Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
SarahB
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door SarahB »

Hallo allemaal,

In 2014 ging ik samen met mijn vriend (en toen nog kinderloos :) ) voor het eerst naar Amerika, naar het Zuidwesten.

Nu zouden we graag in de paasvakantie van 2024 naar Florida gaan. Het is nog ver weg, maar ik ben toch al aan het plannen.
Onze kinderen zijn tegen dan 4,5jaar en 7,5 jaar.

Ik ken Florida eigenlijk nog helemaal niet. Ik heb ondertussen al redelijk wat gelezen, maar het blijft best moeilijk om een route uit te stippelen. Uiteraard zal de definitieve route afhankelijk zijn van de vliegtickets die we tegen dan nog moeten kopen, maar ik zou graag al enkele mogelijkheden voorbereiden.

Zouden jullie eens mee kunnen kijken naar onderstaande route? Alle opmerkingen zijn welkom! (ik herinner mij dat destijds mijn eerst route die ik had opgemaakt voor het zuidwesten nogal onrealistisch was, dus ik ben voorbereid :wink: )
Ook eventuele voorbeeldroutes die jullie zelf gedaan zouden hebben, zijn welkom.

Alvast bedankt!



1. Zaterdag 30 maart Thuis - Orlando
2. Zondag 31 maart Orlando (Cape Caneveral)
3. Maandag 1 april Orlando (pretpark)
4. Dinsdag 2 april Orlando - Clearwater Beach / Saint Petersburg
5. Woensdag 3 april Clearwater Beach / Saint Petersburg - Fort Myers / Sanibel
6. Donderdag 4 april Fort Myers / Sanibel
7. Vrijdag 5 april Fort Myers / Sanibel - Naples
8. Zaterdag 6 april Naples - Everglades
9. Zondag 7 april Everglades
10. Maandag 8 april Everglades - Key Largo
11. Dinsdag 9 april Key Largo - Key West
12. Woensdag 10 april Key West
13. Donderdag 11 april Key West - Miami
14. Vrijdag 12 april Miami
15. Zaterdag 13 april Miami - Thuis
Gast

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door Gast »

Zou het geen tip zijn om (zeker gezien de leeftijd van je kinderen) een villa te huren en van daar uit tripjes te maken?
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door marcie216 »

Ik moet zeggen dat ik het ook behoorlijk druk vind. Ik ben zelf nog jong (geen kinderen), maar ik zou het zo plannen dat je wat vaker in hetzelfde hotel slaapt.

De afstanden zijn niet zo groot dus zo zou je ook kunnen kiezen om bv in Tampa te slapen en vervolgens vanaf daar meerdere plekken bezoeken (Clearwater, St Pete)

Daarnaast heb je erg weinig tijd in Miami, is dat bewust?

En het valt op dat je behoorlijk wat tijd in de Everglades hebt, volgens mij kan je hier in 1 dag behoorlijk wat zien.

Zo zou je dag 8 eventueel kunnen skippen en op dag 7 aan het einde van de dag doorrijden naar Key Largo. Dan kan je deze dag gebruiken voor bv Clearwater, Sanibel of extra dag Miami.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door harryh »

En ik kijk er weer anders naar, zo zou ik met kinderen in die leeftijd niet naar Key West gaan, als je toch wilt gaan is één nacht voldoende. Neem een dag extra voor snorkelen op Key Largo (Pennekamp), het enige rif van Florida.

Ik vind je planning voor Miami en de Everglades prima.

En eens, wat langer op één plek bv Clearwater zou prima kunnen.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door kwarktaart »

Wij zijn meerdere keren in Florida geweest (zijn er nu ook) met onze kinderen en ik zou persoonlijk met kinderen in de leeftijden die je noemt veel langer de tijd nemen in Orlando. Dat geeft rust want in hetzelfde hotel dus niet steeds in en uitchecken, tijd om te ontspannen bij je zwembad in t hotel bijv. en meer in Orlando te zien en doen. Ik zou Key West overslaan, t is een stuk rijden en ik denk dat dat zonde van je tijd is. De Everglades zou ik ook een dag inkorten.
SarahB
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door SarahB »

Bedankt voor jullie nuttige bemerkingen! Ik probeer ze hieronder alvast te beantwoorden:

* 1 villa huren en van daar uit tripjes maken: spreekt me persoonlijk minder aan. Ik associeer Amerika met roadtrippen :) en dat is het toch niet echt als je een villa huurt. Plus ook praktisch: je zit dan op één plaats (bv Orlando), als je dan uitstappen doet wat verder weg (Everglades, de kust) dan heb je dubbele reistijd: heen én terug. Dat lijkt me nog vermoeiender. Wel een optie is om eventueel de dagen Florida uit te breiden en voor die dagen dan inderdaad een villa te huren, en nadien verder te reizen.

* weinig tijd in Miami: ik weet niet of die stad ons heel erg gaat "aanstaan". En zeker met kinderen lijkt me daar niet zo enorm veel te doen, of ben ik mis? Allez, of toch geen speciale dingen waarvoor ik de rest van de reis zou willen aanpassen.

* veel tijd in de Everglades: ik kan niet zo goed inschatten hoeveel tijd je daar nodig hebt. Maar daar zou ik dus een overnachting kunnen schrappen?

* Key West: dat is voor mij een groot twijfelpunt. Ik denk dat het heel mooi is, maar je hebt wel (zeker met kleine kindjes) enorm veel reistijd ja. Ik zit nu in dubio: helemaal schrappen, of toch naar de Keys gaan maar dan naar Key Largo of Islamorada. Is er één van beiden dat jullie specifiek zouden aanraden in dat geval?
Stel dat we op het moment zelf alleen vliegtickets heen en terug van dezelfde luchthaven kunnen boeken, waarbij we dus een rondje moeten maken, zullen de Keys sowieso wel wegvallen. Maar nu twijfel ik dus nog.


Verder vroeg ik mezelf af of ik Clearwater Beach & St Petersburg zou kunnen schrappen. Aangezien we daarna ook al enkele stadjes aan de kust doen. Of raden jullie aan om Clearwater Beach & St Petersburg toch echt te doen, en zo ja, waarom? :)


Ik heb nog wat gepuzzeld en ben voorlopig op deze route gekomen (input is uiteraard weer zeer welkom):

1. Thuis - Orlando
2. Orlando (Cape Caneveral)
3. Orlando (pretpark)
4. Orlando
5. Orlando - Fort Meyers
6. Fort Myers (eventueel uitstap naar Sanibel?)
7.Fort Meyers - Naples
8. Naples
9. Naples - Homestead (Everglades)
10. Homestead - Islamorada (of Key Largo?)
11. Islamorada (of Key Largo?)
12. Islamorada (of Key Largo?) - Miami
13. Miami
14. ...
15. Miami - Thuis

Op die manier hebben we eerst enkele dagen Orlando, dan de westkust waar we telkens 2 overnachtingen ter plaatse hebben, dan 1 dag Everglades, de Keys met ook weer 2 overnachtingen, en Miami.
Dus dan lijkt het mij toch al iets rustiger.

We hebben dan nog één dag over. Die wil ik niet in Miami besteden, maar ik moet nog bekijken waar dan wel. Eventueel nog een dag Florida extra, of als jullie andere aanraders hebben?
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door Marielleh »

Met de leeftijd van jouw kids zou ik zeker Legoland sterk overwegen. Wij hebben zelf onze Florida-reis helaas (nog) niet kunnen maken maar zijn in Maleisie en Denemarken geweest in Legoland en vonden dat echt fantastisch. (Ook het waterpark!)

Wij hebben ook goeie ervaringen met Air Bnb, geeft vaak net wat meer ruimte dan een hotelkamer en juist met kids is dat wel lekker….
Qua overnachtingen; hangt denk ik ook erg af van je kinderen, hoe doen ze het met zo veel in zo weinig tijd? Ik moet bekennen dat ik het zelf altijd zowel voor m’n zoon als voor onszelf wel fijn vind om een paar nachten op een locatie te zijn. Hoewel ik het roadtrippen en rondreizen echt leuk vind, vind ik het ook wel eens fijn om niet aan in- of uitpakken te zijn:-).
Maar dat is, denk ik, ook echt persoonlijk.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door josea »

Voor die relatief korte periode zou ik ook opteren voor een villa in de buurt van Orlando (meestal ten zuidwesten ervan).
Maar ik ben bevooroordeeld, want wij zitten nu in zo’n villa en vinden het heerlijk. Er is hier genoeg te doen om lekker bezig te blijven, en die dagen te vullen, maar een dagje relaxen bij het huis kan ook.
En inderdaad, je hebt (soms!) wat meer reistijd, maar in- en uitpakken kost ook veel tijd!
Laatst gewijzigd door josea op 30 apr 2022, 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.
SarahB
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door SarahB »

Legoland klinkt interessant, dat ga ik bekijken, bedankt voor de tip!

We hebben nog nooit een roadtrip gemaakt met de kindjes, dus ik kan het natuurlijk niet echt voorspellen, maar mijn inschatting is wel dat het prima gaat lukken. Ze doen graag uitstappen en hebben geen problemen met ergens anders slapen, ze hebben ook geen problemen om op een nieuwe plaats te wennen ofzo.

Nu de laatste route die ik heb gepost, geeft toch wel iets meer rust denk ik, doordat er op de meeste plaatsen ten minste twee overnachtingen zijn voorzien.

Josea, ja dat is persoonlijk natuurlijk. Mij geeft het echt meer rust om te weten dat we na een uitstap geen uur of langer meer terug naar de villa moeten, maar kortbij het hotel zijn. Dat opnieuw inchecken neem ik er wel bij. Uitpakken is niet zo'n probleem, wij leven op reis eigenlijk vooral uit de koffer, dus echt uitpakken hoeft niet. Onze toiletspullen en nachtgerief steken we bij elkaar, zodat we daar vlot aan kunnen. En verder sorteren we de kleren per outfit, zodat we daar ook snel bij kunnen.
Onze kinderen zijn ook enorme fan van het strand en de zee. Dus die overnachtingen aan de kust lijken mij voor ons ook echt een meerwaarde tegenover de ganse tijd in een villa in Orlando te zitten. :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door harryh »

@SarahB ik kijk nog even mee, in je nieuwe route zie ik een relatief lang verblijf in Homestead en Islamorada. Persoonlijk zou ik dat combineren, dat is vlakbij elkaar en vlakbij Key Largo (snorkelen :)).
Homestead heeft de meest betaalbare hotels, maar geen (strand)sfeer; Islamorada vind ik overpriced, zowel hotels als restaurants. Maar misschien kun je voor wat rust op één plek verblijven daar.
En ik denk dat je daar relatief lang verblijft, 2 nachten zou voldoende zijn.
SarahB
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door SarahB »

Bedankt voor je tip Harry.
Als jij zou moeten kiezen tussen 2 nachten in islamorada OF in Key Largo, wat zou jouw voorkeur hebben?😊
SarahB
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:20
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: België

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door SarahB »

En een bijkomende vraag. Als ik de nacht Homestead zou schrappen, is er dan voldoende tijd voor de everglades?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door harryh »

Dat denk ik wel. Je zou de Everglades het beste al doen op de dag dat je naar Homestead of Islamorada of Key Largo rijdt (airboat tour, loop road, visitor center en Anhinga trail).

Islamorada of Key Largo: De eerste :)
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door gbr-fl »

Sarah, leuke plannen, wij zijn vroeger ook met kleine kinderen naar Florida gegaan.. (en elke keer met eentje meer) ongeveer 2x per jaar voor 5-6 weken... wat ik lees, wil je vrij veel verkennen in een korte tijd.. persoonlijk denk ik dat je er beter aan doet (je weet tenslotte nu nog niet hoe je kids zich houden met het reizen ..) door een week in Central Florida te blijven en een weekje naar het zuiden... de keys nemen veel tijd in beslag, en je kunt ook niet echt een rondje maken, je zult dezelfde weg terug moeten.. maar ik denk dat je meer zult genieten door (zoals een aantal al Aden opgemerkt) trips te maken van een vast punt.

ik heb vroeger ook door heel Amerika gereisd (zonder kids) en dan is leven uit de koffer niet zo'n ramp.en ook als je een keer geen " rust" punt hebt geen probleem.. je vakantie plezier kan echter anders uitpakken als de kinderen het minder naar hun zin hebben..

ook is Florida een heel stuk drukker geworden dan 2 jaar geleden, en regelmatig neemt het reizen meer tijd in beslag.
in 2024 zal dit nog aanzienlijk toenemen.
ook een gedachte om het anders aan te pakken...

verder zie ik op je lijstje Orlando - pretpark 1 dag... dan moet je ook heel sterk in je schoenen staan om een keuze te maken waar je die dag dan wilt doorbrengen....LOL

je hebt nog een hoop tijd, dus plannen veranderen , maar de voorpret heb je in ieder geval!
suc6
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door NaMiSe »

Wij zijn in 2019 bijna 3 weken naar Florida gegaan met onze kinderen (toen 11 en 9). We hebben 3x een huis gehuurd in St.Augustine, bij Orlando en in Napels en alles vanuit die huizen gedaan. Zoals Josea al zei: je kan ook een dag(deel) lekker bij je villa en het zwembad blijven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door nwolf »

Sluit me een beetje aan bij bovenstaande berichten. Wat ik toch best veel zie is dat je veel kilometers probeert af te leggen in een hele korte tijd wat voor volwassenen nog leuk kan zijn (yeah roadtrip!!) maar voor kinderen toch echt een heel andere beleving kan zijn.

Ik zou persoonlijk ook een keuze maken, in of
A: Mid Florida, meer tijd Orlando, Kennedy Space, clearwater, Tampa etc. en dan daar in de buurt leuke dingen uitzoeken. Weet niet of je kids van pretparken houden en wat jullie wensen zijn maar er zijn er zoveel en ze zijn echt niet te vergelijken met Nederland. voor de jongste is Legoland zeker een aanrader, maar beide zullen zich ook vermaken in Disney (al hou wel rekening met drukte het hele jaar door).
B: Zuid Florida Frt Meyers beach, Naples, Everglades, Key West, Miami. Ook heel veel leuke dingen te doen maar denk dat die route leuker is als ze ietsje ouder zijn.

Je zou nog kunnen overwegen om van Orlando --> Tampa --> Frt Meyers beach te doen en dan vanuit de plaatsen leuke dingen te ondernemen richting de prachtige stranden daar, je kunt dan ook in de tussenplaatsen pirate minigolf enzo doen met de kids, is ook heel leuk!

Heb nu 4x Florida achter de rug en ja het blijft een heerlijke staat om naartoe te gaan, maar als ik zie wat je allemaal probeert te doen in 2 weken zul je nergens echt kunnen ontspannen, zullen de kids ook denken "weer de auto in" en denk ik (mening alert!!!) dat je er spijt van gaat krijgen dat je in te korte tijd, teveel auto ziet, let wel op, vaak 30+ graden, airco aan, auto uit, plaspauze, even wat eten, etc.... Je zit met deze route en dat is optimaal gerekend, dus zonder tegenslagen of even op en neer naar publix/walmart, etc... ruim 15 uur in de auto om alleen maar te rijden, Dat is serieus lang.....

Maar als je vragen hebt over je lijstje stel die ook gerust hier, alles wat er op staat heb ik gezien en heb ik nog wel wat tips voor je. Bv als je echt naar de everglades wil vanwege de airboat, kan dat vlak bij Orlando ook, net zo leuk en dezelfde dieren ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door josea »

Nog een korte aanvulling: hou er rekening mee dat de periode die je nu wilt gaan ook springbreak in Amerika is, dus overal veel drukker. Hebben je kinderen ook meivakantie? Dan is de springbreak net voorbij, dus een veel rustigere periode.

Edit: ik zie nu dat je in België woont, dus geen meivakantie…
toinegroot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2019, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SarahB: twee weken Florida met jonge kinderen

Bericht door toinegroot »

Wij hebben meerdere keren florida bezocht met jonge kinderen, als ik jou was zou ik Miami laten en the keys laten vallen en de grootste aanrader is wel om te overwegen om met een camper te gaan reizen, geeft veel rust ( steeds dezelfde bedjes) je hebt je eigen eten bij je, op campings kunnen kids zich goed vermaken met speeltuin ed.
Ook een tip is ga bijv een dagje naar het strand waar haaientanden te vinden zijn, urenlang hebben de kinderen zich vermaakt en als ouder geniet je ervan mee
Succes met je keuze
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer