Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Nu ik al een tijdje hier op het forum zit en veel heb geleerd, dacht ik laat ik eens iets bijdragen waar hopelijk iedereen wat aan heeft.
Deze post is speciaal gericht op de pretparken, zodat iedereen een mooi overzicht heeft van:

Welke grote pretparken zijn er in Florida?
Waterparken?
Waar koop ik de tickets en waar moet ik op letten?
Hoe kom ik er achter wanneer het druk of rustig is in een pretpark?
Wat als ik extra wil betalen om eerder in attracties te kunnen (fastpasses)?
Wat zijn de opties voor dining deals?
Parkeren ... pffff ... wat een geld!
Youtube vloggers die je leuke tips geven voor de parken.

Allereerst welke grote parken kent Florida (en nog meer precies de regio Orlando): Verder kent Florida ook nog Gatorland, Pirate Cove midget golf, etc. Maar bovenstaande lijst is toch echt de top qua parken in Florida.

Waterparken?
In Florida heb je vanwege het weer veel zwempretparken . Deze enorme zwembaden met lazy rivers, glijbanen, golfbaden, zwemmen met dieren, etc. zijn echt een hele happening voor wanneer je in Florida bent en niet eens zo gek duur. Voor vaak de de helft van de prijs van een pretpark heb je een leuke, unieke en relaxte dag zwemmen. Dit zijn heerlijke uitjes wanneer je net bent geland en toch net iets meer wilt doen dan aan het zwembad bij je hotel hangen.

De grootste parken zijn: De waterparken staan er echt om bekend redelijk duur te zijn voor de kluisjes en dit kan oplopen tot 30 dollar per dag.
Nu kun je denken "mijn spullen liggen dan wel veilig" maar er zijn ook veel Amerikanen die hun spullen gewoon open en bloot laten liggen. Gezien ik mijn CC, pasjes, telefoon, etc. mee neem naar zo'n park wil ik absoluut geen risico nemen, maar voel er ook weinig voor om veel geld aan kluisjes uit te geven.
Van een vlogger over waterparken heb ik een hele handige oplossing gezien waar ik bij ieder park gebruik van heb gemaakt :
safe.jpg
safe.jpg (34.43 KiB) 13151 keer bekeken
Dit is een beachsafe die je overal kunt kopen voor rond de 15 euro (amazon, bol, etc.) of als je geluk hebt bij een ACT... filiaal in de buurt voor rond de 6 euro. Die laatste hebben wij gebruikt en was echt ideaal, je doet je spullen er in, maakt de kabel vast aan je strandstoel/bed (uiteraard kies je een plek die goed zichtbaar of druk is), doet de kabel in de safe, draait de code weg en klaar! Er zijn meer Amerikanen die dit ook gebruiken dus ze kijken echt niet raar als je aan komt met zo'n ding. Wij hadden wel de handdoeken er bovenop gelegd zodat je de safe ook niet met het blote oog zag liggen, maar werkte echt. In 10 dagen zijn wij 4 keer naar een waterpark geweest, dus reken maar uit wat de besparing is, ook voor toekomstige vakanties. ;)

Waar koop ik de tickets en waar moet ik op letten?
Voor tickets voor de verschillende parken heb je meerdere opties. Uiteraard kun je ze bij de parken zelf boeken, maar vaak is dit niet het meest voordelig en is kopen via een 3rd party voordeliger.
Het is ook verstandig om te bedenken wat je precies wilt doen in Orlando. Wil je echt alleen naar Disney en wil je 7 dagen worden ondergedompeld in de magie van "The House of the Mouse" dan is het vaak voordelig om op een Disneyresort te blijven met gratis shuttle's, gratis dining deals, vouchers voor gifts, etc.

Zo zijn er op vaste momenten in het jaar (zo eind mei en ik dacht oktober) deals te vinden voor Disney op de site
https://www.disneyholidays.ie/walt-disney-world/
Zo is er in 2022 de deal :
Up to $1,200 Disney Dining & Merchandise Credit
Disney 14-Day Magic Ticket for the price of a 7-day for arrival dates in 2023 - including a Memory Maker worth $199!
$200 Disney Spending Money
Tickets to Cirque du Soleil - Drawn to Life

Dit schijnt ook het geval te zijn voor Universal, al heb ik daar zelf nooit naar gekeken. Hou de deals in de gaten.




Voordelen die altijd voorbij komen (en dus ook interessant kunnen zijn) :
- Gratis Shuttle diensten naar de parken.
- Korting/gratis Xpresspas/ fastpass tickets
- Early hour admission in de parken.
- Laat je aankopen bezorgen naar je hotel of je kamer.

Mocht je meerdere pretparken willen bezoeken dan alleen Disney of Universal, dan wordt het een ander verhaal.
Een aantal sites bieden tickets aan voor alle pretparken voor 14 dagen en vaak is dit stukken goedkoper dan de tickets los te kopen. Ook hier heb je speciale deals zoals adults for kids price.
Het loont ook zeker alle sites te bezoeken als je kaartjes wilt kopen. Zo was mijn ticket voor Seaworld/Busch Gardens/Aquatica, inclusief dining deal het goedkoopst op attractionticketsdirect.de terwijl die deal op attractionticketsdirect.ie niet eens bestond.
Voor Disneyworld als je maar 1 dag wilt gaan kun je ze eigenlijk alleen maar op undercovertourist.com kopen en niet op een van de andere sites. Het loont dus echt op verschillende sites te kijken, en daarbij op de verschillende talen zelfs.

De grootste betrouwbare sites voor tickets zijn: Daarnaast (als je werkgever hierbij aangesloten is) kun je kaartjes met korting kopen op www.benefitsatwork.eu , hier kan de korting soms tot 15% oplopen.

Het loont echt om wat research te doen en een kleine planning te maken, al helemaal omdat bij sommige parken zoals Disney er een datum moet worden gereserveerd om binnen te komen.

Hoe kom ik er achter wanneer het druk of rustig is in een pretpark?
Het begint met gezond verstand. neem bv de Efteling. Ga je op maandag/dinsdag/woensdag buiten de vakantieperiodes, dan is het vaak lekker rustig en kun je doen wat je wilt. Het is wel zo dat het park eerder dicht gaat dan in de weekenden en de sfeer toch anders is in een rustig park. Dit is voor de pretparken in de US niet anders. Amerikanen gaan wel naar pretparken als vakantie dus in de echte vakantieperiodes zie je ook enorme pieken in bezoek. Hou dus rekening met vakantieperiodes voor scholen, dan kan het echt stukken drukker worden.
Mocht je je toch afvragen hoe druk het is, of het kan worden, download altijd de apps van de parken. Daarin staat ook de verwachte en actuele drukte die je kunt verwachten tijdens je bezoek.
Twee andere goede sites : Hoe voorkom ik dat ik uren in de rij sta (fastpasses)?
Hier wordt het tricky, er zijn namelijk veel opties in de parken zelf, Disney heeft Genie en Genie+, Universal heeft de Express pass, etc.
Advies hier, kijk naar hoe druk het gaat worden, hoe lang heb je geduld, hoeveel wil je op een dag doen, etc.
Persoonlijk ben ik geen fan van deze "deals" en kun je genoeg uit je dag halen zonder, zolang je maar niet de drive hebt om alles te moeten doen!
De prijs varieert van 25 tot 75 dollar voor een dag p/p en bij Disney moet je zelfs los bijbetalen bij sommige attracties los van de deal. De top attracties kosten je vaak 5 tot 20 dollar p/'p extra en zitten niet in je genie+, zo kan een toch al duur dagje voor 4 ineens enorm duur worden zonder dat je het echt door hebt.
Mijn advies, kijk hoe de dag loopt en hoe snel het park vol stroomt in de ochtend. Wordt het echt heel druk, koop je alsnog een Express pass/Genie+, het kan vaak nog de hele ochtend en hoef je niet van te voren te kopen! Ik heb echt meegemaakt in Island of Adventures dat de rij voor Express pass net zo lang was als de gewone en dan is het toch echt geld over de balk.
Doe ook je research met de crowd calenders!
Het meest complexe systeem is de Genie bij Disney, meer uitleg hierover vindt je in deze blog :
https://www.undercovertourist.com/blog/ ... genie-faq/

Wat zijn de opties voor dining deals?
Verschillende parken bieden verschillende dining deals aan en meestal zijn ze gekoppeld aan een resort en kun je ze niet los kopen als je naar de parken gaat. Op zich geen probleem, maar wat kan dan wel?
  • Disney - eerlijk voor Disney heb ik echt geen idee wat ze nu nog wel/niet aanbieden en het veranderd ook constant, maar ik dacht refillable mugs en popcorn nu nog
  • Universal - helaas zijn ze gestopt met de dining deals, die best goed was als je wist waar je wat moest halen, nu hebben ze nog refillable mugs, reffilable popcorn en de coca cola freestyle. Die freestyle is echt een uitkomst, je koopt een beker, en daarmee krijg je de hele dag gratis frisdrank en sappen. De dag erop betaal je 12 dollar en je kunt weer de hele dag drinken. Trust me, dit haal je er op een dag makkelijk uit!

    TIP: Ben je klaar met Frisdrank, of heb je een klein flesje KC go meegenomen (ranja) dan kun je iedere beker ook gratis vullen met water bij deze machines!! Veel mensen weten dit niet dus maak er gebruik van wanneer je kunt!

    Wil je er meer over weten, kijk dit filmpje eens:

  • Seaworld - heeft ook de optie voor refills, maar daar bovenop een all day dining deal, iedere 1 1/2 uur mag je een voorgerecht, hoofdgerecht, drinken en een toetje halen bij de meeste restaurants. Dit geldt ook voor Busch Gardens en Aquatica. Ik lees dat het echt voordelig kan zijn als je minimaal 2x per dag eet (ontbijt + lunch) en een beetje stevig eet. ;), wij waren er geen fan van, 1 1/2 uur is lang als je ook geen drinken krijgt tussendoor en het eten is veelal of kurkdroog, of veel en veel te vet. Ieder zijn ding maar kijk eerst goed wat er op het menu staat. Ook is er in de parken veel dicht buiten het hoofdseizoen om wat zorgt voor lange rijen en minder keus.
Parkeren.... pffff.... wat een geld!
Parkeren bij de pretparken is ... echt duur vergeleken met Nederland. 25 tot 35 dollar om je auto in de zon te mogen zetten is heel normaal. Maar hoe kun je hier voordelig mee omgaan. Er zijn een paar opties die echt goed werken.
  • Laat je auto staan en pak een Uber - helemaal ingeburgerd in Orlando en vaak niet meer dan 15 dollar als je een beetje in de buurt zit, zo niet zet je je auto bij de Walmart in de buurt en pak je alsnog de Uber vanaf daar! (eigen risico).
  • Sommige hotels hebben gratis shuttles van en naar een park, maak hier gebruik van!
  • Je kunt je auto ook bij de outlet's of bij een halte in de buurt van de IRIDE-trolley zetten en dan naar de parken, maar dit is echt op eigen risico, gezien ze weten dat mensen dit doen en het dus eigenlijk niet mag. (eigen risico dus)
  • En of je echt niet die 25 dollar wilt betalen voor parkeren bij Disney ... Je kunt bij Springs parkeren, de bus naar een resort pakken, en daar de bus naar een park pakken. Maar dat kost wel zoveel tijd en gedoe dat ik het nooit zou doen op vakantie.
Maar wat als ik wat wil zien voor ik ga?
Er zijn heel veel vloggers die filmpjes maken van de parken, maar mijn echte favorieten met leuke tips en tricks zijn toch echt:


BONUS
Kijk goed op de Kalender bij Kennedy Space Center, meestal denk je er is toch niks te doen maar als er toevallig een lancering is (en SpaceX lanceert 2 x per maand!) dan kun je dat ook nog meepikken! Kijk wel regelmatig ook gedurende de reis, onze lancering werd echt 5 dagen voor de lancering pas op de site gezet gezien het een SpaceX eigen lancering is en niet via NASA loopt mag dat dus kennelijk. Mooie bijvangst is dat een SpaceX lancering vanaf de tribune bij het kaartje inbegrepen is, terwijl als het een NASA launch is je snel tot 250,- per kaartje betaald.
Het is het zeker meer dan waard maar zorg dat je op tijd bent voor goede plekken!
https://www.kennedyspacecenter.com/laun ... 20Launches
20220429_172725.jpg
Er is ook een nieuw park in aanbouw voor wie nieuwsgierig is wat er in 2025 gaat komen hier alvast een sneak peak (update 10-10-23) :





Bovenstaande lijst heeft mij altijd geholpen met de keuzes maken, en het leek me ook meteen een leuk topic voor ervaringen, vragen, opmerkingen of wat dan ook. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben in de zoektocht naar de leukste pretparken voor een leuke prijs op een leuke dag!
Laatst gewijzigd door nwolf op 04 feb 2024, 19:19, 24 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Themepark Heaven Florida

Bericht door asv60 »

Wow, wat goed dat je dit allemaal zo uitgebreid hebt neergezet. Heel handig!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themepark Heaven Florida.

Bericht door BonnyR »

Mooi overzicht. Misschien toch een andere titel? Mijn eerste reactie was Themepark Heaven...die ken ik niet. :P
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Themepark Heaven Florida.

Bericht door ADE01 »

Netjes. Misschien kun je de voordelen toevoegen van overnachten op de resorts van de parken? Volgens mij geven zowel Universal als Disney voordelen wanneer je bij hen verblijft, bijvoorbeeld eerder en langer open. Vooral het Disney resort is echt mega groot en je kunt er van alles doen. Qua transport zijn er ook allerlei opties en heb je geen auto nodig.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themepark Heaven Florida.

Bericht door nwolf »

BonnyR schreef:
09 apr 2022, 14:40
Mooi overzicht. Misschien toch een andere titel? Mijn eerste reactie was Themepark Heaven...die ken ik niet. :P
Done ;)

en @ADE01 , ik zal er morgen eens wat tijd in steken, idee was ook om het naar behoefte uit te breiden, maar ik hou ook niemand tegen met de juiste info te komen ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat.

Bericht door Ing »

Leuke post!

Even ter aanvulling op de crowd calenders. In 2022 is er eigenlijk geen peil te trekken op de drukte en kun je niet uitgaan van de crowd calenders, je moet er vanuit gaan; het is altijd druk.

Een voorbeeld. Ik ga eind april en in de crowd calenders zijn dat 'rustige dagen' (3 uit 10), maar in Disney zijn voor de meeste parken de reserveringen al 'op' voor die dagen. Dat worden dus geen rustige dagen :(

Tip voor het volgen van de wachtttijden en de historie daarvan: https://wdwpassport.com/wait-times
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat.

Bericht door nwolf »

True, maar sommige dingen kloppen nog wel (als je de vloggers volgt ;)) en dat is dat met name de ma/di/wo rustiger is als er geen vakanties zijn.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Anne85
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat.

Bericht door Anne85 »

Goedemorgen,

Kun je bij Disney geen tickets bij de kassa kopen 😱?
De dagen die wij willen gaan zijn namelijk niet meer beschikbaar op de aangegeven websites. Ook niet via Disney zelf
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat.

Bericht door nwolf »

Je zou ze eens kunnen bellen, maar ik vrees het niet voor je : https://www.disneyworld.co.uk/experienc ... ervations/
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat.

Bericht door Ing »

@Anne85 check ook even of er überhaupt nog beschikbaarheid is om te reserveren:

https://www.disneyworld.eu/availability ... nt=tickets
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat.

Bericht door kevin123 »

Voor degene die via hun werk een account hebben bij benefitsatwork.eu. Daar staat een kortingscode van 15% voor getyourguide. Hier kun je dus goedkope Disney en Universal tickets kopen.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

toegevoegd Kevin, thnx
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door pukvg »

Wat zou de beste tijd zijn om vlucht en hotel te boeken voor begin januari tijdens het rundisney weekend 2023? Momenteel zijn er weinig aanbiedingen voor zover ik zie, zouden die nog komen of is dat onwaarschijnlijk door de grote drukte die er is sinds corona?
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door habbekuk »

nwolf schreef:
08 apr 2022, 20:50

De grootste betrouwbare sites voor tickets zijn: Daarnaast (als je werkgever hierbij aangesloten is) kun je kaartjes met korting kopen op www.benefitsatwork.eu , hier kan de korting soms tot 15% oplopen.
Handig nwolf :-)

Volgens mij komen de bekende website als attractionticket. de, ie uit op een andere com website om te kopen en de
co.uk website doet het bij mij niet in 3 browsers. Normaal had je zeker prijs verschil bij de verschillende maar dat
zal mogelijk niet meer zo zijn?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Linkjes zijn aangepast!

En dat ze hetzelfde zijn is al een tijdje zo maar de deals zijn toch echt verschillend.
Check maar eens voor Disney, waar de UK en IE site alleen 7 of 14 dagen aanbieden, biedt de duitse ook losse dagen aan.
Hetzelfde voor Seaworld, de deal die ik heb (50,- p/p inclusief All Day Dining) stond alleen op de duitse site.

De aanbiedingen die ze allemaal hebben zijn ongeveer dezelde prijs, maar ze bieden niet allemaal hetzelfde aan (waarom.... Geen idee :D)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

pukvg schreef:
18 apr 2022, 12:04
Wat zou de beste tijd zijn om vlucht en hotel te boeken voor begin januari tijdens het rundisney weekend 2023? Momenteel zijn er weinig aanbiedingen voor zover ik zie, zouden die nog komen of is dat onwaarschijnlijk door de grote drukte die er is sinds corona?
Valt geen pijl meer op te trekken helaas, alles is zo anders geworden sinds Corona....
Meestal kwamen de goede disneydeals zo een beetje na de zomervakantie, maar of dat nu nog steeds zo is durf ik niet te zeggen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door habbekuk »

Ahaa duidelijk nwolf thx voor je overzicht :clap:
Mave
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2019, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door Mave »

Ik kijk altijd TheTimTracker en RixFlix maar ThePughTwo ken ik nog niet, dus gelijk even geabonneerd :thumbup:
In 2019 hebben we gebruik gemaakt van de 14 daagse pas, onbeperkte entree 3 parken Universal van American Estates. Dat is ons goed bevallen.
Op dit moment zijn we aan het kijken of het nog lukt om voor twee weken Cabana Bay resort te boeken. Wij gaan zeker weer de 14 daagse pas bestellen als we gaan.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door nwolf »

Have fun!
Wij zijn net terug en hebben ons geweldig vermaakt, de dining deals van Seaworld/Aquatica/Busch gardens zou ik nooit meer doen, maar verder een top vakantie.
Wat is Islands of adventure beter geworden met de 2 coasters erbij, echt een volwaardig park nu, Hagrids is zeker leuk, maar onze echte favoriet is de velocicoaster!!!!! Met afstand de beste achtbaan die we ooit hebben gedaan!
20220427_150801.jpg
Ik kan deze post ook bijwerken met wat ervaringen (buiten Disney) dus shoot als je vragen hebt of nog iets wilt toevoegen aan bovenstaande!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat. (samenvatting in 1e post)

Bericht door josea »

Nee, geen dining deal meer? Vond je het eten in Seaworld e.d. ook zo eenzijdig en beroerd?
Wij waren er ook niet over te spreken (duur ook!) dus hebben maar één keer iets gegeten daar en dat was meteen genoeg. Dat is bij Disney echt beter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer