Reis Aulani: Florida (18 dagen).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Reis Aulani: Florida (18 dagen).

Bericht door Aulani »

In december kijken we uit naar een reis van 18 dagen naar het zonnige Florida. We hebben al aardig wat tijd gestoken in het plannen van onze reis en hebben een lijst samengesteld van activiteiten en bezienswaardigheden die ons interessant lijken. Desondanks koesteren we enige twijfels of deze activiteiten daadwerkelijk de moeite waard zijn, en we hopen dat jullie ons hierbij kunnen helpen. Hebben jullie aanvullende suggesties of ervaringen die ons kunnen helpen om het meeste uit onze reis te halen?

Bovendien vragen we ons af of onze geplande route enigszins logisch is. We willen graag de meest efficiënte en plezierige reiservaring mogelijk hebben, en we waarderen jullie inzichten ten zeerste. Als er iemand is die ons kan adviseren over de beste manier om onze tijd in Florida door te brengen, dan staan we open voor alle suggesties.

Route:
1. Amsterdam - West Palm Beach
2. West Palm Beach - Cape Carneveral --- West Palm Beach en kustweg rijden
3. Cape Carneveral - Daytona --- Kennedy Space Center, Cape Carneveral, Canaveral National Seashore
4. Daytona - St. Augustine --- Daytona, Fort Matanzas NM, Castillo de San Marcos NM
5. St. Augustine - Jacksonville --- Fort Caroline NM, Timucuan Ecological and Historical Preserve, Fort Clinch State Park (optioneel)
6. Jacksonville – Ergens aan de west kust (IDEEEN?) --- Ichetucknee Springs State Park
7. Ergens aan de west kust (IDEEEN?) - Siesta Key --- Crystal River Preserve State Park, Homosassa Springs State Park, Clearwater Beach
8. Siesta Key – Naples --- De Soto NM, Fort De Soto Park
9. Naples – Homestead --- Everglades NP, Big Cypress National Preserve
10. Homestead – Florida Keys --- Biscayne NP (optioneel)
11. Florida Keys
12. Florida Keys --- Dry Tortugas National Park
13. Florida Keys
14. Florida Keys - Miami
15. Miami
16. Miami
17. Miami - West Palm Beach
18. West Palm Beach - Amsterdam
naranya
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2012, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Aulani - Florida (18dagen)

Bericht door naranya »

Ik denk dat je (vooral de eerste 10 dagen) meer in de auto zit dan dat je leuke dingen kunt doen.
Elke nacht een ander hotel 10 dagen lang is ook best vermoeiend.

Wellicht een optie om op Orlando te vliegen en dan via of de oostkust of de westkust naar de keys te rijden en dan via Miami terug te vliegen?
Dan heb je wat meer tijd om activiteiten te doen en krijg je iets meer rust :)
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Reis Aulani: Florida (18 dagen).

Bericht door Aulani »

Bedankt voor je reactie @naranya. Ik heb de reis iets veranderd om meer rust te creëren.

Route:
1. Amsterdam - West Palm Beach
2. West Palm Beach - Daytona --- West Palm Beach en kustweg rijden
3. Daytona --- Kennedy Space Center, Cape Carneveral, Canaveral National Seashore
4. Daytona - St. Augustine --- Daytona, Fort Matanzas NM, Castillo de San Marcos NM
5. St. Augustine --- Fort Caroline NM, Timucuan Ecological and Historical Preserve, Fort Clinch State Park (optioneel)
6. St. Augustine – Clear Water Beach --- Ichetucknee Springs State Park
7. Clear Water Beach - Siesta Key --- Crystal River Preserve State Park, Homosassa Springs State Park, Clearwater Beach
8. Siesta Key --- De Soto NM, Fort De Soto Park
9. Siesta Key – Homestead --- Everglades NP, Big Cypress National Preserve
10. Homestead – Florida Keys --- Biscayne NP (optioneel)
11. Florida Keys
12. Florida Keys --- Dry Tortugas National Park
13. Florida Keys
14. Florida Keys - Miami
15. Miami
16. Miami
17. Miami - West Palm Beach
18. West Palm Beach - Amsterdam

Waar ik nu tegenaan loop, zijn de volgende punten. Hopelijk kunnen jullie me helpen:

1. Op dag 2 rijd ik van West Palm Beach naar Daytona, onderweg kom ik langs Kennedy Space Center. Zou het haalbaar zijn om het Kennedy Space Center op dag 2 te bezoeken, of is de route langs de kust de moeite waard om extra tijd voor uit te trekken?
2. Zijn de volgende state parken de moeite waard, of zouden jullie ergens anders meer tijd aan besteden?
    • Fort Clinch State Park
      Ichetucknee Springs State Park
      Crystal River Preserve State Park
      Homosassa Springs State Par
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Aulani: Florida (18 dagen).

Bericht door harryh »

Ik begrijp niet waarom je 9 dagen bij Homestead, Keys en Miami wilt doorbrengen. Key West vinden wij zonde van de tijd en moeite. Idem Miami, dat heb je in een dag wel gezien. Zou wat rust maken door in het begin wat langer op één plek te gaan zitten en einde in te korten. Florida heeft zoveel moois te bieden, zie die prachtige lijst hier viewtopic.php?p=1080389#p1080389
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Aulani: Florida (18 dagen).

Bericht door Iseut »

Ichetucknee Springs State Park hebben wij bezocht om te “tuben”. Je huurt dan een opblaasband en drijft stroomafwaarts op het water. Dat was in november heel aangenaam, met spectaculair mooie natuur en veel schildpadden en andere dieren. Of het in december ook nog zo lekker is qua temperatuur, durf ik niet te zeggen. In het weekeinde is het er over het algemeen super druk. Dus beter om zoiets doordeweeks te doen.

Homosassa is leuk vanwege het wild park. Ik had me er niet veel van voorgesteld, maar het was verrassend leuk en interessant. Wij hadden dat jaar een Florida State Park pas. Dan pak je toch makkelijker zo’n park mee. Zo zijn we ook even Weeki Wachee Springs State Park binnen gelopen voor de boottocht en de zeemeermin-show. Had ik ook niet veel van verwacht, maar was super leuk. En het is er zeer aangenaam kayakken.
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Reis Aulani: Florida (18 dagen).

Bericht door Aulani »

Bedankt voor jullie reacties @harryh en @Iseut. Ik ben afgelopen week even terug naar de tekentafel gegaan, en heb nu 2 routes in mijn hoofd. Ik heb zelf het idee dat route 2 het beste is, maar zou graag jullie advies willen horen. En of er nog andere verbeteringen zijn die ik kan doorvoeren ;)

Route 1:
1. Amsterdam - West Palm Beach ------ Travel Day
2. West Palm Beach - Daytona ------ Kennedy Space Center, Cape Carneveral, Canaveral National Seashore
3. Daytona - St. Augustine ------ Daytona, Fort Matanzas NM, Castillo de San Marcos NM
4. St. Augustine ------ Fort Caroline NM, Timucuan Ecological and Historical Preserve, Fort Clinch State Park (optioneel)
5. St. Augustine - Mount Dora ------ Ocala National Forest
6. Mount Dora - Crystal River ------ Crystal River Preserve State Park, Silver Springs State Park
7. Crystal River - Siesta Key ------ Clearwater Beach, Homosassa Springs State Park
8. Siesta Key - Naples ------ De Soto NM, Fort De Soto Park, Mangrove Tunnels Sarasota
9. Naples – Homestead ------ Everglades NP, Big Cypress National Preserve
10. Homestead - Marathon (Keys) ------ Biscayne National Park (optioneel)
11. Marathon (Keys) ------ Bahia Honda State Park
12. Marathon (Keys) ------ Dry Tortugas National Park
13. Marathon (Keys) ------ Key West
14. Marathon (Keys) - Miami
15. Miami
16. Miami
17. Miami - West Palm Beach
18. West Palm Beach - Amsterdam ------ travel Day

Route 2
1. Amsterdam - West Palm Beach ------ Travel Day
2. West Palm Beach – Miami ------ West Palm Beach en Miami
3. Miami - Marathon (Keys) ------ Miami and Biscayne National Park (worth it?)
4. Marathon (Keys) ------ Bahia Honda State Park
5. Marathon (Keys) ------ Dry Tortugas National Park
6. Marathon (Keys) ------ Key West
7. Marathon (Keys) - Homestead
8. Homestead - Siesta Key ------ Everglades NP, Big Cypress National Preserve
9. Siesta Key - Crystal River ------ Mangrove Tunnels Sarasota, De Soto NM, Fort De Soto Park, Clearwater Beach
10. Crystal River - Mount Dora ------ Crystal River Preserve State Park, Homosassa Springs State Park, Silver Springs State Park, Ocala National Forst
11. Mount Dora - St. Augustine ------ Kennedy Space Center, Cape Carneveral, Canaveral National Seashore
12. St. Augustine ------ Daytona, Fort Matanzas NM, Castillo de San Marcos NM
13. St. Augustine - Amalia Island ------ Fort Caroline National Memorial, Timucuan Ecological and Historical Preserve
14. Amalia Island -Destin ------ Ichetucknee Springs State Park, Caverns State Park
15. Destin ------ St. Andrews State Park
16. Destin ------ Gulf Islands National Seashore
17. Destin
18. Destin – Amsterdam ------ Travel Day
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer