Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Wij vonden Volcano Bay echt de moeite waard en zijn daar met name het meeste nog naartoe gegaan.
Maar alles is een overweging en 300,- is nog steeds serieus geld ;)
Laatst gewijzigd door nwolf op 12 sep 2023, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door snagh »

Mijn partner en ik willen tijdens onze reis door Florida een park bezoeken. Welke raden jullie aan als je maar 1 dag gaat? We vinden Disney wel leuk, maar is geen must. Houden beiden van thrill en zijn al eens in Disney Paris geweest. Voor Universal gaan of is Magic Kingdom echt de moeite waard?
Gebruikersavatar
Belenos
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Belenos »

Dat is nogal persoonlijk, maar als thrillrides belangrijk voor je zijn, zou ik die ene dag niet in MK doorbrengen. Ik heb de nieuwe Tron-achtbaam zelf nog niet gedaan, maar veel meer thrill dan dat ga je in MK niet vinden. Universal Islands of Adventure is met de nieuwe Velocicoaster zeker een aanrader, maar ook Seaworld en Bush Gardens (in Tampa) hebben een aantal zeer gave rollercoasters. SeaWorld noemt zichzelf niet voor niets de Coaster Capital van Orlando. Bush Gardens heeft er volgens mij nog meer.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Klopt SeaWorld is goed te doen! Busch Gardens vond ik wel wat achterhaald, ook qua coasters eerlijk gezegd. De sfeer in het park was ook minder.
Seaworld is vaak ook een stuk goedkoper dan de rest.
Als je Theming ook belangrijk vindt zou ik voor Universal gaan en dan met name Islands of Adventure.

Velocicoaster is wat mij betreft de beste tot nu toe! Daarna komt Mako, die is ook wel gaaf.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Voor wie het nog niet volgt... 2025 open :



*update* 12-09-23
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door ikbeneva »

We willen in de meivakantie waarschijnlijk of Seaworld of Busch Gardens doen, maar twijfelen enorm voor welke we moeten gaan. Degene die beiden bezocht hebben, welke raden jullie dan aan en waarom?

We zijn overigens een gezin van vier, met een zoon van dan 12 en een dochter van dan 7. Mijn dochter vind echt alles doodeng, dus voor haar zullen we naar Legoland gaan. Voor mijn zoon willen we dan één van bovenstaande pretparken doen. Hij vind in principe alles leuk, dus wat dat betreft gaan we voor het totaalplaatje (en niet persé voor de engste/meeste achtbanen).

Overigens zouden we het liefste gaan voor Disney (voor dochter) en Universal (voor zoon, want Harry Potter), maar we vinden de combi tickets echt zo asociaal prijzig. We gaan de websites zoals vermeld in openingstopic wel in de gaten houden de komende maanden voor leuke aanbiedingen, maar zo niet dan wordt het gewoon Legoland en Seaworld/Busch Gardens. Mijn zoon heeft trouwens ook adhd en kan heel slecht tegen lange wachtrijen, dat speelt naast het financiële plaatje ook mee en ik begreep dat de wachtrijen in SW en BG enorm meevallen als je op di wo of do gaat.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door josea »

Wij waren in 2022 in de meivakantie op een maandag en een woensdag in Busch Gardens en vonden het inderdaad heerlijk rustig. Veel achtbanen maar ook dieren en shows, dat maakte het voor ons lekker afwisselend. Qua attracties is het hier wel vooral achtbanen.

SeaWorld had toen wij er waren (ook op maandag in meivakantie 2022) trouwens ook nauwelijks wachtrijen… dus wat dat betreft maakte het voor ons niet veel verschil.

Overigens kun je ook een pas nemen waar beide parken in zitten en ook nog twee waterparken (een bij Busch Gardens en een bij SeaWorld). Wij vonden dat verrassend voordelig ten opzichte van de losse ticketprijzen en parkeren a $30 is ook inbegrepen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Wij deden beide parken voorbije zomer. En eigenlijk geen van beide erg druk. Dus meivakantie zal mogelijks nog beter meevallen. Wat betreft ADHD: spreek even met guest services vooraan in het park. Mogelijks krijg je een pasje waarmee je terugkom tijd kan krijgen zodat je niet heel de tijd in de wachtrij moet wachten (minder dan 30min wachttijd kan je trouwens meteen op de attractie zonder wachtrij). Je moet er natuurlijk geen misbruik van maken maar als er echt een nood is dan kijken ze hoe ze je kunnen helpen; Geen nood aan medische bewijzen.
Persoonlijk zou ik voor Bush gardens gaan voor die leeftijd (ons oudste kind is 13 jaar). Is een uitgestrekter park met meer groen en de combinatie van dieren en attracties zijn leuk. Daarnaast heeft Bush gardens ook een paar heel leuke shows. Seaworld uiteraard ook de orca show maar die vond ik op zich iets minder.
In Seaworld waren we klaar in iets meer dan een halve dag en in Bush gardens hadden we best nog wat meer tijd mogen hebben. Nog leuker als je ze allebei kan doen. Vaak ook promoties 1+1 voor deze parken.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Beide zijn zeker leuk om te doen. Ik vond wel dat toen wij bij Busch Gardens waren in April 22 dat er heel veel dicht was en shows niet door gingen. Was jammer want de sfeer was meteen een stuk minder en het voelde kaal aan.
Overall vindt ik de sfeer en setting bij Seaworld leuker, maar het hangt ook sterk samen met wat je zoekt (dierentuin of meer Aqua dierentuin).

Mocht je niet "of" maar "en" zoeken dan staat er op : https://www.attractiontickets.com/en-nl ... ark-ticket een leuke aanbieding voor alle 3 de parken. Want sluit de waterparken zeker niet uit. Die zijn een hele ervaring en ook Aquatica is heel leuk om te doen voor een halve dag.

Je zou ook nog een losse ticket voor Volcano Bay kunnen overwegen, wij zijn hier nu 2 jaar op een rij naartoe geweest en hier vermaak je je de hele dag! vaak zijn er ook aanbiedingen voor 2 voor 80,- of iets in die richting.

De pretparken kun je echt niet vergelijken met hier en de prijzen zijn idd hoog (parkeren kost je daar ook 25,- per dag minimaal), wees ook goed voorbereid en zie de 1e post ook hoe je nog wat geld kunt besparen op je trip. Het loont ook de attractionTicket sites en andere te vergelijken en in de gaten te houden. vaak hebben ze aanbiedingen voor 10 tot 15% extra korting.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door ikbeneva »

Dank jullie wel alledrie! Fijn om te lezen dat de wachtrijen bij deze parken inderdaad goed te doen zijn. Als ik het zo lees denk ik inderdaad dat we voor een combi ticket gaan! Grappig om te lezen (niet alleen hier) dat de meningen zo uiteen lopen qua voorkeur voor een park als je moet kiezen tussen BG en SW. Dat moet denk ik ook wel inhouden dat ze allebei leuk zijn!

We hebben gelukkig nog even te gaan, dus ik ga de sites in de gaten houden voor een mooie aanbieding voor een combi ticket!!
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door eborn »

Die 14 dagen onbeperkt toegang tot Seaworld, Aquatica en Bush zijn inderdaad relatief betaalbaar. Helemaal omdat het inclusief parkeren is. Wij hebben die in 2013 gebruikt toen we Disney niet deden. En inmiddels heeft vooral Seaworld een aardig rijtje extra attracties erbij gekregen.

We twijfelen zelf of we in 2024 nog een keer Disney willen doen, of toch ook dat Seaworld pakket weer nemen. Universal trekt niet echt, omdat daar zo enorm veel snelle coasters en motion sims zijn. Daar krijg ik mijn partner en dochter echt niet in. Dit jaar is mijn dochter van 8 op eigen initiatief in Tron, Guardians en Everest geweest. Weet niet of ze dat nog een keer doet, maar de kans is groter dan bij Velocicoaster of de Hulk 😆 Misschien ooit nog eens als Epic Universe af is.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door jeroentje__ »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in november naar orlando te gaan. Ik zou graag de kennedy space centre, universal studios en volcano bay willen bezoeken. Heeft iemand tips wat betreft waar je goedkope kaartjes kunt kopen eventueel met een shuttle dienst.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Epic Universe Update 07-11:

Laatst gewijzigd door nwolf op 01 dec 2023, 15:23, 3 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door jeroentje__ »

Hallo,

Bestaan er losse kaarten voor Universal studios en volcano bay? Het liefst zonder datum.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Mies2301 »

@jeroentje__, zeker bij Attraction Tickets bijvoorbeeld:
https://www.attractiontickets.com/en-nl ... rer-ticket
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

ehhh... dat zijn 14 dagen tickets ;).

Maar ze zijn er wel, maar dan bij Universal zelf en soms staan ze op Undercovertourist.com.
Over het algemeen zijn die wel stukken duurder.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Mies2301 »

Ja klopt, dikke kans dat die goedkoper zijn dan 3 losse dagkaarten zonder datum.
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door snagh »

Hopelijk komt Universal nog met een Black Friday actie. Momenteel is het betaal 3 dagen krijg er 5. Afgelopen zomer was het betaal 2 krijg 5. Persoonlijk hoop ik nog op een soortgelijke actie aangezien ik er 3 wil gaan.

Disney doet geloof ik niet aan dergelijke acties, toch? Grappig overigens hoe relatief goedkoop die 14-dagen tickets zijn.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Laredo »

Legoland Florida:

Via Expedia kun je pre-blackfriday aantrekkelijk geprijsde kaarten kopen. Bij Legoland zelf online betaal je rond de € 94,- voor een ticket exclusief reserveringskosten. Via Expedia zijn ze nu € 64,- inclusief reserveringskosten en te annuleren tot 24 uur van te voren. Geen verdere verplichtingen. Inloggen is wel vereist viel mij op. Werkt zowel op de NL versie van Expedia als op de Internationale site. Eventueel te combineren met cashbackxl voor nog 4% extra korting

Ik ben voor 4 personen 254 - 9 = 245 euro kwijt in de kerstvakantie.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

snagh schreef:
09 nov 2023, 10:59
Hopelijk komt Universal nog met een Black Friday actie. Momenteel is het betaal 3 dagen krijg er 5. Afgelopen zomer was het betaal 2 krijg 5. Persoonlijk hoop ik nog op een soortgelijke actie aangezien ik er 3 wil gaan.

Disney doet geloof ik niet aan dergelijke acties, toch? Grappig overigens hoe relatief goedkoop die 14-dagen tickets zijn.
Heb me daar 2 jaar geleden eens in verdiept, de reden dat de 14 dagen zo goedkoop zijn, dat je er vaak vervoer enzo bij krijgt is om je ook de volle 2 weken daar naartoe te lokken. Mensen hebben er voor betaald dus willen het dan ook opmaken. En als je 14 dagen onbeperkt binnen kunt, waarom zou je nog bij de concurrent langs gaan ;)
Daarnaast betaal je zoveel voor 1 tot 4 dagen dat je al snel geneigd bent de deals daarboven te pakken.

Black Friday deals heb ik vorig jaar niet gezien bij Universal, wel bij Attraction Tickets Direct, daar scheelde het weer 5% er bovenop.
Tip wat ik daar heb geleerd is dat als er verschillende mensen meegaan, en nog niet iedereen is zeker en je wilt misschien nog een ticket annuleren is dat je die kaartjes LOS moet kopen, anders annuleren ze alles, krijg je voor de annuleerbare tickets geld terug, en de rest kopen ze weer tegen de dan prijs (wat soms gewoon echt retail prijs is!).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer