Reis joinke_47: aug 2024.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door joinke_47 »

Hoi Hoi,

Exact twintig jaar geleden ben ik voor de eerste keer, met mijn ouders naar Florida geweest. Toen nog met Sobelair, rechtstreeks vanuit Brussel dan nog wel. Toen vliegtuigreizen nog een luxegoed en uitzonderlijk was.

Nu, zoveel jaren later, wil ik graag opnieuw met mijn twee pubersjongens gaan + mijn vrouw natuurlijk.

Graag jullie adviezen wat betreft overnachtingsadresjes: Mijn budget ligt tussen de 100 a 150 euro voor 4 personen per nacht. Indien mogelijk met zwembad want ja, ik heb twee pubers rondlopen :-). Tips for trips ook welkom :-)

Vliegtuigtickets geboekt
Huurwagen geboekt (wel prijzig)

En dan nu de route die ik voor ogen heb, daar komt ie:

Op 14/08 landen op Orlando
14/08 - 17/08 Orlando (1 dagje rusten, 1 dagje pretpark)
17/08 - 19/08 Crystal River (snorkelen met de zeekoeien hoop ik)
19/08 - 21/08 Sarasota
21/08 - 23/08 Naples
23/08 - 26/08 Homestead of Key largo ( met 1 dag bezoek aan Key west). Overnachten op key west of daar in de buurt zou ideaal zijn maar dat is te duur?
26/08-28/08 Cocoa beach?
28/08 's avonds laat Vlucht terug vanuit Orlando.

dankjewel!!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door harryh »

Hotels: goed zoeken met bv Trivago.
Budget is aan de lage kant zeker voor Key West.
Ik zou nooit in Crystal River willen verblijven, weinig te doen. Daarnaast zijn er in de zomer weinig manatees daar, dat is met tientallen snorkelaars naar die ene verdwaalde zeekoe.
Ik zou eerder in bv St Pete of Clearwater verblijven en een dagtocht maken naar Crystal River ipv daar in een hotel te gaan.
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door joinke_47 »

Bedankt voor je reactie! Inderdaad de bedoeling is om in crystal met de zeekoeien te gaan zwemmen. Ik weet dat er in augustus weinig zijn maar de wil om alsnog te gaan snorkelen is te groot. Misschien moet ik het idee laten varen. Is de route voor de rest ok? Ik zoek momenteel naar adresjes via booking.com maar de prijzen zijn vrij hoog. Groetjes!!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door nwolf »

Zelfde als wat Harry al aangeeft. als je op de site van de commerciele bedrijven kijkt kun je het hele jaar door snorkelen met manatees, maar de waarheid ligt meer in dat je er maar weinig ziet.
Je zult echt in de de wqat koudere maanden moeten gaan (oktober tot maart), kan de site zo niet vinden maar wil je een eerlijk antwoord kijk op de sites van de wildlife reserves, die geven een echt beeld.
Zo hebben wij een keer 1 1/2 uur gereden naar een manatee park bij een energiecentrale in de buurt, daar zouden er heeeeel veel zitten. Kom je daar aan, is het een park met beelden en een boord wat aangeeft dat ze in het voorjaar/zomer dus naar de golf zwemmen. Doe je research want je betaalt best veel!

Voor die 100 tot 150 euro zal het veel lukken behalve keywest. Gebruik idd Trivago, of wat ik nu eigenlijk altijd boek:
- Check eerst de prijzen bij Trivago, als Hotels.com of expedia relatief goedkoop uitkomt dan :
-CashbackXL : account aanmaken, krijg je gegarandeerd 4% extra korting bij hotels.com/Expedia. lees hoe ze redirecten naar de site van hotels.com
- Hotels.com (boekingen altijd een voucher na 10 nachten ter waarde van 10% van het gemiddelde), na verblijf!, altijd handig voor een volgende vakantie.

Verder scheelt het soms veel om op de amerikaanse site te boeken van het hotel zelf!
En zoals misschien bekend ben ik wel een pretpark junkie, 1 dag met pubers is aan de krappe kant, neem ook de tijd om naar de waterparken (volcano bay rocks!!) te kijken, of als je die kant op gaat, stop in Tampa bij Busch gardens als je dierentuinen en rollercoasters leuk vindt.
Als je Cocoa beach aan wilt doen, lijkt me 2 dagen veel. de golf van Mexico vindt ik persoonlijk mooier.

Neem ook de tijd om het topic over rocketlaunches te kijken, ze gaan tegenwoordig vaak de lucht in en is echt de moeite waard als je er toch bent.
Het kan alleen wel voorkomen dat ze een launch tijdens de lancering toch uitstellen dus laat je vakantie er niet van af hangen.

Huurwagen: Lees het topic over Reizen in Amerika nog eens goed door en als je nog kunt annuleren staan daar heel veel codes vermeld die je kunt gebruiken maar ook voor welke sites!
Je kunt nog veel geld besparen! zo hadden wij de laatste keer deze auto voor heel weinig!!! : viewtopic.php?p=1309561#p1309561
geboekt via de Deense site van Hertz met een code en dus opgehaald in Orlando, geen probleem.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door harryh »

Wij vertrekken vandaag weer uit FL naar huis. Het water is nu extreem koud, bij Tampa Electric Manatee Viewing Center waren letterlijk honderden manatees, black tips sharks, rays, tarpons etc
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door nwolf »

Die plek ja! :lol:

Toen wij er een paar jaar geleden waren in het voorjaar was er niet eens 1 manatee :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door joinke_47 »

Bedankt voor de vele nuttige informatie nwolf en harry. Ik heb ondertussen mijn autohuur al 100 euro kunnen verlagen ! :clap:

Ik zit nu aan een 5000 euro voor twee weken voor 4 personen: vluchten, huurwagen en verblijven :thumbup:

ik het reisbureau zeiden ze dat dit mij 12.000 euro ging kosten!

De manatees ga ik dan toch laten varen, met pijn in het hart. Misschien vind ik wel iets anders leuk voor mijn twee puberjongens (dolfijnen, kano tussen alligators, ....).

In Orlando heb ik meteen ook twee dagen pretpark ingepland: 1 waterpark en 1 rollercoaster park :-)

Dankjewel!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door harryh »

Misschien heb je deze lijst met activiteiten al gezien viewtopic.php?f=11&t=65983, daar staat een hoop leuks bij
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis joinke_47: aug 2024.

Bericht door Vlinder72 »

In de meivakantie ga ik met mijn drie zoons naar Florida. wij houden het op Madeira Beach en Orlando maar ik heb wel wat dingen uitgezocht die ze vast leuk gaan vinden. Misschien zit er nog niets voor jullie bij
- kayakken bij Weeki Wachee Springs en als dat leuk is ook nog een keer vanaf orlando bij Silver springs
- dolfijnen boottocht vanaf Clearwater beach (little Toot)
- wandelen bij Circle B Bar reserve (op de dag waarop wij toch van madeira beach naar Orlando moeten rijden)
- autoroute Apopka wildlife drive (kan
- dagje kust vanaf Orlando met onder andere Merritt island voor de Black Point Wildlife resort / smyrna dunes park en flagner avenue en op de terugweg wellicht nog stoppen bij Lyonia Preserve

Moet ik er wel bij zeggen dat ik hou van autotouren. Ik vind het heerlijk om vroeg te vertrekken en dan onderweg te stoppen iets te bekijken of te doen en daarna weer door te rijden naar iets anders. Wij hoeven niet zo nodig ergens uitgebreid te lunchen. Mijn zoons houden van het spotten van dieren dus een extra stop met een kans om dieren te zien vinden ze leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer