Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BruceS: in de knoop met reisschema.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis BruceS: in de knoop met reisschema.

Bericht door BruceS »

We gaan in de zomer van 2025 voor de 1e keer met onze dochter (wordt 7 tijdens de trip) richting Florida. Wij zijn er zelf al 4x geweest.
We willen de reis kindvriendelijk maken, maar niet alleen maar de pretparken bezoeken. De keys (althans sowieso Key-West) willen we overslaan, omdat volgens ons daar voor onze dochter niet heel veel te beleven valt. Miami hoeft voor ons ook niet, zit echter wel in schema 1 om niet de westkust op en neer te rijden..

Verder lijkt het ons gezien de leeftijd niet geheel geschikt om te gaan snorkelen of the kajakken.

Wat staat vast?
We landen 8 juli op Tampa, en vertrekken daar de 27e ook weer. We hebben de gehele periode een auto gehuurd.
Nu heb ik onderstaande schema's zelf in elkaar gezet, maar ondanks dat Florida niet nieuw voor ons is, lijkt het me toch niet optimaal. Gezien de expertise hier, ben ik benieuwd naar jullie mening en tips!

Schema 1
image.png
image.png (20.46 KiB) 1803 keer bekeken
Schema 2:
image.png
image.png (20.46 KiB) 1803 keer bekeken
Schema 3
image.png
image.png (20.43 KiB) 1787 keer bekeken
Schema 4:
image.png
image.png (20.66 KiB) 1785 keer bekeken
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: In de knoop met reisschema

Bericht door BonnyR »

Persoonlijk zou ik schema 2 omdraaien, dus eerst je ding doen in Orlando.
Voor een 7 jarige zijn het best vermoeiende dagen in Orlando. Mijn ervaring is een hele dag pretpark/ waterpark dat kinderen echt kapot zijn daarna . Maar ja, dat kun je het beste zelf inschatten. Snorkelen kan prima, onze 4 jarige ging ook mee Snorkelen. Die praatte zelfs onder water :lol:
Ontmoeting met een manatee was een hoogtepunt. Was wel even schrikken als je eerst denkt dat het een rots was. :D
Ook in een Kayak kan toch prima? Ik zie op FB aldoor van die filmpjes met doorzichtige kano's. Gewoon lekker relaxen en rustig genieten.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BruceS
Amerika-ontdekker

Re: In de knoop met reisschema

Bericht door BruceS »

Heb voor nu in ieder geval de Disney + Seaworld tickets gekocht, en op basis van schema 4 (dat splitsen van Orlando lijkt me wel fijn) de hotel vastgelegd (met gratis annulering).
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis BruceS: in de knoop met reisschema.

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie in het schema Kelly Park/Blue Springs staan. Bedoel je Blue Spring SP? Dat vonden we erg mooi. Daar hebben wij ook gekajakt en dat is prima met kinderen te doen, want het gaat heel rustig. Echt relaxt tochtje vonden wij.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... ng-sp.html
BruceS
Amerika-ontdekker

Bericht door BruceS »

jojostravelusa schreef:
20 okt 2024, 14:07
Ik zie in het schema Kelly Park/Blue Springs staan. Bedoel je Blue Spring SP? Dat vonden we erg mooi. Daar hebben wij ook gekajakt en dat is prima met kinderen te doen, want het gaat heel rustig. Echt relaxt tochtje vonden wij.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... ng-sp.html
Thanks voor de bevestiging! Ik bedoel inderdaad Blue Spring SP.
BruceS
Amerika-ontdekker

Bericht door BruceS »

We gaan voor optie 4.
Meniles
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Meniles »

Hou er bij optie 4 rekening mee dat jullie 2 keer losse kaarten voor Disney moeten kopen. In één keer een ticket voor 4 dagen kopen is een stuk voordeliger, maar die moet je wel in (even uit m’n hoofd) 7 opeenvolgende dagen gebruiken. Dat lijkt met jullie schema niet te lukken. Opzich geen probleem natuurlijk want 2 maal een 2 dagen ticket kopen kan ook, maar is iets prijziger.

Edit: Dit geldt overigens voor al jullie schema’s zie ik nu
NYC '12 - NYC '13 - West Coast '15 - West Coast '18 - West Coast to East Coast in 9 weeks '23 - Florida '24 - Florida '25
BruceS
Amerika-ontdekker

Bericht door BruceS »

Meniles schreef:
22 okt 2024, 21:38
Hou er bij optie 4 rekening mee dat jullie 2 keer losse kaarten voor Disney moeten kopen. In één keer een ticket voor 4 dagen kopen is een stuk voordeliger, maar die moet je wel in (even uit m’n hoofd) 7 opeenvolgende dagen gebruiken. Dat lijkt met jullie schema niet te lukken. Opzich geen probleem natuurlijk want 2 maal een 2 dagen ticket kopen kan ook, maar is iets prijziger.

Edit: Dit geldt overigens voor al jullie schema’s zie ik nu
Ik heb 7 day Disney park hopper plus passen die gedurende een 2 weken window geldig zijn, voor alle schema's zou dat passen.
Meniles
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Meniles »

Check! Dan is het geen probleem, ik zag 4 dagen WDW parken gepland staan dus ging er even (onterecht) vanuit dat je voor dat aantal dagen tickets nodig had. Have fun in juli!!
NYC '12 - NYC '13 - West Coast '15 - West Coast '18 - West Coast to East Coast in 9 weeks '23 - Florida '24 - Florida '25
BruceS
Amerika-ontdekker

Bericht door BruceS »

Meniles schreef:
23 okt 2024, 09:57
Check! Dan is het geen probleem, ik zag 4 dagen WDW parken gepland staan dus ging er even (onterecht) vanuit dat je voor dat aantal dagen tickets nodig had. Have fun in juli!!
Bedankt voor het meedenken!
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Helaas geen feedback op je schema, maar mag ik vragen waar je in Orlando gaat verblijven, heb je een villa o.i.d. op het oog?

Ik ben namelijk onze trip voor de meivakantie met 2 kids van 4 en 6 aan het uitwerken en hebben 2 weken Florida op het oog.
Twee jaar geleden hebben we 3 weken rondgereden door Florida, maar nu willen we het wat rustiger aan doen en vanaf een centrale plek e.e.a. bezoeken.
BruceS
Amerika-ontdekker

Bericht door BruceS »

Uiteraard. Ik heb voor nu Caribe Royal geboekt. Maar meer omdat we daar al eens gezeten hebben en het een prima uitvalsbasis was voor een kleine prijs.
Het is flexibel geboekt, en we moeten nog in meer detail kijken of dat 'm ook echt gaat worden.

Ik vind een villa ook een optie, alleen mijn vrouw wilt liever hotel service.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer