Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
s.beek
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door s.beek »

Hoi allemaal,

Volgend jaar november (2024) willen we met onze twee zoons (dan 3 en 4) naar Florida. De reisduur zal 2-3 weken worden. We zijn in 2018 samen naar de Westkust geweest en hebben toen rondgereden met een auto. We zijn er lekker op tijd bij, maar dan kan de voorpret alvast beginnen.

Nu twijfelen we tussen een camper en een auto.
We willen sowieso een aantal dagen naar disney, maar ook genieten van strand en wat cultuur.

We zijn vooral opzoek naar tips om te doen met kinderen en vragen ons dus af wat de ervaringen zijn een camper ten opzichte van een auto. Ook voor tips waar een camper/auto te huren en leuke accomodaties hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door Ruud2004 »

Vwb auto of camper is op dit forum al heel wat afgeschreven, dat kan je vast wel terugvinden. Wij zijn voorstander van reizen per auto en overnachten in hotel/motel/Airbnb, maar ieder zijn ding. Kindvriendelijk accomodaties zijn echt wel te vinden. Ook zijn er op dit veel "forummers" die mooie/goede reisverslagen maken waar je veel informatie kunt vergaren. Een goed verhaal met bijbehorende foto's geeft een goed beeld van hetgeen je kan verwachten. Wij hebben er een aantal reizen naar Florida op staan, waarvan de eerste twee met kids. Onze kids waren wel wat ouder, zeker 8 jaar toen we naar Disney gingen.

Plan een mooi rondje (voorbeelden genoeg) met fijne hotels (met zwembadje en/of strand), wel of geen Key West etc. Denk ook aan het Ocala Forest daar heb je mooie Springs waar de kids in glaszuiver water lekker kunnen ravotten en ouders kunnen snorkelen.

Vel plezier met de voorbereiding!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door Tipsy_1 »

Voor Florida zou ik absoluut voor een hotel gaan of nog beter ergens een leuk huisje of villa via airbnb of zo.
Zo zijn wij de laatste jaren altijd in Florida op vakantie geweest in november, heerlijke periode :-)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door Marcopstal »

Voor Florida en aangezien toch wat parken op het programma staan zie ik de meerwaarde van een camper niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door mirjamenjasper »

Wij hebben een aantal jaar geleden 3 weken rond getrokken in florida, met onze kids, toen 2 en 4 en waren reuze blij met onze camper. Heerlijk alles bij de hand, slaapjes in de camper, vanuit t strand zo ff onder de douche. Niet steeds uit eten hoeven maar zelf koken. Zelfde bed iedere avond. Super vonden wij het:) wij hadden veel campings in stateparks geboekt, die vonden wij niet duur, vooral de stateparks bij een 'spring' vonden wij heel mooi en leuk om in te zwemmen. Maar... de meeste moet je wel heel vroeg van te voren (11 maanden om 14 uur) boeken wil je zeker een plekje hebben....
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben, weliswaar lang geleden, ook Florida met een camper gedaan met zoon van toen 5,5. Uitstekend bevallen. En de tijd van het jaar is ook heel leuk met alle kerstversieringen en kerstliedjes in Disney. "Let it snow" bij 26 graden :lol:
Kijk maar eens naar ons, toen nog niet zo heel uitgebreide, reisverslag.
http://jojos-florida-2001.blogspot.com/
s.beek
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door s.beek »

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga me even goed inlezen, ook mbt camper/auto.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door Elendan »

Ik ben echt een fan van de camper maar voor Florida zou ik toch een auto huren. Ik heb in 2022 een gehuurde camper voor maart 2023 geannuleerd, omdat ik na een wekenlange zoektocht geen leuke campingplaatsen kon bemachtigen. Staatsparken kom je haast niet tussen, zijn weg zodra het booking window opent. Of je moet van RV parken houden, maar de prijzen zijn daar niet mals, dan kun je beter een hotelkamer boeken of een huis/villa huren op twee of drie verschillende locaties. Succes met de voorbereidingen, bijna net zo leuk als reizen.. :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
s.beek
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door s.beek »

Elendan schreef:
12 apr 2023, 12:21
Ik ben echt een fan van de camper maar voor Florida zou ik toch een auto huren. Ik heb in 2022 een gehuurde camper voor maart 2023 geannuleerd, omdat ik na een wekenlange zoektocht geen leuke campingplaatsen kon bemachtigen. Staatsparken kom je haast niet tussen, zijn weg zodra het booking window opent. Of je moet van RV parken houden, maar de prijzen zijn daar niet mals, dan kun je beter een hotelkamer boeken of een huis/villa huren op twee of drie verschillende locaties. Succes met de voorbereidingen, bijna net zo leuk als reizen.. :wink:
Bedankt voor je heldere reactie! Met mijn zoektocht was ik hier ook tegenaangelopen.
Ik denk ook inderdaad dat een camper meer is weggelegd voor het westen, die reis hebben we in 2018 met de auto gemaakt. We zijn nu aan het kijken voor een auto. Even afwegen of we dan bijvoorbeeld op drie/vier plekken voor een aantal dagen een hotel/villa/appartement boeken, of dat we echt gaan rondstrooien. Het is wel weer even verzuipen in alle informatie, maar dat heeft ook wel wat.

Huur je wel een auto als je bijvoorbeeld 3/4 dagen Disney gaat? Of de auto pas erna? voor tips mbt Accomodaties in de buurt van Disney houdt ik me aanbevolen :)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door Elendan »

We zijn nog niet in Florida geweest. Hebben uiteindelijk toch weer voor een camperreis gekozen, maar dan een wegbrengertje naar Las Vegas :thumbup: . Je vraag over de parken in combinatie met autohuur kan ik daarom niet beantwoorden, dat laat ik aan de experts hier over.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jootjekadootje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door jootjekadootje »

Wij hebben in de kerstvakantie van 2019 een camperreis door Florida gemaakt met 2 dochters van 15 en 12. Dat is ons prima bevallen, al is het heel anders dan het Zuidwesten waar we eerder waren geweest.
De leukste campings die wij bezochten waren Chassahowitzka River Campground, Turtle Beach Campground, Manatee Hammock Campground en KOA Lake Whippoorwill (maar die laatste bestaat helaas niet meer). Met een bijzondere vermelding voor Everglades Hideaway bij Mack's Fish Camp :)
Overigens zijn we nu bezig met het plannen van een camperreis van Orlando naar New Orleans v.v. in de komende kerstvakantie.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper/autoreis nov24 (tips gevraagd)

Bericht door jojostravelusa »

jootjekadootje schreef:
16 apr 2023, 13:38
Manatee Hammock Campground
Goed te horen. Die hebben wij voor volgend jaar op het programma staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer