Weer 26 mei-15 juni

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Maudje3009
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2023, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Weer 26 mei-15 juni

Bericht door Maudje3009 »

Hoi allemaal,

Mijn zusje en ik hebben een rondreis door Florida geboekt van 26 mei tot 15 juni. We reizen van clearwater naar orlando naar daytona naar miami en eindpunt key west. Tussendoor bezoeken we natuurliik nog andere plekken.

Dit was de enige reistijd die we konden ivm werk.
Nu lees ik allemaal horror verhalen over het weer in die tijd. Zijn er mensen ook in deze tijd gegaan die hier wat over kunnen zeggen? :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Weer 26 mei-15 juni

Bericht door mtl »

En wat voor horror verhalen heb je gelezen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Weer 26 mei-15 juni

Bericht door harryh »

Ben er (heel) vaak geweest. Geen horror @Maudje3009, weet niet waar je op doelt. Top temperaturen enz, het enige is dat je in het regenseizoen daar bent en je vrijwel dagelijks een korte maar krachtige bui kunt hebben in de loop van de middag. Beetje rekening mee houden voor het plannen van je activiteiten is het enige. Bv pretpark attracties kunnen kort dichtgaan.
Maudje3009
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2023, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Weer 26 mei-15 juni

Bericht door Maudje3009 »

Hele dagen regen. Geen dag met zon, drukkend warm
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Weer 26 mei-15 juni

Bericht door ADE01 »

Hele dagen regen is een zeldzaamheid in Florida. Je hebt wel vrijwel iedere middag lokale buien, goed het weerbericht in de gaten houden, of de lucht. En het is warm, maar dat mag geen verassing zijn als je naar een tropisch/sub-tropisch klimaat gaat net voor de zomer. Hoe je dat ervaart is persoonlijk, kun je goed met warmte omgaan dan wen je er snel aan.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Weer 26 mei-15 juni

Bericht door d_vdploeg »

Vorig jaar in deze tijd geweest. Zelfs nog twee weken later dan jullie nu gaan. Twee weken stralend weer gehad en broeierig warm. Dus daar moet je wel tegen kunnen. Soms een enorme stortbui, maar zeker geen hele dagen regen. We wilden toen na 2 jaar covid een korte trip, met zon, toch de VS en ook zeker wat zien. Geen seconde spijt.

Wij vonden het zelfs te warm om bij het hotel aan het zwembad te gaan liggen :lol: Dus we zijn gaan rondrijden in de airco 8)
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Weer 26 mei-15 juni

Bericht door Ingrid1958 »

Ik /wij in 2009 in mei naar Florida geweest, kan beamen wat er geschreven wordt, flinke korte tropische regenbuien, zorgen soms voor wat afkoeling, en je bent in no time weer droog, ik vond het broeierige in die periode wel mee vallen, dat is in sept-okt (hurricane seizoen) veel erger. Hoge luchtvochtigheid dan. Gewoon genieten en ervaren,
ps ik vertrek de 19e juni , bewust gekozen
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer