Huis huren of toch Disneyhotels ?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
KenHD883
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door KenHD883 »

Uberhaupt geen idee of hier al een topic over bestaat, maar kon het niet direct terugvinden via de zoekfunctie…

Wij maakten 9 jaar geleden onze huwelijksreis naar Disneyworld Florida en hebben ons steeds voorgenomen om na 10 jaar huwelijk met de kinderen terug te gaan. Dat komt dus serieus dichterbij (wat worden we oud :D ) en we willen graag op tijd beginnen plannen en boeken, zodat we nog voldoende keuze hebben en indien mogelijk hier en daar nog wat gunstige prijzen kunnen meepikken.

Gezien wij steeds gebonden zijn aan de bouwvakantie in België ( 3 weken in juli) zitten we hoe dan ook in een dure en warme periode, maar het zei zo.
Echter hebben we dan wel de tijd om in één keer 2 weken of langer te gaan.
Vandaar dat we niet alleen Disney willen doen, maar ook nog wat van Florida zelf te ontdekken.

Gezien die plannen vraag ik me dus af of het beter is om ineens een huis huren voor een week of 2, niet al té ver van Disney Resort af. Je zit dan wel met de huur van een auto en kosten van parking etc.. telkens lijkt me ?
Of lijkt het jullie beter om toch maar een DisneyHotel te boeken voor die paar dagen en dan aansluitend een goedkoper huis wat verder er vanaf en een auto huren ergens ?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
Alle tips zijn welkom !

Alvast bedankt
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door harryh »

Die vraag hoort in het Florida topic viewforum.php?f=11

Opmerking moderator

Topic is verplaatst.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door JeroenB »

Voordelen tegen de nadelen afwegen, Disney hotels zijn natuurlijk gericht op het geld uitgeven binnen Disney, transport naar alle Disney gelegenheden is redelijk goed geregeld maar voor daarbuiten moet je zelf wat gaan regelen met ubers of met een auto huren.

Zit je in een eigen townhome, condo of villa dan heb je een auto nodig en betaal je bij Disney $ 25,- per dag parkeren bij de parken, of je moet parkeren bij Disney Springs en daar vandaan naar een resort reizen met Disney transport en vervolgens door naar een park, kost je ca. 1 uur meer.
Voordeel is dan wel weer dat je die auto hebt om veel meer te zien dan alleen het Disney terrein en je verblijfplek meestal wat ruimer is.

En zo zijn er natuurlijk nog veel meer voor- en nadelen op te noemen, maak zelf eens een lijstje met dit soort punten en baseer daar je beslissing op.

Huren van een condo, townhome of villa kan via verschillende sites maar ik ken ook Nederlanders die hun verblijf daar verhuren en property managers die daar voor huizen zorgen en deze verhuren voor hun klanten. En ook deze zijn er natuurlijk in alle prijsklassen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door d_vdploeg »

Geen ervaring met Disney (Ik haat pretparken, sorry :wink: ) :offtopic:

Het hangt er denk ik heel erg vanaf wat je wil zien in Florida, waar dat ligt en wat je budget is. Wil je naar bijvoorbeeld Key West, Miami of Everglades, dan zal je een auto moeten huren en gaan reizen, met (een) andere accommodatie(s). Of blijf je in de buurt van de resorts en pak je daar leuke dingen mee? Dan kun je wellicht één accommodatie boeken. Je kunt ook een combi doen van beiden. Dat zou mijn voorkeur hebben.

Bepaal dat eerst en vervolgens verder kijken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door kastelke »

Sommigen verhuren hun huis enkel per week. Dus als jij het enkel voor bv. 3 dagen nodig hebt, ga je toch de hele week moeten betalen. Ook iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk, toen ik met mijn jonge kind daar reisde, gaf ik de voorkeur aan een huis met een zwembad.
1) Disney is al duur genoeg, en het eten vind ik niet geweldig. In je eigen huis kan je ofwel onderweg een take-out doen, Uber Eats bestellen, uit eten gaan waar je zelf maar wilt, of zelf iets maken.
2) Het kan stortregenen in Florida. Wil je dan echt rondlopen in het park? Als je je eigen huis hebt, heb je meer ruimte voor de kinderen om rond te rennen, ipv op een kamer vast te zitten, of in de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel tegen een hoop andere gasten aan te lopen.
3) Ik hou van skinny dipping. Dat mag je niet in het hotel zwembad doen. :lol: :lol: Maar elke avond vond ik het zalig om lekker rustig wat in het zwembad rond te dobberen en te relaxen.
Ook als je gewoon met zwemkledij van het zwembad wilt genieten is het leuker in je 'eigen' zwembad. De meeste villa's hebben een boel speelgoed voor het zwembad, dus ook leuk voor de kinderen. Het is dan ook niet zoveel lawaai als in een hotel zwembad. Na een dag drukte in het park heb ik echt wel die stilte nodig.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sk1982
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2019, 12:35
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door sk1982 »

Wij gaan een combi van beiden doen volgend jaar:
6 nachten Disney hotel
9 nachten huis gehuurd
2 nachten hotel in Cocoa beach
3 nachten bij familie

Naar ons idee een goede afwisseling tussen het gemak van de "Disney bubble" en meer ruimte in het huis. Mocht je budget het toelaten is dit het beste van beide werelden :)
KenHD883
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door KenHD883 »

Hey allemaal.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Een combi van beiden was ook al in me opgekomen, aangezien het me ‘dom’ lijkt om een auto te huren om een hele dag op de Disney parking te zetten ?!
Natuurlijk voorzien we wel wat budget, maar willen wel niet ‘over the top’ gaan, zodat er daar ook nog wat te spenderen en te bezichtigen valt.

Miami etc zouden we ook wel willen zien, dus lijkt een combo van Disney en dan een huis met zwembad huren dat wat zuidelijker ligt een plausibele piste.
Wat ik nog niet zo duidelijk vind op al de websites zijn de verschillen in accomodaties. Veel vind ik terug met gemeenschappelijke zwembaden etc., maar het is niet de bedoeling dat we naar een resort toe gaan.
Wat zijn jullie tips of ervaringen hierin ?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1865
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door asv60 »

Veel huizen die je kunt huren staan op gated communities. Die hebben naast privé zwembaden vaak ook een community pool. Deze is te gebruiken door de bewoners en huurders van deze huizen. Dit zijn geen resorts maar "gewone" woonwijken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door JeroenB »

De rentals zijn veelal voorzien van een eigen zwembad welke in grootte verschilt, dus kijk goed op de foto's om een indruk te krijgen en zodat het niet tegen valt.

Daarnaast heb je dan het gemeenschappelijke zwembad van de community welke wat groter is.

Ook zijn er veel villa's op de grotere community's waar uitgebreidere gemeenschappelijke zwembaden zijn met glijbanen, lazy rivers. etc. Het is maar net wat je zoekt, sommige willen op een groot soort resort zitten en anderen willen graag hun rust en hun eigen kleinere zwembad bij het huis hebben.

Ook zijn er villa's die gesitueerd zijn op een niet gated community, waar je dus zo in en uit de wijk kunt rijden, deze zijn niet perse minder veilig want de security bij veel gated community's stelt nu ook niet alles voor.

En er is enorm veel aanbod en je moet dus eerst voor jezelf bepalen wat je precies wil en dan gaan zoeken, prijsklassen verschillen ook enorm.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door deebee7 »

Wij deden vorig jaar een combi van disneyhotel en villa. Het disneyverblijf viel voor ons veel beter mee dan de villahuur. De hotels van disney zijn echt dik in orde en transport zeer goed geregeld naar de parken. Vanuit een villa naar de parken gaan is een hele trek en neemt toch een deel van de beleving weg. Ik zou dus persoonlijk kiezen voor de combi.
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door Belenos »

Hier ook weer een stem voor de combi. Wij zijn Disney/pretparken-liefhebbers. Een aantal dagen in de Disney-bubble vind ik dan ook erg leuk, maar na een dag of 5 a 6 willen we ook wel weer wat meer privacy (lees: niet meer met onze kinderen op de kamer) en rust. Een villa is dan ideaal. Van daaruit kun je dan alsnog wat dagen naar Disney, maar ook andere uitstapjes maken. Daarbij moet ik zeggen dat wij wel kiezen voor een huis in Orlando. Vanuit daar bezoek je met gemak beide kusten, maar Miami ligt wat uit de route;), daar zou je dan wellicht de laatste dagen nog een kamer kunnen boeken en van daaruit naar huis vliegen.

5 nachten in een Disney hotel plus de aanschaf van de 14-daagse tickets is daarnaast voldoende om gebruik te kunnen maken van de jaarlijkse aanbieding, waarbij je dining credits "cadeau" krijgt. Vergis je overigens niet in de "dure" periode. Juli is in Florida en in Disney niet de duurste periode, vanwege de hitte en het slechtere weer. Alleen de vliegtickets kunnen duurder uitpakken.

Wij zaten vorig jaar in Carribean Beach Resort (aanrader vanwege de skyliner!) voor 6 dagen en daarna nog een week in een villa in de gated community Windsor Hills. Deze wijk ligt erg dicht bij Disney en van daaruit is de trip nog zeer goed te maken. Windsor Hills heeft naast villa's met eigen zwembad, ook nog townhouses (sommige met kleine plunge pools) en appartementen. De prijzen van villa's zijn over de hele breedte wel wat gestegen de afgelopen jaren. Het kan dus goed zijn dat een huis net zo duur is als een Disney-kamer, maar daar staat natuurlijk wel een hoop ruimte tegenover. Windsor Hills heeft een groot centraal zwembad, maar wij hebben dat vorig jaar niet gebruikt. Een zwembad in de achtertuin is nogal verleidelijk, bovendien konden we met onze Disney Tickets ook naar Typhoon Lagoon.

Qua autohuur vind ik het persoonlijk erg prettig om die wel de hele periode te hebben, ook voor de tijd dat we onsite (Disney-hotel) verblijven. Niet alle parken zijn namelijk vanuit alle hotels even makkelijk te bereiken en misschien wil je wel een keer offsite gaan shoppen of eten. Komt nog eens bij dat je anders natuurlijk kosten hebt om met een uber of mears-transfer van het vliegveld naar Disney World te komen. Dat compenseert alweer een stukje van je autohuur.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Huis huren of toch Disneyhotels ?

Bericht door Vlinder72 »

Wij hebben 2 keer een villa gehuurd. Heerlijk om de ruimte te hebben maar afgelopen jaar voor jet eerst een paar nachten verbleven in een disney resort (Pop century). Wat een uitkomst was dat. Het vervoer was ideaal.

Volgend jaar ga ik nog een keer met drie van mijn zonen en ik jeb disney carribean beach geboekt. Voordeel voor ons is het vervoer. Bij verblijf daar kan iederee kijken wat ze doen. Wij kunnen opsplitsen en elkaar later weer ergens zien. Nadeel is wel dat je in een kamer verblijft maar uiteindelijk breng je daar toch niet zoveel tijd in door en ik merkte vorig jaar dat wij ook wel eens in de grote food court gingen zitten of bij het zwembad. Of 's avonds even naar disney springs gingen.

Wij huren wel een auto want ik wil meer zien dan de hele week disney parken. Overdag wat doen en 's avonds nog een rondje disney park lijkt mij ook wel wat.

Wij hebben de Iers/Britse actie geboekt met een 14 daagse disney pass plus disney accommodatie en een giftcard en disney food credit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer