Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door dirkmuis »

Om te voorkomen dat ik iemand zijn reisplan vervuil maar even een apart topic. Iedereen weet dat kaartjes voor de parken niet goedkoop zijn, maar wat ik me afvraag is of er (recente) ervaringen zijn van uitgaven / budgetten om rekening mee te houden.
Ik heb het dan niet over de hele reis maar over het deel parken.

Dus stel ik ga 3 dagen naar Disney en 1 dag naar Universals met 2 volwassenen en 2 kinderen. Dan heb ik kaartjes nodig, overnachting, vervoer, uitgaven in het park. Waar houden jullie qua uitgaven zo ongeveer rekening mee?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door josea »

Mijn tip zou zijn om te kijken of je kunt kiezen voor óf Universal, óf Disney.
En de andere “keten” dan een andere vakantie te doen.
Kaartjes worden veel goedkoper naarmate je meerdere dagen bij hetzelfde park hebt.
Voor Universal zijn er bijvoorbeeld kaarten te krijgen voor ongeveer €360 per persoon en dan mag je 14 dagen lang onbeperkt de parken in (ook het waterpark van Universal, aanrader!)
Parkeren kosten je $30 per keer, dat dan wel…

Disney voor één dag is echt de hoofdprijs, meerdere dagen scheelt per dag al een stuk in prijs.

Ook is er een pas verkrijgbaar voor Seaworld, Bush Gardens (bij Tampa) en twee waterparken met gratis parkeren voor 14 dagen onbeperkt, prijs ongeveer €250 vorig jaar.

Overnachten doen wij altijd in een villa in Orlando, vanaf daar is het ongeveer een half uur rijden naar alle parken.

Eten kan je zo duur maken als je wilt. Eventueel wat snacks voor lunch meenemen en een ijsje in het park, en bij avondeten iets in het park, of eerder naar huis en op de terugweg langs de supermarkt of een goedkoop restaurant, ik vond eten in de parken echt duur en drinken ook. Neem zoveel mogelijk drinken mee in je rugzak, scheelt je $6 per klein flesje drinken. Als iedereen een flesje wil, ben je zo weer $25 armer…
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door nwolf »

viewtopic.php?f=11&t=77896

Ook waar je de kaartjes kunt vinden enzo....
Maar zoals josea zegt is kiezen goedkoper dan beide.

Seaworld/Aquatica/Busch Gardens zijn het goedkoopst (kun je samen makkelijk voor 150,- vinden).
Universal en Disney ontlopen elkaar niet veel, maar Disney wordt pas echt goedkoper bij 4 dagen of meer en welke je leuker vindt hangt af van smaak en leeftijd.

In de parken, zelf snoep enzo meenemen, bij Universal heb je freestyle en bij beide kun je gratis water halen (en bv zelf iets toevoegen).
eten is ook goed kijken wat je wilt, ook dit kun je zo gek maken van 15 per maaltijd tot 100.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door dirkmuis »

Topic had ik gezien.
Als ik die kant op zou gaan dan zullen de kinderen voorlopig voor Disney kiezen gok ik. Maar goed na 4 dagen zit ik wel aan mijn Disney tax gok ik :clap:
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door nwolf »

ja en kijk ook goed wat je wilt zien, ieder park heeft zijn thema en sommige meer Disney dan anderen!
Zo is Animal kingdom leuk als je van dierentuinen houdt en Avatar leuk vindt, maar als je meer Disney experience zoekt is dit dan weer niet het beste park.
Vergeet vooral de waterparken niet, Typhoon Lagoon en Blizzard Beach zijn echt de moeite waard!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Albert38
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door Albert38 »

Je kan op de volgende pagina tickets kopen voor de parken die je wenst. Betalen kan gewoon via IDEAL.
We zijn net terug van een vakantie in Orlando en hadden hier de tickets ook gekocht, kan ze van harte aanbevelen

https://www.americanestates.nl/attractietickets.asp
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door visje »

We zijn in de meivakantie (2023) naar Orlando geweest met 2 kinderen en 2 volwassenen. De kinderen zijn 12 en 14 en eten dus volwassen porties in restaurants. We hadden een huis gehuurd in Orlando via vrbo.com.
We hadden via undercovertourist (de/ie) tickets geboekt. Tip: het kan een paar uur duren voordat je ze in de mail hebt, dus bestel ze niet last minute ;-)
Wij hebben niet bezuinigd op het eten zoals je kan zien. Het kan vele malen goedkoper, maar zo heb je een idee.
We namen steeds 4 flesjes drinken en een pak koeken mee.

We hadden tickets voor Disney 1 park (alleen Hollywood Studio's). Dat was 632 dollar toegang.
25,00 parkeren
42,59 1 souvenir t-shirt
51,85 hartige snacks bij Ronto Roasters
69,67 Late lunch ABC Commissary
24,00 4 Flesjes drinken in handgranaat-vorm / Black Spire outpost
220,00 Avondeten bij 50's prime time diner (tafelbediening)

Daarnaast ook 1 dag naar Universal Studio's. Beide parken, want we wilden met de Hogwarts Express. Dat was ca 800 dollar toegang.
30,00 Parking
85,54 Lunch, ik weet niet meer waar, beetje pub-stijl. Wel volle borden warm eten (Iers/Engels)
05,00 Locker (je mag niets meenemen in de Hulk-achtbaan)
78,20 Avondeten Universal (Burger Digs: Schoenzolen)
Een volgende keer zou ik voor de Freestyle deal gaan, we hebben die dag echt te weinig gedronken, het was natuurlijk ook 29 graden. Er waren genoeg tappunten, je kan natuurlijk 2 Freestyle cups doen ipv 4.

Ook zijn we een dag naar Seaworld geweest. Toegang daarvoor was 376 dollar. Hier hebben we geen eten+drinken meegenomen omdat dat hier niet toegestaan is.
30,00 Parkeren
60,64 Lunch
34,34 Drankjes
08,96 2 flesjes water
Avondeten hebben we in een restaurant buiten Seaworld gedaan.

Onze kinderen hebben Seaworld het leukste gevonden. Omdat het de meeste achtbanen had met de kortste rijen.
In Hollywood Studios was er 1 achtbaan (Rock n Roller Coaster) dicht voor onderhoud en in Universal hadden we pech met de Velocicoaster en zware regen. Wel waren ze erg enthousiast over de Hulk. :)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door josea »

Jemig wat een prijzen voor twee dagen!
Heb je je verdiept in de diverse passen die er zijn of wilde je perse 1 dag naar Disney en 1 dag Universal?
Voor hetzelfde geld had je vier passen voor Universal waarmee je 14 dagen toegang hebt, en dan ook nog voor het (supergave) waterpark.
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door visje »

Ja, we wilden bewust deze verschillende parken. We hebben niet heel veel parken gedaan (nog naar Kennedy Space Centre).
Dit was onze eerste keer, we wilden zo veel mogelijk mee maken. We weten inmiddels dat we nog een keer gaan en dan kan je andere keuzes maken.
Een volgende keer pakken we misschien een Seaworld pas als bonus :-) En het zou dan een optie zijn om Universal OF Disney te doen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door ADE01 »

Busch Gardens in Tampa heeft de meeste achtbanen en werkt samen met Seaworld, combo tickets zijn heel voordelig. Beiden hebben een waterpark dat ook de moeite waard is.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Kosten parken (o.a. Disney) in Orlando

Bericht door josea »

Ja, die pas hadden wij vorig jaar. Inbegrepen waren Seaworld, Busch Garden, Aquatica waterpark en Busch Garden waterpark (weet even de naam niet meer)
Ook een gaaf park, Busch Gardens! En bij die pas (die $225 kostte) zit ook nog eens gratis parkeren erbij. Scheelt toch elke keer weer $30.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer