Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Eind april gaan we een week naar Florida, dit is de eerste keer dat we naar Florida gaan en ik heb eigenlijk nog geen idee wat we er allemaal kunnen doen en wat realistisch is voor ‘maar een week’. Maar hier op het forum is natuurlijk een schat aan ervaring. Ik hoop dat jullie me de juiste tips kunnen geven om onze kennismaking met Florida een succes te maken.
We gaan in totaal 2 weken naar de VS, 1 week Florida waar mijn schoonouders ook naar toe komen, en een week LA om de rest van de familie ook nog te zien.
We zijn dus met zijn vijven: mijn vrouw, dochter van 10 en ik, en dus mijn schoonouders van ongeveer 70. Mijn schoonouders wonen in in LA en komen vanaf daar. De vluchten zijn al geboekt.

Schema:
Dag 1 : AMS - MIA 21:00 aankomst van ons via CDG op Miami International > vlot naar een hotel dicht bij het vliegveld met shuttle of taxi, waarschijnlijk zo laat op de avond geen puf meer om nog een auto te huren etc.
Suggesties voor een plek voor de eerste nacht?

Dag 2 : Auto ophalen, gereserveerd vanaf 11:30 bij hotel in de buurt van vliegveld. (Was bij eerste autohuur check veel goedkoper dan op vliegveld zelf, zou nog kunnen veranderen.)
17:20 Schoonouders oppikken op vliegveld.
….

Dag 3 t/m Dag 8 nog in te vullen

Dag 9 : … - MIA - LAX 15:30 huurauto inleveren op MIA en dan vlucht naar LAX

Nou heb ik me nooit echt in Florida verdiept, en hoe meer ik nu begin te lezen, hoe meer het begint te duizelen…

Ik heb het idee dat er in Florida vaak een huis geboekt wordt voor een week, of meer weken en dat vandaar uit dagtrips overal naar toe gemaakt worden. Is dat met afstanden/reistijden goed te doen ? Of is van hotel naar hotel rondreizen een beter idee? Misschien ook afhankelijk van wat we willen doen en of dat bij elkaar in de buurt kan.

En wat willen we doen?

De wensen zijn :
- Disneyworld bezoeken
- Zwemmen met dolfijnen (dochter)
- Iets van een idee van Miami krijgen, sightseeing tour/ wat rondrijden.
- Een paar Peruaanse restaurants bezoeken in Miami/Florida
- Natuur zien, o.a. alligators (misschien in de Everglades met zo’n airboat, maar mag ook op een andere manier.)
- ….

We zijn niet echt grote pretpark fanaten, sterker nog ik lees hier zoveel namen en heb nog niet echt het idee hoe dat samenhangt, maar we zullen dus wel minimaal 1 dag naar een pretpark willen, en dan dus waarschijnlijk iets van Disney.

Wat mogen we bij een eerste keer Florida niet missen?

En wat is praktisch het meest handige om eerst te regelen, Disney? En dan met of zonder verblijf in/bij het park, of een huis voor de hele week?

Alvast bedankt voor jullie tips en hulp!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door nwolf »

Zoveel vragen.... zo weinig tijd :lol:

Maar kijk eens goed naar de sticky's hierboven en maak dan een keuze in wat je leuk lijkt.
Airboat kun je doen op de everglades maar ook op heel veel plekken in Florida, je kunt ook zwemmen met Manatees als je dat leuker lijkt!

Wat pretparken betreft, als je maar 1 dag hebt..... Ik zou Disney afraden dan. Het zijn 4 parken en 2 waterparken en gezien jullie niet echt fanaten zijn kost 1 dag je heel veel en je moet ook maar mazzel hebben dat je het juiste park uitzoekt voor jullie wensen.
Mijn tip zou zijn ga naar Universal (Harry Potter, Simpsons, Transformers, Jurassic Parc, etc.) en geniet van een volle dag daar van beide parken met een parkhopper. Haal je veel meer waarde uit je dag als je maar 1 dag pretpark wilt doen!

Zwemmen met Dolfijnen kun je op veel plekken, maar lees de meest positieve verhalen steeds over richting Key West, maar gezien je maar 8 dagen hebt zou ik die kant niet op gaan want dan verlies je weer 2 dagen rijden.....

Huis boeken doen alleen mensen die bij een stad in de buurt blijven, dan huur je een villa voor een week ofzo, maar er zijn meer dan genoeg hotels als je wilt rondtrekken. Ik vermoed dat je vanaf Miami naar LA vliegt dus hou ook rekening met de reisafstand van Orlando weer terug.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door linda83 »

Wat betreft pretparken is Universal idd een goede optie met oa Harry Potter.

Mocht je persé Disney willen doen:
- Magic Kingdom is het klassieke Disney met het kasteel. Op zondagochtend waren we verrassend genoeg snel klaar met de attracties.
Zondagochtend is sowieso wel een goede ochtend om te gebruiken in Amerika, omdat veel mensen naar de kerk gaan.
- Epcott heeft meer een SciFi thema. Je hebt er goede attracties zoals Ratatouille en Guardians of the Galaxy.
- Hollywood Studios heeft een Star Wars gedeelte en een erg goede Star Wars attractie.
- Animal Kingdom is een beetje een combinatie van een dierentuin en pretpark waar je een soort van safari kan maken en je hebt er een Avatar attractie. Deze vond ik zelf niet zo geweldig. Ik zou dit park niet kiezen als je maar 1 dag gaat, maar alleen als je een combiticket hebt.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Dank voor de reacties al vast dat helpt al.
De 3 dames zeggen alledrie “we willen naar Disney”, ze hebben het niet over “naar een pretpark willen”, ze zeggen specifiek Disney, maar weten volgens mij ook geen van allen nog dat dat verschillende parken zijn. Dat wist ik tot voor kort eigenlijk ook niet.
Vanuit LA zijn we in 2016, 1 dag naar Disneyland in Anaheim geweest. Onze dochter was toen bijna 4, dus op zich benieuwd hoe het dan nu is.
En als illustratie tot geen pretparkfanaten zijn… sinds toen zijn we nog 3 maal in LA geweest en in geen enkel pretpark. Als ik dan hier over 14-dagen tickets lees en sommige planningen zien, vraag ik me bijna af of Florida een goed idee is?
Maar gelukkig is er ook het “Beyond the Themeparks in Florida” topic. Wat een mooie lijst! Ik neem nu rustig de tijd om wat daar genoemd wordt eens te bekijken, de verslagen te lezen en op de kaart te mappen om te kijken of er zo een rondje Miami- Miami uit kan komen.

Een week een villa huren is voor ons dus geen goede optie, dus dan worden het hotels of een Airbnb af en toe.
Eerste vraag is daaromtrent is dan denk ik of er goede ervaringen zijn in en om MIA airport?
Ik denk dat het voor 2 nachten wordt en dat we dus laat in de avond aankomen in het hotel, 21:00 landen, dan nog immigration, en dan door. En de dag er na moeten we dan nog de auto ophalen en ook mijn schoonouders die eind van de middag landen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door sunshine state »

@pepito, ons voornemen is oktober / november weer naar Florida te gaan.
Het Beyond the Thempark is nog steeds een mooie leidraad wanneer je van natuur houd.

Ik zal kijken of ik nog wat aanvullingen kan maken.
Je zou ons kunnen volgen mocht het doorgaan.. , wie weet is het volgen van een reis wel een leuk bron en doe je gewoon aan cherry picking.

Onze Florida reizen zijn al 3 x gecanceld door Covid, maar dit jaar moet het lukken :mrgreen:

Zie onze website: https://www.oldersom.nl
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Dankjewel @sunshine state , Jullie topic en blogs zijn inderdaad geweldig. Ga ik rustig doornemen en ik zal jullie verslag dan binnenkort ook volgen. Fijne vakantie al vast, ik hoop dat het nu dan door kan gaan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Ondertussen de tijd genomen om me wat meer in te lezen en de reisverslagen van @sunshine state en @Ruud2004 te lezen. Schitterende reizen hebben jullie gemaakt. Daar kan ik zeker uit cherry-picken.

Ik wilde het schema in de openingspost updaten, maar dat kan ik blijkbaar niet meer, maar door vlucht wijzigingen is het een beetje veranderd:

Dag 1 : Amsterdam - Miami ; aankomst rond 18:00, hotel nabij vliegveld met shuttle.
Dag 2 : Miami - Miami ; ochtend huurauto ophalen bij/vanaf buurhotel. Middag lunch Calle 8 en omgeving, misschien sightseeing Coral Cables o.i.d. 18:30 schoonouders ophalen op MIA. Zelfde hotel als dag 1.
Dag 3 : Miami - ?
- of via Everglades (loop road en wandeling) naar Orlando regio
- of via Everglades naar Naples/Fort Myers
- of direct richting Orlando met nature stop onderweg (Airboattour misschien?)
Hoe is het in Naples/Fort Myers sinds Ian?
Is het te doen om via de Everglades naar Orlando te gaan in een dag?
Vanwaar de ‘haast’? Ik denk dat we het prettig vinden om meerdere dagen op 1 plek te zitten
en niet elke dag door te moeten. Ian heeft twijfel over de stops aan de westkust gebracht.
En ik vraag me af wat een extra tussenstop ons brengt ipv de rust van langer op 1 plek zijn en misschien op een dag heen en weer naar de westkust.

Ik zit dus nog een beetje in twijfel wat te doen op dag 3. Wat is jullie advies?

Dag 4 t/m dag 6 : Orlando - Orlando; een dag Disney Magic Kingdom en de rest wat natuur en Airboattour en misschien dagje westkust Clearwater omgeving
Dag 7 : Orlando - Miami; hotel in Brickell. Avond bekijken Ocean drive
Dag 8 : Miami - Miami; zelfde hotel. Miami Beach en of downtown.
Dag 9 : vlucht naar LA, die heeft Delta ‘helaas’ verplaatst van eind van de middag naar vroeg in de ochtend. (Kost een dag Florida, maar levert wel een dag extra familie in LA op.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door BJK2810 »

Wij zijn deze zomer van orlando naar Miami gereden en hebben dat door de Everglades gedaan. We hebben de looproad gereden en ook nog een wandeling bij Shark Valley gemaakt. Het was een lange rit maar meer dan de moeite waard en zeker goed te doen.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Dankjewel, we gaan inderdaad maar in 1 keer door naar Orlando, vaste verblijf plekken vind ik ook wel prettig, en zo geeft het ons ook wat meer rust en flexibiliteit.

Probeer nu een villa te boeken, maar zie dat er op het tarief inclusief taxes and fees bij check-out nog ruim $500 bij komt, dus nog maar even het villa topic doorkijken of dit normaal is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door asv60 »

In welke plaats wil je een villa huren en kijk je nu bij Aibnb of zo?
Er zijn zoveel verschillende sites waar je een villa kunt huren, maar $ 500 bij check out lijkt me raar.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Leek mij ook raar, ik keek specifiek op https://outsideorlandovilla.com/ die ik in het verslag van @sunshine state had gezien. Leek me perfect, maar de prijs bij checkout was ineens hoger en toen ik dus maar dacht te mailen, krijg ik de emails nu ook terug met als reden een niet bestaand adres.
Dus ik zoek nu maar even verder. Wel jammer, want het leek perfect en met een goede ervaring van mede-forumgenoten durfde ik dit wel aan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door sunshine state »

Hoi ik heb je de gegevens in een prive bericht gedeeld.
Hopelijk kom je eruit met Chelsea !!

Groetjes en alvast veel voorpret toegewenst!!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Super, heb je bericht gezien. Dankjewel! Vroeg me al af wat het betekende dat de e-mail via haar website het niet meer deed. Zal nu nog eens direct een bericht sturen dan. Ik heb genoten van jullie verslag en daaruit kunnen we mooi cherry-picken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door sunshine state »

Helemaal goed, heb van Chelsea begrepen dat jullie ondertussen contact hebben gehad.
Heel veel plezier alvast, heb je vragen stel ze gerust :mrgreen:
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Het is gelukt inderdaad, ik heb haar villa nu voor 4 nachten gereserveerd. Onze dochter van 10 zag de foto’s en is helemaal enthousiast over het zwembad dat van kleur kan veranderen…

Dus het is nu:

2 nachten Miami - hotel bij vliegveld, schoonouders komen 2de avond aan.
4 nachten Davenport - op weg naar Davenport via Everglades, en in Davenport in ieder geval 1 dag naar Disney Magic Kingdom
2 nachten Miami Brickell
En dan door naar LA
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door sunshine state »

OHW WOW...
Helemaal te gek Pepito, het is een superfijne villa, meteen een home away from home gevoel.
Miami is zekers leuk hier wat voorpret makers:

1: https://www.oldersom.nl/blog/dag-2-wakk ... ero-beach/
2: https://www.oldersom.nl/blog/dag-3-miami-south-beach/
3: https://www.oldersom.nl/blog/dag-2-miami-beach/


Groetjes

Rick en Mandy
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door KatyHG »

Hoi @Pepito ,

Mocht het nog ergens in je planning passen, dan is het wel tof om naar de keys te rijden.
Wij hebben dat ooit gedaan met de huurauto vanaf Miami en vonden het een mooie ervaring.
Alvast heel veel plezier met jullie reis!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pepito: Week Florida, eerste keer, tips?

Bericht door Pepito »

Dankjewel voor de tip. Helaas wordt het geen Keys deze keer. Het is uiteindelijk 2 nachten Miami, 4 nachten de villa bij Orlando en weer 2 nachten Orlando, en dan door naar LA.
Wie weet bevalt de eerste keer naar Florida zo goed, dat we nog wel een keer terug komen en tijd hebben voor de Keys.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer