Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Désirée »

Omdat er een wens bestaat om naar Florida te gaan, willen we dit in de meivakantie gaan doen I.v.m het weer. We reizen met 2 volwassenen en 1 kind van 10 jaar en zullen middels SUV en hotels gaan reizen.

Onze eerste planning:
1. Aankomst Miami
2. Miami - Key west
3. Key west
4. Key west - Everglades
5. Everglades - Fort Meyers
6. Fort Meyers- Naples
7. Naples - Orlando
8. Orlando
9. Orlando
10. Orlando - Cape Canaveral
11. Cape Canaveral - Miami
12. Miami
13. Miami - naar huis

Of is dit beter?
1. Miami
2. Miami
3. Miami - Key west
4. Key west
5. Key west
6. Key west - Everglades
7. Everglades - Fort Meyers
8. Fort Meyers - Naples
9. Naples
10. Naples - Orlando
11. Orlando
12. Orlando
13. Orlando naar huis

Omdat ik geen idee heb of dit een goede planning is, graag jullie advies.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Florida in meivakantie

Bericht door kwarktaart »

Ik zou persoonlijk Key West overslaan. Het kost je best veel extra reistijd en buiten een prachtig strand is er niet veel te beleven voor jullie tienjarige. Onze kinderen vonden afgelopen kerstvakantie Key West wel leuk, maar achteraf gezien vooral zonde van de tijd die we liever in Orlando hadden doorgebracht.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Florida in meivakantie

Bericht door Kevin77 »

Ik zou Key West wel meenemen, Key West is op zich niet zo bijzonder maar de weg er naartoe wel.
Overdag rustig aan naar Key West rijden, af en toe stoppen bijv. wat langer bij Bahia Honda SP, en dan ‘s avonds de zonsondergang bekijken op Mallory Square en de volgende ochtend weer terug richting de Everglades voor een boottocht en doorrijden naar Naples.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Florida in meivakantie

Bericht door harryh »

Ik zou Key West niet doen, sluit me helemaal aan bij @kwarktaart. Enige reden om het wel te doen is Dry Tortuga NP.
Die eerste planning is niet logisch, je hebt Naples en Fort Meyers verkeerdom staan.
Beiden hebben te veel dagen Miami, wat wil je daar doen?

Kijk even naar andere voorbeeld planningen met kinderen ;)
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Astatic »

Ik zou Key West dan weer wel doen, al is het alleen maar om de route meegemaakt te hebben... it's one of a kind experience denk ik maar!
Onze kleine was bijna 2 en het was prima te doen, dus ik gok met een kind van 10 al helemaal.

Alleen zou ik van Key West maar 1 dag maken. Probeer net buiten de keys te overnachten, of aan het begin, wij verbleven destijds bij Ocean Point Suites op Key Largo.
Daar sliepen wij 2 nachten. na de eerste overnachting op tijd naar Key West rijden, dagje rondhangen daar, er is op zich genoeg te zien en te doen.
Voor inspiratie zou ik lekker op YouTube kijken en zien of er iets is wat je bevalt. wij deden een jetski tour en dat vonden wij erg gaaf. Volgens mij mag je kind al mee achterop als hij/zij dat leuk lijkt. Wij deden de tour van Barefoot Billy.

Je rijdt na avondeten / zonsondergang terug naar je verblijf, de dag erna ga je verder met je trip.

Maar... iedereen heeft zijn voorkeuren natuurlijk, doe vooral niet iets laten als je denkt dat je er later spijt van gaat krijgen! :thumbup:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Josje99 »

Wij komen net van de keys en ik zou het niet hebben willen missen.
Het is een mooie weg ernaar toe over de bruggen en key west vonden we ook erg leuk.
Wel heel heet….. :wink:
En Naples en Fort Meyers moeten inderdaad andersom.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Désirée »

Bedankt voor jullie reacties. Naples en FM zal ik omdraaien 😊
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Rick607
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Rick607 »

Heel leuk dat jullie naar Florida willen gaan.

Wij (mijn vriendin en ik) zijn begin juli voor de 2e keer in Florida geweest. In 2019 hebben wij een soortgelijke route (optie 2 van jouw planning) gedaan maar dan andersom:

Orlando - Clearwater Beach - Myakka River State Park (bezocht op de route) - Fort Myers - Everglades Shark Valley (bezocht op de route) - Homestead (alleen voor overnachting) - Key West - Everglades Royal Palm (bezocht op de route) - Miami.

Was een reis van 14 dagen. Met deze planning zaten wij ook te twijfelen over Key West maar uiteindelijk wel gedaan en geen spijt van gehad. Het is leuk om het een keer te zien.

In Key West verbleven wij toen 2 nachten. Dit vonden wij prettig omdat je een lange route er naar toe hebt en ook weer terug moet. Op de route zijn er leuke plekken om te stoppen zoals Bahia Honda State Park. En in Islamorada bij Midway Cafe & Coffee een Key Lime Pie eten, erg lekker zijn ze daar!

Dit jaar zijn wij o.a. in Naples geweest, 1 overnachting. Een leuke plaats! En op het strand hebben wij de zonsondergang gezien, erg mooi. Achteraf was een extra nachtje in Naples leuker geweest. Ook hebben wij dit keer een airboat tour gedaan, bij Captain Jack's in Everglades City, vonden wij heel leuk en gaaf.

Zie ook onze blog www.patrickandjacqueline.com over Florida 2019 en 2022. Misschien staan er nog wel leuke dingen voor jullie bij. En mochten jullie vragen hebben of iets meer willen weten, laat het maar weten.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Josje99 »

De link werkt niet. Jammer want ik wilde net lezen wat jullie hebbben gedaan… :D
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door IngridUSA »

Even googelen of handmatig intoetsen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Coyote »

@Josje99 Even https://forum.allesamerika.com/ uit de link halen en het werkt wel... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rick607
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Rick607 »

Ik had de link onjuist er in gezet. Deze doet het wel:

https://patrickandjacqueline.com/
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door Josje99 »

Al gelukt! Dank je wel!
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Désirée: Florida in meivakantie.

Bericht door predator »

Goh, ik zou geen 3 dagen Miami doen. Ik zou met een kind van 10 South beach doen en savonds oceans drive voor de auto's en thats it.
Voor de rest is key west ook een lange periode in je planning maar dat moet je uiteraard vooral wat zelf uitmaken wat je juist wilt gedaan hebben allemaal ;-) Het is ook raar opgebouwd, je neemt key west - everglades - everglades - fort meyers, ga je overnachteb in de everglades? of ga je er namiddag naartoe en dan in de ochtend een ander gedeelte aanpakken? Wat wil je er juist gedaan hebben? De Everglades zijn niet overal toegankelijk en je zal wat keuzes moeten maken wat je er juist wilt gezien hebben :-) Wij gingen vooral voor de alligators dus hebben we daar ons vooral op gefocust met de air boats en tram tour. Hetzelfde met Cape Canaveral, ga je daar slapen in een raket? :P Of ga je vanuit orlando naar daar rijden en dan van Orlando naar Miami? Cape Canaveral sluit ook om 18:00 dus als je nog iets eerst wilt doen in Orlando die dag dat je inplant ga je wel erg krap komen in Cape Canaveral en lijkt het me zonde van het geld om daar 2 halve dagen aan te spenderen ipv 1 volledige.
Voor kostenplaatje wat te drukken kan je ook kiezen voor een kleinere auto, maar ook hier dat is persoonlijk. Wij hadden een model klasse Buick Verano en dat was ok voor ons 4 ( 2 volwassenen 2 kinderen 1 van 10 en 1 van 8 jaar :) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer