Reis visje: in meivakantie 2022.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Reis visje: in meivakantie 2022.

Bericht door visje »

Dankzij jullie hulp hebben we gekozen voor de meivakantie (ipv zomervakantie).
We hebben inmiddels de tickets geboekt en zijn een vakantiehuis aan het uitzoeken. Dat willen we op korte termijn boeken.
We gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen (12 en 14).
De bedoeling is een aantal pretparken te bezoeken (in ieder geval Kennedy space centre, Seaworld en Disney). Verder willen we heel graag naar de vliegshow in Fort Lauderdale halverwege de vakantie. We denken erover om dat te combineren met een dagje Miami en een dagje Everglades (met een boottocht?).

Onze planning tot dusver:
za 22-4: Vlucht met aankomst in Miami (7.55-14.55u). Rit naar Orlando
zo 23: Bijkomen van de reis en voorraden inslaan voor de 2 weken
ma 24: park 1
di 25: park 2
wo 26: rustdag?
do 27: park 3
vr 28: park 4
za 29: rit naar Miami + Miami
zo 30: Vliegshow
ma 1-5: Everglades + rit naar Orlando
di 2: rustdag?
wo 3: park 5
do 4: floaten (tubing) in Kelly park
vr 5: strand?
za 6: inpakken, rit naar Miami en terugvlucht (17.10-10.40)
zo 7: aankomst in NL

We willen het een beetje rustig aan doen, dus we twijfelen nog over 5 dagen pretparken. Dochterlief wil ook mi-ni-maal één dag shoppen :lol: en de dag bij de vliegshow is tegelijkertijd een stranddag. Dus of de extra stranddag nodig/handig is weten we niet.
Omdat ik nog herstellende ben van een burn-out ga ik niet alle dagen mee naar de pretparken, daarom gaan we toch iets meer investeren in het huis als we oorspronkelijk van plan waren.
We denken erover om het huis wel 2 volle weken te huren, zodat je in het vliegshow-weekend niet steeds al je spullen hoeft te verslepen.

Tips over de planning en/of een hotel in Miami zijn van harte welkom, maar eigenlijk lezen we graag alle tips+trucs mbt tot de vakantie.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis visje: in meivakantie 2022.

Bericht door josea »

Is die vliegshow alleen in het weekend dat het nu gepland staat in je reis?
Anders snap ik niet waarom je halverwege je vakantie op en neer naar Miami rijdt, als je daar al op/vanaf vliegt?

Superluxe huizen zijn er in overvloed te huur als je op tijd bent. Wij huurden afgelopen meivakantie een huis via airbnb, met zwembad, vlak bij Orlando. Dat was voor een week en daarna een week Tampa. Met kinderen van 16 en 20, ook pretpark liefhebbers.
Wij hadden -naast twee dagen Disney, dúúr - ook een pas voor Seaworld, Busch Gardens (leuk park!) en twee waterparken (een bij Orlando en een bij Tampa). Die pas kostte €225 per persoon, maar dan mocht je ook 14 dagen lang elke dag erin, als je wilde. En gratis parkeren, en dat is alleen al €35 per dag bij die parken…

Ook erg leuk vanuit Orlando: Lake Apopka wildlife drive. Is gratis (!) en gegarandeerd dat je veel vogels en alligators ziet.

Kijk eens in ons verslag, misschien haal je daar nog tips uit.
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Reis visje: in meivakantie 2022.

Bericht door visje »

Ik zal zeker eens in je verslag kijken, inspiratie is zeker welkom!
En inderdaad, de vliegshow is alleen dat ene weekend, zaterdag en zondag. Tijdens onze huwelijksreis 15 jaar geleden hadden we al het geluk dat we de Blue Angels konden zien vliegen. Dat het nu weer kan is een heel bijzonder toeval.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis visje: in meivakantie 2022.

Bericht door Josje99 »

ik vind het best pittig om als je aankomt in Miami daarna nog de lange (saaie) rit naar Orlando te maken.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis visje: in meivakantie 2022.

Bericht door asv60 »

Ja, dat is idd pittig om nog uren te gaan rijden. Voordat je in de auto zit ben je zo alweer een uur of waarschijnlijk meer verder.
Wij hebben dat nog nooit gewaagd en overnachten dan de 1e nacht in de buurt van Miami.
Fort Lauderdale o.i.d lekker aan het strand.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer