Weer Miami --> Tampa beter?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door utolor »

Volgende week maandag vertrekken we voor 10 dagen naar Miami (maandag -> woensdag week erna). We gaan vooral om de natuur te bezichtigen en te genieten van het goede weer (Everglades, state parks, beaches, zwembad, ...). Althans, dat was ons plan. Als ik de vooruitzichten van het weer bekijk in Miami, zie ik vooral lage weercijfers en veel regen. Dit terwijl december normaal in het droge seizoen zou liggen, dus dit had ik totaal niet verwacht.

Nu vroeg ik me af hoeveel waarde we moeten hechten aan die voorspellingen. Ben ooit al eens in Miami geweest in de maand september en toen hadden we regelmatig een korte maar krachtige regenbui, daarna was het meteen terug beter weer. Als ik de voorspellingen zo zie, zou het nu verschillende dagen de hele dag regenen. Kan zoiets in Miami in de maand december, of moet ik ook gewoon af en toe een buitje verwachten?

Onze huidige hotelboekingen zijn erop gebaseerd om de eerste 7 dagen (maandag tem zondag) rond Miami te blijven hangen en daarna 3 dagen Tampa te doen. Echter, als ik de weersvoorspellingen bekijk, heeft Tampa alle dagen weercijfer 7 of 8 (vergeleken met weercijfer 4,5,6 in Miami). Misschien kunnen we best meteen naar Tampa rijden na het landen en daar onze hele vakantie doorbrengen?

Wat zouden jullie doen in onze plaats? Is er voldoende te zien omgeving Tampa om heel onze vakantie daar te verblijven? Of zouden jullie zich niets aantrekken van de weersvoorspellingen in Miami en gewoon de originele plannen aanhouden?

Weersvoorspelling Miami:
https://www.weerplaza.nl/wereldweer/noo ... ami/13748/

Weersvoorspelling Tampa:
https://www.weerplaza.nl/wereldweer/noo ... mpa/18673/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door hemmie »

Als ik in mijn amerikaanse weerapp kijk hebben ze het over buien, niet hele dagen regen.

Ik woon zelf in Houston, minder tropisch, maar ook wel een beetje vergelijkbaar weer, als ze hier dagen acher elkaar regen(buien) voorspellen blijft het in de praktijk meestal beperkt tot 1-2 dagen met wat buien (of sinds afgelopen voorjaar, meestal geen regen...). Ik zou me er dus niet meteen druk om maken.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door mtl »

Rond kerst 2008 was ik 5 dagen in Fort Lauderdale en had geen druppel regen.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door utolor »

hemmie schreef:
08 dec 2023, 04:30
Als ik in mijn amerikaanse weerapp kijk hebben ze het over buien, niet hele dagen regen.

Ik woon zelf in Houston, minder tropisch, maar ook wel een beetje vergelijkbaar weer, als ze hier dagen acher elkaar regen(buien) voorspellen blijft het in de praktijk meestal beperkt tot 1-2 dagen met wat buien (of sinds afgelopen voorjaar, meestal geen regen...). Ik zou me er dus niet meteen druk om maken.
Bedankt, klinkt al heel wat beter dan wat ik zie op de weersites die ik bekeek. :thumbup:
Welke app gebruik je? Ik vermoed dat apps van lokale weersdiensten ook wel iets nauwkeuriger zijn dus misschien kan ik best daar eens kijken.
mtl schreef:
08 dec 2023, 08:35
Rond kerst 2008 was ik 5 dagen in Fort Lauderdale en had geen druppel regen.
Zo'n weer had ik inderdaad zelf ook verwacht...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door hemmie »

Ik gebruik meestal weather.com
Terug in Texas!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door Corv »

Ik kijk in de USA altijd 'the weather channel' op tv en internet.
https://weather.com/weather/tenday/l/Mi ... b459321c41
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door harryh »

De lokale weerberichten in Florida vind ik betrouwbaarder dan weather.com, accuweather etc.
Tampa: https://www.abcactionnews.com/weather/daily-forecast
Miami: https://wsvn.com/weather/#forecast-10-day
Ik zie niet veel verschil trouwens voor volgende week, in Tampa komt er enkel een dagje later wat regen. Geen hele dag, maar niet zo als in de zomer kort en heel krachtig, minder hard.

Zou me er vooral niet te druk over maken, wij zijn net terug uit Florida en hadden ook een paar dagen wat regen en wat kouder, maar nog steeds alles prima te doen. Zeewater was al te koud, 70F, maar dat geeft wel kans op manatees bij bronnen, Tampa Manatee Viewing center enz. Aan strand verder best nog lekker.
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door joinke_47 »

Laat je niet gek maken door apps en weercijfers. Gewoon lekker gaan en je zal zien dat het reuze meevalt.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door utolor »

Bedankt voor de (bemoedigende) info allen! Ik heb 2 boekingen staan voor 11-17 dec (Tampa & Florida City) en 2 boekingen staan voor 17-20 dec (ook Tampa & Florida City).
Naargelang wat de weersvoorspellingen morgenavond zeggen gaan ons uiteindelijke hotel bepalen voor de eerste periode (gratis annuleerbaar t.e.m. morgenavond) of eventueel de periodes nog wat aanpassen.

Ben al blij dat jullie zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen, dus dat zit goed. Al ziet het er vooral woensdag en donderdag toch een stuk beter uit in Tampa, dus als die voorspellingen zo blijven lijkt het me sowieso beter om de eerste periode in Tampa te verblijven. Ligt ook centraler om natuurparken te bezoeken, dus lijkt me ook een betere uitvalsbasis voor de eerste (langere) periode.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door utolor »

https://www.foxweather.com/weather-news ... threat.amp

Blijkbaar ziet het weer er alles behalve goed uit voor Miami deze week. Ben blij dat we naar Tampa zijn doorgereden. Hier ziet het er (voorlopig?) beter uit. Was wel even doorbijten om nog 4 uur in de wagen te zitten na een vlucht van 10 uur, maar we zijn er geraakt. :D Volgende week zou het terug beter zijn in Miami en gaan we daar nog 3 dagen rondhangen.

Nog wel een goede tip van een local meegekregen:
Als er 30% kans op regen is, dan regent het gewoonlijk maar 5 minuutjes ofzo. Als er 70% kans op regen is, zal het waarschijnlijk wel een lange tijd gaan regenen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door harryh »

:thumbup:
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door tanteto »

joinke_47 schreef:
08 dec 2023, 16:11
Laat je niet gek maken door apps en weercijfers. Gewoon lekker gaan en je zal zien dat het reuze meevalt.
Ja, superadvies! :?


https://www.wesh.com/amp/article/florid ... s/46114885
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door utolor »

Uiteindelijk maar 1 dag regen gehad (zaterdag) omdat het toen in heel Florida aan het regenen was. Voor de rest waren de meeste dagen afwisselend bewolkt/zonnig en 2 dagen volle zon. We hoorden wel constant dat het koud was voor de tijd van het jaar. We hebben altijd 22-24 graden gehad dus voor ons was dat voldoende warm, maar voor Florida blijkbaar koud voor de tijd van het jaar.

Dus toch een tip aan toekomstige reizigers: als de weersites slechte weercijfers aangeven, is dat toch met reden zo. Door onze reisplannen aan te passen en de eerste week in Tampa te verblijven hebben we de eerste week maar 1 dag regen gehad in plaats van meerdere dagen tot misschien zelfs een hele week.
BartBo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2022, 10:30

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door BartBo »

Ha Utolor,
Ik lees in een aantal berichten dat de kant Tampa zo verwoest was en dat de ombouw lang duurt. Hoe hebben jullie dit ervaren. Heb je een tip :-) wij gaan met de meivakantie en ik wil een klein rondje maken.
Thanks Bart
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Weer Miami --> Tampa beter?

Bericht door harryh »

Da's alleen Fort Myers Beach en Sanibel, verder niet ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer