Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Maritzwiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 aug 2014, 15:27

Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Maritzwiet »

Hoi allemaal,

Gisteren hier een post geplaatst over een huis in Florida huren ... merk toch dat ik het leuk vind om ons plan met jullie te delen en misschien zijn er nog leuke tips! We gaan met onze 2 zoons van 3,5 en 8.

Dag 1 Miami
Dag 2 Miami (even bijkomen van de reis, ook al lijkt mij Miami met kids niet heel bijzonder.
Dag 3 isla morada (we willen de keys niet overslaan maar vinden key west te ver om met de kinderen te rijden
Dag 4 isla morada
Dag 5 via de everglades naar Naples
Dag 6 naples
Dag 7 naples
Dag 8 Sarasota
Dag 9 Sarasota
Dag 10 tampa
Dag 11 tampa
Dag 12 t/m 18 Orlando
Vanuit Orlando willen we 2 dagen naar Disneyparken, 1 dag naar Space Centre en misschien nog een dagje naar Daytona Beach oid.

Hotel in Miami en huis Orlando willen we al vanuit huis boeken, de rest denken we aan onderweg gewoon te boeken, zodat we niet helemaal vast zitten aan een route.

Tips zijn welkom!
Hoe ver van te voren moet je Disneyparken en Space Centre boeken?
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door predator »

Nja ieder zijn manier van reizen maar ik zou persoonlijk toch alles graag op voorhand geboekt hebben kwestie van dat al in orde te hebben in een drukke reisplanning en hoe vroeger je erbij bent hoe betere prijzen je zal kunnen bemachtigen imo.
Honda bay park is heel mooi richting key west. Persoonlijk vond ik dat 1 vd mooiste plaatsen in de keys.
Tampa, doe je dan enkel de stad of ga je ook richting beach?
Clearwater/Johns pass village (persoonlijk veel meer gehad aan johns pass dan aan clearwater maar dat terzijde) zou je toch geweest moeten zijn als je daar in de buurt bent imo :-)
En hoe zie je dag 5? Stop je nog in de glades voor iets of rij je er gewoon langs? Ook hier zou ik zeker bekijken om het park op zich te bezoeken (ookal is maar een klein deel) het is er imo veel mooier als 3 dagen Naples ;-)
Vind je het rijden een meerwaarde van Naples naar Tampa? Persoonlijk zou ik hier 1 streek kiezen en daar je uitvalsbasis voor maken, gaat je ook meer rust bezorgen met je kinderen erbij imo met telkens het in en uit checken waarmee je tijd verliest en verplicht weer alles moet inladen van de kids enz...
Bv vanuit Sarasota ben je op 2uurtjes al in Naples en op 1.5 uurtje nr clearwater maar heb je wel alle ochtends dat je op je gemak kan zijn ipv om de dag je te moeten haasten om uit te checken.
Nuja persoonlijke keuzes ah, hoe je het zelf ziet is uiteraard veel beter als mijn keuzes :)

Ps een bewuste keuze om 2 vliegvelden te doen?
naar budget toe is het toch veel interessanter om 1 vliegveld aan te gaan en ook op 1 plaats je auto af te halen/terug te brengen?
Fredk
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2020, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Fredk »

Wij wonen al ruim 17 jaar in Bradenton/Sarasota. Als je met kleine kinderen rond reist zou ik voor een centrale lokatie gaan aan de west kust. Bradenton/Sarasota heeft een zeer mooie kust, en Bradenton Beach/Anna Maria Island heeft een van de mooiste stranden. Het mooie van dit deel van de kust is dat het rustiger is en parkeren vrijwel altijd (behalve rond St Armands Circle in Sarasota) nog gratis is. Rond Clearwater betaald je je blauw aan parkeer geld.

Een mooi park is FT De Soto Park: https://pinellas.gov/parks/fort-de-soto-park/ Net ten noorden van Bradenton, met zeer mooie en meestal rustige stranden.

Tampa heeft niet veel te bieden voor jonge kinderen, Clearwater is meer een toerist trap.

Juli heeft niet het mooiste weer, met aan het eind van vrijwel iedere dag een omweersbui, en als gevolg hiervan een permanete hoge lucht vochtigheid. Zolang je aan de kust blijft is het beter dan in het binnenland.

Alvast een prettige reis!!
Maritzwiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 aug 2014, 15:27

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Maritzwiet »

predator schreef:
07 mei 2023, 16:56
Nja ieder zijn manier van reizen maar ik zou persoonlijk toch alles graag op voorhand geboekt hebben kwestie van dat al in orde te hebben in een drukke reisplanning en hoe vroeger je erbij bent hoe betere prijzen je zal kunnen bemachtigen imo.
Honda bay park is heel mooi richting key west. Persoonlijk vond ik dat 1 vd mooiste plaatsen in de keys.
Tampa, doe je dan enkel de stad of ga je ook richting beach?
Clearwater/Johns pass village (persoonlijk veel meer gehad aan johns pass dan aan clearwater maar dat terzijde) zou je toch geweest moeten zijn als je daar in de buurt bent imo :-)
En hoe zie je dag 5? Stop je nog in de glades voor iets of rij je er gewoon langs? Ook hier zou ik zeker bekijken om het park op zich te bezoeken (ookal is maar een klein deel) het is er imo veel mooier als 3 dagen Naples ;-)
Vind je het rijden een meerwaarde van Naples naar Tampa? Persoonlijk zou ik hier 1 streek kiezen en daar je uitvalsbasis voor maken, gaat je ook meer rust bezorgen met je kinderen erbij imo met telkens het in en uit checken waarmee je tijd verliest en verplicht weer alles moet inladen van de kids enz...
Bv vanuit Sarasota ben je op 2uurtjes al in Naples en op 1.5 uurtje nr clearwater maar heb je wel alle ochtends dat je op je gemak kan zijn ipv om de dag je te moeten haasten om uit te checken.
Nuja persoonlijke keuzes ah, hoe je het zelf ziet is uiteraard veel beter als mijn keuzes :)

Ps een bewuste keuze om 2 vliegvelden te doen?
naar budget toe is het toch veel interessanter om 1 vliegveld aan te gaan en ook op 1 plaats je auto af te halen/terug te brengen?

Geen excuses dat het je persoonlijke keuzes zin , ik vraag om feedback dus ben er blij mee..laat mij weer even nadenken ken.
Wij dachten dat het ons wat meer vrijheid zou geven om hotels pas paar dagen van te voren te boeken..10 jaar geleden ging dat prima maar misschien is dat veranderd!
Ik ga er naar kijken!
In tampa wil mijn zoon heel graag naar Busch gardens, vandaar dat we die erbij pakken.
Dag 5, ik dacht dat je dichtbij de everglades niet echt kon overnachten. Dus ik dacht eraan daar een mooie fiets/wandel/ boot tocht te doen en dan weer verder..niet handig?
Mmm ik dacht dat ik mij best aardig had in gelezen maar nog nooit gehoord van clear water! Ik ga mij inlezen..bedankt voor je feedback!
Maritzwiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 aug 2014, 15:27

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Maritzwiet »

predator schreef:
07 mei 2023, 16:56
Ps een bewuste keuze om 2 vliegvelden te doen?
naar budget toe is het toch veel interessanter om 1 vliegveld aan te gaan en ook op 1 plaats je auto af te halen/terug te brengen?
Wel bewust er voor gekozen terug te vliegen vanuit Orlando ... een van de redenen is dat we als laatste de parken willen bezoeken met de jongens ... ons budget is er groot genoeg voor en het scheelde 100 euro geloof ik. Auto ergens anders terug brengen gaf geen extra kosten!
Maritzwiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 aug 2014, 15:27

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Maritzwiet »

Fredk schreef:
07 mei 2023, 21:03
Wij wonen al ruim 17 jaar in Bradenton/Sarasota. Als je met kleine kinderen rond reist zou ik voor een centrale lokatie gaan aan de west kust. Bradenton/Sarasota heeft een zeer mooie kust, en Bradenton Beach/Anna Maria Island heeft een van de mooiste stranden. Het mooie van dit deel van de kust is dat het rustiger is en parkeren vrijwel altijd (behalve rond St Armands Circle in Sarasota) nog gratis is. Rond Clearwater betaald je je blauw aan parkeer geld.

Een mooi park is FT De Soto Park: https://pinellas.gov/parks/fort-de-soto-park/ Net ten noorden van Bradenton, met zeer mooie en meestal rustige stranden.

Tampa heeft niet veel te bieden voor jonge kinderen, Clearwater is meer een toerist trap.

Juli heeft niet het mooiste weer, met aan het eind van vrijwel iedere dag een omweersbui, en als gevolg hiervan een permanete hoge lucht vochtigheid. Zolang je aan de kust blijft is het beter dan in het binnenland.

Alvast een prettige reis!!
Bedankt voor je feedback..ga zeker even kijken naar het park dat je doorstuurde.
We zijn op de hoogte van de buien aan het eind van de dag..helaas zitten wij voor een verre reis echt vast aan de zomervakantie (school van de oudste en eigen bedrijf, waardoor We niet altijd makkelijk weg kunnen)
Essie1966
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2023, 23:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Essie1966 »

Hoi,

Een paar tips gezien jullie reisschema en gezien de reis met jullie zonen.
In Islamorada kun je Tarpons voeren bij https://www.robbies.com/tarpon.htm .Dit is heel leuk en ook wel wat spannend, hele indrukwekkende vissen. Activiteit van een uurtje.
Op de pier van Naples kun je vaak dolfijnen spotten.
Busch Gardens in Tampa is zeker een aanrader. Mix van dierentuin en pretpark maar toch weer heel anders dan Animal Kingdom in Orlando.
Als je Clearwater Beach aandoet is een tochtje met Little Toot erg leuk.
Kennedy Space Center zou ik ook zeker doen, erg indrukwekkend en leuk voor de kinderen.
Als jullie naar disney gaan vergeet dan niet de dagen te reserveren.
Als je in Orlando bent en een dagje geen zin hebt in een pretpark dan is Kellypark een aanrader. Vergeet niet de tubes!
Dit waren een paar tips waar ik meteen aan moest denken, hopelijkcheb je er wat aan. Wij zij noodgedwongen ook vaak in de zomervakantie geweest en al vaak de buien mogen ervaren in de middag. Meestal even heel heftig en dan weer een blauwe lucht. Hoort erbij en voordeel dat het dan wat afkoelt.
Een hele fijne vakantie gewenst!
Maritzwiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 aug 2014, 15:27

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Maritzwiet »

Bedankt voor je reactie..
En aantal dingen stonden al op ons lijstje, de rest ga ik zeker opzoeken!
Dankjewel!
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door predator »

Nja Clearwater is nu ni geweldig maar wel zeer bekend in de westkust van Florida, ik vond het persoonlijk wat te druk maar de dolfijnentocht was wel leuk (ook hier little tooth gedaan zoals velen hier al aangeraden hebben)
wij vonden het leuker op johns pass village, al kan je gerust beide doen als je het wat goed inplant.
Nja zoals eerder aangeraden lijkt het me veel leuker om vanuit 1 "basisstation" de westkust te verkennen ipv om de dag te moeten verhuizen van plaats.
onze reis was met 2 kinderen van 10 & 8 en ik zou het mezelf nooit aandoen om alles om de dag te moeten verhuizen want je hebt wel wat bagage bij de hele reis en telkens maar weer rekening houden op wat uur je in kunt checken met je (dure) bagage enz. Neen niks voor mij maar zoals gezegd moet je dat zelf kiezen uiteraard :P
2 dagen Tampa voor 1 uitstap wat je zeker gezien wilt hebben is wel wat veel tbh.
Op Airbnb vind je prachtige verblijven waar je smorgends wakker kan worden en dolfijnen ziet vanuit je terras. Echt ongelooflijk imo.
Onderschat de warmte/vochtigheid echt niet en al zeker niet met kleine kinderen, ik ben ook verplicht om in uw periode te gaan maar je gaat je serieus moeten aanpassen in het begin, wij hadden 1 "rustweek" ingepland na aankomst en erna pas echt rondgetrokken.
Disneyworld kan het ook ERG warm worden dus vergeet zeker niet voldoende waterflessen/ijsblokken mee te nemen
Er is vlakbij Orlando ook een stadje genoemd Celebration. Is origineel gemaakt door de makers van Disney, zie je ook aan alle architectuur in het stadje en ik geloof op zondagen is het daar ook markt smorgends met de locals.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Maritzwiet: rondreis Florida juli met 2 kleine kinderen.

Bericht door Ruud2004 »

Fredk schreef:
07 mei 2023, 21:03
Wij wonen al ruim 17 jaar in Bradenton/Sarasota.
Even kort :offtopic: , ik las je berichtje en sloeg aan op de St Armands Circle in Sarasota. Wij hebben dat pleintje in november (min of meer) speciaal voor bezocht om Dovydas (David Smash) te zien/horen spelen. Een groot artiest, helaas was zijn plekje nu ingenomen door Jehova's. Hebben jullie hem na november '22 daar nog wel eens zien optreden? Verhaal gaat dat hij is weggepest door een agente wiens familie daar een winkel/restaurant runt en er last van had.

Ik herken wel wat je schrijft over deze omgeving. Vanuit Sarasota Beach naar Anna Maria rijden is een aanrader. De mooiste (kindvriendelijke) stranden, waar je vrij kan parkeren. Daarnaast minder druk en commercieel als de stranden bij Clearwater Beach.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer