Reis d_vdploeg: Florida december 2022 of januari 2023?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis d_vdploeg: Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door d_vdploeg »

Hallo medeforummers,

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Ik ben een beetje inspiratieloos voor een nieuwe trip.

Na onze reis naar de oostkust van Florida afgelopen juni (omgeving Miami/Homestead/ the Keys) en onze Californië reis aankomende september, willen we een nieuwe reis gaan maken voor december 2022 of januari 2023 naar het Westen van Florida. Omgeving Fort Myers, Tampa , absolute voorwaarde is mooi weer. Boven Fort Lauderdale mag eventueel ook, maar gevoelsmatig is het daar denk ik kouder dan zuidelijker in Florida. We zijn niet van de pretparken. Dus Orlando en omgeving lijkt mij niet geschikt.

Of het december 2022 of januari 2023 gaat worden hangt af van het feit of ik een nieuwe baan ga krijgen bij een andere werkgever per 1 januari. Normaal gesproken gaan wij altijd buiten de schoolvakanties en buiten de feestdagen om, dit kan natuurlijk niet als ik 1 januari start met een nieuwe baan. Het idee is om nog even weg te gaan voor ik start en dan met de kerst in Florida te zijn.

Ik ken dit gedeelte van Florida niet goed genoeg om te weten of wij het er leuk gaan hebben. We zijn natuurliefhebbers, ik zie vooral veel grote steden (Naples, Fort Myers, Tampa) en dat is niet ons ding. Everglades zijn wij in juni al geweest. Echt nationale parken zie ik in die omgeving verder niet. Stranden wel volop. Dat is prima, maar niet 1,5 week lang.

Het zou gaan om weer relatief een korte periode van een dag of 10. Het idee is om 21 december weg te gaan en de 30e weer terug te vliegen, 31 december thuis. Oud en nieuw worden we namelijk wel ergens verwacht. :wink:

Mijn vragen:
-Heeft er iemand ervaring met kerst in Florida? Even los van prijs, maar meer qua drukte en qua beleving? Het lijkt ons wel gaaf om kerst eens ergens anders door te brengen. Of zeggen jullie, niet doen, veel te druk en zo bijzonder is het niet?
-Zijn er nationale parken in die omgeving? Of andere activiteiten, anders dan grote steden bezoeken? ik kom weinig rondreizen tegen in die regio die we kunnen gebruiken als leidraad

-Is het weer daar inderdaad goed genoeg om op het strand te liggen zoals ik veronderstel? En hoe is de temperatuur van het zeewater? Afgelopen juni vond ik de temperatuur zelfs aan de lauwe kant. Maar die zal eind december koeler zijn.

Mocht mijn nieuwe baan niet doorgaan (ik ben volop in onderhandeling) dan kunnen we wel na de feestdagen (begin januari) weg en kan het eventueel ook wat langer.

Er ligt nog niks vast qua vluchten, autohuur, accommodatie ect. Data zijn niet flexibel. Tips en verdiepende vragen zijn welkom :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis d_vdploeg Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn vorig jaar over kerst naar de Florida Panhandle gegaan (omgeving Tallahasee) en het weer was top.
Heerlijk warm en zonnig, we konden bvb prima kayakken.
Dit jaar gaan we over de feestdagen weer naar Florida - dit keer meer centraal.
(eind november - begin december zijn we ook al verschillende keren in centraal Florida geweest - ook perfect hoor. Een ideale periode om bvb manatee's te spotten bij de springs).

De kerstsfeer is er zeker in Florida - veel stadjes zijn prachtig versierd!

Wij zijn niet zo van de steden (behalve om uit eten te gaan ed na een dag natuur) en amuseren ons altijd zeer goed in Florida puur met natuur. kijk zeker eens op oldersom.nl en de sticky op het forum met tips van hen.

Wij hebben geen reisverslagen van onze winter-trips in florida maar ik heb wel uitgebreide fotoverslagen op facebook. Indien interesse kan je die gerust bekijken, laat maar iets weten.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis d_vdploeg Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door dejong89 »

Zijn er nationale parken in die omgeving? Of andere activiteiten, anders dan grote steden bezoeken? ik kom weinig rondreizen tegen in die regio die we kunnen gebruiken als leidraad
Het leuke aan Florida is dat er zo ongelofelijk veel natuurparken zijn. Wij zijn er in 2018 en 2019 geweest. In 2019 hebben we wat meer het Noord-westen bekeken en zijn we ook wat meer buiten de pretparken gebleven. De omgeving van Gainseville heeft ons toen een beetje verrast. Ginnie springs, Ichetucknee springs state park en Paynes prarie Preserve zijn zomaar wat voorbeelden. Er is genoeg te zien.

Ik weet niet of jullie al eens in Crystal River zijn geweest maar ook deze plaats is zeker de moeite. Met name vanwege de mannatees. Een tour zou ik absoluut aanraden!

Bij Ocala ( 1,5u boven Tampa ) vind je de Rainbow river. Hier hebben wij een hele dag een kano gehuurd en dit was ook verassend leuk.

Wat het weer betreft: Wij waren er in januari en toen was het weer zeer aangenaam. Een paar uitschieters naar beneden en dan met name in de vroege ochtend maar al met al goed te doen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis d_vdploeg Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor jullie tips. De gehele westkant van Florida is nieuw voor ons, Crystal River zijn we dus nog niet geweest. Manatees spotten lijkt ons leuk.

Bloedheet hoeft het er ook niet te zijn. Aangenaam zo rond de 20 graden is prima. Is het een dagje wat minder ook niet erg. Het weer heb je uiteindelijk toch geen invloed op.

Ik moet vrouwlief nog even overtuigen :lol:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis d_vdploeg Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door dejong89 »

Ik moet vrouwlief nog even overtuigen
Laat haar maar eens even hier naar kijken https://riverventures.com/
Dan is ze zo overtuigd. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis d_vdploeg Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door Tipsy_1 »

dejong89 schreef:
01 aug 2022, 15:25
Het leuke aan Florida is dat er zo ongelofelijk veel natuurparken zijn. Wij zijn er in 2018 en 2019 geweest. In 2019 hebben we wat meer het Noord-westen bekeken en zijn we ook wat meer buiten de pretparken gebleven. De omgeving van Gainseville heeft ons toen een beetje verrast. Ginnie springs, Ichetucknee springs state park en Paynes prarie Preserve zijn zomaar wat voorbeelden. Er is genoeg te zien.
Echt he!
Wij gaan dus met kerst 8 dagen naar een airbnb bij Gainesville/Ocala.

Vorig jaar zagen we in de "tuin" van onze airbnb bij Apopka (ook bij Ocala NF) overigens bijna elke dag zwarte beren :shock:
Zo veel natuur in de die streek.

kijk ook eens naar Silver Springs en Glen Springs - schitterend en altijd manatees!
Elstars
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2012, 21:15

Re: Reis d_vdploeg: Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door Elstars »

Kerstperiode in Florida vinden wij heerlijk. Prima temperatuur om lekker te wandelen, fietsen en vaak ook naar het strand te gaan. Vorig jaar zaten we op Eerste Kerstdag op het strand en ook met Oud en Nieuw, heel speciaal gevoel. De watertemperatuur vinden we in die periode wel fris, maar dat is voor ons geen probleem, want we komen er dan niet niet om de zee te zwemmen. Drukte vinden we ook goed te doen. Het is overal gezellig versierd, het ziet er mooi uit.

Wij verblijven altijd aan de westkust (omgeving Sarasota) en er is veel natuur. Kijk ook een naar de Florida Stateparks, daarvan zijn er heel veel: https://www.floridastateparks.org/, zoals Myakka River State Parks, Lovers Key State park, Hillsborough Stateparks, Honeymoon Island State park. Andere parken: Fort de Soto park, Emerson point Preserve, Robinson Preserve.

Ik zou niet aarzelen voor deze periode, maar gewoon doen!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis d_vdploeg: Florida december 2022 of januari 2023?

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor jullie reacties. Stap is alvast genomen, vrouwlief overtuigd :thumbup: Nu verder kijken met jullie tips.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer