Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Tantelotje »

Vraag, omdat ik mij ergens afvraag of ik het goed begrijp en het toch om een hoop geld gaat.

Ik heb de eerste post van dit draadje doorgelezen, en ben alle genoemde sites afgegaan om te kijken wat voor ons de beste optie is.
We gaan volgende week 2 weken naar Florida en de laatste week zitten we in een villa bij Orlando. We zijn met z'n tweeën en vooral vanwege de Wizarding World willen we naar Universal.

Ik vind het lastig om te kiezen wel Universal park dan 'leuker' is, dus in de ideale wereld gaan we 2 dagen naar 2 parken. Maar: de kaarten die ik op de genoemde sites zie kosten dan ongeveer 380$ p.p./660 voor 2 pers.
Ik zie ook de optie van 3 parken 14 dagen, dus beide Universal + Vulcano Bay voor (afhankelijk van de site) tussen € 680 - € 780 euro.

Wat zie ik nu over het hoofd, want dat is toch bijna niet mogelijk? Dat zoveel extra dagen (die we niet gaan gebruiken maar die ons wel meer tijd geven voor het bezoeken van de parken) maar zo'n kleine meerprijs geven?
Ik snap dat ik iedere dag ook nog parkeergeld moet betalen, maar dit biedt ook mogelijkheden om een park een halve dag te bezoeken en nog iets anders te doen. Mis ik hier nu iets?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Nee je mist niks. de 14 dagen tickets zijn in verhouding stukken goedkoper.
Je kunt nog eens kijken op de site van universal zelf of je daar niet nog een deal tegenkomt!

Maar zie het eens zo, en eigenlijk zeg je het zelf al, als je 14 dagen een ticket hebt is de kans groter dat je vaker langs komt, uitgeeft aan eten, drinken, merchandise etc. Dus in feite is het ook een voordeel voor hun als je vaker komt ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Astatic »

Vorig jaar hebben wij de Universal 3 park Explorer tickets gehad en ik kan ze echt aanraden!
Wij gingen in het hoogseizoen regelmatig pas in de avond naar Universal omdat je na 18:00 gratis mag parkeren.
Zo hebben we alles gedaan wat we wilden doen.

Vorig jaar had ik de tickets redelijk goedkoop kunnen krijgen via de Experience App van American Express, maar ik zie het nu nog niet in de app, misschien dat dat nog komt.

Voor deze zomervakantie haal ik ze weer, maar dan via
https://www.orlandoattractions.com/tick ... k-explorer

of https://www.orlandoattractiontickets.co ... er-Tickets

Bij deze laatste is die voor ons een paar tientjes duurder, maar er komen wel een heel wat extras bij waar we misschien ook gebruik van maken zoals gratis entree bij Wonderworks
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door MartijnL »

Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Tantelotje »

Heb ook wel heel veel zin in die 3 parken tickets. Zo'n waterpark lijkt me ook een leuke belevenis en op deze manier kun je dat een paar uur doen zonder dat het 'zonde van het geld' is.
En idd de optie om, als het genoeg is voor die dag, een andere dag nog eens terug kan. Ik snap dat dat parkeergeld kost maar dat maakt dan ook niet meer uit :mrgreen:

Dank voor de tips!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Begint langzaam ergens op te lijken ;)

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Astatic »

Ja vet he!
Ik wil eigenlijk volgend jaar naar California toe, maar dit doet mij weer twijfelen om toch Orlando weer te doen... :lol:
Ach ja, anders allebei :D Maar eerst dit jaar nog Orlando!
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door ronenivonne »

Afgelopen week een 3-daags Disney tikcet gekocht via undercover tourist. 915 dollar voor 2 volwassenen en 1 kind.
Wel is Magic Kingdom hierin uitgesloten. Deze slaan we dus een jaartje over.

We gaan een bezoek brengen aan Epcot, Animal Kingdom en Hollywood Studios :thumbup:
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Roning »

Wij willen volgend jaar meivakantie naar Florida, en uiteraard ook Orlando. Ik vind het echt heel moeilijk om te kiezen naar welk park we willen gaan maar toen las ik over Epic Universe en daar zou ik echt heel graag naartoe willen. Ik lees overal opening 2025. Maar zou dat al april zijn of waarschijnlijk de zomer? Ik kan daar niks over vinden.
Is er iemand die toevallig iets heeft gelezen over wanneer in 2025 Epic Universe open gaat?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door mtl »

Dat is de grote vraag waar niemand een antwoord op heeft. Men heeft het over begin volgend jaar, daarna zou het eind februari zijn, toen weer aankomende zomer en het laatste nieuws is dat het ergens in 2025 opent.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Astatic schreef:
19 apr 2024, 14:27
Ja vet he!
Ik wil eigenlijk volgend jaar naar California toe, maar dit doet mij weer twijfelen om toch Orlando weer te doen... :lol:
Ach ja, anders allebei :D Maar eerst dit jaar nog Orlando!
Wij twijfelen ook ja :D. We zijn nu alleen met zijn 6en dus iets duurder. Volgend jaar voorjaar (nog voordat het open gaat) of 2026 voorjaar.
ach misschien wel beide :D
Roning schreef:
21 apr 2024, 15:01
Wij willen volgend jaar meivakantie naar Florida, en uiteraard ook Orlando. Ik vind het echt heel moeilijk om te kiezen naar welk park we willen gaan maar toen las ik over Epic Universe en daar zou ik echt heel graag naartoe willen. Ik lees overal opening 2025. Maar zou dat al april zijn of waarschijnlijk de zomer? Ik kan daar niks over vinden.
Is er iemand die toevallig iets heeft gelezen over wanneer in 2025 Epic Universe open gaat?
Laatste berichtgeving was zomer 2025 dus verwacht eerlijk nog geen voorjaarsopening....
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Roning »

Ik zag net een youtube video waarin gespeculeerd wordt dat het misschien toch eerder open gaat omdat ze in alle communicatie de verwijzing naar zomer 2025 eruit hebben gehaald en nu alleen nog zeggen opening 2025. Maar ja, de wens is de vader van de gedachte he.
Als het inderdaad zomer 2025 wordt verzet ik onze trip misschien liever naar voorjaar 2026 ipv '25. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer