Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
wilcod
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2015, 19:19

Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door wilcod »

Wij willen begin volgend jaar met onze twee zoontjes (dan net 1 en bijna 4 jaar oud) een maand naar Florida.
Ons plan is om op 2 of 3 plaatsen te blijven en vanuit daar uitstapjes te maken. Wat zijn daarvoor geschikte plaatsen/regio's? We zaten zelf te denken aan een plek net onder Orlando, iets in het westen en in de buurt van Miami.

Naast dat dit best een onderneming is met 2 jonge kinderen, willen we ook een inschatting van de kosten maken. Waar moeten we aan denken voor de huur van een vakantiewoning en auto voor zo'n periode?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door Mads2010 »

Mooi vooruitzicht! Er zijn een aantal zaken op rekening mee te houden. Periode dec-mrt zijn hoogseizoen in Florida met navenante prijzen. Wij hebben inmiddels drie keer geboekt via VRBO.com. En dat is tot op heden goed bevallen. Waarbij je uiteraard altijd gezond verstand moet gebruiken. Wat locatie betreft: het ligt aan jullie plannen. Houd rekening met druk verkeer rondom Orlando in de spitsuren. Een afstand van 30 km kan zomaar eens een uur reistijd betekenen.

Wij hebben inmiddels zowel in regio St Augustine, Orlando, Miami en nu in De Tampa Bay. Elke regio heeft zijn eigen voor- en nadelen. Reizen met een kleine van 1,5 gaat prima is onze ervaring.
Meer info: check onze blogs in de voettekst.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door harryh »

Met jonge kinderen zou ik Miami overslaan, hooguit een stop maken tijdens een reisdag. Je zou in de buurt van Naples kunnen gaan zitten voor een aantal dagen, dan kun je zowel de Everglades als strand doen. VRBO heeft overigens hele slechte condities als je wilt annuleren/wijzigen in het algemeen, allerlei kosten ben je wel kwijt. En als er wat mis gaat helpen ze niet, kun je het zelf met de eigenaar proberen op te lossen. Ik probeer, nadat het een keer mis ging bij VRBO, altijd rechtstreeks bij de verhuurder te boeken als ik een leuk huis gevonden heb.
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door Mads2010 »

@harryh Prima aanvulling op mijn reactie m.b.t. VRBO. Ik vind het juist tricky om rechtstreeks zaken te doen met een huiseigenaar maar ook dat hebben we in verleden wel gedaan; ook zonder problemen overigens. We hebben nog nooit afgezegd of geannuleerd via VRBO maar mijns inziens worden de regels m.b.t. annuleren/wijzigen bepaald door de huiseigenaar en niet door VRBO. En uiteraard zal er ook een percentage naar VRBO gaan; lijkt me ook logisch. Zij bieden het platform voor zover huiseigenaren als huurders.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door Nathalie21 »

Wat een leuk vooruitzicht. Wij zijn met onze dochter 2 keer naar Florida gereisd, de eerste keer was ze net 2 jaar oud en de laatste keer werd ze daar 4 jaar. De eerste keer hebben we rondgereisd en de 2e keer zijn we 10 dagen in Clearwater Beach gebleven en hebben we vanuit daar uitstapjes gemaakt. Ik kan Clearwater Beach dan ook zeker aanraden met kinderen. Mocht je meer tips willen dan hoor ik het graag.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door harryh »

Mads2010 schreef:
09 aug 2022, 04:32
We hebben nog nooit afgezegd of geannuleerd via VRBO maar mijns inziens worden de regels m.b.t. annuleren/wijzigen bepaald door de huiseigenaar en niet door VRBO.
In veel gevallen ben je de VRBO kosten kwijt bij annuleren, al heeft de eigenaar de meest gunstige annuleringsvoorwaarde van VRBO toegepast. En die kosten vind ik sowieso belachelijk hoog op een gemiddelde boeking ;)
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door Richard033 »

Regelmatig huizen gevonden en gehuurd via VRBO, eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar ook vaak via lokale management companies een huis kunnen huren. Die kan je vaak vinden op VRBO bij contact persoon of heel sneaky inzomen op de foto's van de voorkant van het huis en kijken of je het bordje kan ontcijferen :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door harryh »

Tot je wel een probleem hebt en blijkt dat VRBO alleen maar zegt dat ze tussenpersoon zijn en je er maar zelf met de verhuurder uit moet zien te komen.... Dat is mijn ervaring.

Ik probeer zoveel mogelijk rechtstreeks te doen in ieder geval.
roberttiel
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2022, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door roberttiel »

Wij zijn in april met onze zoon (toen 8 maanden) 3 weken geweest. Begonnen met een dagje Miami, week Orlando (Davenport), 10 dagen Cape Coral en afgesloten met een paar dagen Isle of Capri/ Marco Island. Davenport slaan wij volgend jaar over. Te ver weg van een beetje levendigheid. Volgend jaar hebben wij besloten in plaats daarvan in Kissimmee te verblijven. Iets beter qua locatie. Verder zijn wij persoonlijk fan van Cape Coral. Dichtbij diverse outlets, restaurants en mooie betaalbare huizen.
Gebruikersavatar
arnob1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: wormerveer + davenport florida
Contacteer:

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door arnob1 »

kijk ook eens bij https://www.houfy.com/ dat is een site van eigenaren van huizen die de hoge kosten van de vrbo zat waren.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door asv60 »

Ik keek ff op die site voor Davenport half April '23, maar vind het aardig aan de prijs. Ook zie ik voornamelijk hele grote huizen met 6-7 en 8 slaapkamers.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
arnob1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: wormerveer + davenport florida
Contacteer:

Re: Maand Florida met jonge kinderen (1 en 4)

Bericht door arnob1 »

je kan bij de filters een max prijs per nacht zetten en dan komt er nog genoeg betaalbaars te voorschijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer