Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Ja, ik gebruik de Trolley ieder jaar maar vond het afgelopen Mei wel minder dan voorheen eerlijk gezegd.

- Op de Red line reden maar 2 bussen waardoor de wachttijd soms opliep tot een half uur!
- Op de Green line reden er 4, maar ook daar was de wachttijd lang.
- Je mag officieel niet parkeren bij een Wallmart/Outlet/etc. maar daar wordt niet tot weinig op gecontroleerd, tip hier parkeer bij een kleine Supermarkt of vlak bij de eye of Orlando en spring daar op de I drive, daar is 0 controle op of je wel/niet ergens naartoe gaat.

Overall heb ik er iedere dag best veel gebruik van gemaakt en had ook de 7 dagen unlimited reizen optie genomen. Op zich dus wel tevreden, maar je moet een beetje mazzel hebben en niet verwachten dat ieder kwartier een bus komt, via de site kun je wel goed zien waar ze zijn en of ze in de buurt zijn en hoe lang het nog duurt voor ze bij je stop aankomen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door linda83 »

Vandaag teruggekomen van 2 weken Orlando. Ik was uiteindelijk wel blij dat we gekozen hebben voor de flexibiliteit van het 14-dagen ticket (Orlando Freedom Ticket via attractiontickets.ie). Het weer was vrij onstabiel en erg warm (bijna elke dag 32 graden en bijna dagelijks wel flinke buien eind middag/avond), maar ook relatief rustig waardoor je geen volle dagen hoefde te maken in de pretparken. Hierdoor hebben we maar een paar keer wat gegeten in de pretparken.
Uiteindelijk hebben we nergens echt langer dan een uur hoeven wachten. Zelfs voor Star Wars Rise of the resistance hebben we maar 2x een uur gewacht. Natuurlijk moet je dit ook wel handig plannen: doe eerst andere attracties voordat je naar de hoofdattractie of populairste attractie gaat.
We hadden wel early entry omdat we in een Universal hotel sliepen, maar uiteindelijk hebben we hier maar 1x gebruik van gemaakt. Iedereen gaat toch naar Hagrid's toe en Velocicoaster was nooit lang wachten (niet langer dan 35 min). Ik denk dat dit wat meer effect zal hebben wanneer het drukker is in de parken.

De crowd calendar is ook wel handig om te gebruiken: https://www.undercovertourist.com/orlan ... -calendar/

Seawold en Busch Gardens deden we doordeweeks en waren gewoon uitgestorven. Wat wel irritant was dat rugzakken verplicht in kluisjes gedaan moesten worden. Op zich niet een probleem, maar dit was niet gratis (2 dollar voor 2 uur of 10 dollar per dag). Als we dit van tevoren wisten hadden we de rugzakken niet meegenomen, maar met die hitte wil je wel drinken/bidon mee hebben. We waren met z'n vieren en hebben ons vervolgens gewoon opgesplitst en maakten foto's van elkaar in de achtbanen bij Busch Gardens.

Star Wars Rise of the Resistance vond ik wel de meest indrukwekkende attractie. Verder is Guardians of de Galaxy ook tof (ik heb nog steeds 'One way or another' van Blondie in m'n hoofd). Beste pretpark vond ik Universal Island of Adventures. Dat is toch wel het meest compleet vind ik.

Voor Guardians of the Galaxy (Epcot) was een virtual queue. Hierbij moet je gebruik maken van de app om dit te reserveren en je kunt hier maar 1x gebruik van maken per dag. De regels zijn wel simpel: je moet een reservering hebben voor het betreffende Disney park en stipt om 7 uur klaar zitten. Om 7:05 ben je al te laat. Verder kun je vervolgens na 13:00 ook in de virtual queue komen als je in het park zelf bent. Dit was ons ook gelukt toen we gebruik maakten van de parkhopper en rond 2 uur 's middags Epcott binnen kwamen. Toen konden we rond 18:00 de attractie in.
Disney doet dit wel vaker voor nieuwe attracties, maar dat vind ik wel goed. Zo maakt iedereen wel een kans en hoef je niet uren te wachten of extra geld te betalen.

Nog een tip voor gratis frisdrank in Epcot: Club Cool. Hierbij kun je gratis drankjes uitproberen vanuit de hele wereld, gesponsord door Coca Cola.
https://www.disneyworld.eu/shops/epcot/club-cool/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

Ik ben aan het oriënteren op tickets voor de zomervakantie; ik zie veel 14 dagen unlimited combi tickets. Zijn die er ook voor 7 dagen?
Wij willen naar Seaworld, Busch Gardens, Universal Island of Adventure en naar Kennedy Space centre. Wat ik nu zie is dat ik dan een combideal kan krijgen voor Seaworld en Busch Gardens (en dan kun je ook naar dat waterpark Aquatica) , maar dat ik dan los tickets moet kopen voor universal en Kennedy Space centre. Dat is jammer, zie ik het iets over het hoofd? Of ik moet de 14 dagen Orlando freedom pass kopen, maar dan moet je alsnog een los kaartje voor Kennedy Spance Centre hebben. Wat een prijzen trouwens! Die 14 dagen unlimited pass kost gewoon ruim 1000 euro p.p, dus dat wordt hem sowieso niet.

Als ik de 4 parken wil doen die ik hier boven schets, dan kom ik voor 4 personen op bijna 1500 euro en kun je ze 1x bezoeken. Ik heb toch het gevoel dat ik niet goed kijk, want dat is toch wel een smak geld. Aan de andere kant, in 2019 betaalden we ook al 100 dollar p.p. voor universal Los Angeles. Dus het zal toch wel kloppen.

Maar mocht iemand een leuke combideal weten voor de 4 genoemde parken dan hoor ik het graag :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Voor de parken die jij noemt, zal er geen combipas bestaan, denk ik. Ben het tenminste nog nooit tegen gekomen.
Wij hadden dit jaar inderdaad ook de combi 14-daagde pas Seaworld/Busch Gardens/Aquatica/Adventure Island (waterpark). Maar dan mag je wel zo vaak als je wilt naar de genoemde parken én je hebt gratis parkeren. En aangezien dat ook al §30 per keer is, was dat voor ons een goede deal (wij zaten ook een week bij Tampa, dus zijn twee keer naar Busch Gardens geweest).
Aquatica was ook leuk, Adventure Island wat minder (veel gesloten).
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

Dank je josea; universal island of adventure moeten we dan nog even bekijken. Jongste wil daar heel graag heen; zal eens kijken of op de website aangegeven staat wanneer welke attracties gesloten zijn. De 14 dagen pas gaan we niet doen; we willen eerst een week naar New York/Washington en hebben dan nog 2 weken voor Florida, waarvan 1 in Orlando; daarom 4 parken, allen 1 dag.
Moet wel zeggen dat we er uberhaupt nog niet helemaal uit zijn: bij de 2 reizen naar West Usa was het yes! gevoel er meteen; nu moet dat bij man en mij nog komen; beetje bang dat het na 2 van die geweldige reizen tegen gaat vallen ofzo...
Onzin denk ik.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Kletskous »

Volgens mij is zoiets er inderdaad niet. Daar heb ik destijds ook naar gezocht.
Ik vond het ook erg duur allemaal. Uiteindelijk ook om die reden (je kunt nu eenmaal niet alles, het blijft toch ook keuzes maken) alleen de Seaworld combipass gedaan voor 14 dg inclusief parkeren. En een dag naar Kennedy Space Center. En dat was helemaal prima. Het is ook erg warm dus pretparkdagen zijn dan best wel intensief en vermoeiend.

Zou je dat nu doen dan ben je ongeveer kwijt:
- Seaworld 14 dagen onbeperkt combi 195,- p.p.
- Kennedy Space Center 72,- p.p.
Totaal nog zo’n € 1.068,=.

Wat een prijsverschil inmiddels trouwens!
Wij betaalden voor die pas in 2019 geleden nog € 128,= p.p.
En in 2017 was het totaal € 675,= voor dat pakket + KSC. Nu dus zowat verdubbeld :o

Hoewel wij er ook geen 14 dagen waren in Florida, vond ik het onbeperkte wel fijn (en gratis parkeren!). Want er zijn nog al eens flinke regenbuien en met onweer in die periode en dan sluit alles. En hoe lang…..?? Dat kan uren duren. Dan kun je dus ervoor kiezen iets anders te gaan doen buiten het park (bv shoppen of terug naar de villa) en een andere keer weer terugkomen (al is het een halve dag).

Succes met kiezen!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

Dank Kletskous, helder. Universal komt er dan ook nog bij, dus 1500 euro zijn we zo verder. Pfff, ik vind het lastig. Iets in mij is nog niet 100% overtuigd dat Florida het voor ons is; ook ivm regen/orkaanseizoen dan.
Ik word een beetje gek van mezelf want ik kijk ondertussen ook naar Thailand, en man opperde Zuid Afrika ook nog, dus ik weet het even niet haha.
Luxe probleem natuurlijk. Het allerliefst vliegen man en ik na New York/Washington door naar West Canada maar campers zijn echt niet te betalen daar volgend jaar en bovendien trekt het de pubers niet. En auto met hotels is nog duurder, daar ben ik wel achter sinds we 3 nachten in Las Vegas in een hotel zaten deze zomer; toen hebben we in 3 dagen echt veel uitgegeven aan eten; broodje bij de subway in de ochtend was al 50 dollar voor ons vieren; lunch sloegen we over en uiteten in de avond was zo 180 dollar en dan deden we echt niet gek. Dus voor Florida kijk ik in elk geval naar een hotel met eigen kookgelegenheid. Niet te doen anders. Ik ga weer reisverslagen lezen :-) Ik hoop eind van de maand de knoop door te hakken. Tickets zijn trouwens echt vriendelijk geprijsd; rond de 500 euro (zonder koffer)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Kletskous »

Thailand was ook een van mijn opties. Maar die ticketprijzen zijn nou net niet meer leuk. Dik 1000,- á 1100,= pp.
En ook daar is alles duurder geworden. Ik had daarvoor ook al een route en bijhorende kostenberekening gemaakt (wat random hotels ingevuld op Booking etc.) en daar kom ik voor 3 weken met 4 personen ook al (incl.alles) rond de € 10.000,= uit.
Niet grappig meer voor een Aziatisch land waar je “vroeger” toch goedkoop een mooie verre reis kon maken voor rond de € 5.000-7.000,-

Maar als Florida niet ‘goed’ voelt, zou ik eerlijk gezegd toch iets anders kiezen. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar zulke reizen zijn toch kostbaar en dan zou ik toch graag ergens heen gaan wat je echt graag wil.
En nog een optie: combineren met een paar dagen cruise naar de Bahama’s maakt het wel weer bijzonder. Een combinatie met New York - Washington - Florida pretparken/natuur - cruise is wel tof ! je kunt er ook nog Niagara Falls tussen voegen na New York en vanaf die kant naar Florida vliegen.
En Florida ipv een hotel lekker voor een villa kiezen hoor, zo’n geweldig gevoel met eigen zwembad etc.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

Klopt, tickets naar Thailand zijn erg duur nu. In 2017 hebben we voor ruim 5000 euro 3 weken door Maleisie/Borneo/Singapore gereisd. Nu niet meer voor te stellen. Toen had ik tickets voor 500 p.p en eten was spotgoedkoop. Accomodatie ook.
De pubers vinden Florida wel geweldig en aangezien ze nu nog mee gaan willen man en ik ook best wat schipperen en onze wensen een beetje parkeren. En ook wij vinden dit reisidee leuk hoor (New York-Washington-Florida); maar het staat niet op nummer 1 voor ons. Wel voor de pubers en naar die wensen wil ik ook luisteren. Een bestemming kiezen waarvan ik weet dat het de pubers niet zo trekt wordt ook niet gezellig ;-)
Als we nu voor Florida gaan hopen we in 2024 naar West Canada te gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Voor Florida is een villa echt super, zeker met de pubers. Eigen zwembad, luxe keuken, meerdere badkamers…. Misschien heb je nog wat aan ons blog van afgelopen mei, toen we er met onze kinderen twee weken waren.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door paulr »

@jill1234 , Tja... het is echt niet normaal meer he... Kijk je eerst naar een camper in Canada en die blijkt duur, dan ben je vervolgens 2000,- euro aan entreekaartjes Florida kwijt ! En Florida zónder Universal of Disney en andere parken is geen Florida vakantie. Ik snap je overweging voor een andere bestemming....
Ik heb de prijzen Zuid Afrika (nog) niet bekeken, maar weet wel dat we (nét voor Corona) ook al voordeliger uit waren voor 3-4 weken ZA dan naar de USA. Starten in JNB, dan naar DUR, vliegen naar PLZ en dan rijden naar CPT kan prima in 3 weken ! En dan safari's in Kruger, Swaziland, Hluhluwe en Addo. Afsluiten in de regio Kaapstad. Dan heb je een prachtige reis die denk ik in deze tijd voordeliger is dan USA... Het overwegen waard....
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

haha dat klopt! Zuid Afrika gaan we ook eens nader onderzoeken; daar is man erg enthousiast over; ik ook, maar moet nog uitzoeken of dat wel veilig is om prive rond te reizen zonder gids. Vast wel, anders zouden reisorganisaties dat niet aanbieden neem ik aan :-)
Maar alles ligt dus nog open; keuzes keuzes keuzes.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door paulr »

Zuid Afrika is geen Kenia,Tanzania of ander oost Afrikaans land. Daar kun je beter met gids reizen. Ook voor ZA zijn veel reisverhalen van mensen te vinden op het web. Lees die eens. Wij zijn 2 x van JNB naar CPT gereden en hebben alles zelf geregeld, zoals je het ook in de USA kan regelen. Maak dus je eigen route, boek zelf de leukste acco’s en safari’s. Ook vluchten en auto zoals je dat gewend bent. Wellicht daar het beste Sunnycars voor gebruiken ivm alle verzekeringen en zekerheden. Ook in ZA heb je een nationale parken site waar je accommodaties kan boeken + gidsen/safari. Hotels onderweg via Booking.com of bij voorkeur direct boeken.
Ga je geen spijt van krijgen !
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

Dank je! Ik ga het eens bekijken! Zal anders een topic hierover op de juiste plek openen, want ga nu wel erg offtopic hier :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Kletskous »

Ik had even gauw gekeken naar tickets voor de route die je schetst @paulr maar die liggen ook op 1.000-1100 euro p.p.
Maar dat was even een snelle check uit nieuwsgierigheid, misschien als je andere routes plant of alleen een retourtje het iets leuker geprijsd is.

(maar goed, zoals in het andere topic gezegd, wordt het voor ons in 2023 sowieso nu geen verre reis dus ik hoef niet te zoeken verder).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door paulr »

Dat klopt ! tickets naar ZA zijn net als naar de rest van de wereld op dit moment niet voordelig. Maar zo'n reis kost meer dan een ticket ! Stel dat je 200-300 euro uitspaart (of duurder uit bent) voor het vliegticket, maar auto, acco, eten en excursies/aktiviteiten zijn goedkoper... Iedereen start met een ticketprijs, maar 200 euro verschil op een totale reis van zeg 3000,- euro is niet zo heel veel...
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door linda83 »

jill1234 schreef:
09 okt 2022, 18:33
Dank je josea; universal island of adventure moeten we dan nog even bekijken. Jongste wil daar heel graag heen; zal eens kijken of op de website aangegeven staat wanneer welke attracties gesloten zijn.
Ik vrees dat er een verwarring is tussen het waterpark Adventure island (het waterpark van Busch Gardens) en Universal Islands of Adventures. Er is bij Universal 1 klein gedeelte wat afgezet is vanwege verbouwing, maar alles is gewoon open. Attracties zijn hooguit tijdelijk dicht vanwege weer.
Mocht je willen kiezen tussen combitickets van Universal of Seaworld/Busch gardens zou ik zelf voor Universal gaan. Zo groot is Seaworld niet en we hadden het ook wel na een dagdeel gezien.
Dagtickets zijn ook voor Universal erg duur, dus heb je een combiticket er vrij snel uit als je meerdere dagen gaat.

Uiteindelijk ligt het er vooral aan wat je prioriteiten/voorkeuren zijn wat betreft pretparken in Orlando (alleen achtbanen of ook andere attracties etc)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door jill1234 »

Dank voor je reactie! We hebben besloten niet naar Florida te gaan komende zomer, maar een camperreis in het Noord Oosten te maken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Nadine__
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2022, 20:15

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Nadine__ »

Hoi, heel behulpzaam al die informatie, maar toch nog een vraagje! Die Ierse variant van de attraction website geeft aan dat het alleen voor ieren/uk klanten is. Heeft iemand ervaring met boeken via die site?
Zij hebben voor ons de beste deal, maar aangezien het een behoorlijk geld bedrag is, zou ik graag zeker willen weten dat het toegestaan is en niet dat je bijv aan de poort geweigerd wordt oid..
linda83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mei 2022, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door linda83 »

Recent tickets gebruikt die ik via de Ierse site had gekocht. Geen enkel probleem en nergens een paspoort laten zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer