In dubio: the Keys....ja of nee

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door deebee7 »

Hoi,
In april 2 weken Orlando gedaan (Disney) en ook uitstapjes naar Clearwater en omgeving Orlando (bv. kayak weeki wachee). 10 jaar eerder zonder onze kinderen een roadtrip gedaan door Florida. Nu willen we in april 2023 terug om Universal te doen maar ik twijfel heel erg of we er een roadtrip van maken. Wel een verkorte versie: ik denk eraan om te vliegen op Miami en dan na 1 nacht Miami naar de keys door te rijden. Daar 2 nachten op Islamorada (verder door wordt het helemaal onbetaalbaar) en dan in 1 trek naar Sanibel. Om daar na 1 nacht naar Orlando te rijden.
Naples/Ft Meyers/Clearwater slaan we over want deden we al en vonden dit met kinderen niet echt voor herhaling vatbaar.

Natuurlijk maakt deze route dat we veel km's zullen doen en veel tijd in Orlando verliezen. Langs de andere kant hebben we ook geen 2 weken nodig voor Universal natuurlijk. Ikzelf zou wel graag nog eens de keys doen voor de leuke sfeer daar en om wat te relaxen. Maar onze oudste dochter heeft heel erg veel last van wagenziekte (ook al geef ik ze pilletjes :blink: ). Dus ja, ik weet het niet zo.
We zouden begin april gaan (de week voor pasen).
Ik probeer de keys door de ogen van m'n kinderen te bekijken en vraag me af wat we daar buiten wat relaxen juist gaan doen. Kayakken? ...been there done that (en met elke struik langs de oever kennis gemaakt). Jetski...leuk, maar al gedaan op vakanties in Europa. Dolfijnencentrum bezoeken....mogelijks leuk voor een uurtje of 2.
Alle tips en meningen welkom om tot een beslissing te komen!
Richard033
Amerikafan
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door Richard033 »

Ik denk niet dat je je kinderen een grote lol doet met een race van de Keys naar Sanibel. Doe dan onderweg uit Miami een airboat toer in de Everglades en rij op je gemak verder.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door deebee7 »

Idd wou geen grote trek maken van Keys naar Sanibel maar we deden al een airboat tour voorbije april. Hoeft dus geen 2 keer. Langs de andere kant is het 'maar' een kleine 4 uur rijden volgens google maps.
Zomer 2023 maken we een roadtrip met camper langs de nationale parken aan de westkust. Dan zijn er nog veel langere dagen van rijden bij. Zal toch eens betere medicijnen tegen die wagenziekte moeten vinden vrees ik :?
Momenteel neig ik naar toch maar enkel naar Orlando te trekken en daar een resort te boeken met wat leuke extras en wat te relaxen ipv de vele km's langs de keys.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door IngridUSA »

:offtopic:
Heb je voor je dochter al eens de wagenziek bandjes geprobeerd? Bij mijn dochter hielp het erg goed en dan maakt het me niet uit of het tussen de oren zit (wat ook beweerd wordt) of dat het toch de drukpunten zijn. Ik had ze van Seaband:
https://www.bol.com/nl/p/seaband-polsba ... _iphoneapp
Maar wellicht heb je alles al geprobeerd. Dan zou ik via de huisarts wat vragen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door deebee7 »

Dank voor de tip! Nee, nog niet geprobeerd. Tot hiertoe altijd met medicijnen. Ik ga snel even kijken want het is echt niet fijn om voor haar om om de 100km te stoppen om even over de kant te gaan hangen. :sadcry:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben zelfs ooit een keer de (leren :| ) achterbank moeten laten vervangen…
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door deebee7 »

OMG! :shock:
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door kwarktaart »

De SeaBand bandjes hebben bij onze zoon van 11 goed geholpen afgelopen vakantie. Hij heeft altijd last tijdens de vlucht en autorijden en met de bandjes om niet. Kan absoluut tussen de oren zitten, maar als het werkt zijn wij blij!
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door predator »

Goh, als je dat toch een graag gedaan hebt kan je dat toch inplannen op 1 dag, waarom er direct vele dagen aan spenderen, je hebt al zo goed als alle "extra" activiteiten gedaan dus dan moet je dat toch gewoon geen rekening mee houden?
Ik heb dit jaar een rondreis gedaan en had een inn geboekt in Florida City (homestead), ok de inn op zich viel tegen maar daar is ongelooflijk veel keuze voor inn's en van daaruit was het ongeveer 3,5u rijden tot aan Key West.
We zijn in Marathon gestopt voor sombrero beach, om de kindjes wat te laten zwemmen en af te koelen (is een vrij groot sanitair gebouw vlakbij waar je je heel makkelijk kunt omkleden enz...)
Erna doorgereden tot state park Bahia Honda. Ook zeer mooi en enkele uurtjes gebleven om daarna door te rijden tot Key West, geparkeerd op duval street dus vrij ideale ligging voor Key West te bezichtigen., hier de late namiddag en avond doorgebracht om tegen 21:30 terug naar onze inn te rijden, ietse na middernacht waren we in ons bed na een lange maar wel ERG vermakelijke tocht.
Als ik ooit terug in de buurt ben zal ik sowieso het state park nog eens aandoen, voor de hele dag dan en Key West links laten liggen :-) Maar dat is uiteraard persoonlijk

PS: wij hebben ook zo bandjes voor de dochter, samen met kwart van een reispilletje hebben we NIKS problemen gehad terwijl ze vroeger wel meermaals haar ding deed op de achterbank ;)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: In dubio: the Keys....ja of nee

Bericht door BonnyR »

IngridUSA schreef:
10 aug 2022, 07:57
:offtopic:
Heb je voor je dochter al eens de wagenziek bandjes geprobeerd? Bij mijn dochter hielp het erg goed en dan maakt het me niet uit of het tussen de oren zit (wat ook beweerd wordt) of dat het toch de drukpunten zijn. Ik had ze van Seaband:
https://www.bol.com/nl/p/seaband-polsba ... _iphoneapp
Maar wellicht heb je alles al geprobeerd. Dan zou ik via de huisarts wat vragen.
Ooh, dat lijkt me super handig! Heb o.a. tijdens een boottocht in Florida als een natte dweil aan dek gelegen en pilletjes werken bij mij ook niet echt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer