Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Visitor Toll Pass
https://visitortollpass.com/

Nu ik 2x succesvol gebruik gemaakt heb van de Visitor Toll Pass in Orlando en ik in andere topics nog steeds tegen kom dat mensen voor hun vakantie nog steeds bijbetalen voor Tolwegen, dacht ik laat ik deze topic gebruiken om uit te leggen wat het is en hoe het werkt.

Wat is het?
Visitor Toll pass is een samenwerking tussen E-PASS en de Central Florida Expressway Authority om dure rental overeenkomsten tegen te gaan voor bezoekers aan Orlando en omstreken. Het is een in feite "gratis" alternatief om van de tolwegen gebruik te maken waarbij je alleen betaald voor wat je ook rijdt over de wegen.

Wat kost het?
Je betaalt eenmalig 10 dollar welke als een soort borg wordt gebruikt. Verder registeren ze alle tolwegen die je hebt gereden en halen dat op het einde van je trip van de 10 dollar af. Dus stel dat je maar voor 5,50 aan tolwegen hebt gereden, dan zullen ze op het eind van je vakantie 4,50 terug storten op je creditcard. heb je voor 17 dollar gereden over de tolwegen, dan rekenen ze nog 7 dollar extra op je creditcard. Zo simpel werkt het.

Hoe werkt het?
Je moet voordat je gaat de App downloaden (IOS of Android) en installeren op je telefoon. Hierbij geef je aan tussen welke tijden je gebruik wilt maken van de VTP. Let op zet de tijden niet te krap, dus zorg dat de tijd altijd later is dan wanneer je uiterlijk verwacht de kaart op te halen, en later is dan wanneer je de kaart inlevert. Ben je namelijk te laat met het ophalen, moet je alles opnieuw invullen omdat je reservering is vervallen.
Aanpassen kan altijd.
Je haalt de kaart op in TERMINAL A let op, want de automaat staat niet in terminal B, je scant je ingevulde reservering bij de automaat en er valt een kaartje uit. Als je de kaart laat zien bij de rental pickup krijg je ook niet meer de vraag of je nog tol wilt want ze kennen dit systeem.
Alle rental companies op Orlando Airport (MCO) doen mee in dit systeem dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Als je naar je auto gaat blijf je van de tolbox af en hang je de VTP kaart aan je spiegel.
Je rijdt gewoon de garage uit en klaar. check wel nog even kort voor de zekerheid in je hotel of alles goed is ingesteld, maar standaard zou de kaart je kenteken en alles hebben moeten registreren.
Vanaf nu rij je gewoon door de tolpoortjes alsof je een abonnement hebt. Ja het werkt echt!
Ben je klaar, dan staat er op zowel terminal A als B een inleverbox als je je auto terug hebt gebracht. Gooi daar de Tag in en je bent klaar.

is het goedkoper?
Ja, eigenlijk altijd omdat je alleen betaalt voor wat je gebruikt, niks meer, niks minder! Rental companies rekenen vaak een X bedrag per dag gebruik en vaak ook nog de tolkosten per dag daar bovenop. de kosten lopen zo al snel op wat gewoon extra winst is voor hun. trap hier dus nooit meer in!

Maar wat als ik niet terugvlieg via MCO
Ok, dit is niet iets wat officieel door VTP wordt gepromoot, maar genoeg over te vinden is. As je bv via Tampa of Miami terug vliegt dan haal je je auto op, maar je neemt de VTP hanger gewoon mee naar huis, dit kost je alleen 10 dollar meer maar is nog steeds stukken goedkoper dan via je verhuurbedrijf de tolkosten te betalen. Daarnaast heb je ook niet de extra kosten voor cash betalen die tegenwoordig vaak 2x zo hoog zijn als de normale tolkosten.

Al met al een prima systeem waar je veel geld mee kunt besparen en weinig onderhoud/last van hebt.

Officiele site:
filmpje hoe het werkt.
https://visitortollpass.com/Content/ima ... _hiw_1.mp4
FAQS:
https://visitortollpass.com/faq

Zijn er ook alternatieven voor deze pass, ik vlieg niet zo vaak via MCO?
Ja, bij de meeste grote ketens (Target, Publix, etc.) worden transponders verkocht, dit zijn kleine kastjes met een zuignap die je kunt opwaarderen met je creditcard waar ik vanaf wordt geschreven. Hier moet dan wel tegoed op staan dus wees daar alert op.
Zo'n kastje kost je ongeveer 20 dollar en is ook onbeperkt in gebruik. Vlieg je niet vaak via MCO, is dit een prima alternatief. Kijk wel altijd goed voor welke tolwegen de kastjes zijn, niet alle tolwegen door de hele US worden door dezelfde kastjes ondersteund.

Transponders

Als je vaker naar Florida gaat en niet altijd perse bij MCO uit wilt komen heb je ook de optie om een transponder aan te schaffen. Deze koop je bij de Publix, CVS of Walgreens als je in de US bent. deze hang je met de zuignap in je auto en zet je wat geld op je account.

https://www.sunpass.com/en/about/pro.shtml



Verschil tussen de 2 als ik het zo lees is dat VTP je 10 dollar borg rekent die naderhand wordt verrekent, de Sunpass (wel de Pro) kost je in de winkel zo'n 20 tot 25 dollar eenmalig maar mag je dan houden. je moet bij de Sunpass Pro wel zorgen voor voldoende balans (las ergens dat ze dit ook naderhand willen gaan verrekenen)!

Beide opties zijn altijd goedkoper dan wat een rental company probeert je te laten betalen, trap hier dus niet in!
Wil je een beeld hebben van wat je kwijt bent bij je rental company kijk naar dit overzicht (let op, is niet actueel!):
https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalvehicles.shtml
Laatst gewijzigd door nwolf op 22 jan 2024, 16:15, 9 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Geen ervaring mee, ik heb een transponder, maar heb er eerder goede ervaringen over gelezen. Enige beperking is dat het alleen bij huren op MCO kan ;)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Ik heb geen ervaring met de visitor toll pass, maar ik heb al jaren een transponder.
Werkt vergelijkbaar en dat gaat altijd zonder problemen.
$ 10 minimum saldo en per keer $ 10 via creditcard "bijladen" ingesteld en je kan overal doorrijden en je krijgt nog een aanzienlijke korting op de toll.
Als ik van een airport (kan dan ook een andere zijn dan MCO) wegrij de eerste keer via een bemand toll poortje ter controle op de werking.
Werkt alles nog goed dan gaat het poortje open en kan je doorrijden anders (heb ik nog nooit gehad) moet je cash betalen.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door kwarktaart »

Wat is precies een transponder? Wij gaan in de meivakantie weer naar Orlando en een transponder lijkt dan wel handig wellicht als ik het zo lees?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

https://www.sunpass.com/en/about/sunpas ... ders.shtml, je kunt er bv bij de Publix kopen. Lastige was de 1e keer de app installeren en account activeren. Laatste lukte me niet en ben toen naar een Sunpass kantoor in Orlando moeten gaan.
De app is alleen in de US beschikbaar.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Disney-Golf »

Een transponder is een "kastje" dat je met zuignappen aan de binnenkant van je voorruit kleeft.
Kan je kopen in o.a. Publix waar je sigaretten en lottery producten koopt.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door josea »

En als je geen van beiden hebt, kun je dan ook gewoon cash betalen bij de tolwegen?
Zijn er veel tolwegen?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Er zijn in Florida heel wat tolwegen en bruggen, met name rond Orlando en Miami.
Je kunt in veel gevallen ook contant betalen aan een tolgaarder, maar er zijn diverse kleinere afritten waar je alleen gepast muntgeld in een automaat kan gooien.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Corv »

Laatste keer in Texas zat zo'n ding in de huur auto, werd automatisch van de CC afgeschreven. Maar blijkbaar is dat in Florida anders geregeld.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

@Corv Er zit geen transponder in huurauto's, standaard is toll-by-plate geactiveerd, je betaalt op kenteken. Nadeel is wel dat je dan een toeslag aan de verhuurder betaalt.

Zowel in Florida als in Texas kun je er voor kiezen om zelf een transponder aan te schaffen. De meeste verhuurders rekenen zo'n $5.95 per dag toeslag, een transponder kost zo'n $20 dus als je meer dan 4 dagen tol gaat gebruiken dan is een transponder interessant.
En dan heb je bij aankomst in Orlando nog de Visitor Toll Pass.

Je kunt overigens in Florida niet meer overal bij een hokje betalen (bijna altijd wel), maar dan heb je altijd nog toll-by-plate van de autoverhuurder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
05 apr 2022, 02:35
Zowel in Florida als in Texas kun je er voor kiezen om zelf een transponder aan te schaffen. De meeste verhuurders rekenen zo'n $5.95 per dag toeslag, een transponder kost zo'n $20 dus als je meer dan 4 dagen tol gaat gebruiken dan is een transponder interessant.
En dan heb je bij aankomst in Orlando nog de Visitor Toll Pass.
Die toeslag wordt bij Avis (en ook Hertz) alleen gerekend als je op een dag ook daadwerkelijk gebruik maakt van tolwegen en -bruggen. Ook is de maximale toeslag bij Avis gelimiteerd tot max $ 29,75 per huurperiode/maand. Verschil is dan max. $ 10 dat je meer zou betalen met toll by plate. Avis hanteert het volgende, zie afbeelding.

Bij Hertz geldt overigens geen maximale toeslag. Daar betaal $ 5,95 per dag dat je er gebruik van maakt. Daar kan het dus wel oplopen als je er dagelijks gebruik van maakt en dan zou zo'n eigen transponder weer uitkomst bieden.

Het komt overigens steeds vaker voor dat er helemaal geen mogelijkheid meer is om terplekke te betalen en alles via transponder/toll by plate gaat. Zelf zal ik straks toll by plate gaan gebruiken (Avis of Hertz). Wel zo makkelijk. Ik kan mij de tijd nog herinneren dat ik bij tolwegen een kaart kreeg en die verderop weer moest inleveren en de te betalen toll werd berekend... :wink:

Roland
Bijlagen
E-TollAvis.JPG
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door marcie216 »

Dus als je via Avis huurt hoef je niet bij een toll station te betalen? Ze zetten het gewoon op je kenteken en je krijgt achteraf de rekening?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Coyote »

Ja, kijk maar eens bij de huurvoorwaarden. Staat een gedeelte over E-Toll beschreven en de opties die je hebt. Je kunt het zelfs afkopen voor een bepaald bedrag per dag. Dan kun je zoveel tolwegen en -bruggen nemen als je wilt, maar betaal je één bedrag per dag.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Het gemakkelijkste en voordeligste, zeker als je vaker naar Florida gaat:
Koop een transponder!

Je hoeft maar 1 keer een account aan te maken en je cc te koppelen. Zelfs geen kenteken in te voeren, hoewel dat wel verstandig is, maar het kan ook later nog.
Je plakt hem op je voorruit en klaar. Niet vergeten er weer uit te halen aan het eind van de huur.
Je krijgt zo'n 10 tot 30% korting op je toll en geen verdere kosten.

Volgende keer in Fl: plak op je ruit en rijden!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Ik heb een andere mening @knaapje, omdat het activeren van mijn Sunpass account niet simpel was ;).

De meeste tolwegen in Florida kun je zonder veel moeite vermijden. Dan heb je geen of weinig toldagen. Op de dagen dat je het echt niet kan vermijden gebruik je toll-by-plate. Of Visitor Toll Pass Orlando.

Een transponder zou ik alleen gaan kopen als je vaker naar Florida gaat, want dat is veel gedoe voor de gemiddelde vakantieganger op de dag dat je aankomt.
Of Sunpass moet z'n zaakjes tegenwoordig beter geregeld hebben. Ik moest naar een kantoor rijden; online activeren van mijn account lukte destijds niet.

Dit is een handig overzicht van de tol toeslagen per verhuurder https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalvehicles.shtml. Er zijn er inderdaad die geen maximum toeslag hanteren.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Andere mening welkom.

De visitor pass zal je toch ook moeten activeren lijkt me. Ze willen toch graag via je creditcard de toll incasseren en evt. je kenteken weten.

Iemand had voor mij een transponder meegebracht en die heb ik destijds gewoon hier in NL achter de laptop kunnen activeren.
Eenmaal geactiveerd ben je er "levenslang" vanaf. Alleen als je creditcard verandert opnieuw invoeren.
Ik heb inmiddels in ongeveer 10 jaar de 2e. Aankomen, auto halen , tegen de voorruit plakken en rijden. Later even kenteken en huurtermijn invoeren.
Vooral niet vergeten hem na afloop weer uit de auto te halen.

Tolwegen vermijden kan, maar als je op een dag even naar bijv Daytona wil is het toch wel gemakkelijk rijden.

Maar goed ieder zijn mening en toepassing afhankeljk van persoon en wensen/gebruik.

Tip bij het in gebruik nemen van de app: zet de taal van je GSM op USA-English
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Coyote »

knaapje schreef:
05 apr 2022, 13:13
Het gemakkelijkste en voordeligste, zeker als je vaker naar Florida gaat:
Koop een transponder!
Als je jaarlijks 2x of vaker naar Florida gaat, zou ik het ook aanraden. 1x instellen en je bent er vanaf.

De gemiddelde toerist komt echter niet jaarlijks in Florida, laat staan Amerika. Dus dan is Toll by plate gewoon erg makkelijk. Je hoeft niets vooraf te regelen en achteraf ontvang je wel een factuur (lees: het wordt automatisch van je creditcard afgeschreven).

Gelukkig zijn er veel gebieden in Amerika waar je geen last hebt van tolwegen. Maar in die gebieden waar ze veelvuldig zijn, naast Florida bijv. het noordoosten, mijd ik de tolwegen niet bewust. Het heeft z'n voordelen ook wel weer. In de vakantie sta ik liever niet in een file. :wink: In 2018, toen ik in oktober in het noordwesten was, echt niet op tolwegen gelet. Was uiteindelijk $ 93,20 kwijt voor 2 weken. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

Maar waarvoor die transponder dan????
Als je ziet wat die toll pass biedt dan voegt een transponder toch niks meer toe daar bovenop.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Als je op MCO vliegt helemaal eens @nwolf!
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Sevianna »

Heel interessante topic ik had me hier twee jaar geleden wat in verdiept, maar ben het wat vergeten allemaal.
Wij twijfelen heel erg om 1 of de transponder of gewoon via Hertz de toll by plate te nemen. We vliegen op Miami van 09 /08 tot 03/09 we maken een grote trip van Miami naar New Orleans dan terug naar de Westkust voor 10 dagen om dan weer terug in de Keys en Miami te eindigen.
Ik heb dus echt geen idee wat de eindafrekening gaat zijn, ben bang dat het aardig gaat aantikken zeker met die 5 dollar per dag dat je er gebruik van maakt. Dat ik toch overweeg om die moeite te doen voor zo een transponder.
Vorig jaar in Portugal hadden we ook een speciaal systeem voor de tol, als ons daar gelukt is hopen we dat we het in US ook baas zullen zijn. Maar ja we hebben dan alleen onze telefoons tot onze beschikking om het te installeren.......
Wat denken jullie?

Misschien een domme vraag, maar zijn er aparte rijen voor de toll by plate en de transponder? Zoals hier in Europa voor cash en creditcard apart?
2022 Florida - New Orleans
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer