Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Nee, we hebben de dining deal gebruikt in Seaworld, Busch Gardens Tampa en in Aquatica en het viel echt tegen.

- Het eten was gewoon smakeloos helaas, de wafelfrietjes geen smaak de burgers waren veelal droog en we hebben in het "beroemde" bbq restaurant gegeten en dit heb ik helaas weggegooid omdat de kip zo droog was en de ribs zo vettig dat ik er buikpijn van kreeg. Wij nederlanders zijn vaak ook tevreden met een broodje ham ofzo tijdens de lunch maar dat kun je echt bijna nergens krijgen. uiteindelijk alleen bij aquatica te vinden maar hou er rekening mee, NL brood = GEEN US brood. Veel te droog, machinaal en zo ontzettend zout..... Het beste waren de sides (koekjes) die waren voorverpakt.
- 1x per 90 minuten eten en dus ook maar 1x per 90 minuten drinken. Heb je dorst, kun je altijd om een cup of water vragen (let op CUP, niet bottle!!) en die krijg je dan ook gratis. Verder valt het drinken niet onder de dining deal buiten de 90 minuten dus heb je na een uur in de zon toch echt dorst, mag je dat bijkopen!
- Veel gesloten, waarschijnlijk omdat het de week na springbreak was, maar de meeste foodstops in alle parken waar je Dining kon doen waren dus dicht, overall waar je iets vers zag deed het niet mee aan de dining deal of was het francise (auntie anne's, starbucks, etc.), overal waar het "vette hap" was deden ze wel mee.
- Afwijken van de standaard.... No way. Mijn zoontje had niet veel honger en wilde graag een koekje en een beker fruit (aardbijen of sinaasappels, dat was alles) ipv een hele hamburger + wafelfrietjes. Nee dat mocht dus niet, hoe moest maar kiezen en een burger nemen en dat terwijl die maaltijd veel groter is. Uiteindelijk had ik een burger, en hij mijn toetje. heerlijk die flexibiliteit als je er toch al voor betaald.
- Ochtend in Seaworld was er op 1 plek waar je voor 11:00 eten kon halen, want daar hadden ze ontbijt, nou ja ontbijt..... 1 muffin of koek met jam in het midden als hoofdgerecht, een bekertje sinaasappelschijfjes en wat te drinken en dat was je 1e gerecht voor 90 minuten.

Nee voor mij nooit meer, heb ook de diningplans in universal gedaan (die helaas niet meer bestaat) en die was stukken beter en meer waar voor je geld. Ik zou hier niet snel meer in trappen, ook al heb ik maar weinig hoeven bij te betalen voor de dining voelde het toch als een soort moetje van iets wat de moeite niet waard is en waar ik zeker normaal als ik er voor zou betalen aan de kassa niet happy mee zou zijn.

@josea ik zag in jullie blog ook wat over de kluisjes, maar ik heb net de hoofdpagina een update gegeven wat je daar in de toekomst mee kunt doen wat ik meer mensen heb zien gebruiken. Een strandkluis en werkt prima!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Oh dat is slim, zo’n beach safe, goede tip!

Wij zijn naar Aquatica geweest en Adventures Island, het waterpark van Busch Gardens.
Opvallend daar was dat meer dan de helft van de grote glijbanen dicht waren! Schijnt dat ze dat altijd door de week (als het geen vakantie is). Maar het ticket was nog gewoon een dikke $80!!
Nu maakte dat voor ons niet uit, bij ons zat het in onze 14-daags pas van Busch Gardens/Sea World (een koopje overigens!) en we gingen toch maar een paar uurtjes, maar als ik een los ticket had gekocht, zou ik me behoorlijk bekocht voelen.
Wil je dat alle glijbanen open zijn, ga dan in het weekend, maar dan is het ook meteen een stuk drukker. Wij waren twee keer door de week een ochtend en er was bijna niemand, konden bijna zo doorlopen overal.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door IngridUSA »

Ben net bij de ACT… geweest voor zo’n beach safe. Er lagen er nog volop. Vergeleken met bol echt een koopje voor 6 euro. Bedankt voor de tip, daar gaan we veel plezier van hebben!
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door linda83 »

Heeft iemand ervaring met het ontvangen van fysieke tickets van attractiontickets (IE)? Hoe lang duurt het voordat je het in de brievenbus ontvangt? Ik heb al 18 dagen geleden besteld, maar staat nog steeds op status 'processing'. Nu heb ik geen haast, want we gaan pas in september naar Orlando, maar het duurt wel vrij lang.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Nee, helaas geen ervaring mee. Maar wel dat als je ze een mail stuurt ze heel snel reageren dus ik zou dat even doen ;).
Overigens zijn wij voor de digitale tickets van hun gegaan (Universal .IE en Seaworld/Kennedy .DE) en de tickets werkten gewoon prima.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door linda83 »

Vandaag heb ik het probleem op kunnen lossen via de chat op de website. Blijkbaar had ik nog niet betaald voor de €18 verzendkosten. Ik dacht dat ik dat zag staan en ik was in de veronderstelling dat ik dat had betaald. Dit was dus niet aan mijn order toegevoegd en ik zag ook nergens staan dat ik dat nog verschuldigd was.
Dus mocht iemand dat probleem hebben, controleer vooral de totaalkosten.

Ik denk dat e-tickets sowieso beter is (en een stuk goedkoper), maar mijn vriend die gek is van attractieparken wilde graag de extra items (travel wallet, Disney 50th anniversary tickets).
Meissie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2022, 17:44

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Meissie22 »

Diningplan van Seaworld Aquatica en BushGardens is idd bedroevend! Vond het eten in de parken sowieso niet geweldig. Wij waren wel fan van de refill beker. Eerste aanschaf 23dollar en dan zoveel drinken als je wil. Als je de beker een volgende keer meenam naar een van de aangesloten parken kon je deze voor 6 dollar weer de gehele gebruiken. We zijn 2 keer naar seaworld 2 keer aquatica en 1 keer BushGardens geweest. Dus dat was een prima deal!

Onze 3 kinderen vonden de 2 parken van Universal het allermooiste. Hier was de refill van drinken zelfs goedkoper. Weet helaas de prijs niet meer maar volgens mij iets van 18 dollar
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Belenos »

Wij zijn afgelopen april/mei een kleine twee weken in Orlando en Walt Disney World geweest. Daarvan hebben we 5 nachten geslapen in Disney's Carribean Beach Resort, vervolgens nog een week in een villa in Windsor Hills, een gated community vanwaar we ook nog prima Walt Disney World konden bezoeken. Wij hebben gebruik gemaakt van de Britse actie waarbij je als je zowel hotel (minstens 5 dagen) als je tickets (14 dagen incl memory maker) in één pakket boekte, per dag $ 61 dining credit ontving. Wij verbleven in een moderate resort. Goedkopere resorts kregen $ 36 per dag, duurdere resorts $ 68.

Daarbovenop ontving je nog een giftcard van $ 200. In totaal hadden we $ 505 waarvan we de eerste dagen ons eten hebben kunnen betalen. Pre Corona was deze actie inclusief free dining, dus veel gunstiger. Ook dit jaar is het weer de actie met de dining credit. Deze is boekbaar vanaf 26 mei op de Ierse en Engelse Walt Disney World-website.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Je bedoelt deze sites : https://www.disneyholidays.ie/walt-disney-world/, https://www.disneyholidays.com/walt-disney-world/ en https://www.disneyholidays.co.uk/walt-disney-world/

Daar heb ik in 2016 idd een hele goede deal gehad op Port Orleans mod resort met dining vouchers.
Hier moet je goed weten wanneer je boekt, soms is de deal goed, soms bedroevend.

Maar als je deze bedoelt geef het aan, voeg ik die toe aan de 1e post.

En @Meissie22 , klopt, eten daar NOOOIT meer, wat een zonde van het geld (ook al zat het er bij :D) De refil optie is dan idd beter ook omdat je dus bij de dining geen drinken krijgt behalve als je eten haalt.....
Bij universal is het 12 dollar voor refil voor een dag om de Freestyle bekers te vullen . Tip als je bv ergens een halve dag Universal hebt en geen 12 dollar wilt betalen, uit de Freestyle machines haal je altijd gratis vers water, ook met een andere fles!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Belenos »

Ik bedoel inderdaad deze websites @nwolf. Ze leiden allemaal naar dezelfde omgeving met als verschil dat er ze verschillende doelgroepen bedienen (UK, Ierland, Europa). De Ierse website is voor ons het meest interessant. Ze krijgen namelijk de acties die wij niet krijgen, maar wel gewoon prijzen in euro's, vandaar dat ik het meestal daarbij houd.

www.disneyholidays.ie

Hier is vandaag de jaarlijkse "dining-sale" van start gegaan. Pré corona was dat inclusief gratis dining plan. De actie is nu echter nogal versoberd, waardoor je het met een bepaald dining-tegoed per dag moet doen. Dat is qua waarde een stuk lager dan de actie t/m 2019 was.

The Magic is Yours Package
  • Up to $1,200 Disney Dining & Merchandise Credit
  • Disney 14-Day Magic Ticket for the price of a 7-day for arrival dates in 2023 - including a Memory Maker worth $199!
  • FREE Disney Gift Card per booking, loaded with $200 Disney Spending Money!
  • Two free Tickets to Cirque du Soleil - Drawn to Life
Via deze https://www.disneyholidays.ie/walt-disn ... -2023/085/ kom je direct op de actiepagina uit waar je alle voorwaarden vindt. De actie is alleen geschikt voor mensen die minimaal 5 dagen in een participerend Disney-hotel willen verblijven, gecombineerd met een 14-dagen ticket (wij hebben het dit jaar gecombineerd met een week offsite). De beschikbaarheid is voor onze data niet zo uitgebreid. www.attractiontickets.ie heeft betere beschikbaarheid en biedt de actie ook aan, al zijn de voorwaarden net wat anders. Zo moet je hier minimaal een week verblijven in een Disney-hotel om de $ 200 giftcard te ontvangen.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

@Belenos , de deal is eigenlijk heel slecht geworden idd.

Als ik kijk voor bv 5 dagen met zijn 2en zit je voor 2700,- in het coronada springs (1 van de goedkopere moderate), krijg je wel die 200,- en een voucher voor 70,- per dag om die 5 dagen van te eten, weet niet of iemand de prijzen zo weet, maar forget it dat je dat haalt :D.
Vroeger was het idd een voucher voor ontbijt, middag, avond en 2 snacks per dag, die deal was veel beter.

Maar die prijs alleen al.... 2700,- voor een hotel, en toegang tot alleen disney.... Tickets Disney kosten 550,- en ik snap dat je de experience erbij wilt, maar 2200,- (ok... ok. excl 300 voor eten en 200 om speelgoed te kopen, dus nog 1700,-) is een hoop geld exclusief vliegticket en als je nog wat anders wilt doen.

In vergelijking, de 10 dagen Avanti/Seaworld/Universal/KennedySpace/Autohuur waren samen 3400,- afgelopen vakantie.
Echt jammer dat de deal zo ver terug is gezakt, heb nog gekeken toen ik in 2016 met mijn zoontje en ex ben geweest toen hebben we voor 5 overnachtingen + 100,- voucher + dining plan 1300,- betaald in Port Orleans French Quarters.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Belenos »

Ik krijg van Corona Springs alleen luxe tower rooms te zien. Wellicht dat dit de hoge prijs verklaart. Ik krijg Port Orleans voor € 1650 (5 dagen vanaf 22 april). Nog steeds een flinke verhoging tov wat jij betaalde in 2016, maar al iets meer in de richting. Het gaat om een preferred room, dus als er een standard room beschikbaar komt scheelt dat ook nog wel wat.

Dit jaar betaalden wij € 1250 voor 5 dagen Carribean Beach plus ruim € 2000 voor 14 daagse tickets. Een flinke smak geld, maar ik vond het het wel waard. Voor ons niet iets om elk jaar te doen, dus 2023 slaan we over. Misschien komt er voor 2024 weer een betere actie, omdat de capaciteit in de restaurants dan weer is toegenomen, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking. Een reis zoals jij hem gemaakt hebt lijkt me een mooi alternatief!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Ik heb de beginpost aangepast met de disneydeal pagina!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
diver99
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door diver99 »

weet iemand wat de policy is met betrekking tot het meenemen van eten en drinken naar een disneypark? Uit het verleden weet ik dat de tassen gecontroleerd werden en dat het oogluikend werd toegestaan als het maar niet te veel was. Is dat nog zo?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Pascal »

https://www.disneyworld.eu/faq/parks/o ... and-drink/
Ja, maar als je het niet mag koelen en dan denk ik dat ze bedoelen dat je geen ice packs en/of koelbox/tas mag meedoen zie ik niet wat je met eten en drank kunt gaan doen in Florida met die temperatuur. Muv wat koeken en snoep zonder chocolade.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Ing »

Afgelopen april was ik in Disney en we namen elke dag een rugzakje met eten mee; flesjes water, blikje fris, koekjes, zakje chips, nootjes, crackers, pot pindakaas..

Mocht allemaal mee naar binnen en heeft de hitte prima doorstaan! In de loop van dag kochten we dan nog wel eens wat (en natuurlijk avondeten) en we haalden gratis water bij de restaurants/kiosken. Gewoon vragen om ijswater en je krijgt een bekertje met water met ijs. Is bij al het personeel bekend. Scheelt veel geld en zorgt ervoor dat je goed gehydrateerd blijft!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
diver99
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door diver99 »

het probleem van koelhouden loste wij op door flesjes water in te vriezen en die tussen het andere drinken te stoppen. Hielden het heel lang koud. Maar ik lees inderdaad op de site dat het geen probleem is dus met een groep van 5 scheelt dat wel wat. Uiteraard redt je het niet de hele dag ermee maar de grootste dorst is dan wel gelest
Gebruikersavatar
betsy
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door betsy »

Iemand nog een tip voor de beste prijs voor 1 dag Hollywood Studios tickets (Orlando)? Bijna Overal zijn het meerdaagse of combo tickets..
Dank je!
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

hey betsy, de enige site die ze verkoopt is undercovertourist.... Maar verwacht wel dat ze duur zijn, 1 dag toegang is de hoofdprijs.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Zedro »

Hoi Allemaal,

Heeft iemand ervaring met die I drive trolley?
Parkeren bij een mall en dan met de trolley naar universal?

Groet,
Zed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer