Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door jeroentje__ »

nwolf schreef:
08 nov 2023, 18:20
ehhh... dat zijn 14 dagen tickets ;).

Maar ze zijn er wel, maar dan bij Universal zelf en soms staan ze op Undercovertourist.com.
Over het algemeen zijn die wel stukken duurder.
Heb je misschien een link naar die losse kaarten zonder datum, het gaat mij specifiek om universal studios en volcano bay. En het mag ook een andere aanbieder zijn dan undercover tourist, ook sites waar particuliere verkopers ze aanbieden als dit er is.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Ik kan ze ook niet meer vinden helaas. Maar weet wel dat in het verleden je de kaarten zonder een datum kon kopen, en erna een aparte reservering moest doen.
Wat ik je kan adviseren is gewoon de kaarten via deze sites bestellen als je wel weet wanneer je gaat, kan zelfs vanuit de US zonder problemen.
De kaarten heb je binnen een uur meestal in je mailbox dus het hoeft geen probleem te zijn het zo te doen.

Voor zover ik weet is alleen Undercover tourist die losse dagkaarten verkoopt, of via de site van Universal zelf.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door jeroentje__ »

nwolf schreef:
13 nov 2023, 13:00
Ik kan ze ook niet meer vinden helaas. Maar weet wel dat in het verleden je de kaarten zonder een datum kon kopen, en erna een aparte reservering moest doen.
Wat ik je kan adviseren is gewoon de kaarten via deze sites bestellen als je wel weet wanneer je gaat, kan zelfs vanuit de US zonder problemen.
De kaarten heb je binnen een uur meestal in je mailbox dus het hoeft geen probleem te zijn het zo te doen.

Voor zover ik weet is alleen Undercover tourist die losse dagkaarten verkoopt, of via de site van Universal zelf.
Ooh dank je wel, ik ze dan zeker informeren. Ik zag ook ene my park tickets, maar heb die nooit gezien als aanbieder. Dus even voor de duidelijkheid: je kan mogelijk alleen via universal zelf of undercover tourist datumloze losse kaarten kopen via een aparte reservering die je moet aanvragen via hun?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Wat ik zou doen is als ik weet wanneer ik wil gaan, en je weet vast een X moment van te voren wanneer, dat je dan de tickets koopt via één van de sites uit de 1e post.
Ik heb het idee dat ze geen kaartjes meer zonder reservering verkopen online om zo te weten wie wanneer komt en hoe druk het gaat worden.
Je kunt ook altijd bij de kassa kopen bij universal dacht ik maar dat doe ik nooit want dat is echt een stuk duurder.

Wil je het zeker weten, stuur ze een email, ze reageren best snel :
https://www.universalorlando.com/web/en ... contact-us
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door ikbeneva »

Een tip: op de site van een aantal attractieparken zelf (Seaworld, Busch Gardens, Aquatica) is er nu een mega korting i.v.m. Black Friday! Ik heb nu zelfs een betere deal dan op de site van Attraction Tickets met all day dining. Beperkt geldig! Enige nadeel is dat de tickets niet refundable zijn en ze zijn 6 maanden geldig, dat betekent dat als je in de meivakantie daarheen gaat, dat net lukt!
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door jeroentje__ »

ikbeneva schreef:
17 nov 2023, 16:20
Een tip: op de site van een aantal attractieparken zelf (Seaworld, Busch Gardens, Aquatica) is er nu een mega korting i.v.m. Black Friday! Ik heb nu zelfs een betere deal dan op de site van Attraction Tickets met all day dining. Beperkt geldig! Enige nadeel is dat de tickets niet refundable zijn en ze zijn 6 maanden geldig, dat betekent dat als je in de meivakantie daarheen gaat, dat net lukt!
Bedankt ik ga gelijk kijken! Mocht je ook personen kennen die zelf hun tickets aanbieden, laat het me dan weten a.u.b.
jeroentje__
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jul 2023, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door jeroentje__ »

ikbeneva schreef:
17 nov 2023, 16:20
Een tip: op de site van een aantal attractieparken zelf (Seaworld, Busch Gardens, Aquatica) is er nu een mega korting i.v.m. Black Friday! Ik heb nu zelfs een betere deal dan op de site van Attraction Tickets met all day dining. Beperkt geldig! Enige nadeel is dat de tickets niet refundable zijn en ze zijn 6 maanden geldig, dat betekent dat als je in de meivakantie daarheen gaat, dat net lukt!
Heb je geen links van deze deals van Universal Orlando
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Epic Universe Update 04-01-04:

Laatst gewijzigd door nwolf op 04 jan 2024, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Boppe »

Ik zoek een voordelige ticket voor Universal Studio in Hollywood (geen themeparks in Florida, maar daar was geen draadje van volgens mij).
Ik wil op di. 23 april 2024 daar dus 1 dag een bezoek brengen.
Een online kaartje kost nu, via hun eigen site, op die dag $129.
Undercovertourist komt uit op iets meer dan $123.
Dat scheelt niet zoveel. Ook attractiontickets.com/** komt niet veel goedkoper uit.
Is het nu verstandig om het kaartje online aan te schaffen, of kun je beter wachten tot 1 à 2 maanden voor het bezoek. Wat is wijsheid, hoe dynamisch is zoiets?
Heel stom, ben het met black Friday vergeten ernaar te kijken.

Groet Boppe
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Je kunt die vraag beter in het ZW topic stellen
linda1987jens
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2022, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door linda1987jens »

Hallo allemaal,
Wij gaan in de meivakantie twee weken naar Orlando waarvan we ongeveer 6-7 dagen parken willen bezoeken. Het gezelschap bestaat uit achtbaan liefhebbers en snelle glijbanen maar ook uit dochter van bijna 5 en zoons van 7 en 9 jaar.
Welk waterpark raden jullie aan, twijfelen tussen vulcano bay en Aquatica.
Daarnaast ben ik er niet helemaal over uit of we de hele planning in Nederland moeten vastleggen en kaarten moeten aanschaffen met reserveringen voor de parken of dat we ook daar ter plekke kunnen bekijken wie waar zin in heeft. Zeker bijvoorbeeld de laatste pretparkdag.

Groetjes Linda
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Ik kan niet spreken over Aquatica maar Volcano bay is een echte aanrader. Zowel veel snelle als wat rustigere attracties. Ook een heel leuk gedeelte voor wat kleinere kinderen. Het tapu tapu systeem (gratis) van Volcano is ook handig en bespaart je veel tijd in wachtrijen in de hitte.
Bekijk mss wel eens welke andere pretparken je wil doen. Want vaak is het goedkoper om een meerdagenpas aan te schaffen waar het waterpark al meteen bij in de prijs zit. Via attractiontickets of undercover tourist kan je tickets boeken waar als je voor Universal kiest Volcano bay bij zit en als je voor Seaworld kiest dan zit Aquatica erbij.
Je zou al eens even de rekensom kunnen maken voor de parken die je zeker wil bezoeken. Even bekijken wat de tickets kosten via attractiontickets/undercover tourist t.o.v. ter plaatse.
Wij vonden het wel fijn om de tickets al geregeld te hebben. Geen gedoe meer in Orlando en meteen naar binnen.
Naar wat ik weet zijn er geen reservaties nodig voor de Universal parken (dus ook niet voor Volcano).

Wij deden Typhoon Lagoon van Disney en Volcano bay van Universal. Volcano steekt er met kop en schouders bovenuit. De kinderen wilden liever elke dag naar Volcano bay ipv naar de Universal pretparken (die vonden ze ook leuk hoor maar Volcano toch net iets leuker :D )
linda1987jens
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2022, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door linda1987jens »

Wat goed om te horen, ga nu toch weer twijfelen over vulcano bay. Hebben mooie aanbieding gezien voot kaarten voor Aquatica, voor 1-1 kun je die met 55% korting kopen. Wel fijn dat je die parken niet hoeft te reserveren. Maar inderdaad fijn om alvast kaarten te hebben. De keuze is reuze en we willen niet iedere dag naar een pretpark 😅, dus moeten echt keuzes maken.. luxeproblemen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Over aquatica kan ik je niets vertellen maar viewtopic.php?t=74349 staat wel een beoordeling.
Seaworld doet wel vaker promoties 50% (ook vaak nog 1 rond Pasen). Voor Universal zal je dit niet snel vinden. Ik zou prijs toch ook wel laten doorwegen. De parken zijn al duur genoeg.
linda1987jens
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2022, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door linda1987jens »

Nog een ander vraagje, kunnen we wel ter plekke kaarten kopen voor Space Kennedy? Of is het aan te raden dat eerder in Nederland te reserveren? Wat is jullie ervaring? Zit het snel vol?
Soebas
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 feb 2012, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Soebas »

Ter plekke kon je die gewoon kopen. Is wel wel 1,5 uur rijden, maar wij vonden het zeker de moeite waard!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Volcano Bay all the way :)
Aquatica is ook wel leuk maar minder thema en sfeer vindt ik zelf, dus als je moet kiezen zou ik deze doen.
Als je wilt combineren ga lekker in de ochtend zwemmen, neem je kleren mee, beach locker (zie 1e post) voor waardevolle spullen, ga tot de middag zwemmen en daarna nog het park in, is dezelfde parkeergarage dus je kunt je zwemkleding in je auto achterlaten.

Vaak is het voordeliger om meerdaagse tickets te kopen en dan vooral de verschillend www.attractiontickets sites. Kijk ook echt naar de verschillende talen gezien aanbod kan verschillen!
Zo hadden wij 2 jaar geleden Bush gardens, Seaworld en Aquatica voor een prikkie en kopen we al jaren de 14dagen passen voor Universal gezien je die na 2 a 3 dagen er al uit hebt.
Prijs is smaak, de parken van universal kun je niet vergelijken met Seaworld. Het verschil is best groot, maar dat merk je ook aan alles. Sfeer, shows, attracties, etc.
Afgelopen meivakantie hebben we bv Seaworld en Bush gardens overgeslagen. het zijn beide parken die, wanneer het was rustiger is, je in een halve tot 3 kwart dag kunt doen.

Kennedy Space is zeker de moeite waard om 1x te doen, zou niet snel vaker gaan maar de raketten en shuttle zijn gaaf om te zien. Kijk ook op de eventplanner https://www.kennedyspacecenter.com/laun ... 20Launches voor lanceringen als je de echte ervaring wilt meepakken ;)
Online zijn de kaartjes iets goedkoper en ze zijn volgens mij niet op datum gebonden, die van Universal ook niet als je de 14 dagen pakt maar begint vanaf het moment dat je de kaart de 1e keer dat jaar gebruikt. Disney is dacht ik de enige die een verplicht reserveringssysteem heeft op de waterparken na, daar is vol = vol.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door josea »

Als je 6 tot 7 dagen parken wilt doen, zou ik zeker gaan voor Universal en Volcano Bay en dan de 14-daagse pas nemen. Dat scheelt dan veel geld! Dan maar geen Disney deze vakantie
Laatst gewijzigd door josea op 30 dec 2023, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
linda1987jens
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2022, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door linda1987jens »

Bedankt voor alle reacties! We gaan voor meerdaagse pas universal en doen vulcano ipv aquatica. Daarnaast gaan we toch ook nog kijken voor Disney. We vliegen er niet voor niets helemaal naartoe 😅. Wij hebben er in ieder geval veel zin in!! :thumbup:
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Endt001 »

Boppe schreef:
02 dec 2023, 17:04
Ik zoek een voordelige ticket voor Universal Studio in Hollywood (geen themeparks in Florida, maar daar was geen draadje van volgens mij).
Ik wil op di. 23 april 2024 daar dus 1 dag een bezoek brengen.
Een online kaartje kost nu, via hun eigen site, op die dag $129.
Undercovertourist komt uit op iets meer dan $123.
Dat scheelt niet zoveel. Ook attractiontickets.com/** komt niet veel goedkoper uit.
Is het nu verstandig om het kaartje online aan te schaffen, of kun je beter wachten tot 1 à 2 maanden voor het bezoek. Wat is wijsheid, hoe dynamisch is zoiets?
Heel stom, ben het met black Friday vergeten ernaar te kijken.

Groet Boppe
Hoi Boppe ik boek zoveel mogelijk via "Get Your Guide" Voordeel is dat alles 24 uur kosteloos te annuleren is. Ik heb 2 jaar geleden in New York en Orlando veel geboekt via deze App en dat werkt prima.

Op dit moment heb ik een boeking gedaan voor Universal Studio Hollywood voor 4 volwassenen. Totaalprijs € 524,00 met als groot voordeel dat je er een gratis dag bij krijgt (dus 2 dagen toegang voor de prijs van € 131,00 en gehele boeking 24 uur van te voren te annuleren).

Succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer