Florida met de camper ?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Na 2x een prachtige reis gemaakt te hebben met de camper door het Zuid Westen, hadden we voor volgend jaar eigenlijk het plan naar Thailand te gaan; maar....de USA blijft trekken en ik zie ineens goedkope tickets naar Miami (met een stopover in New York) en de camperprijzen zijn in Florida nog redelijk, vergeleken de camper huurprijzen volgend jaar elders in de VS....dus nu begint het toch weer te kriebelen.

Alleen....juli/augustus is volgens mij niet de beste keuze voor Florida; en is de camper dat uberhaupt?
Dus allerlei vragen komen naar boven....reizen met de camper is wel echt iets wat we willen; auto en hotels zijn het niet voor ons en onze pubers.

Idee is nu:
Brussel-New York (dag of 5 New York)
dan door naar Florida voor 2 weken; Miami, The Keys, Everglades, paar dagen golfkust (Naples/St Petersburg of Cleatwater etc) en Orlando.

Ik lees alleen zoveel verschillende verhalen: de één zweert bij Florida, voor de ander is het eens maar nooit weer. Lastig dus! Over het Zuid Westen heb niemand ooit negatief gehoord.

Ik hoor graag jullie ideeën over enerzijds het weer in de zomer en anderzijds de keuze voor een camper. Dank!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1173
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Florida met de camper ?

Bericht door paulr »

Florida kan uiteraard prima met een camper. Echter… er zijn nauwelijks nationale parken, wel wat State Parks. Je zal dus vaak op een “commerciële camping” komen te staan volgens mij. Maak alvast een route en kijk waar je uitkomt en waar je dan zou komen te overnachten. Ik zie camping prijzen in Florida die meer lijken op hotel prijzen dan de prijzen die wij gewend zijn te betalen in de parken in west USA…. Dat maakt een camper reis dan wel weer kostbaar. Je kan overwegen de eerste week tijdens de rondreis hotels te doen en af te sluiten in een huis/villa in Orlando ipv hotel.
En oja… Florida is heet en vochtig in de zomer (in tegenstelling tot het westen, daar is het vaak heet, maar droge hitte…)
Je kan ook eens kijken naar Canada. Starten in Calgary, terug vanaf Vancouver of andersom. Ik heb in Canada een voordeligere camper gevonden dan in de usa en tickets waren ook redelijk geprijsd. Wij gaan daarvandaan naar Yellowstone (via Glacier) maar dat hebben jullie dit jaar al gedaan….
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Canada is ook zeker een optie, maar de camperhuur is daar echt heel prijzig; ik zie naar zowel Florida als Seattle en Vancouver tickets voor onder de 500 euro in het hoogseizoen, dus dat is wel echt een mooie prijs. Nu willen we sowieso graag naar New York voor een dag of 4 en daarna dus door. Florida is dan een optie, maar Canada of NW USA zeker ook; maar camper huren in Seattle gaat qua prijzen echt nergens over en ook Vancouver/Calgary is erg duur. Ik kijk op camper.nl en zie dat een camper voor 2 weken in Florida wel betaalbaar is; vandaar dit idee.
Aan de andere kant lijkt een villa in Orlando me ook wel wat; de pubers willen toch ook graag wat pretparken bezoeken. Dus het zou ook nog een idee kunnen zijn om maar een dag of 10 met de camper te gaan en dan afsluiten met een kleine week Orlando (en dus op de heenweg 4 dagen New York)
Ik ga me maar eens inlezen op deze regenachtige zaterdag. Altijd leuk om mee bezig te zijn! En inderdaad eens kijken wat voor campings dat zijn!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

@paulr : heb jij voor volgende zomer een camper gehuurd in Canada? Mag ik vragen wat je betaalt? Want op camper.n zie ik echt prijzen van rond de 5000 euro en dat vind ik echt teveel.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1173
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Florida met de camper ?

Bericht door paulr »

Ik betaal nu 3400,- voor 22 dagen van 16 juni tm 7 juli (Canadream truckcamper). Uiteraard geen op hoogseizoen, dus dat is lastig vergelijken. Maar dit jaar betaalde ik voor een rondje Las Vegas 3300,- voor 24 dagen in dezelfde periode (Roadbear C29). Het is dus weliswaar wel duurder geworden, maar als ik het nu vergelijk met hotels, autohuur en andere kosten die ik lees dan ben ik er content mee. Ik heb wel geboekt voordat de dollar echt omhoog schoot, dat helpt iets.
Ik denk dat het plan wat je nu voor Florida hebt helemaal zo gek niet is. Paar dagen camper, paar dagen auto met een huis. In Orlando is dat echt een veel betere optie dan camper, want overdag ga je toch vooral naar Disney en Universal parken denk ik. En daar ben je vaak van vroeg tot laat.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Dat is een prima prijs, maar inderdaad net voor het hoogseizoen.
Even samen gebrainstormd hier: denk dat we de camper laten varen en nu het idee gaan uitwerken van een weekje New York/Washington, dan vliegen naar Miami, dag of 10 auto huren en de route Miami- Keys-Everglades-golfkust- Orlando en dan een week Orlando op een resort.

En dan hopelijk de volgende keer West Canada/NW USA. Maar leuk om weer bezig te zijn met een volgende reis (al zijn we nog niet eens een maand terug :wink: )
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Florida met de camper ?

Bericht door Elendan »

@jill1234 Goede keus denk ik. We hebben nog een reservering staan voor 3 weken Florida met een camper C30 in maart 2023 voor € 1500, wij gaan die annuleren. Florida is niet geschikt voor campers tenzij je graag op RV parks staat en de hoofdprijs betaalt. Ik ben echt weken bezig geweest plekjes te reserveren op state parks en het gaat nergens over, zodra het timewindow opent is alles direct weg. In Yosemite maak je meer kans :shock: .

We annuleren deze camper en gaan waarschijnlijk gebruik maken van de andere reservering in Las Vegas. Daar betaal ik voor drie weken (eind maart/begin april) € 1650. Nu een nieuwe route aan het maken. Manlief wil graag 'Floridiaanse' temperaturen maar dan in het Zuidwesten :lol:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Wat een heerlijke prijzen in het laagseizoen! Ik denk ook dat het een goede keus is om niet met de camper te reizen in Florida.
April lijkt me een geweldige tijd voor het Zuid Westen! Heerlijk vooruitzicht!

Ik lees wisselende ervaringen over The Keys; is Key West een must of zou ik ook bijvoorbeeld Key Largo kunnen bezoeken? Of missen we dan echt veel? Sowieso ook even kijken wat de schade van orkaan Ian is aan de golfkust.

Is er in het algemeen wel veel zon in juli/augustus? Met einde middag/avond een fikse bui? Of toch ook vaak verregende dagen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Zijn er inmiddels uit dat het de auto gaat worden.
Na New York willen we vliegen naar Miami waar we een dag of 4 willen zijn en dan vanuit Miami The Keys bezoeken op een dagtrip (tot Marathon max, hoeven niet helemaal naar Key West) en The Everglades.
Daarna een paar dagen in Cape Coral en dan naar Orlando. Dus niet teveel locaties; we willen het een beetje rustig aan doen.

We willen graag accomodaties met een keukentje/kitchenette, om niet elke dag uit eten te hoeven. Dus ik hoor graag tips voor een leuke accomodatie in Miami, Cape Coral en Orlando; liefst met zwembad.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door Kletskous »

Hoi Jill,
Leuke plannen!

Ik zou Miami inkorten tot 1 á 2 dagen, vonden wij niet heel bijzonder. Met je auto kun je in een dag al veel highlighta zien.
Al kun je uiteraard ook een volle dag nog uittrekken voor shoppen in de bekende Mall aldaar of naar een sportwedstrijd gaat. De tijd krijg je vast wel gevuld haha.
Wij zaten in Hotel San Juan, South Beach, een blok achter de boulevard. Erg vriendelijk personeel en fijne parkeergarage op loopafstand. Om de hoek zat Lincoln Road met veel restaurants en winkeltjes.

En ik zou doorrijden tot Islamorada (en daar een overnachting doen), echt heel idyllisch. Een bezoekje aan Robbie’s mag dan niet ontbreken en daar tarpons voeren. En als het lukt lunchen bij Morada Bay met de stoeltjes in het zand, ook een leuk plekje.
Wij zaten in hotel The islander, a Guy Harvey Outpost Resort, echt een aanrader, fijn hotel.

In Cape Coral hadden wij een fantastische villa met eigen boot aan de steiger liggen, maar volgens mij is dat huis niet meer in de verhuur. Die dagen waren absoluut de toppers van onze vakantie. Zó fantastisch: vanaf “huis” met je boot gaan varen, onderweg voor anker en zwemmen bij o.a. Sanibel Island en Ft Meyers en dolfijnen zien….

In Orlando zaten wij in Villa Aviana van een Nederlandse eigenaar: https://www.micazu.nl/vakantiehuis/vere ... lla-22289/
Was ook helemaal prima als uitvalsbasis.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1173
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Florida met de camper ?

Bericht door paulr »

@jill1234 Verstandige keuze denk ik. Wij boekten voor Florida de afgelopen jaren via VRBO. Wel even op de extra kosten letten, maar je hebt een keur aan vakantiehuizen. En ik vind de prijzen voor augustus 2023 eigenlijk best meevallen. Voor een huis met eigen zwembad en 2BR/2BA betaal je tussen de 1000,- en 1400,- euro...Voor het hoogseizoen best ok. Hierbij een voorbeeld in Kissimee, vlakbij de parken. https://www.vrbo.com/nl-nl/vakantiewoni ... id=3215785
Bovenstaand huis Aviana is ook prima, maar wel wat verder van de parken gelegen (en het kan best druk zijn onderweg...)
Naar de Keys heb ik geen ervaring, maar ben het wel eens dat je voor Miami 2 nachten wel voldoende hebt. Mijn dochter is afgelopen augustus 1 nacht in Key West geweest en die vond het wel erg leuk...Maar had voor haar ook tot halverwege gemogen.
Wellicht kan je aan de westkant iets verder noordelijk rijden en nachtje in Crystal River doen en daar kajakken. Het is niet de tijd van de manatees, maar wellicht heb je geluk...
Succes weer!
Laatst gewijzigd door paulr op 02 okt 2022, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Ik word helemaal enthousiast na jullie reacties :-)
Dat klinkt erg gaaf Kletskous; een huis met eigen aanlegsteiger en boot! Jammer dat die niet meer in de verhuur is; enig idee hoe je die toen gevonden hebt?
De andere tips ga ik allemaal bekijken! Miami wat langer was vanwege het idee om van daaruit Everglades en Keys te doen, maar misschien is het toch handiger om op wat meer locaties te zitten. Ik ga het eens bekijken.

Ik ga er weer voor zitten vandaag; willen wel echt een rustigere reis dan de 2 camperreizen die we gedaan hebben.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
01 okt 2022, 22:44
@jill1234 Verstandige keuze denk ik. Wij boekten voor Florida de afgelopen jaren via VRBO. Wel even op de extra kosten letten, maar je hebt een keur aan vakantiehuizen. En ik vind de prijzen voor augustus 2023 eigenlijk best meevallen. Voor een huis met eigen zwembad en 2BR/2BA betaal je tussen de 1000,- en 1400,- euro...Voor het hoogseizoen best ok. Hierbij een voorbeeld in Kissimee, vlakbij de parken. https://www.vrbo.com/nl-nl/vakantiewoni ... id=3215785
Klopt, ik vind de prijzen voor een huis in Orlando ook erg meevallen! Dank voor de tips, ik ga ze bekijken!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Kletskous schreef:
01 okt 2022, 21:20

Wij zaten in Hotel San Juan, South Beach, een blok achter de boulevard. Erg vriendelijk personeel en fijne parkeergarage op loopafstand. Om de hoek zat Lincoln Road met veel restaurants en winkeltjes.
Dit hotel kost meer dan 1000 euro per nacht tegenwoordig ;-) Ietsje boven budget :lol:

Die villa in Orlando ziet er top uit Kletskous; is er dichtbij een supermarkt?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door Kletskous »

Jee echt zo duur ?! Wij betaalden €149,= per nacht voor Miami! (weliswaar in 2017)
Wij hadden destijds de hotels via American Estates geboekt.
Je zou zelf eens een lijstje van mogelijke hotels kunnen maken en een offerte kunnen vragen bij enkele reisbureaus. Soms zijn zij voordeliger.
Nadeel is dan wel dat je niet meer makkelijk kunt annuleren of je route wijzigen. Kwestie van afwegen dus.

Ik geloof dat er een Publix op 5 minuten rijden van de villa Ariana zat.
Het ligt inderdaad ietsje verder van de parken af. Druk is het op die wegen áltijd. Dat is wel es balen. Wij hadden eerder een villa in Sandy Ridge, dat ligt iets dichterbij dacht ik. Maar ook die villa is inmiddels niet meer in de verhuur.

Je kunt op VRBO kijken voor villa’s ook in Cape Coral en omstreken.
Er zijn volgens mij niet veel villa’s met eigen boot erbij.
Je kunt wel zoeken op eigen aanlegsteiger bij de villa, dan huur je een boot in de omgeving en leg je voor enkele dagen of zolang je wil bij je eigen villa. Dat kan denk ik ook.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Kletskous schreef:
02 okt 2022, 13:49
Jee echt zo duur ?! Wij betaalden €149,= per nacht voor Miami! (weliswaar in 2017)
Wij hadden destijds de hotels via American Estates geboekt.
Dat is een fikse prijsstijging dan ;-) Ik heb inmiddels een lijstje met mogelijke opties dus dat gaat goedkomen.
Denk 1 nacht Miami, 1 of 2 nachten Keys, 1 nacht Homestead (Everglades), 4 nachten Cape Coral of andere plaats aan de golfkust, afhankelijk van schade orkana Ian en dan een week Orlando.
Heb nu mooie tickets gezien van Brussel naar Washington; New York naar Miami en Orlando naar Brussel.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Een paar dagen aan een mooi strand; is dat leuker langs de golfkust of op de keys? Even er van uitgaande dat orkaan Ian niet aan de hele golfkust enorme schade heeft aangericht.
Paar dagen Keys en paar dagen Golfkust kan eventueel ook, maar de accomodatie op de Keys vind ik erg duur (ik kijk nu naar Islamorada en Marathon)
Dus ik zit er aan te denken om vanuit Miami een dagtrip naar de Keys te doen, tot aan Islamorada bijvoorbeeld en dan terug te rijden (bijvoorbeeld naar Homestead, om de dag er na naar de Everglades te gaan en dan door naar de golfkust)

Andere vraag: is een auto in Orlando een must? Ik had bedacht de auto in Orlando eventueel in te leveren en met gratis shuttles naar de parken te gaan en ons verder te verplaatsen met een uber. Is dat realistich?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Florida met de camper ?

Bericht door linda83 »

In Orlando is een auto geen must. Daarnaast betaal je vaak parkeerkosten bij het hotel en zijn de parkeerkosten in de parken erg hoog.
Ik zat zelf in een Universal hotel (Endless summer Surfside), waarbij de parkeerkosten €15 zijn. Het hotel zelf is wel relaxed met de vele directe shuttles naar Universal citywalk en ook Volcano Bay, maar lopen naar de citywalk was ook prima te doen. De IHOP op weg daarheen was altijd druk.

Parkeren voor Disney is €30 dollar per dag, waarbij je wel kunt rijden naar een ander park/parkeerplaats.
Voor Seaworld en Busch garden is het ook €30 dollar, maar die hadden wij inbegrepen in de kaartjes.

Uber is vast ook goed te doen in Orlando, maar daar heb ik zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Je kunt ook gebruik maken van de I-Ride Trolley.

Wat wel irritant is in Orlando is dat het altijd druk is op de weg.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1173
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Florida met de camper ?

Bericht door paulr »

Als je een ''strakke planning'' hebt voor Orlando hebt (lees: je weet wat je die dagen gaat doen), dan is het verplaatsen met Uber wel te doen lijkt me. Je kan alvast een soort weekindeling maken en dan je Uber ritjes intikken en kijken wat de kosten ongeveer zullen zijn. Denk wel dat het dan onhandig is om ff naar een Outlet of shoppingmall ofzo te gaan. Ook voor boodschappen of een hapje eten ergens moet je weer een Uber bestellen. Ik weet niet of dat nou zo handig is... Is de auto zó duur voor die dagen ? Je kan ook overwegen om een grote auto (SUV) te nemen in Miami en die te gebruiken voor je ''rondreis''. En dan in Orlando een ruil te doen naar een kleintje ? Je hebt immers geen lange ritten etc....
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida met de camper ?

Bericht door jill1234 »

Auto is ruim 100 dollar per dag; maar heb nog niet heel erg me er in verdiept; heb bij een paar bekende verhuurders gekeken en dan is het ruim 100 euro per dag.
Maargoed, op die paar 100 euro komt het ook niet natuurlijk.
Pubers willen naar Seaworld, Busch Gardens en Universal. Als ik goed kijk zitten die niet samen in een aantrekkelijk combi pakket. Wel Seaworld en Busch Gardens. Of zie ik iets over het hoofd?

Zag in Orlando ook hotelresorts; twijfel of we wel een particuliere villa willen; lees vaak toch over achterstallig onderhoud enzo; een hotelresort vinden we ook wel aantrekkelijk; met eigen kookgelegenheid. Dus ik zoek weer rustig verder en dan krijgt de reis steeds meer vorm :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer