Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

@Endt001 dit is het Florida topic, Zuidwesten topic past beter.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Endt001 schreef:
07 jan 2024, 12:31

Hoi Boppe ik boek zoveel mogelijk via "Get Your Guide" Voordeel is dat alles 24 uur kosteloos te annuleren is. Ik heb 2 jaar geleden in New York en Orlando veel geboekt via deze App en dat werkt prima.

Op dit moment heb ik een boeking gedaan voor Universal Studio Hollywood voor 4 volwassenen. Totaalprijs € 524,00 met als groot voordeel dat je er een gratis dag bij krijgt (dus 2 dagen toegang voor de prijs van € 131,00 en gehele boeking 24 uur van te voren te annuleren).

Succes.
Ik ken de App maar vindt de deals daar toch wel tegenvallen, vaak kun je hetzelfde of goedkoper op de hier al genoemde plaatsen vinden.
Maar misschien heb jij daar meer mazzel mee, ik zal eens kijken voor de Orlando deals en toevoegen aan de 1e post.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door dirkmuis »

Over theme parks gesproken, met name Disney.....die nieuwe fastlane structuur vergt nogal wat leeswerk. Maar als ik het goed begrijp werkt het als volgt:
  • Attracties kunnen een lightning lane hebben, ook wel LL genoemd
  • Een lightning lane kun je voor betalen als je ervoor staat, dan kun je meteen door
  • Dat betekent dus per keer kosten maken om meteen aan de beurt te zijn waarbij meteen wel afhankelijk is van de drukte van de lightning lane
  • Je kunt ook een Genie+ aanschaffen op je toegangsticket, hiermee kun je vooraf plannen
  • Je plant toegang tot een attractie via de lightning lane via de app
  • Je hebt niet de keuze uit alle attracties
  • Tussen je reserveringen moet 2 uur zitten, dus je kan niet heel je agenda vol gooien
  • Wanneer je ingecheckt bent, kun je wel direct een vervolg reserveren. Bijvoorbeeld je plant iets om 10u en om 13u. Check je om 10u in, kun je om 10:30 de volgende vastleggen want die zit meer dan 2 uur van degene van 13u.
  • Je kunt groepen maken om met je gezin bijvoorbeeld in 1 keer te reserveren en inchecken
  • Genie+ is eenmalige kosten (rond de 30 dollar per dag per persoon)
  • Je kunt Genie+ ook combineren met losse LL reserveringen
  • De normale Genie kun je wel mee plannen maar geeft je geen toegang tot de LL
Daarnaast keek ik naar de diverse links om kaartjes voor meerdere dagen te reserveren. Volgens mij ben je veruit het goedkoopste uit als je een 14 day pass neemt voor de kosten van 7 (zal er vast niet altijd zijn) en dan maar 4-6 dagen gaat als dat je planning is.

Klopt dit zo ongeveer?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Mies2301 »

@dirkmuis yes, dat klopt zo
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door dirkmuis »

Fijn, dat is zonder uitzoekwerk niet te doorgronden :-)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Lees anders dit stukje nog even : https://www.undercovertourist.com/blog/ ... genie-faq/

Maar je zit goed spot on!

Wordt veel over geklaagd omdat het gewoon niet duidelijk is en een manier lijkt om extra te cashen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door mpaauwe »

Wij zijn net terug uit Orlando en hebben gebruik gemaakt van de 14 dagen kaart.
Wat ons heel erg is opgevallen is dat de LL overal voorgaat. Dit betekent dat je bijna gedwongen wordt om Genie+ te nemen, maar dat is met zijn vieren toch een boel geld per park dag. Magic Kingdom was in $39 voor een dag en de andere parken zaten rond de $30/$35 voor een dag. De meeste mensen konden dat 2 of 3 attracties boeken.

Wat wij heel vaak hebben gezien is dat de LL rij door mocht blijven lopen en dat mensen uit de 'gewone' wachtrij soms een kwartier niet doorgelaten werden. Bij Flight of Passage hebben wij zelfs een half uur op de kruising met de ILL gestaan. Als er in de verte mensen aankwamen die een ILL hadden aangeschaft dan werd er op hun gewacht.

Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen dit zien als een manier om extra te cashen. Je wordt niet als volwaardig gezien als je het niet aangeschaft hebt.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door dirkmuis »

nwolf schreef:
10 jan 2024, 15:23
Lees anders dit stukje nog even : https://www.undercovertourist.com/blog/ ... genie-faq/

Maar je zit goed spot on!

Wordt veel over geklaagd omdat het gewoon niet duidelijk is en een manier lijkt om extra te cashen.
Ja maar waarom hebben ze er zoveel tekst voor nodig als het feitelijk in 1 alinea kan :geek2:
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door dirkmuis »

mpaauwe schreef:
10 jan 2024, 17:34
De meeste mensen konden dat 2 of 3 attracties boeken.
De prijs valt toch wel mee als dat je een extra dag (en dus ticket) uit spaart.
Hoezo kon je maar 2 of 3 attracties boeken? Je kunt toch iedere 2 uur iets boeken of als je niet vooruit boekt direct na je ride en wellicht dus meer?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door dirkmuis »

nwolf schreef:
10 jan 2024, 15:23
Lees anders dit stukje nog even : https://www.undercovertourist.com/blog/ ... genie-faq/

Maar je zit goed spot on!

Wordt veel over geklaagd omdat het gewoon niet duidelijk is en een manier lijkt om extra te cashen.
Volgens mij nog een extra ding gevonden:
-Als je een Genie+ reservering maakt wordt je selectie bevroren en kun je pas 2 uur later een nieuwe keuze maken?
Dus je kan niet in de ochtend een reservering maken om 10u, 12u, 14u, 16u bijvoorbeeld. Want als je om 10u je eerste reservering maakt mag je pas om 12u weer iets reserveren en het is onwaarschijnlijk dat er dan direct iets beschikbaar is.....
But what if my Genie+ return time window is more than two hours away?

As we mentioned before, you can only select the next available time. So, if it's a particularly busy day, you might find that, when you're looking at noon, the next available time for a popular ride could be 7 p.m. Snag it anyway! Your ability to make Genie+ selections will be frozen for two hours, but starting at 2 p.m., you can make another Genie+ selection for another ride. If that ride is more than two hours away, then, at 4 p.m., you can make one more, and so on.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Vlinder72 »

Een lightning lane kun je voor betalen als je ervoor staat, dan kun je meteen door

Dit klopt niet. In theorie misschien wel maar in de praktijk zijn deze attracties zo populair dat ze 's morgens al volgeboekt zijn. Deze optie heet ILL. Individual lightning lane en is er voor een paar attracties. Deze attracties (zoals Tron en guardians of the galaxy) hebben soms ook geen gewone wachtrij maar alleen een virtual queue maar ook die is zo vol.

Genie+ zijn dus andere attracties dan de ILL attracties. Wij hebben heel veel gebruik gemaakt van Genie+. Ik vond het supergoed werken. Wij hadden in bijvoorbeeld animal kingdom ILL voor flight of passage en een LL voor na'vi river journey (om 07.00 uur gereserveerd). Dan bij opening park nog een LL geboekt en zodra je je LL gebruikt kan je gelijk weer een nieuwe boeken. Wij konden op die manier zo door animal kingdom heen gaan en daarna zijn wij gaan reserveren voor magic kingdom. Elke keer na 2 uur of direct na gebruik. Zo hadden wij elke keer minstens 2 LL klaar staan. Het is even wennen maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt gaat het perfect.

Wij hadden veel meer lightning lanes dan maar 3. Wel is het zo dat populaire attracties vol raken. In epcot moet je bijvoorbeeld kiezen want alle populaire boeken lukt je niet want die zijn te snel vol. Gebruik dus niet 's morgens vroeg je lightning lanes voor attracties die toch de hele dag beschikbaar blijven. Dat is namelijk zonde. En bestudeer de kaart want anders loop je je een ongeluk van attractie naar attractie.

Lightning lane haalt wel de spontaniteit weg want je moet wat meer nadenken maar als je niet te veeleisend bent dan kan je heel veel attracties doen met genie+.
RuthySolo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2024, 17:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door RuthySolo »

Het scheelde niet veel of ik was van mijn stoel gevallen.

Mijn laatste Orlando bezoek dateert van 2019 en toen kocht ik via orlandoattractionstickets.co.uk hun 14-dg unlimited Disney+universal (switch ticket) aan £2552, indertijd goedkoper dan attractionsdirect zelfs met wisselkoers.

Nu voor hetzelfde is het £3248 (via oat) vs €4012 (via attractionstickets) (begin juli 2024)

Holly Moly. Wat een prijsstijging. En mijn hoofdpijn ivm genie is nog niet eens begonnen, dat moet ik nog onderzoeken.

Ik heb duidelijk de black friday deals gemist, is er een kans dat er nog sales dagen gebeuren?

thx 4 de hulp!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Je kunt om de zoveel dagen eens kijken, soms hebben ze voorjaarssale. De Black Friday was niet heel spannend deze keer, meer de "standaard" 7% die ze vaker hebben.

En Disney is bijna ieder jaar wel duurder geworden, in verhouding is Universal meer "bang for your buck" maarja dat zijn nog maar 3 parken ipv 6.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door franwam »

Ik probeer wijs te worden uit de wondere wereld van Disney en zie op verschillende plekken de 'water &sports' add on voorbij komen maar op de website zie ik dit:
Screenshot_20240128_125816_Chrome.jpg
Dit betekent toch dat ik als één van de 3 parken een waterpark kan kiezen? Ik zie die add on ook verder nergens in de boekinswizzard die je moet doorlopen maar ja, daar zag ik ook geen Genie en dat bestaat ook..
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Pascal »

Nee normaal niet, je eigenlijk ticket is 3 normale parken. Die moet je bezoeken binnen de zoveel dagen, ik geloof binnen de 5 dagen. En binnen die periode van 5 dagen kan je als add-on de naam zegt het zelf een dag naar een van de 2 waterparken die die dag open is.

Maar normaal gezien zit een waterpark maar binnen de duurste type tickets nl park hopper plus. (En dan krijgt je verbruiksperiode er een dag bij nl 6 ipv 5). En niet in 1 park per day type. Mss een speciale aanbieding?
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door franwam »

Dank voor je reactie! Ik denk dat ik alles los moet boeken... want een 2 daags hopper ticket+ geeft dus ook toegang tot 2 keer een waterpark en dat gedurende 4 dagen? Terwijl als ik 2 nachten hotel boek, ik er enkel een 3 daags ticket bij kan boeken. There are only so many hours in a day! Het is echt een puzzel...
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Weet niet of het klopt wat je zegt Pascal, en @franwam, dit zou een mooi gevalletje navragen bij Disney zijn ;)
guest.mail@wdw.disneyonline.com

Die helpen je zonder problemen, ik lees namelijk dat dit de tickets zijn voor single park access maar met toegang tot de waterparken, ik zou het anders lezen en dit zien als een ticket waarmee ik op een dag ook naar Typhoon of Blizzard kan gaan ipv naar een pretpark. Maar je kunt het ook lezen dat je op die dag naar 1 van de 2 mag (wat ook niet ongewoon is om te doen).

VIa Attractiontickets kun je vaak ook goedkopere tickets vinden dan via Disney zelf, dus het loont daar eens te kijken. Meestal boek je via Disney als je daar ook slaapt, of wanneer ze een hele mooie deal hebben.
Kijk eens op de 1e post voor wat ideeën.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door franwam »

Ik heb op Undercover Tourist gekeken en die waren duurder dan Disney zelf met deze tickets. Op de website die je noemt is het minimum 7 dagen en dat is niet de bedoeling. We willen nog veel meer zien en doen dan alleen maar theme parks.

Ik heb ook maar een mail gestuurd naar dat emailadres, dankjewel!
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

nieuwe content over Epic Universe :


2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door eborn »

nwolf schreef:
23 jan 2024, 19:15
Je kunt om de zoveel dagen eens kijken, soms hebben ze voorjaarssale. De Black Friday was niet heel spannend deze keer, meer de "standaard" 7% die ze vaker hebben.
Die 7% komt er in de dagen ervoor eigenlijk altijd wel eerst bij. Vorig jaar heb ik ook redelijk op tijd geboekt en zag toen dat de prijzen vlak voor vertrek gelijk waren of soms zelfs iets lager. Dus dit jaar wacht ik ook zo lang mogelijk :D Tot nu toe is OTA eigenlijk altijd het goedkoopste, maar krijg je bij ATT natuurlijk de 'gratis' magic bands bij.

Op het moment van schrijven heeft ATT 5% korting, maar zijn ze nog steeds ruim £100 duurder dan OTA. Aangezien die bandjes maar $20 waard zijn, betaal je de bandjes dus zelf.
franwam schreef:
28 jan 2024, 19:05
Ik heb op Undercover Tourist gekeken en die waren duurder dan Disney zelf met deze tickets. Op de website die je noemt is het minimum 7 dagen en dat is niet de bedoeling. We willen nog veel meer zien en doen dan alleen maar theme parks.
Eigenlijk is het vanaf 4 a 5 dagen altijd goedkoper om maar meteen een 14-dagen Magic ticket te kopen. Daar zit namelijk park-hopping en de waterparken bij. Als je die als extra's bij normale tickets gaat bijboeken, dan zit je al snel op dezelfde prijs.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer