Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat voor weer centraal Florida in januari?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Wat voor weer centraal Florida in januari?

Bericht door d_vdploeg »

Na ons uitstapje naar Canada, dat wij aankomende augustus en september gaan maken, willen we in januari de “warmte” gaan opzoeken van Florida.

Het zou dan gaan om de periode vlak na nieuwjaar tot en met half januari. Het idee is om te vliegen op MCO en dan de regio Oscala / Gainesville aan te doen, de state parks te bezoeken die daar in de omgeving liggen. Afgewisseld met relax dagen aan het zwembad.

Wat voor weer kunnen we ongeveer verwachten in januari? Het hoeft zeker geen 30 graden plus te zijn.

Als ik naar de weervoorspelling kijk zou het rond de 22 à 23 graden moeten zijn gemiddeld. Dat zou prima zijn. De omgeving van Tampa lijkt qua temperatuur iets beter, maar is ook meer strand volgens mij en dat trekt ons minder. Ik ga niet naar de VS om op het strand te liggen, dat kan in Spanje ook.

Hoor graag van jullie, tips zijn welkom. :thumbup:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 13 jul 2023, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Weer centraal Florida januari

Bericht door Tipsy_1 »

mmm, je kan daarmee geluk of pech hebben.
Wij zijn al een paar keer in de periode eind november en een paar keer in de periode eind december (tot begin januari) in Florida geweest.
Afgelopen kerst waren we trouwens min of meer in de streek die jij beschrijft - heerlijke streek want er zijn veel van de Springs.Wij hadden een airbnb bij Ocala National Forest.
Dit jaar viel de temperatuur ons dik tegen. We hadden zelfs nachtvorst en overdag vaak bewolking. Daardoor ook minder wildlife dan anders (behalve Manatees bij Blue Springs die waren er natuurlijk in grote getale) :lol:
Ik had toen spijt dat ik niet zuidelijker gegaan was, meer de Everglades area op....
Tampa is niet zuidelijk genoeg om zeker te zijn van warmer weer.
Als je dingen wil zien, zou je eventueel je vakantie kunnen opspliten in een paar dagen Ocala en een paar dagen "everglades" (wij sliepen in november 3 dagen in Homestead en dat was veel te kort hoewel het onze tweede keer in die streek was. Naples is ook een leuke optie maar wij waren nogal kort na hurricane Ian daar).
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ohja staat niet in mijn openingspost, maar in juni 2022 zijn wij al naar Homestead en omgeving geweest en hebben toen Everglades al gezien. Goed bevallen toen.

Ok dus het kan net als op de Canarische eilanden wisselend zijn qua weer. Op zich niet erg, er is genoeg te zien en te doen, Fuerteventura heb je im een dag wel gezien :lol:

Dank voor je tips, voor warmer weer dus zuidelijker gaan zitten. :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ja. Nu hebben wij ook eens met kerst heel warm weer gehad in de panhandle. Je weet het dus nooit!
Overigens hebben wij wel gewoon heerlijk kunnen kayakken en zo hoor.
Ik vond de omgeving van Ocala/Gainesville wel fijn. Je kan van daar ook uitstapjes maken naar St Augustine en dergelijke.
En je zit lekker dicht bij Silver Springs/River, mijn grote favoriet.
d_vdploeg
Amerika-expert

Re: Wat voor weer centraal Florida in januari?

Bericht door d_vdploeg »

Dat is ook wat ons erg aanspreekt. Je zit vrij centraal. Silver Springs staat ook zeker op ons lijstje. Met met een uur of anderhalf uur ben je ook weer heel ergens anders.

Je gaf aan dat de temperatuur je dik tegenviel. Maar waar hebben we het dan over? 18 graden? 20 graden? Kouder/warmer? Want 20 graden met een zonnetje is natuurlijk prima. Ook omdat jullie wel lekker hebben kunnen kayakken? En 20 graden met bewolking. Dan ga je gewoon een state park bezoeken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn twee weken geweest he. Het kayakken was op een dag dat het niet al te koud was maar regende en die regen is toen wonderbaarlijk gestopt.
Temperatuur, mmm in de 50's Fahrenheit overdag max. Soms in de 40's. We hebben zeker een week nachtvorst gehad en op de meeste foto's sta ik met en een trui, en mijn fleece, en mijn fleece jacket.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Als ik naar Florida ga ga ik bijna altijd in januari/februari. 1 keer in juni geweest, nog nooit zoveel regen gehad...
Het is wisselend, er kan weleens een mindere dag tussen zitten, maar in het algemeen heb ik vooral temperaturen tussen de 20-25 graden.
Laatste keer liep het tegen de 30 graden een paar dagen. Maar ook 2 dagen 15 graden gehad, wel met volle zon, en dan voelt het al snel heel lekker.
Vooral als je uit de winter in NL komt.
Voordeel van deze periode is dat je amper regen hebt en de luchtvochtigheid veel lager is dan in de zomer.
Verblijf meestal rond Orlando of richting de kust, Daytona, Sarasota, St Petersburg o.i.d.

Het is mijn favoriete tijd om naar Florida te gaan in ieder geval en ik hou van zon en warmte.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Cindy1969 schreef:
15 jul 2023, 10:29
en ik hou van zon en warmte.
Dat geldt voor ons ook. Tussen de 20 en de 25 graden is wel prima. Dagje wat minder is ook geen probleem. Je komt inderdaad uit het koude Nederland en dan is het natuurlijk al gauw lekker. Voordeel vind ik, er is zoveel te zien.. Als je dag een dag minder weer hebt.. Of onverhoopt wat meerdere dagen wat minder weer hebt.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Helemaal waar ja, bij een wat mindere dag kun je lekker shoppen o.i.d. Zoveel te doen, heerlijk.
De keer dat ik 2 dagen 15 graden had was ik net een nachtje in Redington beach, vlakbij Clearwater.
Strakblauwe lucht, zon, en 15 graden, was top.

En als je uit de winter komt is 20 graden met zon al heel warm ja.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer