds heel graag.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Heel lang geleden, 2001, hebben we ook een airboattour gedaan. Voor een indruk kun je naar ons verslag kijken.
https://jojos-florida-2001.blogspot.com ... myers.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer