Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Bericht door pukvg »

Wij zijn deze week in Florida op vakantie en wilden in Orlando geld wisselen. Echter kregen we bij het wisselkantoor een erg slechte koers, 0.95 terwijl deze op 1.07 stond. Heeft er iemand tips waar het beste te wisselen? Vandaag rijden we door naar Fort Lauderdale. Dus misschien dat er iets is in of tussen deze plaatsen?
BorL
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Bericht door BorL »

Gewoon pinnen heeft mij meestal een gunstige koers gegeven.
Kiezen voor geen conversie en gelijk een paar honderd om de atm kosten wat te verzachten
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5021
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Bericht door harryh »

Goedkoopste is met bank pinpas cashback doen. Bij de meeste Walmarts in Florida werkt dat.

Allergoedkoopste is om dat met een Wise of Revolut kaart te doen, maar dan moet je die wel al hebben. En met CC is veel duurder dan met pinpas.
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Bericht door pukvg »

Dat had ik inderdaad ook begrepen dat het via pinpas/cc goedkoper is. Echter hebben we cash geld, wat we graag nog willen wisselen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Bericht door mtl »

Geld wisselen in Amerika is sowieso zeer onvoordelig. Maar in hoeverre heb je contant geld nodig? Bij mijn trip naar New York onlangs heb ik alleen maar gepind en contactless betaald. Ook in andere landen betaal ik op die manier.
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Euro’s naar dollars wisselen Orlando-fort lauderdale

Bericht door pukvg »

mtl schreef:
09 jan 2023, 17:11
Geld wisselen in Amerika is sowieso zeer onvoordelig. Maar in hoeverre heb je contant geld nodig? Bij mijn trip naar New York onlangs heb ik alleen maar gepind en contactless betaald. Ook in andere landen betaal ik op die manier.

We wilden het eigenlijk in Nederland wisselen, maar de koersen van GWK waren ook erg ongunstig. Bij onze laatste vakantie in Canada wisselden we bij een lokaal wisselkantoor, waar we bijna de actuele koers kregen.
We hadden eigenlijk gehoopt dat dit in Orlando ook was, maar dat viel dus tegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer