Reis Timb: Florida voor de 2de keer.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: Florida voor de 2de keer.

Bericht door Timb »

Dag allemaal,

In 2017 hebben wij een prachtige reis naar Florida gemaakt (zie hieronder). Ik zou graag volgend jaar zomer terug gaan, maar om exact dezelfde reis te maken lijkt mij een beetje zonde. Nu is Florida voor mijn gevoel niet zo heel groot dus ik vind het lastig om een andere route te verzinnen. Tampa, Clearwater en Kennedy Space center zaten toen niet in mijn route. De kids zijn nu een stuk ouder dus misschien nu wel leuk om mee te nemen (10 en 13 jaar). Mijn kids zijn echt van de pretparken, waterparken, outlett shops, zwembad, strand en als het kan gamehallen. Hebben jullie tips waar ik mijn route aan kan passen. De keys vonden wij best wel tegenvallen, maar misschien eens een tweede keer proberen ;-)

Dag 01/ 28 juli: Düsseldorf - Orlando
Dag 02/ 29 juli: Orlando
Dag 03/ 30 juli: Orlando
Dag 04/ 31 juli: Orlando– Sarasota
Dag 05/ 01 augustus: Sarasota
Dag 06/ 02 augustus: Sarasota - Naples
Dag 07/ 03 augustus: Naples
Dag 08/ 04 augustus: Naples – Marathon
Dag 09/ 05 augustus: Marathon
Dag 10/ 06 augustus: Marathon – Miami Beach
Dag 11/ 07 augustus: Miami Beach
Dag 12/ 08 augustus: Miami Beach
Dag 13/ 09 augustus: West Palm Beach - Orlando
Dag 14/ 10 augustus: Orlando
Dag 15/ 11 augustus: Orlando - Düsseldorf

Gr. Tim
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Florida voor de 2de keer

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt het noordelijke stuk doen deze keer. De Panhandle dus. Wij nemen het komend voorjaar mee, dus ervaringen kan ik nog niet delen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida voor de 2de keer

Bericht door Timb »

Dat zou ook nog kunnen. New Orleans staat ook nog op mijn lijstje en volgens mij is Currahee (Band of Brothers) niet ver van Atlanta. Alleen weet ik niet of er genoeg leuks voor de kids te doen is.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis Timb: Florida voor de 2de keer.

Bericht door nwolf »

Tsja, als pretpark freak moet ik toch even voor die pubers opkomen ;).
buiten de pretparken zou ik zeker (zucht, ja alweer) de waterparken zoals Volcano Bay niet overslaan, het is echt iets unieks voor wat wij kennen en denk niet dat je naar Centerparcs gaat ofzo.

Sarasota en Naples zou ik persoonlijk een keuze maken tussen die 2 en meer genieten van een strand met leuke uitvalsbasis. Helaas is Frt Myers nog niet goed opgebouwd anders was dat een prima tussenplek geweest. je kunt ook iets langer in Orlando blijven voor de pretparken met je kids.

Op de route kom je ook in de everglades gebied voor prachtige airboat rides.

voor pretpark/waterpark lees dit eens : viewtopic.php?f=11&t=77896
Voor airboat etc. : viewtopic.php?f=11&t=65983
maar geef iets meer aan wat je wilt ervaren, meemaken en we kunnen je tips geven!

Ik zou trouwens niet naar New Orleans rijden, dat is echt een enorm eind en alleen te doen als je ook echt de panhandle pakt, maar dat is echt volledig de andere kant op van wat je nu hebt gepland :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Timb: Florida voor de 2de keer.

Bericht door Timb »

Haha ja ik moet echt aan de wensen van pretparken en waterparken voldoen :lol: . Wij zijn destijds bij Volcano bay en Universal geweest. Daar gaan we graag weer naar toe. Vooral Volcano bay was werkelijk schitterend. Ik zit een beetje met de route na Orlando. Ik vond toen Naples en Sarrasota best heel bijzonder, maar misschien mis ik aan die kant van de kust misschien wel andere mooie plekken. Zou Tampa of clearwater beach misschien een mooie vervanging zijn? De Everglades staan weer op het lijstje. Heel veel spijt dat we dat toen maar een uurtje hebben gedaan. Nu gaan we voor minimaal 2 uur. Denk dat ik de keys toch ga inpassen. Destijds was veel verwoest door een orkaan dus misschien daarom ook wat minder charme voor ons. West Palm beach was erg mooi, maar verschrikkelijk duur en ook niet heel veel te doen behalve strand zoals ik me kan herinneren.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Timb: Florida voor de 2de keer.

Bericht door Timb »

Misschien zou dit een route kunnen zijn of is het te gehaast? Tips om te kunnen doen ook welkom.

Dag 01/ 10 augustus: Düsseldorf - Orlando
Dag 02/ 11 augustus: Orlando/Volcano Bay
Dag 03/ 12 augustus: Orlando/Univeral Studios
Dag 04/ 13 augustus: Orlando– Clearwater/ Stranddag
Dag 05/ 14 augustus: Clearwater-Naples
Dag 06/ 15 augustus: Naples/Boottocht
Dag 07/ 16 augustus: Naples-Homestead/ Everglades
Dag 08/ 17 augustus: Homestaed-Florida Keys
Dag 09/ 18 augustus: Florida Keys
Dag 10/ 19 augustus: Florida Keys – Miami
Dag 11/ 20 augustus: Miami / Inter Miami
Dag 12/ 21 augustus: Miami - Palm Bay/ Cape canaveral
Dag 13/ 22 augustus: Palm Bay - Orlando
Dag 14/ 23 augustus: Orlando/ Rustdag/Shooting range
Dag 15/ 24 augustus: Orlando - Düsseldorf
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis Timb: Florida voor de 2de keer.

Bericht door nwolf »

Belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf tevreden over bent. Ik denk wel dat je best veel plekken in een korte tijd probeert te pakken en ik weet niet hoe jullie daar in zitten maar dat is een keuze uiteraard.

De oostkust doet mij niet zoveel, voelt voor mij meer als een warmere versie van het strand in Nederland. De golf van Mexico is voor mij ook mooier en meer de tijd waard. Universal in 1 dag is wel dapper hoor ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer