Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
RLS_SLR
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2011, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Bericht door RLS_SLR »

Na een tijd lang alleen te hebben meegelezen, nu weer eens tijd voor een eigen topic.

Wij zijn voornemens in de periode met vertrek op 8 juli -> max 3 weken naar Florida te gaan.
Nu zijn we er zelf inmiddels 5x geweest, maar nog niet met een kind. We denken dat ze nu op een leeftijd is dat een verdere reis zin heeft en het enigzins blijft hangen.

Ik heb zelf de volgende route in gedachte, maar misschien mis ik compleet iets wat ik met kinderen moet aandoen?
Tevens vind ik het stuk aan de westkust (het dikgedrukte stuk) misschien niet ideaal nu.

Dag 1 Vliegen naar Miami
Dag 2 Miami (ik vind Miami echt niks, maar om een dagje aan het zwembad van het hotel bij te komen, prima)
Dag 3 Miam - Key-West
Dag 4 Key-West
Dag 5 Key-West
Dag 6 Key-West Naples (Everglades)
Dag 7 Naples
Dag 8 Naples- Sarasota
Dag 9 Sarasota
Dag 10 Sarasota - Clearwater

Dag 11 Clearwater - Orlando
Dag 12 Orlando
Dag 13 Orlando
Dag 14 Orlando
Dag 15 Orlando
Dag 16 Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Terug naar huis

In Orlando willen we: Disney, Animal Kingdom, Seaworld en de waterparken (ze heeft haar A/B diploma) sowieso doen, en twijfel over Epcot/Discovery Cove/Universal.

Iemand nog een tip/aanvulling/opmerking of een 'oplossing' om de westkust beter in te vullen?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (half) rondje Florida met kind van 6

Bericht door BonnyR »

Van de waterparken weet ik alleen dat sommige parken meer geschikt zijn voor jongere kinderen dan anderen.

De ruimte ingepland in Orlando is zeer ruim, naar ik zie ook veel plannen daar. Geen behoefte om in nationale parken te verblijven?
Het is warm ( en klef) deze tijd van het jaar, dus ook best een uitdaging om met een 6 jarige dagelijks in allerlei parken te vertoeven.
Er zijn prachtige eilanden langs de kust met mooie stranden, echt de moeite waard.
Noem maar iets Sanibel Island bijvoorbeeld.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
GilbertvH
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2023, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: (half) rondje Florida met kind van 6

Bericht door GilbertvH »

Wat leuk dat jullie in exact dezelfde periode naar Florida gaan als ons! Wij hebben de reis iets anders vormgegeven:

8 - 12 juli: Orlando
12 - 15 juli: Miami
15 - 18 juli: Key West
18 - 20 juli: Key Largo
20 - 22 juli: Fort Meyers
22 - 24 juli: Tampa
24 - 27 juli: Orlando
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Bericht door harryh »

@RLS_SLR ik weet niet wat je met een kind zo lang op Key West wilt gaan doen, da's toch meer iets voor volwassenen. Mijn kinderen vonden er weinig aan. Verder vind ik dat je best veel overslaat, Key Largo bijvoorbeeld om te gaan snorkelen. Van Key West naar Naples is een lange rit, die dag ga je weinig van de Everglades kunnen zien (Anhinga trail, airboat tour, HW41 etc). Fort Myers zou je kunnen doen, hoewel er van Sanibel en Fort Myers Beach niet veel meer over is (@BonnyR na hurricane Ian). Bij Sarasota ligt Myakka River SP, dat is een leuke plek met gators enz. Je zou de stranden voor Sarasota kunnen doen met prachtig wit zand. Persoonlijk vind ik er veel te veel Orlando op staan, maar dat is een keuze.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Bericht door Marielleh »

Geen ervaringing Florida maar gebaseerd op de Maleisische locatie zou ik Legoland (en waterpark Legoland) zeker overwegen met een zesjarige.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Bericht door nwolf »

Mooie trip idd, maar als je naar Seaworld en alleen Disney wilt gaan met kleintjes zou ik zeker kijken naar de meerdagen tickets op de sites genoemd op de 1e post van Themeparks. Epcot is best leuk met attracties van Frozen, Nemo en Ratatouille.
Als je de juiste tickets pakt dan heb je ook Typhoon Lagoon en Blizzard beach erbij en die zijn zeker de moeite waard.
Voor seaworld kun je ook de pas pakken voor Seaworld + Aquatica, maar vraag me af of je Seaworld de moeite gaat vinden met een kleintje. Dat is meer dieren + rollercoasters namelijk.

Je kunt ook nog kijken voor een mooie aanbieding van Disney zelf voor overnachten + parken en vaak gratis dinnerbonnen en breakfast.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
RLS_SLR
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2011, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Bericht door RLS_SLR »

BonnyR schreef:
07 dec 2023, 15:59
Van de waterparken weet ik alleen dat sommige parken meer geschikt zijn voor jongere kinderen dan anderen.

De ruimte ingepland in Orlando is zeer ruim, naar ik zie ook veel plannen daar. Geen behoefte om in nationale parken te verblijven?
Het is warm ( en klef) deze tijd van het jaar, dus ook best een uitdaging om met een 6 jarige dagelijks in allerlei parken te vertoeven.
Er zijn prachtige eilanden langs de kust met mooie stranden, echt de moeite waard.
Noem maar iets Sanibel Island bijvoorbeeld.
Klopt, ik vind zelf ook Typhoon Lagoon beter geschikt dan Blizzard Beach bijvoorbeeld.
Nu kan ze zich wel meer dan prima redden in het water, het blijft altijd opletten geblazen.

We zijn een paar jaar geleden aan de westkust van Florida in een natuurpark geweest waar tubing, glassbottom boat etc was. Kom even niet op de naam, maar kan het opzoeken. Zoiets is voor een 6-jarige ook wel prima te doen.

Qua temperatuur zie ik niet zo'n probleem.

harryh schreef:
07 dec 2023, 17:17
@RLS_SLR ik weet niet wat je met een kind zo lang op Key West wilt gaan doen, da's toch meer iets voor volwassenen. Mijn kinderen vonden er weinig aan. Verder vind ik dat je best veel overslaat, Key Largo bijvoorbeeld om te gaan snorkelen. Van Key West naar Naples is een lange rit, die dag ga je weinig van de Everglades kunnen zien (Anhinga trail, airboat tour, HW41 etc). Fort Myers zou je kunnen doen, hoewel er van Sanibel en Fort Myers Beach niet veel meer over is (@BonnyR na hurricane Ian). Bij Sarasota ligt Myakka River SP, dat is een leuke plek met gators enz. Je zou de stranden voor Sarasota kunnen doen met prachtig wit zand. Persoonlijk vind ik er veel te veel Orlando op staan, maar dat is een keuze.
Op Key West vind ik een prive tour met de waterscooter rond de key(s) leuk, boot huren, aan het zwembad liggen (Crowne Plaza La Concha heeft een okay zwembad op het dak). Key West naar Naples vaker gedaan, en zie daar geen issue in.

Ik vind de stranden persoonlijk niet zo bijzonder.

Het is inderdaad de bedoeling om in een Disney hotel te verblijven in Orlando.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis RLS_SLR: (half) rondje Florida met kind van 6.

Bericht door harryh »

RLS_SLR schreef:
08 dec 2023, 11:56
Key West naar Naples vaker gedaan, en zie daar geen issue in.
Waarmee ik bedoelde: Je zou een dag ergens anders weg kunnen halen, nachtje in bv Homestead kunnen blijven en dingen in de Everglades kunnen doen, ipv alleen maar rijden.
Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 6 blij wordt van Key West, maar ieder z'n ding.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer