Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
ladyprissie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 apr 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Beverwijk

Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door ladyprissie »

Goedemorgen,

Eindelijk is het zover, na een prachtige reis langs de westkust en New York staat in november Florida op de planning.
2020 waren we van plan hier heen te gaan, maar Covid-19 gooide wat roet in het eten!

Nu eindelijk naar Florida, super spannend en de voorpret is al in volle gang.
Dit jaar gaan we met zijn vieren, ik met mijn man en een vriendin met haar man, zei hebben nog nooit een rondreis gemaakt, dus hebben geen idee en laten het aan ons over.

Ik heb geprobeerd een planning te maken naar aanleiding van iedereen zijn wensen en informatie op dit forum, maar loop een beetje vast, of twijfel over sommige punten.

Hier de planning zoals voorlopig.

Scherm­afbeelding 2023-05-29 om 09.11.36
Scherm­afbeelding 2023-05-29 om 09.11.36.png
De grijze dagen staan eigenlijk wel vast, de 24e vliegen we van Miami naar Nassau.
De dingen om te doen zoals St. Augustine, Kennedy Space Center en airboattour zijn een must!
Echter de indeling daarvan twijfel ik over.

We hebben bewust niet voor parken in Orlando gekozen, onze vrienden hebben daar niets mee, maar het lijkt me wel leuk een beetje de sfeer van Orlando mee te krijgen. Ik kreeg de indruk dat International Drive daar wel geschikt voor is, maar misschien zit ik er helemaal naast. De eerste dag komen we rond 17.00 uur aan, dus dacht ik dat het wel handig zou zijn om in de buurt te verblijven en dan of de volgende morgen al op pad naar St. Augustine, of zoals nu gepland staat, dagje rustig aan doen en Orlando bekijken.

Ik lees hier veel dat men liever een paar dagen op een vast verblijf is en dan dagjes weggaat, eventueel zou het een optie kunnen zijn om meteen naar Daytona te rijden vanaf het vliegveld en dit als uitvalbasis te gebruiken voor de eerste dag tot aan Siesta Key? Vraag me alleen af of je dan niet weer veel tijd kwijt bent aan heen en weer reizen?

Plaatsen bij Kennedy Space Center heb ik geen idee wat een logische overnachting zou zijn, had misschien liever meteen doorgereden naar Siesta Key, maar dat lijkt me teveel van het goede op een dag.

Siesta Key uitgekozen aangezien Sanibel en Fort Meyers vanwege de orkaan aardig verwoest is.
Ik heb daar 2 overnachtingen gedaan om wat rust in te bouwen, maar misschien is dit niet de moeite waard, of zijn er nog andere tips?

Zoals jullie lezen, aardig op weg met de planning, maar ook een hoop losse eindjes.
Alle tips zijn welkom en worden zeer gewaardeerd!

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door miro »

Hallo ladyprissie,

Je zou Orlando als uitvalsbasis kunnen gebruiken. Ook om naar Kennedy Space Centre te gaan. International drive (je bedoelt denk ik Universal city walk) is inderdaad leuk om wat sfeer van de parken te proeven zonder dat je echt naar een park gaat. Soms is het op een rondreis wel lekker om ergens wat langer te zijn, maar ook dat is een persoonlijke voorkeur.

Vanaf het vliegveld gelijk naar Daytona is ruim een uur. Dat is op zich prima te rijden, de vraag is alleen of je dat na een lange vlucht wilt. Zelf rijden we meestal met zo'n aankomsttijd alleen naar een hotel in de buurt van het vliegveld en gaan we de dag erna verder. Maar dat is voor iedereen anders. Houd er rekening mee dat je niet gelijk na landing in je huurauto zit. Er kan nog een rij bij immigrations staan en je moet je auto nog ophalen.

Op de dag van Siesta Key naar Islamorada heb je ook een airboattour gepland staan. Dat is best veel voor 1 dag. Misschien kan je de airboattour vanuit Miami doen? Persoonlijk vind ik twee volle dagen Miami ook veel.
Wat zijn je plannen voor Nassau? Ik ben er twee keer geweest (met een cruise) en vond het geen eiland om heel veel te doen en lang te blijven.

groetjes, Mirjam
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
ladyprissie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 apr 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Beverwijk

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door ladyprissie »

Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie.

Ik las ergens dat International drive een goede uitvalsbasis zou zijn voor een eerste keer Orlando. Net buiten de stad maar idd redelijk dichtbij de parken. Universal City Walk is wel een leuke tip om idd toch wat van de sfeer mee te krijgen.

Mijn man geeft aan het niet erg te vinden eventueel nog een uurtje te moeten rijden, maar ik vind het zelf ook niet zo een fijn idee.
We hebben wel is waar een rechtstreekse vlucht je bent toch een hele dag onderweg en inderdaad immigrations kan nog wel eens lang duren.

Zou je st. Augustine dan ook vanuit Orlando doen? Zowel st. Augustine als kennedy space center is al snel 2 uur rijden dat is opzich een klein stukje, maar heen en terug verlies je dan ook weer tijd mee?

weet niet zo goed wat ik relaxter vind, of een uitval basis en heen en weer rijden of van hotel naar hotel.
de Westkust hebben we een aantal jaar terug van hotel naar hotel gedaan en dat was prima te doen, hoewel af en toe een dagje extra puur om te relaxen wel had gemogen...

De Bahama's hebben de mannen uitgekozen om uit te rusten dus daar zullen we ook niet veel doen.
Miami heb ik me nog niet echt in verdiept, Art deco district en little havana lijken me wel leuk en dacht overnachten Miami Beach.

Me vriendin heeft een of andere shopping mall gezien waar ze heel graag wil winkelen, wat ik persoonlijk dood zonde van de tijd vind maar goed je bent met zijn vieren dus het is een beetje aanpassen af en toe vandaar dat ik dacht 2 volle dagen.

voor wat betreft de airboattour ga ik kijken of die via Miami beter in te plannen is. Ik weet dat er meerdere plekken zijn om die tour te doen, maar de mijn man wil echt wel de Everglades. zit eventueel ook te kijken of het een mogelijkheid is de Everglades de dag na Kennedy space center in te plannen in de route. dat had echter Beter gepast als we in plaats van Siesta key Sanibel of Fort Myers zouden aan doen, maar las hier al dat de wederopbouw erg moeizaam gaat en het niet de moeite waard is nu.

De Planning loopt nog niet echt soepel dus ik heb nog wel wat huiswerk te doen.

Bedankt voor de tips!

Groetjes,
Priscilla
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door ADE01 »

International drive is de toerisme straat van Orlando, met grote hotels, winkels/outlets, kleinere pretparken, enz. Veel mensen die niet perse op de pretparken willen overnachten verblijven daar. Op zich een prima plek om te verblijven. Je zou ook nog een villa kunnen huren en dag trips doen maar dan moet je daar je route op aanpassen.

Qua route kun je denk ik beter vanaf het vliegveld direct naar Cocoa Beach rijden, dat is vrijwel 1 rechte lijn over de 528 en maar een uurtje. Daar overnachten en dan Kennedy Space Center doen. Vervolgens omhoog naar St Augustine en daarna via Orlando naar Siesta Key. Dat maakt het iets efficiënter allemaal.

De trip Siesta Key naar Islamorada is 5 uur rijden, dat zou ik niet in een dag doen. Ik zou een dag Siesta Key of Key West opofferen en die dag opsplitsen om bijv. Naples aan te doen en dan past een airboat tour in de Everglades er ook veel makkelijker in.
ladyprissie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 apr 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Beverwijk

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door ladyprissie »

Cocoa Beach is inderdaad een goede optie, twijfelen alleen een beetje meteen daarheen te rijden, dan worden het 2 nachten Cocoa beach en hebben we daarna overal maar 1 overnachting hebben tot aan Miami.

Ik heb nu wel de everglades tussen Cocoa beach en Siesta key gedaan, dat is denk ik net beter te doen en daarna hebben we nog een rust dag op Siesta Key. maar please correct me if i am wrong :D

planning is nu dan als volgt:
Scherm­afbeelding 2023-05-30 om 21.10.16.png
of eventueel :
Scherm­afbeelding 2023-05-30 om 22.02.43.png
Twijfel ook nog om een huis te huren en dan dag trips te maken, vraag me alleen af of alle wensen dan nog goed haalbaar zijn.
Wat houden jullie aan qua gemiddelde reistijd per dag als je dag trips zou doen?

Er begint wel wat vorm in te komen alleen wil ik graag alle opties goed bekijken.Wellicht dat we toch tot de conclusie moeten komen dat ergens toch iets af moet vallen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door ADE01 »

Siesta Key is een strand ten Zuiden van Tampa aan de kant van de golf. Gezien je planning denk ik dat jij iets anders bedoeld? Anders is de route wel heel apart.
ladyprissie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 apr 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Beverwijk

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door ladyprissie »

Ik bedoel toch echt de kant van de Golf, waar ik volledig de mist mee in ga is de plaats van de airboat tours in de everglades :oops:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit alligator alley was, op google maps geeft hij dat aan boven in bij Lake Okechobee, daarom ben ik de hele tijd vanaf dat punt aan het puzzelen om een tour te doen, maar ik zie nu pas dat die voornamelijk aan de 41 Highway vanaf Marco Island tot Miami zitten :oops: :oops:

super dom natuurlijk, maar goed dat maakt het inderdaad een stuk logischer om de tour vanaf Naples of Miami te doen.

ik ga weer opnieuw puzzelen met een route excuus!
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door love Flo »

Misschien is het mijn persoonlijke voorkeur, maar ik vind die eerste week wel erg druk met veel rijden.
Is St Augustine echt een must? Ik heb begrepen dat het een beetje Europeaans aan doet. Het lijkt me wel mooi, maar als je maar een week hebt zou ik zelf kiezen voor meer typisch Amerikaans. Dit trouwens zonder er zelf te zijn geweest. Misschien zit ik er helemaal naast. :D

International drive zou ik me ook niet per sé aan vast pinnen. Je kunt in Orlando/Kissimmee overal heel makkelijk komen. Daar hoef je niet voor op International drive te zitten.
Leuk uitjes in Orlando zijn bijvoorbeeld:
Disney springs. Hier kun je op z'n minst een leuke middag/avond hebben en als je van shoppen houdt nog langer. Er is een winkelgebied, er zitten heel veel restaurants en quickservice gelegenheden en er zijn optredens op straat. Hier ligt de grootste disneywinkel van ?? de wereld, geloof ik. Bij de legowinkel staan levensgrote Disneyfiguren. De sfeer is er echt heel gezellig en niet te zoet Disney. :wink: Parkeren is hier gratis.
Universal Citywalk. Dit is ook een uitgaansgebied. Wij vinden het wat minder leuk dan Disney springs. Hier ligt een grote chocoladewinkel, veel restaurants en clubs. Na 18:00 is het parkeren hier gratis.
Outlets. zoals Vineland premium outlets, die op International Drive, The loop (vlak bij Vineland), of malls zoals de Florida mall (hier zijn de afgelopen jaren behoorlijk wat grote winkels weg getrokken, begreep ik). Er zijn er meer, maar ik kom er niet op.
De Apopka wildlife drive. Dit is een éénrichting park waar je in 2 tot 3 uur doorheen rijdt. Open op vrijdag, zaterdag en zondag van 7 tot 15u
Rock springs run of Kelly park.
8 mijl kayaking vanaf Kings landing of (maar ik weet niet of dat in november ook nog prettig is) met tractorbanden de rivier af dobberen bij Kelly park. Je kunt hier ook verschillende trail lopen.
Voor een mooie trail vlak bij de disneyparken kun je naar Tibet butler preserve. Niet zo'n grote loop, maar je ziek wel even hoe mooi Florida is.
Iets dichter bij dan Rock springs run is Wekiwa springs. Je kunt hier trails lopen en kayaks huren.
Kennedy space center is echt leuk! Het is maar een uur rijden vanuit Orlando en echt de moeite waard. Hier ben je minimaal een dag bezig om alles te zien.

Siesta Key ken ik niet, maar de stranden aan de westkust zijn echt heel erg mooi!
Wij zijn in een van de vorige reizen van Cape Coral naar Orlando gereden met een aantal tussenstops in Myakka river state park (prachtig park waar je heel veel mooie natuur ziet. Je kunt hier een dag doorbrengen, maar wij hebben maar twee trails gelopen), Robinson preserve State park (van hieruit zie je de sunshine skyway bridge en er is een prachtig pad naar een uitkijktoren) en Emerson point (aan de andere kant van de brug, wij vonden het hier prachtig!!). Als je overal een kleine wandeling maakt zie je een heel mooi stukje westkust en is de reis niet zo lang.

Nou, conclusie.. Ik liet me een beetje meeslepen, haha!

Ik denk dat ik zou kiezen voor een hotel/ villa (zijn niet veel duurder of zelfs goedkoper dan hotels, kijk eens op VRBO) in Orlando en van daaruit uitstapjes maken en de sfeer van Orlando opsnuiven, dan afdalen naar de westkust, daar 1 of 2 dagen verblijven, Key west skippen, omdat jullie dan alleen maar in de auto zitten en de airboat tour vanuit Miami doen. Ik denk dat jullie graag key west erbij willen, dan zou het schema er zo kunnen uitzien:
di Orlando
wo St Augustine
do Orlando
vr Kennedy space center
za Reisdag met uitstapjes naar zuiden/de westkust of extra dag Orlando
Zo reisdag naar key west of reisdag met uitjes richting cape coral of iets hoger
ma key west of dagje Sanibel Island/ Mall in Fort Myers
di key west-miami of via de 41 richting Miami met stops om alligators te zien of een trail te lopen.

Met de eerste 4 of 5 dagen Orlando als uitvalsbasis.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door jojostravelusa »

Ik lees net dat de Lake Apopka Wildlife Drive gesloten is voor onbepaalde tijd. Het is een bericht van eind maart, maar nog niet gezien dat het weer open gaat.
https://theapopkavoice.com/stories/brea ... ffic,40998
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door love Flo »

Wat jammer... Dankjewel voor de tip.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis ladyprissie: eerste keer Florida / Bahama's.

Bericht door asv60 »

Volgens hun FB site is de Wildlife drive open!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer