Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Roning: route Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Roning: route Florida.

Bericht door Roning »

De tickets zijn geboekt! :D . Lekker vroeg maar de prijs was goed en dan hoef ik daar niet meer over na te denken.

Op 18 april 2025 vliegen we naar Fort Lauderdale en op 2 mei weer terug vanaf Orlando. We hebben bewust voor deze volgorde gekozen omdat het tot eind april ivm Passover/Pesach en daarna on site cheer/dance competitions nog erg druk is in de parken.
De vraag is nu welke route volgen we van A naar B.
We komen laat aan dus de eerst nacht blijven we vlak de vluchthaven in Fort Lauderdale.
Om de drukte in Miami in het weekend te vermijden dacht ik eerst naar Florida City te rijden en dan na het weekend Miami Beach. Of is het in de keys in het weekend zelfs nog drukker dan Miami Beach?

Ons globale idee tot nu toe.

Dag 1 aankomst Fort Lauderdale
Dag 2 Fort Lauderdale ->Florida City: Everglades bezoeken en wat winkelen
Dag 3 Florida City: Florida Keys een stukje rijden en snorkelen John Pennekamp
Dag 4 Florida City -> Miami Beach
Dag 5 Miami Beach: de pubers willen (uiteraard) graag naar Miami beach. Ik weet nog niet precies wat ik daar de hele dag moet doen :lol:. Is de Millionaire’s Row-cruise een aanrader? Ik denk dat de kinderen dat wel gaaf vinden.
Dag 6 Miami Beach -> Orlando: langs de west kust rijden en onderweg nog even strand ergens?
Dag 7 t/m dag 14 Orlando. Pretparken maar ook Kelly Park, Kennedy spacecenter, shoppen, misschien Crystal river en niks doen :wink: .
Dag 15 naar huis

Of is het leuker om langs de west kust nog een nacht ergens te verblijven? en een nachtje minder Miami Beach of Florida City.
Misschien hebben we sowieso wel genoeg aan 1 overnachting op Miami Beach?

Wat denken jullie? of wat zouden jullie anders doen?
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Roning: route Florida.

Bericht door Vrouw Bloem »

Hi,

Ik ben aan het kijken voor precies dezelfde periode! Meivakantie dan hier ;)
Ook reizend met twee pubers... Waar heb jij je tickets geboekt? Balen dat het geen directe vlucht meer is...

We zijn in 2019 al eens in Florida geweest, toen drie weken in de zomervakantie. Het is echt heel gaaf! Florida City hebben wij toen niet gedaan. Wij vonden aan de westkust Naples en Sanibel ook prachtig! Miami is vooral gewoon een grote stad. Om heel eerlijk te zijn vonden wij dat wat tegenvallen, maar iedereen is anders natuurlijk.

Wij hebben toen het volgende rondje gedaan:
- 3 nachten St. Pete's Beach
- 3 nachten Orlando (bezoek Animal Kingdom)
- 3 nachten Miami
- 3 nachten Key West
- 2 nachten Upper Keys (snorkelen + kanoën mangrove)
(Air boat tour Everglades vanuit Upper Keys naar Naples)
- 2 nachten Naples
- 4 nachten Sanibel (boottocht dolfijnen)
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Ja ik las dat jullie ook gingen, leuk:-)

Wij zijn in 2014 al eens geweest toen de kinderen klein waren en toen het nog een rechtstreekse vlucht was. Jammer inderdaad dat niet meer zo is :sadcry: . Ik heb nu via KLM tickets geboekt met overstap in JFK. Vlucht uitgevoerd door Delta. 600 euro per persoon zonder bagage. Naar Florida kan ik prima met handbagage af. Meer dan een paar jurkjes, korte broeken en tshirts heb je niet nodig. En we nemen dan nog 1 of 2 ruimbagage koffers mee voor wat extra dingen (we zijn met 8 personen).

Wij hebben toen rondgereden en wilden nu juist meer 1 plek verblijven. Heerlijk relaxed in een villa met zwembad. Echt een rondreis maken vond ik vorig jaar toch wel vermoeiend met 8 personen (ZW USA).
Miami is een wens van de kinderen. Ik vond het ook weinig interessant. Florida City hebben we puur gekozen omdat het een mooi uitgangspunt is om naar de Everglades en de Keys te gaan. Voor een hotel op Key Largo ben ik anders 2.500 euro kwijt voor 3 nachten.

We zijn toen naar Fort Meyers dus ik denk dat ik nu Napels of Clearwater leuke stop zou vinden.
Jullie hebben ook leuke dingen op het programma!
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker

Wat bedoel je hiermee: 'We hebben bewust voor deze volgorde gekozen omdat het tot eind april ivm Passover/Pesach en daarna on site cheer/dance competitions nog erg druk is in de parken'

Ik heb nu Orlando bedacht voor 21 april tm 24 april....
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Dat we bewust eerst naar Miami gaan en daarna pas naar Orlando.

Nou dat kan precies volgens mij. Spring break is dan net voorbij. Pesach is tot 20 april en de cheercompetitie vanaf 25 april. Dus je zit net goed denk ik maar het zal misschien toch wat drukker zijn dan normaal. Maar dat is een gok. De perfect tijd is de eerste week van mei maar helaas is onze meivakantie volgend jaar weer heel erg vroeg.
Stef01
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stef01 »

Wat is de cheer competition en in welke parken vindt dat dan plaats? Wij willen tussen 23 april en 3 mei naar Universal.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Ik heb ergens gelezen dat er van 25 april tm 28 april national Cheerleading competition is en dat die intern in Disney verblijven. Dus de extra drukte zal vooral in Disney zijn denk ik. Maar ik lees ook wel dat Universal ook iets drukker is in die periode. Maar dat zal niet veel zijn toch zeker? Ik weet er verder ook niet veel van :?
Stef01
Amerika-newbie

Bericht door Stef01 »

Wij gaan dezelfde periode (om precies te zijn van 16 april - 2 mei). Door jou bericht toch maar besloten (waar we aanvankelijk ook al over twijfelden) om te starten met een week Naples en pas vanaf de 23e naar Orlando te gaan.
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker

De meivakantie is dan toch wel ideaal voor een reis naar Amerika :) Wij vinden het rondreizen leuker, maar zijn dan ook maar met vier personen. Omdat we al eerder naar Florida zijn geweest, willen we een aantal nieuwe dingen doen en ook nog eens kijken op een plek waar we eerder zijn geweest.

Ik heb nu de volgende route bedacht, maar twijfel nog wel:
18/04 - 21/04 New York
21/04 - 24/04 Sarasota/Everglades
24/04 - 26/04 Fiësta Key
26/04 - 27/04 Key West
27/04 - 29/04 Miami
29/04 - 03/05 Orlando

Tickets heb ik mogelijk ook gevonden. We vliegen vier keer (Amsterdam - New York - Tampa - Orlando - New York - Amsterdam) en ik kom dan voor vier personen met vier keer ruimbagage op 800 euro pp via JetBlue. Goedkoper heb ik het nog niet kunnen vinden dus het lijkt een goede prijs te zijn.

Welke activiteiten staan er op jullie lijstjes? En gaan jullie ook naar pretparken, zo ja...welke?
Stef01
Amerika-newbie

Bericht door Stef01 »

Wij zijn in 2014 en 2015 voor het laatst geweest met dochter van toen 5. We hebben toen alle Disney-parken gedaan behalve Epcot. We gaan terug met dochter van dan 15 en zoon van dan 9 en deze keer moet het Universal worden ivm Harrry Potter en achtbanen. Ik hoop op 3 = 5 dagen inclusief Volcano Bay.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Wij twijfelen nog qua park. we reizen met 5 pubers van 15-20 dus die willen graag naar Universal. Maar voor onze dochter van 5 vind ik Disney weer leuker. Jammer dat beiden doen onbetaalbaar is. Verdere activiteiten ben ik nog aan het bedenken Het duurt nog zo lang :(

@Vrouw Bloem
Je hebt je route veranderd zie ik? Op basis waarvan heb je nu gekozen Sarasota en niet Naples en Sanibel?

Ik ben nog op zoek naar 1 overnachting aan een mooi strand aan de westkust waar we ook een dolfijnen tour kunnen doen maar ik weet niet zo goed waar dus ik ben benieuwd naar jouw keuze :) .
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker

De eerste route die ik schetste, hebben wij in 2019 gedaan. Nu gaan we dus opnieuw, maar dan een week korter en we doen een wat andere route. We hopen dat de minder hete temperaturen ook aangenamer zijn :) De kinderen zijn inmiddels ook ouder natuurlijk. Wij zijn toen naar Animal Kingdom gegaan....prachtig!! Zou ik zo weer naartoe willen.

Toen hebben wij een dolfijnentour gedaan, maar die zou ik niet aanraden. Vrij commercieel gebeuren allemaal...Ik zou nu voor een eco-optie gaan. Die heb ik al veel voorbij zien komen. Ik google me suf namelijk ;)
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Roning schreef:
01 jul 2024, 22:22
Ik heb ergens gelezen dat er van 25 april tm 28 april national Cheerleading competition is en dat die intern in Disney verblijven.
Nu ik jouw bericht lees, herinner ik me dat we dit ook hebben meegemaakt. Er zijn dan heel veel optredens van de cheerleaders in Disney. Leuk om een keer te zien. Echt hoog niveau.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Dus het kan ook leuk zijn?! :D . Heb je toen inderdaad ervaren dat het heel druk was? en dat er kennelijk groepen uitgelaten cheerleaders overal door het park liepen? Of viel het allemaal wel mee?
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Vrouw Bloem schreef:
02 jul 2024, 11:33
De eerste route die ik schetste, hebben wij in 2019 gedaan.
Ik google me suf namelijk ;)
Ah excuus, niet goed gelezen. Ook een mooie route die je nu hebt! Wij zijn destijds in Fort Meyers Beach geweest. Prachtig maar willen nu dus inderdaad iets anders.

Haha ja herkenbaar. Ik google me ook rot :lol:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Heb Copilot de vraag even gesteld ;), op zich niet zoveel nieuws tov wat hier al gedeeld is maar wel handig als je meer ideeën zou willen krijgen.

Dit was de vraag:
"Create a daily schedule for a 14 day roadtrip in Florida, starting in Fort Lauderdale FL on April 18, 2025 and ending in Orlando FL on May 2, 2025, visiting Key largo for snorkeling, Miami beach, Kennedy space center, Naples FL."

Here's a suggested itinerary for your 14-day road trip in Florida:

Day 1 (April 18): Start in Fort Lauderdale, FL. Explore the city, visit the famous beaches, and enjoy the local cuisine.

Day 2 (April 19): Travel to Key Largo for snorkeling. Experience the beautiful coral reefs and marine life at John Pennekamp Coral Reef State Park.

Day 3 (April 20): Spend another day in Key Largo. Relax on the beach or go for another snorkeling adventure.

Day 4 (April 21): Head to Miami Beach. Enjoy the vibrant nightlife, art deco architecture, and sandy beaches.

Day 5-6 (April 22-23): Explore Miami. Visit cultural landmarks, go shopping, and try the diverse food options.

Day 7 (April 24): Travel to Naples, FL. Enjoy the scenic drive and spend the evening at the historic Naples Pier.

Day 8 (April 25): Discover Naples. Visit the Naples Zoo, Botanical Gardens, or relax on the beaches.

Day 9 (April 26): Drive to Kennedy Space Center. Spend the day learning about space exploration and NASA's history.

Day 10 (April 27): Take a day to relax and enjoy the local area around the Space Center, maybe visit a nearby beach.

Day 11-12 (April 28-29): Head to Orlando. Spend these days at the theme parks like Disney World or Universal Studios.

Day 13 (April 30): Explore more of Orlando. Visit the Orlando Science Center or the famous International Drive.

Day 14 (May 1): Enjoy your last day in Orlando. Go shopping, visit local parks, or catch a show.

Day 15 (May 2): Depart from Orlando, FL.

Remember to book accommodations and activities in advance, especially for popular attractions. Have a fantastic trip!

Op dag 8 zou je onderweg wat stops langs de Gulf Coast kunnen doen.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Roning schreef:
02 jul 2024, 13:31
Dus het kan ook leuk zijn?! :D . Heb je toen inderdaad ervaren dat het heel druk was? en dat er kennelijk groepen uitgelaten cheerleaders overal door het park liepen? Of viel het allemaal wel mee?
Ja je zag ze overal, maar heb ze eigenlijk niet in attracties gezien, dus wat dat betreft valt het weer mee 😁
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Vlinder72 »

Wij waren dit jaar in Disney world van 27 april tot 4 mei. Beide weekenden waren (inter)national cheer / dance weekenden met duizenden deelnemers. Amerikanen gingen op Facebook los omdat dat toch wel de vreselijke week was om te gaan want druk en vervelende pubers overal.

Wij hadden de hele week toegang to de Disney parken en wij verbleven in Caribbean beach resort. Wel elke dag in een disney park geweest maar overdag ook andere dingen gedaan.

Ik heb er niks van gemerkt. Er was geen overlast van rondwandelende pubers. Het was ook niet enorm druk in de parken. Wij hebben alles wat wij wilden doen gedaan en onze favoriete attracties een paar keer extra.
Stef01
Amerika-newbie

Bericht door Stef01 »

Ik denk eerlijk gezegd dat van de Paasdrukte meer "overlast" te verwachten valt. Wij hebben om die reden (tickets nog niet geboekt) besloten om aan de Westkust te starten en pas na Pasen naar omgeving Orlando te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer