Reis bartus1989: Florida november 2023.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
bartus1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2018, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis bartus1989: Florida november 2023.

Bericht door bartus1989 »

Hi!

In november willen we graag met onze dochter van tegen die tijd 1,5 jaar oud naar Florida. Gezien de kleine willen we het rustig aan doen en zoveel mogelijk genieten van het moois wat Florida te bieden heeft. We starten in Miami en eindigen daar ook weer en maken min of meer het standaard rondje. Zoals hieronder is te zien rijden we niet naar het puntje van The Keys en slaan we ook de Everglades min of meer over (heb je daar wat te zoeken met een klein kind als je niet op een boot wil?)

We proberen ook wel wat te verblijven in de wat kleinere plaatsen die wat minder toeristisch zijn, maar dit blijkt in Florida nog best lastig te zijn! Naast de grote steden zijn er weinig hotels! Ocala lijkt ons erg mooi en we willen 1 dag naar het Disney park. We zakken daarna weer terug naar Miami voor de terugvlucht.

Miami dag 1
Miami dag 2
Miami dag 3
Islamorada dag 4
Islamorada dag 5
Naples dag 6
Arcadia dag 7
Tampa (st Pete beach) dag 8
Tampa dag 9
Ocala dag 10
Ocala dag 11
Ocala dag 12
Orlando dag 13
Orlando dag 14
Orlando dag 15
Cocoa beach dag 16
Okeechobee dag 17
Miami dag 18
Terugvlucht dag 19

Zijn er tips voor verblijfplaatsen in wat kleinere steden? En wat wel of niet te doen met een kleine meid? Doen we onszelf te kort als we Fort Myers overslaan? Ik hoor graag jullie feedback!
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Reis bartus1989: Florida november 2023.

Bericht door Zilver87 »

Leuk. Wij willen in november ook die kant op. Wel wat korter, want in juni gaan we 3 weken naar Canada. Wij hebben een dochter van nu 1.5 (bijna 2 als we naar canada gaan) en hebben al een paar verre reizen met haar gemaakt. Mijn tip is: op zo min mogelijk plekken maar 1 nacht boeken en als je wel veel reisdagen hebt dan zou ik de afstanden iig een beetje beperken. Het is wel lekker als je even ergens een paar dagen kunt uitrusten en niet elke dag uren hoeft te rijden.

Disney world zou ik persoonlijk overslaan op deze leeftijd en dat doen als ze een stuk ouder is zodat ze in attracties kan en begrijpt wat Disney is. Maar misschien zijn jullie zelf groot Disneyfans of willen jullie dit elk jaar wel bezoeken, dan heb ik niks gezegd ;)

Everglades zijn wij ook niet van plan. Hoef ik sowieso niet heen, maar met klein kind vind ik het ook niet veel toevoegen.
Vdub
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2017, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis bartus1989: Florida november 2023.

Bericht door Vdub »

Wat @Zilver87 zegt klopt, Disney kun je voor de kleine overslaan, rijen zijn extreem lang en entreeprijzen torenhoog. Tevens heeft zo'n kleintje vrij weinig aan de parken, onze was 4 toen ze voor het eerst Disney in ging volgens mij, dan is het besef er met bijv Mini en Donald veel meer(en allerlei prinsessen)

Ik denk dat je vooral moet genieten van je rust bij een Villa met zwembad bijv, het is ook in November gewoon lekker warm in FL.
Buiten dat de huurauto's wel airco hebben heeft de kleine weinig aan alle autoritten. Door de korte verblijven zijn de prijzen denk ik ook hoger dan voor een wat langere periode, misschien soms niet eens beschikbaar ivm de te korte periode.

Misschien kun je beter in Miami blijven en daar de onderkant/oostkant bezoeken, het 2e deel in de buurt van Ocala en dan de westkust en Orlando bezoeken, dan heb je 2x een ruime week bijv in dezelfde woning/villa/condo.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis bartus1989: Florida november 2023.

Bericht door Ruud2004 »

Route ziet er leuk uit. Ik weet niet hoe leuk jullie kleintje het in de auto vindt, maar maak de dagen niet te lang en een motel/motel met een ruime kamer een zwembadje of bij een fijn zandstrand is natuurlijk fijn. (denk ik) Het Ocala Forest vinden wij geweldig (zie reisverslagen), maar of ik daar met een kleintje van anderhalf naar toe zou gaan weet ik niet.

Vwb pretparken deel ik wat Vdub al schreef.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bartus1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2018, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bartus1989: Florida november 2023.

Bericht door bartus1989 »

Dank voor jullie reacties! Disney staat nu tot de discussie hier.
We hebben in ieder geval besloten om met KLM rechtstreeks op Orlando te vliegen, dat scheelt al een stuk. Betekend ook dat we starten in Orlando en vanuit daar op pad gaan. Miami doen we een dag korter en we doen een dag extra op The Keys waarbij we op geen enkele plek 1 nacht zullen zijn. Wij vinden het helemaal niet erg als er in een dorp/stad niks te doen is. Even weg uit het toerisme en gewoon genieten van het ''gewone Amerika''.

Onze kleine vind het nu nog prima in de auto, maar gezien de relatief korte afstanden van max 2 uur zonder stoppen nemen we lekker de tijd voor een reisdag.
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis bartus1989: Florida november 2023.

Bericht door predator »

Goh,
westkust hadden we in Indian Shores een mooi condo gevonden, zeker NIET toeristisch vonden wij. Ligt vrij kort bij st pete beach en is de ideale uitvalsbasis voor Clearwater of John's pass village eens te gaan bezoeken.
Ik weet ook niet of orlando op zich de moeite is om 3 dagen te verblijven als jullie rust zoeken, persoonlijk zou ik dan ergens langer blijven kwa indeling? Er is imo niet zo heel veel te beleven buiten de pretparken daar, dan zou ik eerder een regio rond Orlando kiezen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer