Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door jeroentje__ »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een reis te maken naar florida en ik zit met allerlei vragen waarom ik een ander topic heb gemaakt om zo een beter overzicht te krijgen. Ik wil graag de volgende plekken bezoeken, Miami South Beach, Kennedy space center, Universal Orlando en heel misschien een waterpark in Orlando.

Ik zou graag advies willen hebben over:

Volgorde:

Wat is het meest handige om als reisvolgorde aan te houden gezien de transportmogelijkheden en bereikbaarheid van de plekken?

Vliegtickets:

Zijn er ook directe vluchten naar miami en orlando. En welke maatschappijen kunnen jullie aan aanbevelen(wat is een goed kwaliteit/prijs verhouding?

Hotels:

Welke hotels (ook met een goed kwaliteit/prijs verhouding) zitten op een goed bereikbaar plek en hebben eventueel ook een shuttle service?

Binnenlands transport:

Welke vormen van transport zijn handig om van plek naar plek te gaan?

Toegangskaarten voor de bezienswaardigheden:

Wat zijn voordelige plaatsen waar je tickets kunt halen voor de kennedy space center en de thema parken van orlando?
Overige dingen.

Zijn er nog overige bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden? Of eventueel plekken die de moeite waard zijn en op mijn route liggen?


Alle informatie, opmerkingen en vragen zijn welkom!
Laatst gewijzigd door jeroentje__ op 15 okt 2023, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door mtl »

Als je alleen naar Miami en Orlando wil dan zou je een open jaw ticket kunnen overwegen. Heen naar Miami en terug uit Orlando. Of omgekeerd. Rechtstreeks alleen in de winter tussen december en maart. Tussen beide plaatsen rijden treinen en bussen. Geschikte hotels vind je vooral via trivago.
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door jeroentje__ »

bedankt voor je reactie! Ooh mijn bedoeling is om in november te gaan dus het word dan geen rechtstreekse vlucht helaas.

Welke stad heen en welke terug zou jij aanraden naar aanleiding van mijn reisplan?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door nwolf »

jeroentje__ schreef:
15 okt 2023, 17:25
Hallo allemaal,


Volgorde:
Wat is het meest handige om als reisvolgorde aan te houden gezien de transportmogelijkheden en bereikbaarheid van de plekken?
- Maakt niet uit, hangt echt af waar je het meeste van de tijd zult verblijven, wat je wilt zien en of je een auto wilt huren of met openbaar vervoer wilt gaan.

Vliegtickets:
Zijn er ook directe vluchten naar miami en orlando. En welke maatschappijen kunnen jullie aan aanbevelen(wat is een goed kwaliteit/prijs verhouding?
- Ja, maar zoals gezegd overweeg open, het is zonde van je vakantie als je terug moet naar Miami of Orlando, je verliest er veel kilometers en ruim een halve dag tot een dag mee alleen om te reizen.
Tickets gewoon zoeken op chaser.nl, Skyscanner etc. Vroeger vloog Tui op het andere Orlando vliegveld, misschien doen ze dat nog steeds.
Aan de andere kant, als je alleen een overstap hebt op Londen (BA) of op Frankfurt (Lufthansa) wat is het probleem, je bespaart een hoop geld.

Hotels:
Welke hotels (ook met een goed kwaliteit/prijs verhouding) zitten op een goed bereikbaar plek en hebben eventueel ook een shuttle service?
Ja, waar ga je naartoe, dit verschilt per stad en is echt niet te zeggen. Als je luchthaven Shuttle wilt vink je bij hotels.com of Booking.com de optie met Luchthaven transfer aan. Als je met de bus wilt in Orlando blijf je aan de I-Drive. Denk ook dat Uber daar vandaan komt en prima werkt in de steden.

Binnenlands transport:
Welke vormen van transport zijn handig om van plek naar plek te gaan?
Ik geef altijd de voorkeur aan met de auto. zoek hier : viewtopic.php?f=30&t=75544

Toegangskaarten voor de bezienswaardigheden:
Wat zijn voordelige plaatsen waar je tickets kunt halen voor de kennedy space center en de thema parken van orlando?
Lees dit : viewtopic.php?f=11&t=77896

Overige dingen.
Zijn er nog overige bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden? Of eventueel plekken die de moeite waard zijn en op mijn route liggen?
- Als je gaat reizen, zou ik de westkust aanhouden (golf van Mexico) daar zijn de stranden mooier dan de andere kust (wit strand vs zand zoals hier in de noordzee).

Alle informatie is welkom!
- Advies, snap dat je vragen hebt, maar zo generiek als je ze nu stelt voelt het alsof je naar een reisbureau gaat en wat dropt, wees hier wat gerichter in je vragen. Veel van wat je wilt weten kan via de search gewoon worden gevonden ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door Kletskous »

Ik zou je adviseren om een fijne villa met privezwembad te huren in omgeving Orlando.
Kijk bijv. op Micazu voor een aanbod Nederlandse eigenaren.
Heerlijk, na drukke dagen in de pret-/waterparken bijkomen in je eigen accomodatie.

Voor tickets voor pretparken is mij het Nederlandse reisbureau American Estates goed bevallen. Hadden toen (voor mij) goede prijzen. Maat ook attractiontickets.com wordt hier regelmatig genoemd.

Als je naar Miami gaat, is het leuk om ook nog naar de Florida Keys te gaan, maar ligt eraan wat je route zal zijn en hoeveel dagen je gaat.
Zelf zijn we 1,5 dag in Miami geweest en vonden we prima, trok ons niet zo.
Vanaf daar kun je ook nog een uitstap maken naar de Everglades.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

contact met Hotels in Orlando en Miami

Bericht door jeroentje__ »

Ik heb al meerdere keren gemaild naar verschillende hotels maar geen antwoord gehad. Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: contact met Hotels in Orlando en Miami

Bericht door harryh »

Zou je misschien niet voor iedere vraag een apart topic willen aanmaken @jeroentje__? Je kunt deze vraag prima in een van je bestaande topics stellen lijkt me. Thx.

@Moderatorteam zouden jullie de vraag kunnen verplaatsen naar viewtopic.php?f=11&t=79813&p=1319539#p1319539? Thx.

Opmerking moderator

Nieuwe topic samengevoegd met het reeds bestaande.
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door jeroentje__ »

bedankt voor je verplaatsing. Heb jij enige idee waarom ik maar geen reacties krijg van de hotels?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door IngridUSA »

Misschien weten ze er geen raad mee. Wat heb je dan allemaal te vragen aan al die hotels? Ik mail nooit met hotels, behalve incidenteel wanneer ik er geboekt heb.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door nwolf »

Heb ik ook gehad met Best Western, je kunt ze altijd beter bellen, sommige ketens hebben wel mailadressen maar doen er simpelweg niks mee
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door mtl »

Misschien wil @jeroentje__ die vragen met ons delen? Wellicht kunnen we helpen.
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door jeroentje__ »

mtl schreef:
21 okt 2023, 14:47
Misschien wil @jeroentje__ die vragen met ons delen? Wellicht kunnen we helpen.
Het gaat om prijzen en om eventuele pakketen (verblijf + thema park ticket) die ze aanbieden. Ik wil zoals me topic aangeeft naar miami en orlando en ik ben op zoek ben naar voordelige hotels met deals en ook wat voordeliger is qua terug en heen vliegen (qua stad).
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door pumi1000 »

Soms is Orlando goedkoper qua tickets en dan weer Miami of Tampa. Wij hebben ze alle 3 al gehad, dat kan allemaal. Florida is wat dat betreft vrij compact in afstanden.

Ik zou zeker een auto huren om je te verplaatsen. Zo ben je veel vrijer om overal heen te gaan. In Orlando/Kissimmee zijn zoveel hotels te vinden op booking.com van goedkoop tot duur. Bij Miami hebben wij vaker in Homestead overnacht, je bent zo met auto in Miami en ligt ook goed voor de Everglades en Keys. Hotels zijn daar vrij goedkoop en goed. Atrractietickets kan bij attractiontickets.com heb ze daar ook gekocht en vooral met meerdere dagen hebben zevaak goede deals.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Rondreis Florida advies en tips gevraagd qua volgorde en planning

Bericht door nwolf »

Wil je besparen op je hotels om zo meer uit te kunnen geven aan de pretparken raad ik je altijd de volgende "flow" te boeken.

Check het gebied waar je naartoe wilt en check dan eerst Trivago.
Als de prijzen niet heel veel verschillen adviseer ik iedereen om mij heen te boeken bij Hotels.com.
Je krijgt er namelijk voor iedere nacht 10% voor een 11e verblijf, dus heb je 10 nachten via hun geboekt, dan krijg je de 11e nacht ter waarde van het gemiddelde van die 10 nachten gratis (dus heb je 10 nachten voor gemiddeld 90 euro geboekt, krijg je een voucher voor een 11e nacht twv 90 euro).

Daar bovenop heb je ook nog : https://www.cashbackxl.nl/webshops/hotelscom
Ga via hun site naar hotels.com en dus niet direct en je krijgt tot 4% cashback. Voor mijn vakantie naar Griekenland heb ik zo bijna 60,- extra teruggekregen via deze weg.

Kan zijn dat ze niet reageren omdat het heel vaak niet de hotels zelf zijn die dit uitbaten maar er zit een apart bedrijf binnen de hotels die de shuttle's regelen, kaartjes verkopen en advies geven. Die prijzen fluctueren nogal per seizoen en vraag dus ik denk dat je daar 0 reactie op gaat krijgen van een hotel uit. Kijk liever op de pagina's uit de post over themeparks en scoor daar je deal!

Succes!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer