Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door wenneke »

Hoi allemaal!
Ik ben al een tijdje bezig om heel veel reisverslagen te lezen (dank daarvoor) en natuurlijk ook dit forum door te spitten. Want we gaan weer eens een tripje naar de USA maken :-D
Nu denk ik een leuke route bedacht te hebben, maar tips en op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.
De details: we gaan met 6 personen. Mijn zusje met haar man en 2 dochters van dan 14 en 12 jaar en ik met mijn dochter van 23 jaar.
De eerste dagen zullen in New York zijn. Mijn zus en ik zijn verliefd op deze stad en kunnen dit nu eindelijk aan de rest laten zien.
Daarna met een binnenlandse vlucht naar Florida, waar we een zo groot mogelijke auto willen huren om met z'n zessen comfortabel in rond te rijden. Dus ik heb nu Tampa als vliegveld ingevuld, maar mocht het in bijvoorbeeld Orlando beter zijn om een grote auto te huren, dan wordt het Orlando.
Nu de route:
image.png
We kiezen voor een Universal hotel in Orlando omdat je dan een uur eerder het park in mag.
Atlanta is gekozen omdat mijn zus liever een rechtstreekse vlucht heeft en dat in mei niet meer mogelijk is vanaf Florida, tenminste, ik kan ze niet vinden.
Mijn zus en haar gezin gaan naar Kennedy Space Center, mijn dochter en ik naar Cocoa Beach (of we blijven met zn tweetjes in de villa, dat kan natuurlijk ook).
We hebben er ook voor gekozen om (nu) een kleiner gedeelte van Florida te zien om wat rust in het schema te houden. Dus we gaan niet naar Miami/Everglades/Keys.
Sanibel Island of omgeving lijkt me nog wel leuk, maar ik weet niet of dat ergens nog tussen te passen is en of het volgend jaar de moeite waard is.
De villa willen we ergens in de buurt van Davenport huren.
Hebben jullie tips? Kan ik nog iets verbeteren of wijzigen? Ik hoor het natuurlijk graag!
We hebben natuurlijk nog even en door jullie reisverslagen ben ik super enthousiast geworden om naar Florida te gaan! :thumbup:
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door nwolf »

Hey Wenneke,

Heel veel plezier natuurlijk!!!

Voor auto's zou ik altijd adviseren om het topic daar te bekijken, ook waar je moet boeken en wie de beste deal voor je heeft.
Je hebt ook op 26 april de manatees op de planning en hier ben ik zelf ook naar aan het kijken geweest. Hoe wel rekening mee dat als het sneller warm wordt (dus een warme lente) dat er heel veel manatees alweer zijn vertrokken en het niet het geld waard is!

Een tip die ik je wel kan geven is om de airboat en Kennedy space Center te combineren, als je richting Kennedy Space rijdt hebt je bv https://www.airboatridesatmidway.com/ die je dan in de ochtend kunt doen (als het nog niet heet is) en kun je daarna door naar Kennedy Space Center. Als je bereid bent je agenda wat aan te passen zou ik kiezen voor de dag waarop een lancering is : https://www.kennedyspacecenter.com/laun ... ageindex=1 Die je prachtig kunt zien vanaf Cocao beach (ik post daar binnenkort ook meer over waar je goed kunt kijken etc.)
Kennedy Space zelf heb je echt in een paar uur goed gezien, tenzij je alle films enzo daar ook wilt zien (vond ik zelf minder boeiend.)

Sanibel is prachtig maar hou er rekening mee dat je dan ook nog ruim 3 tot 3 1/2 uur onderweg bent vanuit Orlando wat veel tijd kost op je schema. Ik zou dan eerder richting de kust bij St Petersburg wat zoeken, scheelt 2 uur als je mazel hebt.

Universal zou ik niet voor dat ene uur doen. je gaat op een donderdag wat prima dagen zijn om te gaan. Als je het hele pakketje wilt bieden zou ik persoonlijk of voor een goedkoper hotel gaan en dan losse tickets en Xpresspasses (let wel op die kunnen ook makkelijk boven de 100 dollar per ticket komen) of je kiest voor bv Cabana Bay en je loopt zo uit je hotel, Volcano Bay in wat ook echt een must see is als je toch daar bent. Ook hier kijk goed naar de openingstijden. Er zijn veel dagen dat de parken eerder sluiten dan 22:00 omdat ze voor studenten, cheerleaders, etc. eerder sluiten, dan gaan ze soms al om 19:00 dicht.

hoop dat dit helpt :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door harryh »

Ik zat gisteren een documentaire op tv hier in Florida waar ik nu ben te kijken over de huidige stand van zaken na hurricane Ian. Ik zou Sanibel en Fort Myers Beach links laten liggen, de schade is enorm en wederopbouw gaat langzaam.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door nwolf »

Ja Frt Myers beach is grotendeels weg gevaagd, daar ging ik altijd heel graag naartoe maar is niks meer van over.
Twijfelde nog om even "langs te gaan" maar wilde geen ramptoerist uithangen dus maar overgeslagen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door johnvb »

Hi, ben net terug uit Florida. Ben er al diverse keren geweest maar ben een beetje "verslaafd" geraakt.

Als ik je planning lees, denk ik dat je te veel wilt doen. De afstanden zijn groot en het verkeer erg druk. Er wordt (door de miljarden-steun van zowel Democraten en Republikeinen) echt overal aan de weg gewerkt. Hetgeen tot nog meer files leidt.

Als je echt wilt genieten moet je de tijd nemen en zou ik echt keuzes maken. Ik zag wat plannen die je misschien beter wat kan aanpassen.
Alleen al -als voorbeeld - Disney Springs. Dat is enorm uitgestrekt en druk. De winkels zijn overvol en soms staan er rijen om binnen te mogen komen (Lego en Star Wars). Het is zeker de moeite waard maar dan moet je echt wel de tijd ervoor nemen.
Wij zijn er 3 keer geweest en waren 's avonds "gebroken".

Onderschat trouwens ook de warmte en vochtigheid niet.

Maar je hebt ruim de tijd dus alles is nog mogelijk :thumbup:
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door josea »

Wij zijn vorig jaar en dit jaar in dezelfde periode in Florida geweest.

Dit jaar in combi met New York (accent op Universal in Orlando)
https://newyork-aartse.blogspot.com/2023/05/

En vorig jaar een week Orlando en een week Tampa (accent op Disney in Orlando)
https://florida-aartse.blogspot.com/

Misschien haal je daar nog tips uit.

Voor villa’s is er keus genoeg op airbnb, daar hebben wij beide keren een villa gehuurd met zwembad, heerlijk!
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Combi New York en Florida, meivakantie 2024

Bericht door wenneke »

Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels een familieoverleg gehad over wat ieders wensen zijn en we hebben er toch al zo'n zin in :thumbup: .
@nwolf We kijken of er de komende maanden leuke aanbiedingen voor Universal komen en daar laten we de hoeveelheid dagen in het park van af hangen.
We weten dat er eind april weinig manatees zullen zijn, we hopen de residents te kunnen spotten :wink:.
Mijn zwager hoopt dat er een lancering zal zijn vanaf Cape Canaveral, dus ik hou me aanbevolen voor de tips!
@harryh Sanibel is dus een no go, ik was er al bang voor inderdaad.
@johnvb Vind je het te druk ja? Ik dacht dat ik er zo weinig in had gezet :mrgreen:.
@josea Bedankt voor de link naar je laatste blog! Die van vorig jaar had ik al uitgebreid gelezen, wat schrijf je alles toch leuk, en de nodige ideeën uitgehaald.

Zoals gezegd, we hebben overlegd en we zijn het qua indeling van de overnachtingen wel eens zo. De invulling kan natuurlijk nog wijzigen, afhankelijk van het weer, de zin, wat we al moeten reserveren en wat niet, enz.
Dus nu druk op zoek naar ideale vluchten en een leuke villa. Van die laatste zijn er honderden volgens mij, dus dat wordt heerlijk rondstruinen.
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer