Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
andrejochemsen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2024, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door andrejochemsen »

Hallo allemaal,
Er is vast al genoeg over geschreven en ik heb ook topics gelezen waarin mensen vroegen naar strategische verblijfsplekken. Maar de groepssamenstelling is toch altijd weer anders. Althans, wij willen dus met een dochter van net 5 jaar naar de USA gaan. En we hebben Florida op het oog.
Laat ik gelijk vragen of wij volgens jullie kenners te laat zijn met het plannen en boeken van een reis? Want we willen halverwege juli al gaan voor een week of 2.
Ik had riksjatravel.nl al enkele vragen gesteld over een reis die zij op de website aanbieden. Ook antwoord gehad, en daaruit maakte ik op dat we nu nog prima een reis kunnen boeken.

Ik heb hier gelezen dat mensen met jonge kinderen het fijn vonden om in een villa te zitten, in plaats van hotels waar je sneller op een relatief kleine ruimte moet verblijven. Een villa huren, als dat nu nog te boeken is voor de maand juli, lijkt ons dan ook wel het meest relaxte. Vooral als er bijvoorbeeld een zwembad bij zit. Stel wij zouden week 1 in Villa 1 willen zitten en week 2 in Villa 2. Wat zijn dan de meest strategische plekken om te kijken?
1 week vlakbij het strand lijkt ons wel chill. Dus dan zou Villa 1 in de buurt van Tampa kunnen zijn, of Ford Myers. Is dat een goede optie?
De 2e week zou dan meer inlands kunnen zijn. Meer in de natuur. Kissimmee bijvoorbeeld? Je zou vanaf die plek ook naar Walt Disney kunnen gaan als we daar zin in hebben.

Ben benieuwd. Dank voor de reacties.
Groet,
Andre
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door JeroenB »

Allereerst denk ik dat je er goed aan doet om niet te gaan rondrijden met een kind van 5 en er is op beide locaties zat te doen in de omgeving.

Kissimmee is het hart van de rentals in de nabijheid van Disney en van daaruit kunt je pretparken bezoeken zoals Disney, Universal, Seaworld, Legoland en ook naar de verschillende shoppingmalls in en om Kissimmee. Mocht je van auto's houden dan zijn er op verschillende dagen evenementen in Old Town waarbij verschillende categorieën aan auto's aanwezig zijn.

En richting Tampa/Clearwater kun je lekker doorbrengen aan het strand en ook daar zijn genoeg dingen te ondernemen zoals bv met een boot op speurtocht naar dolfijnen die veelal langs de kust te vinden zijn.

Het kan hier in de zomer wel erg warm en vochtig zijn maar daar hebben kinderen over het algemeen minder last van dan de ouders.

Qua boeken zou ik en de meeste hier zelf op zoek gaan naar Tickets voor het vliegen en accomodaties daar zijn de nodige platforms voor en er zijn ook Nederlanders die hun vakantie woning hier hebben en deze verhuren of verschillende vakantie woningen voor eigenaren managen.
andrejochemsen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2024, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door andrejochemsen »

Dank voor je reactie Jeroen.
Als ik maps.google.com erop nasla zijn het vooral ritjes van max 2 uur. Dat zou te doen moeten zijn met een kind. Maar inderdaad, we willen niet elke dag rijden. Daarom lijkt een huis/villa ons relaxt omdat je dan ook een dagje "thuis" kan blijven als je daar zin in hebt.
We zitten nog een beetje met de temperatuur en twijfelen of het niet toch beter is om in de mei vakantie te gaan. Over 2 maanden zou wel heel kortdag zijn dus waarschijnlijk wordt het dan volgend jaar. Komende week gaan we er nog eens goed voor zitten.
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door marc08 »

Wij boeken onze villa vaak via VRBO, dat werkt altijd prima voor ons. Let wel dat je op de berekening van het eind bedrag klikt, die kan soms afwijken tov de geadverteerde prijs (verschil van 50 tot 200 dollar op totaal bedrag ivm extra (schoonmaak)fees).

Wij hebben zelf ook altijd in de regio van Kissimmee gezeten met onze 2 meiden en vanuit daar overal naar toe gereden met onze 2 meiden die nu bijna 6 worden. 2 jaar geleden zaten we in een huisje bij st john pass, op loopafstand van het strand en loopafstand van st john pass.
Maar Siesta key en Clearwater hebben we ook als er prettig ervaren in de jaren daarvoor.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door harryh »

Kijk eens hoe hoog de fees voor VRBO zelf af en toe zijn (dus niet voor schoonmaken etc). Voor mij de #1 reden om er al jaren niet meer te boeken. Toen ik een keer een probleem met een verhuurder in Florida had (betrof het niet nakomen van de huurovereenkomst) gaf VRBO niet thuis om te helpen om tot een oplossing te komen. "Dat is iets tussen u en de verhuurder sir".

Daarnaast zijn de annuleringsregelingen waardeloos. Voor mij geen VRBO meer.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door JeroenB »

Helaas zie je bij alle bookingsites steeds hogere fees verschijnen die we natuurlijk allemaal liever niet betalen, we blijven toch Nederlanders.

Ook buiten de grote platforms is boeken goed en vertrouwd mogelijk bij diverse Property Management bedrijven die steeds meer ook de huizen aan gaan bieden op hun eigen sites voor hun eigenaren en dat kan flink schelen in de prijs.

Mei is iets meestal iets minder warm dan Juli maar die vakantie is vaak korter dan dat mensen kunnen plannen in de zomervakantie. En te laat om iets te boeken is het nooit, als je nog mooie tickets ziet dan zou ik zeggen ga ervoor. Een verblijf rondom Kissimmee (waar de meeste vakantie rentals staan) is altijd wel mogelijk en daar kun je het ook zo duur of goedkoop maken als jezelf wil.

De platformen bieden je in ieder geval niet meer zekerheid dan direct boeken bij een goede Property Manager en er is zeker nog wel beschikbaarheid aan villas en townhomes voor de mei vakantie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door harryh »

Yep, maar mijn punt ging niet zozeer over de kosten zelf, vooral over dat je er bij VRBO niets voor terug krijgt, zelfs geen hulp als de verhuurder de voorwaarden niet nakomt.
Ik gebruik VRBO enkel nog om te zoeken en neem dan rechtstreeks contact op met de verhuurder.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door jojostravelusa »

Geen idee wat een huis huren in Florida zoal kost en of er iets bij staat waar jullie naartoe zouden willen, maar in Europa hebben wij wel huisjes gehuurd via Micazu. Dat zijn Nederlandse eigenaren en tot nu toe is het goed bevallen.
https://www.micazu.nl/vakantiehuis/vere ... ZQEALw_wcB
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door habbekuk »

harryh schreef:
16 mar 2024, 10:05
Ik gebruik VRBO enkel nog om te zoeken en neem dan rechtstreeks contact op met de verhuurder.
Ook ik probeer zoveel mogelijk rechstreeks te boeken of via een management, daar is ook vaak wel iets te pielen met de prijs.
Zover ik weet wil een eigenaar geen contact via VRBO om rechtstreeks te boeken omdat de mail wisseling gelogd wordt
en het risico is dat de villa eraf moet.

Soms kun je uit de tekst van de verhuurder iets halen en dat te zoeken in Google. Ook locatie uitzoeken in
Google maps heeft soms resultaat. Maar om te zoeken is het zeker een website die ik gebruik.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door harryh »

En voor de meelezers, lees dit even als het gaat over een property dat anders blijkt te zijn dan beschreven. Op de laatste stap krijg je alleen antwoord dat ze je niet kunnen helpen https://help.vrbo.com/articles/What-can ... -described
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Strategische verblijfplekken met kind van net 5

Bericht door nycave »

Wij hebben een week in Kissimee gezeten. Daar kan je alle kanten op maar ook gewoon bij je huisje blijven met zwembad.
Daarna hebben wij nog een anderhalf week rondgetrokken van hotel/motel en appartement. Ook nog heerlijk.

De kids (en wij ook) vonden de pyramid chalets bij fort Myers ook fantastisch. Heerlijk zwembad voor de deur. Maar ook vlakbij mooie stranden en natuurgebieden.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer