Hurricane Ian

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hurricane Ian

Bericht door Michelleex »

Hi allemaal,

Ik heb het forum even rondgezocht maar kan gek genoeg helemaal niks vinden over de orkaan de afgelopen week over Florida heeft geraasd.

Er zijn natuurlijk zat mensen op dit forum die er graag komen en wellicht ook op korte termijn of er zelfs nog zitten.

Wellicht kunnen we hier allemaal ervaringen delen?

Zelf ga ik bijvoorbeeld eind oktober naar Florida en houden zeker in de gaten nu of we straks onze route moeten aanpassen.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Hurricane Ian

Bericht door Xkim01 »

persoonlijk denk ik inderdaad dat je de route moet gaan aanpassen vooral bij Naples, Fort Meyers, Cape Coral, daytona beach bij keywest weet ik niet zo maar daar zag het er ook wel vrij heftig uit en denk niet dat het in orde is wanneer het eind oktober is...
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Hurricane Ian

Bericht door asv60 »

Wij gaan ook eind Okt. De regio Orlando waar we eerst heen gaan valt mee qua schade. Denk dat we daar over een aantal weken prima kunnen vertoeven.
Daarna zouden we naar Cape Coral, dat is denk ik hoogst twijfelachtig of we daar heen kunnen gaan. Ik ga over een week of zo eens navragen bij de verhuurder van het huis hoe het er mee staat.
Als ik de live stream van NBC 2 via YouTube kijk, staan er grote delen onder water in de area. En niet te vergeten dat delen van de brug naar Sanibel zijn ingestort en er ook schade is aan andere wegen. Het is echt verschrikkelijk om te zien en ben bang dat dat nog wel even gaat duren voordat het hersteld is.
Vrienden van ons wonen vlak bij die brug en hun huis is helaas overstroomd.
We wachten het nog even af en anders wijzigen we onze plannen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hurricane Ian

Bericht door hemmie »

Ik zou er maar op rekenen dat je in de zwaarst getroffen plaatsen voorlopig niet terecht kunt. Paar jaar geleden hadden wij een hotel geboekt in Panama City voor een maand na orkaan Michael, hotel werd zoals verwacht geannuleerd, alles was daar nog dicht. En daar was de schade volgens mij vooral wind, niet die extreme overstromingen die ik nu zie.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hurricane Ian

Bericht door MarjoleinW »

Ja, Naples, Fort Myers, Sanibel etc zijn er het ergste aan toe, zo te zien. Ik ben het ook aan het bekijken nu voor onze reis in november waar we o.a. ruim een week in de omgeving van Anna Maria island zitten. Ook gaan we naar Savannah en Charleston waar Ian nu ongeveer overheen trekt....

Op Google vond ik niet zoveel over die regio maar op Youtube zijn er al best wat filmpjes van mensen die het filmen terwijl ze rondrijden en daar kun je de verschillen wel goed zien.

Wij waren in december 2017 in Florida na hurricane Irma in september en als ik had geweten hoe vreselijk alles er nog uit zou zien, 3 maanden later op de Keys, waren we niet gegaan. Stranden en parken die gesloten waren vanwege gevaarlijke objecten op het strand en in het water en hoeveelheden (het leek p) grof vuil langs de weg.... Er was eigenlijk niks te doen en ik voelde me echt een ramptoerist.
Dus ik hoop dat in het in het gebied waar we nu heen gaan het meevalt.

Overigens baal ik voor mijn vakantie en voel ik me tegelijkertijd schuldig omdat het voor ons " maar" een vakantie is en de mensen daar alles kwijt zijn. :shock:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Hurricane Ian

Bericht door Xkim01 »

MarjoleinW schreef:
30 sep 2022, 14:55
Op Google vond ik niet zoveel over die regio maar op Youtube zijn er al best wat filmpjes van mensen die het filmen terwijl ze rondrijden en daar kun je de verschillen wel goed zien.
Op tiktok en Snapchat-map zijn veel filmpjes/foto’s van Florida..
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2014, 18:59
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hurricane Ian

Bericht door Cindysimone »

Wij gaan 19 oktober. Alle dagen rondom Fort Myers beach. Huisje aan het strand geboekt wacht nog even met mailen, Naples en Sarasota ga ik annuleren. Vreselijk die beelden. Moet wel even schakelen had toch een route gepland met net wat extra tijd in die hoek.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hurricane Ian

Bericht door harryh »

Wij hebben vrienden in de buurt waar het oog overheen is gegaan aan de Golf van Mexico. Erg veel schade door zowel de wind als wat later de overstromingen. Er is nog geen stroom, internet of cell phone op dit moment, stroom kan 1-2 weken duren is gezegd. We hebben nu via via contact om te vragen of iedereen okay is. Gelukkig niet teveel persoonlijke tragedies tot nu toe, veel huizen zijn okay maar vooral bomen en water wat in de huizen is gestroomd. Het opruimen daarvan is een van de eerste prios. Sanibel en Captiva zijn idd niet meer toegankelijk, Fort Meyers, North Port en Punta Gorda zijn er ook slecht aan toe.

Deze beelden zeggen veel, ben er stil van: https://www.nu.nl/buitenland/6227078/de ... orida.html
kaatje6209
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2022, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Hurricane Ian

Bericht door kaatje6209 »

Ik zou afgelopen dinsdag vertrekken naar Orlando voor 2 weken....niet dus helaas. Ik ben nu aan het kijken voor april maar het lijkt of alles nog duurder is geworden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hurricane Ian

Bericht door harryh »

@Cindysimone van Fort Myers Beach is weinig meer over...
image.png
image.png (722.57 KiB) 2966 keer bekeken
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Hurricane Ian

Bericht door Anneke66 »

De staat van de wegen kan je hier checken: https://fl511.com/
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hurricane Ian

Bericht door MarjoleinW »

Zo triest allemaal. We hebben ooit in een appartement aan zee op die Estero boulevard gezeten in Fort Myers. Het gebouw zal er nog wel staan maar verder lijkt alles weg. :shock:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hurricane Ian

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben de annulering van onze airbnb eind november in Fort Myers al binnengekregen…
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hurricane Ian

Bericht door sandpatt »

Wij reizen de laatste week van oktober aan de oostkust van Florida. Charleston-Savannah-St Augustine-Cocoa Beach-Miami.
Ga het toch nog eens moeten uitpluizen of deze route nog aangehouden kan worden.

Vreselijk natuurlijk voor alle inwoners daar.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hurricane Ian

Bericht door harryh »

Dat gaat wel lukken denk ik @sandpatt Vooral Naples, Fort Meyers, Punta Gorda, North Port, Englewood en de eilanden voor de kust daar zijn keihard geraakt. De windsnelheden toen Ian later bij Charleston aan land ging waren de helft van die bij de landfall in Florida hoorde ik.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Hurricane Ian

Bericht door asv60 »

Kwam een video tegen op YouTube van iemand die aan het rond rijden is in Cape Coral.
Wat ik daar zie valt me dan weer mee in vergelijking tot de verschrikkelijke beelden die ik eerder zag.
Alleen jammer dat hij niet wat zijstraten ingaat, volgens mij rijd hij voornamelijk op de hoofdwegen.

https://www.youtube.com/watch?v=plSfJQUBVWM
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hurricane Ian

Bericht door Ruud2004 »

Gistermiddag bij verhuurder Vrbo gecheckt of ons voor begin november geboekte appartement de Hurricane had overleefd. Appartement ligt zo'n 30km ten Oosten van Naples net iets boven de I-75. Het staat staat hoog op palen, maar stond wel vol in de wind (denk ik) en net niet in de baan van Ian. Vrbo had nog geen melding ontvangen dat verhuur daar niet meer mogelijk was, maar ik kreeg het advies het later deze maand nog eens te checken.

https://www.expedia.com/Naples-Hotels-M ... nformation
Laatst gewijzigd door Ruud2004 op 12 okt 2022, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hurricane Ian

Bericht door harryh »

Bij Naples is de meeste schade vlak aan de kust ontstaan, Ian ging daar nog niet aan land, wat noordelijker. 30km ten oosten van Naples zou het daarom mee kunnen vallen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hurricane Ian

Bericht door Ruud2004 »

Ik hoop het Harry, we gaan het zien. Daarna rijden we door naar Clearwater en later Orlando, waar het ook wel lijkt mee te vallen. Dan zijn die " Live-cams" best handig. We hadden wel het nodige gepland in Naples en/of Ft Myers, maar wil/ga daar zeker niet de ramptoerist uithangen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hurricane Ian

Bericht door Tipsy_1 »

@Ruud2004 wij gaan vanaf mid november die kant op dus hou ons hier op de hoogte. Ik heb Fort Myers airbnb omgeboekt naar Sebring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer