Reis Freya*: eindelijk terug naar Florida. Nu met kids (9&11).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Freya*: eindelijk terug naar Florida. Nu met kids (9&11).

Bericht door Freya* »

Dag geweldige forummers!

Om de zoveel tijd kom ik hier eens piepen om te zeggen dat we terug naar de VS gaan.
Na South-West in september 2010 en Florida in mei 2012 onder ons 2, gingen we in mei 2019 met onze kids een eerste keer naar Amerika (opnieuw Zuid-Westen).
En nu staat (met wat vertraging door dat irritant virus) Florida op de planning, hoera!

Helaas kunnen we niet meer buiten de schoolvakanties, gelukkig hebben we wel veel tijd: we gaan van 30/6 tem 24/7.

Ik heb deze planning gemaakt en heel erg benieuwd naar jullie feedback en suggesties. Zeker mbt the 4th of july. Die heb ik nu in St. Augustine gepland in de hoop dat we miss een parade zien en vuurwerk maar niet de enorme drukte van de pretparken en grootsteden.
Daarnaast is er nu nog 1 dag leeg. Waar kan ik deze best aan besteden?
Oh, leuk weetje: zoonlief is 1 juli jarig en wordt dus 9 in the USA. Hij droomt vooral van veel speelgoed kopen op zijn dag :)

Zondag 30/6: Bsl-Madrid-Miami *7u05-9u35 *11u40-15u - bekomen en naar hotel (eventueel al bezoekje aan Dolphin Mall dat ernaast ligt)
Maandag 1/7: Miami vm: Wallmart & Target nm: Sawgrass Mills of zwembad zoeken
Dinsdag 2/7: Boca Raton vm: Sugar Sand Park nm: Coconut Cove Waterpark and Community Center Worth Avenue Clock Tower
Woensdag 3/7: Merrit Island Kennedy Space center
Donderdag 4/7: St Augistine vm: Dunlawton Sugar Mill Gardens of Washington Oaks Gardens State Park nm: Castillo de San Marcos National Monument, 4th of july happening
Vrijdag 5/7: locatie onbekend Ichetucknee Springs State Park of Ruth B. Kirby Gilchrist Blue Springs State Park of Ginnie Springs of Juniper Springs Recreation Area
Zaterdag 6/7: Orlando Lake Apopka Wildlife Drive
Zondag 7/7: Orlando Orlando Outlet Marketplace
Maandag 8/7: Orlando Universal Studio's
Dinsdag 9/7: Orlando Vulcano Bay
Woensdag 10/7: Orlando Disney Springs
Donderdag 11/7: Orlando Disney Studio's/Magic Kingdom
Vrijdag 12/7: Clearwater vm: Celebration nm: Bok Tow Gardens
Zaterdag 13/7: Clearwater Egmont Key National Wildlife Refuge
Zondag 14/7: Venice Myakka River State Park
Maandag 15/7: Venice Nokomis Beach of Caspersen Beach
Dinsdag 16/7: Fort Meyers J.N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge
Woensdag 17/7: Everglades
Donderdag 18/7: The Keys Bahia Honda State Park
Vrijdag 19/7: Key West Fort Zachary Taylor Historic State Park
Zaterdag 20/7: Key West Dry Tortugas National Park
Zondag 21/7
Maandag 22/7: Miami Wynwood
Dinsdag 23/7: Miami Sawgrass Mills
Woensdag 24/7: Miami Villa Vizcaya en vlucht naar Madrid om 21u35
Donderdag 25/7: Madrid-BSL-thuis 16u35-18u55
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Eindelijk terug naar Florida. Nu met kids (9&11)

Bericht door nwolf »

Doe je goed!!!

En wat een mooie reis gaan jullie maken. Wij waren ook aan het twijfelen om in de zomermaanden te gaan maar stellen het uit tot de meivakantie volgend jaar ivm weer/temperatuur.

Paar tips/ideeen:
- Kijk voor Kennedy Space Center of er een lancering is in die periode en probleem je tijd in Orlando daar wat omheen te plannen (zie topic of Space).
- Een volle dag Disney Springs is wel heel veel, ik denk dat je in een paar uurtjes daar klaar bent dus probeer dat te combineren met bv een waterpark van Disney en/of Aquatica, zullen de kids geweldig vinden.
- 1 dag Universal is heel weinig in het hoogseizoen als je ook Islands of Adventure meeneemt (beide parken hebben hun charme), misschien die dag Disney Springs daarvoor gebruiken.
- Voor Disney zou ik eerder Epcot kiezen als je iets anders wilt, Magic Kingdom is heel druk en heeft de vibe van Disney parijs voor mij, Studio's is wel leuk maar alleen als je Toy Story fan bent en/of Star Wars. Hou ook hier rekening mee dat de prijs voor 1 dag Disney echt heel hoog is....
- Als je naar Kennedy Space Center gaat kun je ook airboat rides maken door de moeras gebieden tussen Orlando en Kennedy, minstens net zo mooi als Everglades en veel te zien. bespaart je een hele rit door de everglades ;)
- Jaren geleden vond ik de Miami Zoo een hele mooie dierentuin, die kun je ook overwegen mocht dat iets voor jullie zijn.

En natuurlijk veel genieten :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer