Prijs schatting rondreisje.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Moosbie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2023, 16:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Prijs schatting rondreisje.

Bericht door Moosbie »

Hallo allemaal,

Ik wil graag als gezin ( 2 volwassenen en 2 volwassen "kinderen" ) naar Florida eind oktober 2024.
Maar ik wil graag weten of er iemand is die een grove schatting kan maken van de kosten.
Als het namelijk ver boven budget is, kan ik mijn zoekopdrachten staken en een andere bestemming gaan zoeken.

We hebben 10 dagen.
Had bedacht te starten in Orlando.
En GEEN pret parken, daar hebben we niet zoveel mee.
- Daytona
- Cape Canaveral
- Crystal River ivm de zeekoeien. Maar mochten die elders op route ook zijn, slaan we dit over.
- Ergens in de buurt van Tampa/St Petersburg/Sarasota
- Everglades
- Key West
- Miami, van hier naar huis

Heb al 2 offertes gekregen, maar was daar wel wat van geschrokken.
Hotels, auto huur en vlucht voor 4 personen bijna 8.000 euro. Terwijl ik budget en middenklassen hotels had aangegeven.
Dat was exclusief eten en drinken, benzine, geen excursies/ entree.
Misschien is zelf regelen goedkoper, dus vandaar mijn vraag of er iemand een schatting kan maken.
Ik had namelijk ongeveer 7000 a 8000 in totaal bedacht.

Maar mocht dat dus veel te weinig zijn, kan ik het zoeken staken.
Verder zijn alle tips heeeeel erg welkom.............. :thumbup:

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: prijs schatting rondreisje

Bericht door BonnyR »

Hallo, helaas heb ik geen recente ervaring. Maar zelf regelen is vaak goedkoper. Ik weet niet wat er p.p gerekend is voor bijvoorbeeld de vlucht en of het rechtstreeks is. Maar het zou zomaar kunnen schelen op een andere luchthaven te vliegen of als je het ziet zitten te vliegen vanuit Duitsland. Ipv hotels zou je ook kunnen kiezen voor kamperen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: prijs schatting rondreisje

Bericht door jeppiepruts »

Heel grofweg de kosten op een rij.
Vlucht tussen de 400-700 pp naar Florida. Afhankelijk van klasse, luchthaven van vertrek, luchthaven van aankomst, data, wel of niet overstap, koffers, stoelkeuze etc.
Dus max 2800 voor de vluchten.
Auto 10 dagen is ongeveer 600 euro.
Hotels 10 nachten is 1500 euro voor 1 kamer. Anderhalf tot 2 keer zoveel voor 2 kamers. 1 kamer kun je vaak met 2 queen bedden krijgen. Maar dat is cosy. King kamers zijn soms iets goedkoper. Daar zul je er sowieso 2 van nodig hebben. Overigens is 150 per kamer per nacht aan de bovenkant van wat ik betaal voor budget/middenklasse hotels. Maar goed, betere een ruime schatting dan te krap.
Dus voor 5000 tot 6500 euro - vooral afhankelijk van de kamers - moet je dit rondje wel kunnen maken. En dat is ruim genomen.

Er is al veel meer op dit forum over geschreven. Gebruik de zoekfunctie maar eens die je rechtsboven vindt.
Ik heb net een rondje van 2 weken voor volgend jaar geboekt. 1 week Vegas en 1 week NYC. 4150 euro voor alle vluchten, hotels en huurauto voor 3 personen.
Afgelopen zomer 3.5 weken rondgereden in het Zuidwesten. 5843 euro om precies te zijn voor 3 personen. Dat was inclusief een paar honderd euro voor permits, eSim, America the beautiful pas, Uber etc.

Ergo: zelf boeken is sowieso goedkoper. En veel goedkoper als je bereid bent en het leuk vindt daar wat moeite voor te doen.

Het rondje dat jij wilt doen heb ik (deels) in 2016 gedaan. Die kosten zijn niet meer vergelijkbaar. Maar de vluchten waren 360 weet ik nog. En de hotels ook wel wat goedkoper dan nu.
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Prijs schatting rondreisje.

Bericht door groennom »

Inderdaad lastig om te zeggen, prijzen zijn sinds corona erg onhoog gegaan. Vliegen en hotels zijn met name duurder geworden. Kwam laatst mijn reis van 2010 naar Florida tegen. 3 weken Forida, huurauto Jeep Grand Cherokee en 1 week terugvlucht via New York waar we 5 dagen bleven. Vluchten en auto voor 4 personen (volwassenen tarief) 2200 euro.

Ik zou ook denken vluchten 700 - 800 per persoon, 10 dagen autohuur 400 - 500 (zoek op forum naar codes om goedkoper te boeken) en hotels tussen de 100 en 150 euro per dag afhankelijk van wat je wilt (kan goedkoper in de wat meer low budget ketens maar kan zeker ook duurder). Dus ergens tussen de 4500 en 6000 euro.

Zoals gezegd, zelf boeken is voordeliger. Kost wel meer tijd, vind ik leuk om te doen maar geldt natuurlijk niet voor iedereen.
jude
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2015, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Prijs schatting rondreisje.

Bericht door jude »

Ik heb met mijn zoon van 11 ongeveer dezelfde reis gemaakt afgelopen oktober.
Wij waren 2850 kwijt voor vlucht, hotels, autohuur.
Bij exit Reizen geboekt.
Zeer tevreden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer