Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hele late boekers ;-)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hele late boekers ;-)

Bericht door Mark1979 »

Ik ben aan het rondkijken om deze zomer weg te gaan(26-07 t/m 16-08) en zo kwam ook Florida ook ter sprake.. Wij zijn een gezin van 3 waarvan onze zoon 12 is, tevens gaat mijn schoonmoeder van 71 mee welke nog goed ter been is. Ik heb nog geen tickets geboekt daar de meeste met hele korte overstap tijden in de US zijn wat mij niet wenselijk lijkt. Nu heb ik een directe retour vlucht kunnen vinden van ams naar tampa ( Delta Airlines) alleen durf ik deze nog niet te boeken, de rede van het niet boeken is vanwege dat wij totaal nog geen idee van hoe en welk rondje maak je. Ik heb hier al op het forum gekeken maar kon geen reisverslagen of roadbooks vinden die ongeveer 21 dagen beslaan dus hier zou ik graag wat hulp bij kunnen gebruiken.
Er staan uiteraard dingen in de roadbooks die we willen doen zoals:

- zwemmen of snorkelen manatee
- airboat everglades
- evt atractie parken
- cape canaveral
- miami
- florida keys

We zouden graag een vakantie willen waar ruimte is voor activiteiten en reisdagen maar ook een x aantal dagen waar we wat rust inbouwen voor mijn schoonmoeder, je gaat immers toch anders op vakantie met iemand van 71 erbij :D

We hebben ook gekeken om bv dit jaar niet naar florida te gaan daar we best wel aan de late kant zijn, maar als ik nu naar de tickets van de meivakantie 2026 kijk dan verschilt dat niet veel met nu.

Hopelijk kunnen jullie ons hierin advies geven of helpen een opzet voor het reisschema te maken.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp en info
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hele late boekers ;-)

Bericht door ONYX666 »

tampa ligt redelijk centraal dus ik zou gewoon boeken je kunt je rondje makkelijk aanpassen , florida is niet zo groot dus je kunt daarna nog je rondje maken
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Mark1979 Da's midden in het regenseizoen, dan zul je flexibel moeten plannen qua buitenactiviteiten.
Mark1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1979 »

Had wel gelezen dat onze zomervakantie in het orkaan seizoen valt. Had alleen niet de link gelegd dat het dan ook automatisch een regen seizoen is.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Tampa is dan toch een hele mooie locatie om de reis te starten en te beëindigen, je kan een mooi rondje maken vanaf Tampa en de luchthaven is veel minder druk dan de andere grote luchthavens in Florida.

Het rondje kun je geheel naar wens aankleden en dan maakt het niet uit of je 1 jaar van tevoren gaat plannen of 1 week of alles wat er tussen zit, er is zat leuks te doen en te zien in Florida en je kiest wat je leuk vind. Je kunt de reis heel flexibel houden als je op voorhand wat hotels selecteert welke je als mogelijke rustplaats kunt boeken en het op zijn beloop laten als je hier bent. Wij hebben een aantal jaar terug ook een rondreis gemaakt vanaf ons huis in Clermont (FL) en hebben elke avond met onze vrienden waarmee we aan het rondrijden waren een hotel geselecteerd voor de volgende dag, dat gaf ons veel meer vrijheid in wat we overdag gingen doen en waar we zouden slapen.

En maak je helemaal niet druk om het hurricane seizoen of het regen seizoen want de orkanen laten zich niet voorspellen en je hebt zat tijd om te zorgen dat je uit de kust regio bent als er wel 1 op Florida af komt, afgelopen jaar hadden wij Milton die vlak langs ons ging en over veel van de vakantie huizen die we managen ging en midden in het land valt de schade wel mee omdta een orkaan snel aan kracht verliest als deze aan land komt. En regen, dat is iets wat erbij hoort in Florida in de zomer en dan gaat het vaak om een flinke bui tussen 3 en 4 pm en in de avond/nacht en dat helpt ook vooral dat we wat kunnen afkoelen ook al wordt het soms wat broeierig na een bui. Zelden dat het een hele dag regent, maar als je planning wat flexibel is zou dat geen probleem opleveren.

Lekker boeken en zien hoe het gaat.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Orkanen zijn niet echt een probleem, die worden ruim van te voren voorspeld en je kunt altijd naar het Noorden rijden om het te ontlopen. Je hebt wel iedere middag regenbuien en vaak met onweer in de zomer. Qua temperatuur is het vrijwel altijd 32-35 graden met 90% luchtvochtigheid, je moet een beetje tegen warmte kunnen.

In Florida alleen al kun je wel 3 weken invullen. Qua route vanuit Tampa, Naples, Everglades, Miami, Keys, Cocoa beach/cape canaveral), Orlando en dan weer in Tampa. Of de andere kant op kan ook natuurlijk. Je kunt ook iets verder omhoog en St Augustine meenemen of misschien wel tot Savannah/Charleston.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mark1979 schreef:
17 mei 2025, 16:33
je gaat immers toch anders op vakantie met iemand van 71 erbij :D
O jee, dat wordt wat onze komende vakantie. Ik ga ook met iemand van bijna 71 :lol:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Lastig om je zo echt goed advies te geven Mark, het begint vaak (in excel :lol:) met een overzicht van de dagen en waar je land en hoe je wilt reizen.
Ik zou met deze groep mensen zeker de kust naar beneden pakken als het weer het toe laat dus :

Paar dagen Tampa / St Pete's
Dagje Clearwater voor de manatees (maar de meeste zullen weg zijn met de warmte!!)
Dan door richting Frt Myers/Naples.
Everglades + tour
Dan door naar Key West.
Paar dagen Miami / Beach.
Door naar boven linker of rechterkust (linker dus bv Naples, rechter West palm beach).
Door naar Cape canaveral (viewtopic.php?f=11&t=79566)
En dan de laatste paar dagen naar Orlando voor Universal (tenzij je echte disney fan bent).

Maar geef wat ideeen waar je zelf aan denkt, altijd leuk om mee te denken ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Mark1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1979 »

Bedankt voor de tips alvast. En qua accomodaties neem je dan 2 of 3 accomodaties van waaruit je erop uitgaat en dan savonds weer terug gaat. Of blijf je in elke plaats 2 of 3 dagen en dan weer door. Voor ons zal dit geen probleem zijn, maar ga niet geloven dat me schoonmoeder hier voor in is. Dit zou haar eerste keer zijn dat ze de Spaanse stranden achter zich laat en in een bepaald tempo moet reizen 😃
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Probleem is dat je de afstanden nog als snel onderschat.
Stel je zit in Naples en je wilt "even" naar key west en terug, dat is gewoon ruim 5 uur rijden dus 10 uur op een hele dag.
Als je een schoonmoeder hebt die niet veel wil reizen zal het keuzes maken zijn.

Bij voorbeeld:
4 dagen Tampa gebied. (Clearwater, St Pete's beach, etc.)
5 dagen Naples (Everglades
1 nacht key west (om er echt iets van mee te krijgen).
3 dagen Miami (beach)
4 dagen Melbourne
4 dagen Orlando
1 dag Tampa (afhankelijk van hoe laat je vliegt)

Dan heb je veel gezien, maar ook wel veel in en uit checken. WIl je dat niet zul je toch echt moeten strepen of bereid zijn veel in de auto te zitten en niet veel te zien.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer